Jump to content
IGNORERAD

MPR:s medlemmar borde ta sitt ansvar.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Jag tycker MPR:s medlemmar skulle ta sitt ansvar och stå upp för sina kära och Thailand mycket mer i sina inlägg.

Och inte bidra till att myten om Thailand som ett paradis för sexköpare och idi*ter från I-länder.

Den bilden sprids alltför effektivt redan av media och om till och med vi på detta forum i viss mån bidrar till att den hålls vid liv ibland är det illa, vi borde istället försöka punktera myten och ta alla chanser att påpeka dom positiva sakerna istället.

Om det finns censur på detta forum vet jag inte men det skulle inte störa mig i alla fall. Jag är säkert inte helt oskyldig heller men jag tycker detta är något att tänka på, rätt eller fel vad tycker ni andra?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    4

  • svarten

    3

  • Tomcat

    2

  • pelex

    2

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej

Jag tycker MPR:s medlemmar skulle ta sitt ansvar och stå upp för sina kära och Thailand mycket mer i sina inlägg.

Och inte bidra till att myten om Thailand som ett paradis för sexköpare och idi*ter från I-länder.

Den bilden sprids alltför effektivt redan av media och om till och med vi på detta forum i viss mån bidrar till att den hålls vid liv ibland är det illa, vi borde istället försöka punktera myten och ta alla chanser att påpeka dom positiva sakerna istället.

Om det finns censur på detta forum vet jag inte men det skulle inte störa mig i alla fall. Jag är säkert inte helt oskyldig heller men jag tycker detta är något att tänka på, rätt eller fel vad tycker ni andra?

Mvh Isan Lover

Håller med dig helt och hållet.. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MrBomBom

Jag har full förståelse för vad du menar, men...

Du vill alltså censurera bort en sån som mig från forumet ?

Hur kan du överhuvudtaget tro att du framställer dig själv som trovärdig när du säger att

det är en myt att Thailand är ett paradis för sexköpare ?

Sexturismen födder många munnar, tro inget annat, eller är du så förblindad av LOS att du vägrar se det smutsiga ?

Du nämner att "ta alla chanser att påpeka dom positiva sakerna istället" det var det enda vettiga i ditt inlägg.

Jag framställs som ett svin, idi*t, fetto och det hackas på mitt nick på det här forumet, men vet ni vad ?

Det skiter jag fullständigt i, jag kommer att fortsätta att sätta på barbrudar för småpengar !!

Jag kommer fortsätta stå för vem jag är och vad jag gör..

Ps. Jag vet att det finns folk från TT här som regelbundet köper sex...Dom är fler än du tror, Isan Lover !!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

tycker att forumet har en god balas av positivt och negativt. sitter precis i phitchit hos tjejens foraldrar och allt ar sa bra sa men visst ar val en av forumets viktiga funktioner att ta upp de negativa sidorna med Thailand och dess befolkning. det ar val bra att t.ex. belysa problemen med kortspelande, giriga slaktingar.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Mr Bom Bom!!

Det finns säkert många medlemmar på forumet som köper sex i Thailand, men de är inte i majoritet.

Efter vad jag förstått så är de flesta på forumet gifta med en thailändsk kvinna och därmed troligen

inte sexköpare.

Att de flesta av dem har ett förflutet som bargubbar är inget konstigt, även om en del inte vill erkänna det,

men so what, det förflutna ligger bakom och inget man behöver leva med resten av livet.

Du däremot, kanske skulle ta dig en tankeställare och inte framställa dig som en hejare på påsättning.

Du tror väl inte du vinner några poäng på det.

Du gör dig bara till åtlöje.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har full förståelse för vad du menar, men...

Du vill alltså censurera bort en sån som mig från forumet ?

Hur kan du överhuvudtaget tro att du framställer dig själv som trovärdig när du säger att

det är en myt att Thailand är ett paradis för sexköpare ?

Sexturismen födder många munnar, tro inget annat, eller är du så förblindad av LOS att du vägrar se det smutsiga ?

Du nämner att "ta alla chanser att påpeka dom positiva sakerna istället" det var det enda vettiga i ditt inlägg.

Jag framställs som ett svin, id**t, fetto och det hackas på mitt nick på det här forumet, men vet ni vad ?

Det skiter jag fullständigt i, jag kommer att fortsätta att sätta på barbrudar för småpengar !!

Jag kommer fortsätta stå för vem jag är och vad jag gör..

Ps. Jag vet att det finns folk från TT här som regelbundet köper sex...Dom är fler än du tror, Isan Lover !!!!

Hej MrBomBom!

Jag tror att IsanLover var lite förhastade när han skrev sitt inlägg. Jag är säkert att han menar att det är en myt att Thailand ENBART är ett paradis för sexköpare. Han menar förstås att det finns många sidor av Thailand av vilken sexindustrin enbart en del av.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte heller pa censur, det finns mycket negativt att saga om Thailand precis som det gor om Sverige och det finns ingen anledning till varfor man skulle undvika att diskutera det. Jag tror inte att Mr. Dum Bom's satt att uttrycka sig paverkar svenskars syns pa Thailand och Thailandare men daremot kan det kanske paverka vissa svenskars syn pa svenska Thailandsresenarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MrBomBom

Quote

Hej MrBomBom!

Jag tror att IsanLover var lite förhastade när han skrev sitt inlägg. Jag är säkert att han menar att det är en myt att Thailand ENBART är ett paradis för sexköpare. Han menar förstås att det finns många sidor av Thailand av vilken sexindustrin enbart en del av.

Hälsning

Svarten

Då kommer naturligtvis saken i annat ljus.

Thailand har naturligtvis så mycket mer att erbjuda än sexturism..Så mycket mer !!!!!!

Själv tycker jag att dom även gör god sprit, SangSom/Cola är ju en favorit !

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag tycker MPR:s medlemmar skulle ta sitt ansvar och stå upp för sina kära och Thailand mycket mer i sina inlägg.

Och inte bidra till att myten om Thailand som ett paradis för sexköpare och idi*ter från I-länder.

Den bilden sprids alltför effektivt redan av media och om till och med vi på detta forum i viss mån bidrar till att den hålls vid liv ibland är det illa, vi borde istället försöka punktera myten och ta alla chanser att påpeka dom positiva sakerna istället.

Om det finns censur på detta forum vet jag inte men det skulle inte störa mig i alla fall. Jag är säkert inte helt oskyldig heller men jag tycker detta är något att tänka på, rätt eller fel vad tycker ni andra?

Mvh Isan Lover

Hej Isan Lover!

Denna är en mycket välkommen post för mig! Men som jag skrev till Mr BomBom utgår jag ifrån att du skrev lite förhastad när det gäller vad du är ute efter!

Thailand har så mycket att erbjuda för alla möjliga människor - kultur, golf, traditionell landsbygd, fjällvandring, golf, bad, prostitution, fest och så mycket mera. Maipenrai är till för alla dessa människor att samsas och dela erfarenheter av både den egna bilden av Thailand samt av andras bild av Thailand.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

:kort:   :ahh:

Att det alltid ska komma in på sex med bartjejer på Thaiforum.. Blir så trött tyvärr...

Har vi svenskar blivit helt insnöade bara på Asien angående sexköp eller?

Vi har det närmare inpå oss och för att köpa billig sex så kan man ju göra det närmare än till Thailand.

Våra "sk" öststadsländer erbjuder jue och varför är det så tyst om det?

Jag är varken mot eller för i denna fråga men det glöms bort att vi har det närmare än att behöva flyga 10 timmar och lägga 10 000 kr mer i respengar för att nuppa, nja det är väl inte bara sex dom åker till Thailand för eller?

Tyvärr så har nog inte media varit utanför dörrarna än och se det övriga problemet omkring oss utan det är lätt att säga att Thailand är ett sex paradis.. Men Fillipinerna, tyskland, kroatien, slovakien, ryssland, SVERIGE då??

Men men.. jag skulle nog inte öppnat munnen för denna diskution brukar ALLTID misstolkas men jag kunde inte hålla tyst...

Värna om våra vänner/familj i Thailand och må väl allihopa!

Mvh

PelEx

Oktober - November 2007 - Flyger med Thai | Mars - April 2008 - Flyger med Thai | 17 Augusti - 14 September 2008 - Flyger med Finnair | 24 Februari - 19 Mars 2009 - Flyger med Thai | 5 maj - 27 maj 2009 - Flyger med Thai |

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MrBomBom

Quote

:kort:   :ahh:

Att det alltid ska komma in på sex med bartjejer på Thaiforum.. Blir så trött tyvärr...

Har vi svenskar blivit helt insnöade bara på Asien angående sexköp eller?

Vi har det närmare inpå oss och för att köpa billig sex så kan man ju göra det närmare än till Thailand.

Våra "sk" öststadsländer erbjuder jue och varför är det så tyst om det?

Jag är varken mot eller för i denna fråga men det glöms bort att vi har det närmare än att behöva flyga 10 timmar och lägga 10 000 kr mer i respengar för att nuppa, nja det är väl inte bara sex dom åker till Thailand för eller?

Tyvärr så har nog inte media varit utanför dörrarna än och se det övriga problemet omkring oss utan det är lätt att säga att Thailand är ett sex paradis.. Men Fillipinerna, tyskland, kroatien, slovakien, ryssland, SVERIGE då??

Men men.. jag skulle nog inte öppnat munnen för denna diskution brukar ALLTID misstolkas men jag kunde inte hålla tyst...

Värna om våra vänner/familj i Thailand och må väl allihopa!

Mvh

PelEx

Om det nu är Thaitjejer man vill sätta på då..Skall man åka till Estland då tycker du ?

Jag kan informera herrskapet om att jag gör annat i Thailand än att bara sätta på brudar.

Link to comment
Dela på andra sajter

:D

HAHA, jaja.. Vad sa jag om missuppfattning.. Men du har så rätt.. Säger inget emot om det..

Quote

Om det nu är Thaitjejer man vill sätta på då..Skall man åka till Estland då tycker du ?

Jag kan informera herrskapet om att jag gör annat i Thailand än att bara sätta på brudar.

Oktober - November 2007 - Flyger med Thai | Mars - April 2008 - Flyger med Thai | 17 Augusti - 14 September 2008 - Flyger med Finnair | 24 Februari - 19 Mars 2009 - Flyger med Thai | 5 maj - 27 maj 2009 - Flyger med Thai |

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Isan lover!!

Censur är mycket farligt och det ska vi inte sysla med något med!! :kort:

Censur är något som kina mfl. :police: Gör det gör inte vi!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

själv tycker jag det är bra på MPR där just sånt om sexköp mm kommer upp så vi kan ventilera sånt.

finns massa thaiforum där det bara diskuteras fina stränder, bra resturanger och shopping i Bangkok.

Börjar man snacka om sexköp mm så läggs locket på och damerna på forumen skriker högt av avsky.

såna forum tröttnar jag på fort, då sexhandel är EN del av Thailand så ska det också diskuteras.

varje normal människa vet att Thailand erbjuder så mycket mer än barer och sexköp!

Alla har vi olika intressen i Thailand, själv vill jag både ha och äta kakan.

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Medlemmarna borde ta sitt ansvar genom att inte vara så lättprovocerade.

Så fort det skrivs något som är "avvikande" måste ett visst antal medlemmar skriva och dissa dessa åsikter och så är pajkastningen igång.

Detta är ett fenomen jag upplevde på TT också och det spelar ingen roll om det handlade om sexköp elle köp av en dyr klocka.

Ha en trevlig dag i solen allihopa, medlemmar och ni  utan lemmar ;D

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tänkte mig kanske ett eget Forum t.ex Adult där dessa frågor kunde diskuteras och därmed inte dyka upp i andra trådar, som ofta blir drabbade fast ämnet är något annat.

Jag kan också tänka mig att det kan vara stötande för thaitjejer och hasip hasip som läser trådarna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Det är väl inget fel att diskutera sexhandel , bartjejer och dyl. , men man behöver ju inte hålla det på en låg nivå .

Säga saker som du är ful, fet , bajs , köttgrottor och annat lågt är ju inte att föra en diskussion . Och det kan ju

lika bra tas bort . Ingen blir ju klokare av det ,tvärtom . 

Ps. Ja jag var också med på det låga snacket igår , så jag är inte duktigare än någon annan .  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag tycker MPR:s medlemmar skulle ta sitt ansvar och stå upp för sina kära och Thailand mycket mer i sina inlägg.

Och inte bidra till att myten om Thailand som ett paradis för sexköpare och idi*ter från I-länder.

Den bilden sprids alltför effektivt redan av media och om till och med vi på detta forum i viss mån bidrar till att den hålls vid liv ibland är det illa, vi borde istället försöka punktera myten och ta alla chanser att påpeka dom positiva sakerna istället.

Om det finns censur på detta forum vet jag inte men det skulle inte störa mig i alla fall. Jag är säkert inte helt oskyldig heller men jag tycker detta är något att tänka på, rätt eller fel vad tycker ni andra?

Mvh Isan Lover

Det var så man resonerade i Östtyskland under det kommunistiska styret. Jösses, bevare oss! Ibland tar sig jakten på plus-karma rent absurda uttryck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samtidigt skulle man ju kunna döpa om Mai Pen Rai till "The New Light of Thailand" med förebild från Thailands västra grannland. Måla upp en rosenröd bild där alla är lyckliga och glada samt att myndigheterna är de bästa på jorden. Studiebesök kan göras i Nordkorea och utformningen bör bli som den gamla hederliga Sovjetiska sanningssägaren Pravda.

Fast att tilltåta att andra har en avvikande åsikt kanske också funkar? 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är väl inget fel att diskutera sexhandel , bartjejer och dyl. , men man behöver ju inte hålla det på en låg nivå .

Säga saker som du är ful, fet , bajs , köttgrottor och annat lågt är ju inte att föra en diskussion . Och det kan ju

lika bra tas bort . Ingen blir ju klokare av det ,tvärtom . 

Ps. Ja jag var också med på det låga snacket igår , så jag är inte duktigare än någon annan .    :wai:

Censur med andra ord då.

Nu finns det ju ett val man kan göra i sin profil. Där kan man välja om man vill ha censurerade ord eller inte. Om du nu inte gillar ordet köttgrotta så kanke du kan få Admin att lägga det bland censurerade ord. På det sättet slipper ju vi som inte gillar censur drabbas av den och ni som är känslig för ord av denna karaktär slipper läsa dem. Alla glada :thumbsup:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag tycker MPR:s medlemmar skulle ta sitt ansvar och stå upp för sina kära och Thailand mycket mer i sina inlägg.

Och inte bidra till att myten om Thailand som ett paradis för sexköpare och idi*ter från I-länder.

Den bilden sprids alltför effektivt redan av media och om till och med vi på detta forum i viss mån bidrar till att den hålls vid liv ibland är det illa, vi borde istället försöka punktera myten och ta alla chanser att påpeka dom positiva sakerna istället.

Om det finns censur på detta forum vet jag inte men det skulle inte störa mig i alla fall. Jag är säkert inte helt oskyldig heller men jag tycker detta är något att tänka på, rätt eller fel vad tycker ni andra?

Mvh Isan Lover

Håller med om att vi som älskar landet och dess befolkning bör bidra till att en positiv bild av Thailand sprids genom att bidra med goda exempel både här på MPR samt i övrigt. Och det tycker jag du Isan Lover gör på ett mycket bra sätt via dina intressanta historier från verkligheten.   :thumbsup:

Däremot tror jag inte på att censurera nidbilden, blunda och låtsas som att den inte finns. Det enda man kan göra mot dumma påståenden och fördomsfulla människor är att bemöta deras åsikter och hoppas att den tysta stora omgivningen (dvs den överväldigande majoriteten) tror mer på dom goda argumenten än på dom fördomsfulla.

Att förändra majoritetens medvetande är inget man gör på kortsiktig basis utan det tar lång tid. Men vi är helt klart på väg åt rätt håll. På t ex 70- och 80-talen så kunde ingen svensk man åka till Thailand utan att majoriteten genast med avsmak tänkte "horbock/pedofil". På 90-talet började den nidbilden förändras och nu under 2000-talet så är det plötsligt mer eller mindre helt accepterat att resa till Thailand och landet har seglat upp som svenskarnas favoritsemesterland nr 1.

Snart känner alla svenskar även någon eller några thailändare bosatta i Sverige och bilden som förmedlas till allmänheten blir mer och mer positiv för varje år som går. Så tiden jobbar för Thailand och thailändarna, helt klart.

Och samtidigt så försöker vi var och en här på MPR dra vårt lilla strå till stacken genom att kontinuerligt fortsätta framföra våra självupplevda goda exempel. Men förstås hela tiden utan att blunda för det som också är negativt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent förnedrande och provocerande inlägg med grovt språk om människor eller folkgrupper, thailändare såväl som övriga kommer förstås att behöva censureras lite då och då. Men det är i så fall inte pga själva åsiktens skull det tas bort utan i så fall för det idi*tiska framförandet av den.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Paw-76 & Kim,

Mycket bra inlägg, hälsar wwwebster som också kan sväva ut ibland men försöker att hålla även Thailands flagga i topp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Kim

Kunde inte ett eget forum för dessa diskussioner vara ett alternativ.

T.ex med rubrik Adult.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...