Jump to content
IGNORERAD

Nikon D3000 för en nybörjare, bra eller..?


Guest Knasen

Recommended Posts

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    6

  • Spiderboy

    6

  • Baabar

    5

  • nitramj77

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Knasen

roligt sen kan du ju kolla priset på ett par andra objektiv när du åker till los snart.tror dom är billigare där

typ vidvinkel eller nåt annat trevligt.finns ett ställe som heter big camera det kan du googla på och kolla priser

Jo jag är rädd för att reskassan krymper när man kommer ner och tittar på lite tillbehör till Nikonen.. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag är rädd för att reskassan krymper när man kommer ner och tittar på lite tillbehör till Nikonen.. :dance1:

enda tillbehör du behöver nu e fantasi o blick för bilden :great:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Väldigt va herr Babbar är flitig i trådarna i dag

är det påskölen som smygtas :whistle::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt va herr Babbar är flitig i trådarna i dag

är det påskölen som smygtas :whistle::drinks:

jepp...påskäggen värps fort runt påsktider :drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Billiga filters finns på tradera om man är intresserad ;) jag kör iaf aldrig filter när jag fotar för att få bra bilder :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Billiga filters finns på tradera om man är intresserad ;) jag kör iaf aldrig filter när jag fotar för att få bra bilder :D

näe...men du får ju heller inga bilder :crazy:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Så ja pojkar.. Inte bråka nu.. Nu handlar det om att lära en idi*t att knäppa bilder.. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett filter, UV ex är bra som extra skydd för optiken. Köp dock inte billigast på tradera, finns standar Hoya, Kenko till bra priser och då får du kvalité också. Det kan skilja mycket mellan olika filter, ett dåligt filter kan påverka bilderna klart negativt. Jag vet att en del på tradera är riktigt dåliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett filter, UV ex är bra som extra skydd för optiken. Köp dock inte billigast på tradera, finns standar Hoya, Kenko till bra priser och då får du kvalité också. Det kan skilja mycket mellan olika filter, ett dåligt filter kan påverka bilderna klart negativt. Jag vet att en del på tradera är riktigt dåliga.

Hoya är riktigt skit :) har 3 såna och alla var skit.. sen finns det även Hoya på tradera också... det finns bra linsskydd ja till 2000+ för en standard men inte värt bara för att skydda ;) används ändå inte när man fotar

Har även köpt 3 filters från tradera, ND och UV... kvalité är i principen samma som Hoya för 500+ Det finns absolut inga skillnader alls förutom namnet och märket.

Köper du t.ex. Canon eget får du punga ut 1000+ eller mer kända märken.

Köper du Nike sneakers får du betala minst 900kr+ och Made in China även om du köper nu i en riktig sneaker butik. Hoya filters stod det Made in Japan och några filter jag köpte på tradera stod det Made in Germany...

Vad är felet på Tyskland, gör dem dåliga kvalité? BMW ska nog vara bättre än Volvo...

Du vill ex inte ha köpt ett filter med detta betyg:

Min länk

:kort:

Ja man får testa och köpa några och jämnföra... Har köpt Hoya, B+W, Green L och Phottix... alla lika bra eller dålig :)

Ändrades av Spiderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...