Jump to content
IGNORERAD

Thailändska Leo är här.


BB

Recommended Posts

I apèritif nr 2 2010 som är en tidning för dryckesbranschen skriver man följande:

"Leo Beer är Thailands största öl sett till volym och bryggs liksom ölet Singha av Boonrawdbryggeriet. Det beskrivs som en ljus lager med citrusaktiga humletoner, maltig sötma och avslutande aromatisk beska.

Leo Beer finns på den svenska restaurangmarknaden sedan 18 januari och kommer finnas i Systembolagets beställningssortiment från och med 1 april."

Något gott för oss gottegrisar :drinks: säger BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Gött mos! Då kan man äntligen få dricka Thailands enda riktiga öl.

När man anländer framåt våren. :great:

Häls U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man någon Leo-kalender när man beställer :whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer det att bli samma leo som säljs i th eller blir det som med changen, ett special export blask?

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer det att bli samma leo som säljs i th eller blir det som med changen, ett special export blask?

Vet ej!

Det blir nog till att vänta och se, och om den kommer att finnas både som stor och liten flaska.

Chang går ju att beställa idag både som 640 ml och 330 ml dock lite blaskigare med sina 5%.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa Chang eller Leo i Sverige, oj,oj,oj.

Jag bara undrar vad jag har för fel på mina smaklökar.

Detta är mumma för gottegrisar

post-3132-126874923264_thumb.jpg

post-3132-126874923264_thumb.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa Chang eller Leo i Sverige, oj,oj,oj.

Jag bara undrar vad jag har för fel på mina smaklökar.

Detta är mumma för gottegrisar

post-3132-126874923264_thumb.jpg

Ahh, förstår vad du menar. :whistle:

Den här kanske:

carlsberg.mp3

carlsberg.mp3

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vad jag har förstått så exporterar man inte Leo Beer. För man vill inte konkurera med Singha Beer som är deras största säljare av Öl. Jag har själv försökt att imortera Leo till Sverige och fått det svaret. Men själv tycker jag att Leo är en väldigt god öl. Chang Beer 5% är inte blaskig och den är ÄKTA. Du kan köpa Norrlands Guld 7,2-5,2-4,2-3,5% vem är den äkta svara mig är du snäll. :drinks:

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang Beer 5% är inte blaskig och den är ÄKTA.

MVH

Sakaeo

Den är blaskig, och den är inte äkta.

Visst, den är inte lika blaskig som ett glas vatten, och det är ju en "äkta" chang-etikett på flaskan.

Men det är inte en ungefär 6,4%-ig Thailändsk Chang med lite spår av ris och annat skit i.

Utan det är en förfinad helmaltöl på 5%. Och det min vän, är inte en äkta Chang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Förstår inte varför man ska ta in massa dåligt öl som chang,leo och singha när det finns mkt bättre öl i europa

ingen av nämda sorter är ju ens drickbara fy fan vilket pissdricka

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var på tiden.

Bara synd att den inte fanns 2 dagar tidigare så man kunde få inmundiga på sin stora dag :drinks:

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man ska ta in massa dåligt öl som chang,leo och singha när det finns mkt bättre öl i europa

ingen av nämda sorter är ju ens drickbara fy fan vilket pissdricka

Göbbe.maten smakar skit, ölen smakar piss..vad gör du där då :whistle::crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Göbbe.maten smakar skit, ölen smakar piss..vad gör du där då :whistle::crazy:

som tur är finns det ju farangmat och importerat öl och snön slipper man så jag klagar inte

utan min klagan är varför dra skiten till sverige när vi har så mkt bättre öl i vårat närområde

Link to comment
Dela på andra sajter

Göbbe.maten smakar skit, ölen smakar piss..vad gör du där då :whistle::crazy:

Håller med dej enis. Snart heter det väl att fruntimren är fräschare och bättre i ´jopa åxå!

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...