Jump to content
IGNORERAD

Vad tror ni kommer hända med Thailands politik framöver?


andersbangkok

Recommended Posts

Guest wille

Helt klart sjukt beteende. Men inte att förvånas i en militär diktatur.

Jag onskar att det var sa enkelt. Tyvar tror jag problemet sitter bra mkt djupare an sa eftersom samma typ av overgrepp var vardagsmat aven under TRT-tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    11

  • noBuzz

    10

  • andersbangkok

    9

  • Tallviking

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Det kanske behövs en helt ny medlande part i Thailand?

Varför inte använda sig av Homer Simpson nu när Kungen är för krasslig för att medla?

Homer Simpson ska ju tydligen medla i mellanösternkonflikten,

så varför inte i Thailand.

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.333750-nya-medlare-i-mellanostern-simpsons

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1157057.html

http://www.bscreview.com/2009/09/sacha-baron-cohen-on-the-simpsons-the-greatest-story-ever-d%E2%80%99ohed/

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Under direkt sända nyheter nu på dagen från riksdagen där knappt hälften av politikerna var när varande stängdes mikrofonerna av i mellan åt.

Samt sändningar från Abishit göm ställe diskuterad de hur man skall gå vidare.

Där ställer en kvinnlig reporter från kanal 7 frågan till Abhisit om det inte vore bättre om Thaksin kom till Thailand och satt med och diskuterade hur man nu skall lös denna konflikten hon fick inget svar och stämningen blev iskall Abhisit blev tyst. En gammal tant som satt brevid säger Thaksin behövs inte.

Jag säger stackars tjej undra om hon kommer levand där ifrån.

Moo

Hej

Hon är nog redan kickad i demokratins namn.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Under direkt sända nyheter nu på dagen från riksdagen där knappt hälften av politikerna var när varande stängdes mikrofonerna av i mellan åt.

Samt sändningar från Abishit göm ställe diskuterad de hur man skall gå vidare.

Där ställer en kvinnlig reporter från kanal 7 frågan till Abhisit om det inte vore bättre om Thaksin kom till Thailand och satt med och diskuterade hur man nu skall lös denna konflikten hon fick inget svar och stämningen blev iskall Abhisit blev tyst. En gammal tant som satt brevid säger Thaksin behövs inte.

Jag säger stackars tjej undra om hon kommer levand där ifrån.

Moo

Hon är givetvis redan skjuten med ett nackskott och matad till krokodilerna, så brukar nämligen militären, adeln och makteliten behandla uppnosiga reportrar.

Tacka vet jag de rödas demonstration, där man vevar ljudklippet med Abhisit om och om igen. Att det hela låter som en taskig buktalare på LSD och helt uppenbart är förvanskat bryr jag mig inte om eftersom det säger vad jag vill höra...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,IL Thaksin är nog körd även dina ilosioner. Jag vill även ha ett bättere system med demokrativ i Thailand. Jag är inte röd eller gul, men för min familj i Thailand vill jag det bästa för dom och det är inte Thaksin som du förespråkar.

Som jag sa i en tidigare tråd så är Thaksin desperat men det fick jag skit av vissa. Men med facit i hand fick jag rätt.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej,IL Thaksin är nog körd även dina ilosioner. Jag vill även ha ett bättere system med demokrativ i Thailand. Jag är inte röd eller gul, men för min familj i Thailand vill jag det bästa för dom och det är inte Thaksin som du förespråkar.

Som jag sa i en tidigare tråd så är Thaksin desperat men det fick jag skit av vissa. Men med facit i hand fick jag rätt.

MVH

Sakaeo

Hej

Om du har följt med på forumet så vet du att jag är för fria demokratisk val där landets innevånare själva väljer sin ledare, det är inte varken jag eller du och fram för allt

inte militären som ska göra det.

Det är också målet för dom rödas demonstrationer, men Apishit verkar ha dåligt självförtroende, han är tydligen inte alls lika säker på att vinna som hans svenska fans

på forumet, och vill därför absolut inte ha något val.

Sen vem som vinner detta val och får regera är en annan sak.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om du har följt med på forumet så vet du att jag är för fria demokratisk val där landets innevånare själva väljer sin ledare, det är inte varken jag eller du och fram för allt

inte militären som ska göra det.

Det är också målet för dom rödas demonstrationer, men Apishit verkar ha dåligt självförtroende, han är tydligen inte alls lika säker på att vinna som hans svenska fans

på forumet, och vill därför absolut inte ha något val.

Sen vem som vinner detta val och får regera är en annan sak.

Mvh Isan Lover

Hur kan du efter alla dessa faktaredogörelser för dig fortfarande sitta och säga att det thailändska folket själva skall välja sin ledare när du så uppenbart redan vet att man väljer representanter till Parlamentet i ett val på samma sätt som i Sverige och väldigt många andra länder i världen ???

Sedan är det partierna i Parlamentet som genom förhandlingar mellan de olika partierna ser till att få ihop tillräcklig majoritet för att skapa en regering och de är dom som utser vem som skall vara ledare för denna koalitionsregering.

Till och med om ett enskilt parti får mer än 50% av rösterna är det fortfarande partiet och inte väljarna som utser lämplig premiärminister.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur kan du efter alla dessa faktaredogörelser för dig fortfarande sitta och säga att det thailändska folket själva skall välja sin ledare när du så uppenbart redan vet att man väljer representanter till Parlamentet i ett val på samma sätt som i Sverige och väldigt många andra länder i världen ???

Sedan är det partierna i Parlamentet som genom förhandlingar mellan de olika partierna ser till att få ihop tillräcklig majoritet för att skapa en regering och de är dom som utser vem som skall vara ledare för denna koalitionsregering.

Till och med om ett enskilt parti får mer än 50% av rösterna är det fortfarande partiet och inte väljarna som utser lämplig premiärminister.

Hej

Så är det naturligtvis, men oftast går ju blocken ut med sina kandidater i förväg, så är det nog i dom flesta länderna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai:

Hej

Om du har följt med på forumet så vet du att jag är för fria demokratisk val där landets innevånare själva väljer sin ledare, det är inte varken jag eller du och fram för allt

inte militären som ska göra det.

Det är också målet för dom rödas demonstrationer, men Apishit verkar ha dåligt självförtroende, han är tydligen inte alls lika säker på att vinna som hans svenska fans

på forumet, och vill därför absolut inte ha något val.

Sen vem som vinner detta val och får regera är en annan sak.

Mvh Isan Lover

Ja vi får hoppas att det går regelrätt till samt att Militären inte intar nån

ståndpunkt och håller sej neutrala!

Annars kan man ju alltid lägga en röst på MPR Partiet :ironi:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så är det naturligtvis, men oftast går ju blocken ut med sina kandidater i förväg, så är det nog i dom flesta länderna.

Mvh Isan Lover

Ja i många länder är det så men i Thailand råder djungelns lag och bostavligt talat en massa konstiga mer eller mindre etablerade partier med mer eller mindre suspekta och konstiga ledare kohandlar som galningar efter valet och som du ju vet mellan valen gång på gång och då är det väldigt svårt för en enstaka väljare att "välja en ledare"

Nuvarande regering sitter där p.g.a en sådan kohandling/förhandling/koalitions/majoritetsregering och det var nog inte många väljare som gick till valurnorna förra valet med avsikt att sätta Abhisit som PM

Thaksin å andra sidan är INTE valbar, ingår inte i något parti, är bannlyst från politiken i Thailand och är en efterlyst brottsling som väntar ett fängelsestraff så VEM tycker du är PM-kandidat för DITT block och VEM tycker du väljarna skall rösta på ????

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag har ingen egen kandidat men varför inte Somchai som blev illa behandlad senast, jag hoppas bara att det blir val som helst övevakads av internatinella observatörer,

och att det blir lugn och ro i landet.

Och finns det ett tydligt alternativ för fattiga så ser jag gärna att dom vinner.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har ingen egen kandidat men varför inte Somchai som blev illa behandlad senast, jag hoppas bara att det blir val som helst övevakads av internatinella observatörer,

och att det blir lugn och ro i landet.

Och finns det ett tydligt alternativ för fattiga så ser jag gärna att dom vinner.

Mvh Isan Lover

Somchai är väl lika lite valbar som Thaksin och bannlyst från politiken i 5 år sedan 2008 om jag inte har helt fel ?

Han kom till makten bara för att en annan galning gjorde bort sig när han var PM

Vi vet ju hur det gick vid förra "fria" valet i Thailand. En massa valfusk som resulterade i att PPP åkte ur Regeringen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är också målet för dom rödas demonstrationer, men Apishit verkar ha dåligt självförtroende, han är tydligen inte alls lika säker på att vinna som hans svenska fans

på forumet, och vill därför absolut inte ha något val.

Isan Lover verkar ha dåligt självförtroende, han har inte förmåga att föra en diskussion på annat sätt än att påstå dumheter om sina motståndare, och sprider därför bara uppdiktat flame-trams.

Inte så konstigt dock, eftersom han verkar vara samma skrot och korn som sina idoler, som ju är världskända notoriska lögnare. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Isan Lover verkar ha dåligt självförtroende, han har inte förmåga att föra en diskussion på annat sätt än att påstå dumheter om sina motståndare, och sprider därför bara uppdiktat flame-trams.

Inte så konstigt dock, eftersom han verkar vara samma skrot och korn som sina idoler, som ju är världskända notoriska lögnare. :)

Hej

Nej jag har allvarligt talat ingen annan lösning på landets konflikt än ett nyval, och jag kan inte se någon annan anledning för Apishit att neka landet detta än att

han kanske är rädd att förlora, och då får krisen hellre fortsätta.

Annars hade ju ett val varit ett enkelt sätt att bryta dödläget och försöka få lugn i landet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej jag har allvarligt talat ingen annan lösning på landets konflikt än ett nyval, och jag kan inte se någon annan anledning för Apishit att neka landet detta än att

han kanske är rädd att förlora, och då får krisen hellre fortsätta.

Annars hade ju ett val varit ett enkelt sätt att bryta dödläget och försöka få lugn i landet.

Mvh Isan Lover

Vaddå "neka nyval"

Finns det någon legitim anledning, baserad på konstiutution, lagar och regler som skulle ge anledning till nyval ??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Somchai är väl lika lite valbar som Thaksin och bannlyst från politiken i 5 år sedan 2008 om jag inte har helt fel ?

Han kom till makten bara för att en annan galning gjorde bort sig när han var PM

Vi vet ju hur det gick vid förra "fria" valet i Thailand. En massa valfusk som resulterade i att PPP åkte ur Regeringen.

Anser du att EC beslutet var korrekt? Militarinstallerad instans som av en handelse bara fann bevisen mot forst TRT (2006)och sedan PPP(2008) tillrackliga. Dessutom baserat pa en konstitution skapad av militarjuntan.

Vaddå "neka nyval"

Finns det någon legitim anledning, baserad på konstiutution, lagar och regler som skulle ge anledning till nyval ??

Samtliga, eftersom vallagarna som de ar angivna i konstitutionen har enorm paverkan pa valet. Finns det nagon legitim anledning att inte halla nyval snarast? Forutsatt att konstitutionen skrivs om?

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte varken vi på MPR eller thailändares enskilda åsikter används som grund till vad politisk ledning i Thailand gör eller inte gör

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Vaddå "neka nyval"

Finns det någon legitim anledning, baserad på konstiutution, lagar och regler som skulle ge anledning till nyval ??

Ja det finns det! Regeringen som valdes 2005 avsattes av Generalerna genom en militärkupp

Regeringen Somchai avsattes 2008 av Generalerna som vägrade ingripa mot dem som ockuperade regeringskansliet i sex månader 2008, och därefter flygplatserna.

Ingen har hittills straffats för dessa ockupationer och skadegörelser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det nagon legitim anledning att inte halla nyval snarast? Forutsatt att konstitutionen skrivs om?

Nej - För att inte den politiska farsen ska fortsätta.

Ett nytt val med stöd i en - för 311:e gången - folkligt antagen konstitution ger nästa regering lugn och ro.

Alla parter kan då acceptera valresultatet och låta den demokratiska gången verka normalt.

Eller.

Ja - För att inte den politiska farsen ska fortsätta.

UDD´s främsta politiska krav har hittils varit att utlysa nyval och återinföra 1997 års konstitution.

Deras demonstrationer har organiserats mot en militärkupp. (utom när PPP/PT satt vid makten)

Nu börjar deras demonstrationer handla om en klasskamp.

Kommer denna "klasskamp" vara utagerad och alla klasser jämlika efter ett nyval?

Ja, kanske, det beror väl på vem som vinner...

You choose. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Isan Lover verkar ha dåligt självförtroende, han har inte förmåga att föra en diskussion på annat sätt än att påstå dumheter om sina motståndare, och sprider därför bara uppdiktat flame-trams.

Inte så konstigt dock, eftersom han verkar vara samma skrot och korn som sina idoler, som ju är världskända notoriska lögnare. :)

No Buzz Du kallar IsanLover ´ verkar vara notorisk lögnare` Varför kan du inte diskutera utan sådana personangrepp?

Du får ett minus karma från mig för detta inlägg.

Surin P3 Du som är Boss på MPR.

Skulle du inte kunna ingripa lite oftare mot rena personangrepp mot andra medlemmar på MPR?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

No Buzz Du kallar IsanLover ´ verkar vara notorisk lögnare` Varför kan du inte diskutera utan sådana personangrepp?

Du får ett minus karma från mig för detta inlägg.

Surin P3 Du som är Boss på MPR.

Skulle du inte kunna ingripa lite oftare mot rena personangrepp mot andra medlemmar på MPR?

BosseJ,

Tyvar ar det ju sa att IL allt som oftast kommer med pastaenden etc. som han sedan inte kan/vagrar belagga och enda slutsatsen man kan dra ar att han faktsikt ljuger..

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Wille Jag kan inte uttala mig om IsanLover eller någon annan ljugit någon gång på MPR.

Men att som No Buzz kalla honom `notorisk lögnare`?

IsanLover är engagerad och har många bra inlägg som tillför diskussionen en hel del.

Jag kan förstå om han inte alltid har tid eller ork att svara på alla inlägg som skrivs mot honom.

Har inte sett något exempel där han helt klart ljugit.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

No Buzz Du kallar IsanLover ´ verkar vara notorisk lögnare` Varför kan du inte diskutera utan sådana personangrepp?

Du får ett minus karma från mig för detta inlägg.

Surin P3 Du som är Boss på MPR.

Skulle du inte kunna ingripa lite oftare mot rena personangrepp mot andra medlemmar på MPR?

IL skrev.. " han är tydligen inte alls lika säker på att vinna som hans svenska fans på forumet"

1. Tror du han avsåg mig?

2. Är jag, eller någon annan, säker på att Abhisit kommer att vinna? (för om vi inte är det så ljuger IL)

3. Är en omskrivning av Abhisit till Apishit inte ett personangrepp?

4. Du tror inte att mitt inlägg ska ses i sken av den ton IL förde?

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Svar tll NoBuzz

Jag kan endast svara på din fråga nr 4. Jo, jag förstår detta eftersom jag många gånger kännt detsamma efter att ha

läst inlägg från tex dig eller MaiChai.

Men jag håller med Surin P3 om att vi måste sluta med personangrepp mot varandra.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det är inte bara på MPR som vissa skriver av sig, även i Bangkok Post

kan man ibland få läsa ett och annat intressant och roligt.

Mr Matthew Van Someren, skriver så det osar svart av vanmakt när han ilsket kommenterar

en nyhetsartikel, Thailändarnas mentalitet och det politiska läget i Thailand!

http://www.bangkokpost.com/news/politics/34720/abhisit-calls-in-media-to-slam-thaksin

Denna kommentar levererade han:

Cycle of ignorance, and stupidity.

This is what happens when an entire country predicates itself on avoiding any and all difficulties. Anything requiring any mental facility is rejected for the easy way out--the hammock under the house, the nap while at work, the excuse that you (farang) are being too serious "thinking."

"Relax, Jai Yen (calm down)" When people do anything and everything to avoid all stress, everything begins to cause stress. Democracy is not easy. It takes work by the people, not someone else, in order to work.

You do not cut off your nose to spite your face!

You wait a few years, build relationships, think and make the best decision possible for the next term.

If it doesn't go your way, too bad!

How ridiculous Thais look to the world.

I've see this lazy, mai pen rai attitude all over the world by Thais and it doesn't work!

Thais look like children to most of the world and few "serious" people take them seriously. Thais are cute, and sweet and nice, but incompetent as the day is long. Irresponsible and childish in every other aspect of life and when the going gets tough, they can't handle it. They fall apart, explode and turn to fits of rage and utter violence.

Where are their beliefs now? Where's all the Jai yen, don't be so serious B.S. now?

Because thais have never learned how to deal with real problems they are forever slaves to them and their own failed takes on life. It is time for Thais to grow up and Face their problems like adults, not like immature children.

And when I visit your country, please don't lecture me about how to behave.

Clean up your own backyard before you go knocking on your neighbors door!

****************************************************************

Vad tycker ni - är han helt ute och cyklar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...