Jump to content
IGNORERAD

UT-rutiner?

Pattaya_BoB

Recommended Posts

Hallå hallå,

Gumman har nu fått sitt UT beviljat och jag undrar helt enkelt hur är rutinen för att få

det hela infört i passet?

Är det bara att åka till ambassaden och de stämplar in det medan man väntar eller ska det

helt stökas på en tid så man måste återvända?

Rutinerna lär ju ha ändrats, det är 12 år sedan Ex-fru BoB gick igenom ritualen...

Ha det gott,

BoB

Dela på andra sajter

Förmodar att hon fått UT till Sverige.

Hon går in på ambassaden och lämnar in passet och får stämpeln medan hon väntar.

Min gumma gjorde samma sak i januari, det tog enbart 10 minuter.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Dela på andra sajter

Från ambassadens hemsida:

Pick-up of permit (stickers) and applications for Work, Studies and Residence permits can be submitted without prior booking:

Monday-Tuesday 8.00-12.00

Thursday-Friday 8.00-12.00

/GSt

Dela på andra sajter

Hallå hallå,

Gumman har nu fått sitt UT beviljat och jag undrar helt enkelt hur är rutinen för att få

det hela infört i passet?

Är det bara att åka till ambassaden och de stämplar in det medan man väntar eller ska det

helt stökas på en tid så man måste återvända?

Rutinerna lär ju ha ändrats, det är 12 år sedan Ex-fru BoB gick igenom ritualen...

Ha det gott,

BoB

Hej,

Jag är också inne på en andra vända med Thaidam och skickade nyligen in frågeformuläret. Min fråga är fick du några problem för att det var din andra dam som kom hit? Och hur lång tid tog det för er att få UT klart? Jag tillhör Solna och du?

MVH Snucke

Dela på andra sajter

Hej,

Jag är också inne på en andra vända med Thaidam och skickade nyligen in frågeformuläret. Min fråga är fick du några problem för att det var din andra dam som kom hit? Och hur lång tid tog det för er att få UT klart? Jag tillhör Solna och du?

MVH Snucke

Hallå,

Inga problem för att det var andra damen. Vi separerade 2005 men skiljde oss formellt inte förrän september 2009.

Jag bifogade ett särlevnadsintyg där två gamla vänner intygade att vi levt åtskiljda sen 2005. Om detta spelade nån

roll eller ej vet jag inte.

Vi lämnade in ansökan i slutet av november i Bangkok. Jag ringde omkring den 24:e februari och då hade ärendet inte

öppnats. Jag skickade då in ett önskemål om förtur och då blev det klart snabbt. 2 arbetsdagar senare var beslutet daterat.

Jag tillhör Sundsvall.

mvh

BoB

Dela på andra sajter

Hej.

JO och jag ringde handläggaren idag och det var inga problem allt var klart i stort sett hon ville bara kolla upp tjejen om hon varit här förut och gjort nått kriminellt och mig om jag hade gjort nått sånt! Hon var faktiskt underbart trevlig i bemötandet på . och jag e så glad? Jag skillde mig 2009 och hade ändå träffat min nya tjej 2008 och det var ok.

Lycka till på dig och mig!!

Snucke

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...