Jump to content
IGNORERAD

Tåg till Thailand?


Jojje

Recommended Posts

Vad sägs om att köpa en tågbiljett i London på måndag, vara framme i Peking på tisdag, och kanske i Bangkok på onsdag? Kinas planer på snabbtågsutbyggnad över stora delar av Eurasien väcker häpnad runtom i världen.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/snabbtag-europa-Bangkok-ar-2025_4432607.svd

:great:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

njae nu tar det minst 48 timmar london - Peking med alla stopp mm men antar att tågen kommer utvecklas och gå fortare än 350 km/h

Kina gör detta för godstransporter, dom är fan inte dumma. Flyget kommer ju rusa i pris om många år då gäller det att infrastruktur för sin export.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre med vakuumtunnel, då kan tågen komma upp i 7000 knyck. I vilket fall så är det stora problemet att spåren måste läggas genom ostabila länder. Finns en risk för repris på Vilda Västern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...