Jump to content
IGNORERAD

Hyra bil i Thailand!


Guest HansG

Recommended Posts

Guest HansG

Hej!

Eftersom jag skall bo på Koh Samui under sex månader så funderar jag över fortskaffningsmedel. Skall jag långtidhyra en bil eller använda taxi dom gånger vi vill se oss omkring.

Tack för hjälpen!

Hans G

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej HansG,

Hyr bil med chaufför blir min rekommendation! Jag menar inte taxi med taxametern på. Förhandla om pris för hela dagen. Borde inte bli mycket dyrare än att köra hyrd bil själv om du frågar runt lite först. Om du inte gillar att köra själv förstås.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Bra tips Chang, jag tror också att priset blir detsamma och då slipper man problem om något händer.

Det finns ju också ett fungerande system med transporter på ön som är billigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Haller helt med Herr Chang och Isan lover dar, for skulle det handa nagot och det sitter en falang bakom ratten kan det bli dyrt, valdigt dyrt, aven om felet inte ar ditt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad brukar ett pris ligga på per dag, om man vill ha bil med chaffis.

Ni som hyrt i flera dagar, har chaffisens boende räknats in i priset eller har ni betalat åt honom.

Eller är det hans problem???

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad brukar ett pris ligga på per dag, om man vill ha bil med chaffis.

Ni som hyrt i flera dagar, har chaffisens boende räknats in i priset eller har ni betalat åt honom.

Eller är det hans problem???

Hej!

Som jag skrev i tråden: Det var den här minibussen vi hyrde privat med hjälp av storasyster. THB 1 300 per dygn kostade den, inkl förare plus bränsle, så klart.

Då var det 1 000 för minibussen och 300 till chauffören, och han sov i bussen.fast vi erbjöd honom att sova i huset, vid Hua Hin, som vi gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad brukar ett pris ligga på per dag, om man vill ha bil med chaffis.

Ni som hyrt i flera dagar, har chaffisens boende räknats in i priset eller har ni betalat åt honom.

Eller är det hans problem???

500 Baht + bensin betalade vi när vi hyrde minibuss med chafför ( inte den senaste modellen) men inget att klaga på cd/dvd anlägning ungarna nöjda :party:

Alltid billigare med Thaivän som fixar priset. :wai:

Annars kan det säker gå att få minibuss för 2-3000 Baht ber dygn+ bensin om man ensam falang kommer :bad:

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...