Jump to content
IGNORERAD

Äntligen blev vi med PUT


Nybbe

Recommended Posts

I onsdags den 17/3 hade vi blivit kallede till muntlig utredning ang förlängning av UP (det heter så numera PUT:et)Vi skulle vara där kl 10.00 och det stod att KOM I TID, :rtfm: inga problem tänkte jag eftersom jag vet var migrationsverkets kontor i Örebro ligger, (eller låg rättare sagt, flyttat till annat ställe den 1/11-09. Väl framme på platsen där det låg först och funnit en parkering vilket inte var lätt. Kl 09.55 (gott om tid :whistle: )stod vi utanför dörren och ringde på till utredningseneten, och ut kom en man och vi förkladed vem vi skulle träffa och han sade att dom finns ite på denna adress längre, utan har flyttat till södra änden av stan,Fan Fan och fan tänkte jag, vad göra? upp med telefonen och ringde våran handläggare, det ringer och ringer och sedan svarar någon att min handläggare inte är anträffbar före kl.13.00 Helvete, helvete helvete, för dessa myndigheter, till slut fick jag iallafall prata med växeln och sade att jag inte visste om att ni hade flyttat,. Vi var redan på väg genom staden mot taxigult och vad det nu kan vara för hinder som ska hindra oss från vårat rättmätiga PUT. Växeln frågade var jag var och jag svarade mitt i stan och snart där. Till saken hör att när kallelsen kom stod adressen Riagatan 1 mot att det låg på Ribbingsgatan förr, läste igenom allt och reflekterade inte över adressen eftersom den började på samma bokstäver Ri. Så fel det kan bli. 25min sen kom vi fram och möttes av våran handläggare och jag förklarade misstaget. Hon svarade att jag inte var först att misstaga mig. Väl där fick min fru gå in först och prata med handläggaren, och jag fick snällt sitta ner och skruvande vänta på min tur, hur skulle det gå nu när vi först kommit för sent och och ock. Vi hade ju läst om vilka frågor de kan ställa och förberätt oss lite, men ack vad vi bedrog oss, är var det helt nya frågor, men jag förmodar att de har ett lager av dem och att en del är personliga, Det var frågor om var vi har rest och vad vi planerar att resa, hur och var vi bor hur många rum vi har, om vi bor i hus eller lägenhet. Färg på huset och vilka framtidsplaner vi har. Det var många konstiga frågor som vi inte var beredda på, men det ska man ju inte vara, de kollar ju bsra upp hur samsämmiga vi är i våra svar,och våra svar stämmde ju. Sedan kom de obligatoriska frågorna som är skrivna på papper som man sedan får sanningsenligt skriva under på. Ni är ju gifta, vill ni fortfarand vara gifta med varandra? Svar JA. Vill ni forfarande bo i Sverige? Svar JA och sedan var det en till fråga som försvunnit ur minnet för oss båda, Minnet är bra men kort :kort: Vi skrev båda under var sitt papper och sedan var det klart med PUT:et 2 års väntan var över och nu var det bara för henne att fotograferas och hennes nya permanenta uppehållstillstånd var klart. Thats it och nu är det fredag och det ska firas. :drinks: Det är vi värda, hade alla.

Mvh Nybbe med fru

post-4328-126900000872_thumb.jpg

post-4328-126900000872_thumb.jpg

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaifiskaren

Grattis.en hälig känsla när allt är klart.

Alla orosmoment man bygger upp i skallen...

...helt i onödan.

Fira nu ordenligt.

Ha de

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis och lycka till

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

hej nybbe vi ska snart till samma ställe som ni du sa att dom har flyttat till södra delen av stan vilken gata har dom gömt sig på nu

stort grattis till er

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis och lycka till

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej nybbe vi ska snart till samma ställe som ni du sa att dom har flyttat till södra delen av stan vilken gata har dom gömt sig på nu

stort grattis till er

Hejsan Jonny78

Migrationsverket har flyttat till Riagatan 1 och det ligger efter Backahallen lite bortanför Gustavsviksbadet, sväng in på Landbotorpsallén från Stenbackevägen. Hoppas att ni hittar dit, och lycka till.

Och tack till er andra

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulerar!

Men om dom har döpt om det till UP så skriver dom iaf Permanent Uppehållstillstånd i passet :crazy:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...