Jump to content
IGNORERAD

Thailand behöver högre skatter!


Pa pa

Recommended Posts

Är det inte konstigt att slantar alltid är "surt förvärvade" så fort de ska beskattas?

I andra sammanhang är det ingen ända på alla fantastiska lättförtjänade vinster, affärer och klipp som görs dag ut och dag in.

Det finns inga "lättförtjänta" penningar, utom lottovinster då förståss. Allt annat är det arbete eller entreprenadskap bakom. Och då kan det ju betraktas som surt, även om man som jag trivdes på mitt arbete. Vem skulle inte hellre plocka dom från pengaträdet, men det är svårfunnet. :wai:

Fast jag tror det gått lite slentrian av användandet av ordet surt, tycker inte du det? :dance1:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    5

  • BaBoo

    4

  • silom

    4

  • ronoh

    3

Mest aktiva i denna tråd

Mitt pengaträd har ruttnat och sjävfallit och lotto är f-n ingen dans på rosor(för mig)men skam den som ger sig imorgon blir det 12 friska rader och stor förväntan på telefonsamtalet från Visby :great: Mvh Måne som inte betalar skatt i Thailand mer än på räntan

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpo...-more-efficient

Finansministern är också inne på att Thailand först och främst måste se till att folk och företag faktiskt betalar sina skatter, Kanske dgas för dem att gå på kurs hos skatteverket i sverige?

"För var dag blir det bättre men bra lär det aldrig bli" som salig Cornelis sjöng i Ballad på en soptipp.

http://www.dn.se/nyheter/politik/svartjobben-kostar-betydligt-mer-an-bidragsfusket-1.538660

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...