Jump to content
IGNORERAD

Begravning


Stefanl

Recommended Posts

Ska begrava svärföräldrarna i maj.Någon som har en aning om hur mycket det kan kosta?markbit det lilla templet o munkarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska begrava svärföräldrarna i maj.Någon som har en aning om hur mycket det kan kosta?markbit det lilla templet o munkarna.

Hej

Beklagar sorgen.

Jag gissar att du menar begravning i Thailand.

I så fall varierar kostnaden väldigt mycket boroende på bl.a. de avlidnas ställning vid livet, barnens ställning osv.

---

När min far gick bort för några år sen gick det kanske på 70 - 100K Baht.

Det blev stor summa eftersom han var lärare (ganska hög status på landet) och att hans dåvarande förre detta fru som hade hand om begravningen gillar stor fest.

---

Min farfar gick bort för ca en månad sen.

Då skickade jag ned 30K Baht.

Det var vad jag hade råd med. Resten fick resten av släkten sköta.

Jag vet inte vad slutnotan blev. Men jag tror inte det blev så dyrt eftersom farfar var en enkel bonde och hans barn som hade hand om begravningen inte var intresserade av att ha stor fest. Farfar ville absolut inte ha något stort - så sparsam som han var när han var vid liv.

---

---

I vissa delar av landet har man en farvälceremoni en tid efter begravningen.

Det kan kosta lika mycket som begravningen, mer eller mindre. Det är upp till barnen (de som står för kostnaden).

I andra delar har man 100-dagars ceremoni efter dödsdatumet.

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret.Vi kommer att göra det enkelt o ingen fest,det blir bara vi 2 och frugans syster med man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...