Jump to content
IGNORERAD

Millenium Triologin.

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Älskar älskar älskar.

Kanonböcker kanonfilmer. Jävligt osvenska eller med andra ord bra, internationellt bra...

Faaan va det svider i jantesvennarna nu...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

• Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• mamma bäng fan pappa käng

17

• lenno

6

• Odin

4

• AnTove

4

Mest aktiva i denna tråd

Älskar älskar älskar.

Kanonböcker kanonfilmer. Jävligt osvenska eller med andra ord bra, internationellt bra...

Faaan va det svider i jantesvennarna nu...

Word.

lite, lite besviken på filmen... dock.

Ändrades av jens

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Dela på andra sajter

Lyssnade på dom som ljudböcker för ca: ett år sedan, ok en av filmerna va lite seg men dom andra var i mina ögon skitbra.

Men smaken...

Dela på andra sajter

loy kratong

Är inte Hollywood ute efter att göra sin variant med millenium-trilogin som stomme i manuset?

Milleniumhälsningar Bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Det är högst ovanligt att det är fyra böcker i en trilogi.

Jag kan inte komma på något tidigare exempel på det i skrivande stund. :whistle:

Jodå, Arn trilogin av Guillou följdes ju upp med Arvet efter Arn.. :) Tyvärr så lever ju Stieg Larrson inte längre och de material som finns för en fortsättning vill inte hans tidigare sambo släppa..

Böckerna var väl okej, filmatiseringen var väl också okej, men som vanligt var böckerna bättre än filmen.. Apropå böcker som blir film så ska det bli kul att se vad dom kan göra av Shantaram som var en underbar bok att läsa skriven av Gregory David Roberts.. Kan varmt rekommendera den till forumets bokmalar.. :great:

Dela på andra sajter

Guest wille

Jodå, Arn trilogin av Guillou följdes ju upp med Arvet efter Arn.. :) Tyvärr så lever ju Stieg Larrson inte längre och de material som finns för en fortsättning vill inte hans tidigare sambo släppa..

Böckerna var väl okej, filmatiseringen var väl också okej, men som vanligt var böckerna bättre än filmen.. Apropå böcker som blir film så ska det bli kul att se vad dom kan göra av Shantaram som var en underbar bok att läsa skriven av Gregory David Roberts.. Kan varmt rekommendera den till forumets bokmalar.. :great:

Haller absolut med om Shantaram!!!

Odin,

Fattar inte vad som gor dessa bocker "osvenska" - forklara garna. OCh vad har jante med det hela att gora? Folk som inte gillar bockerna tycker sa for att de drabbats av Jante?

Dela på andra sajter

Det råder en bitter fejd mellan Stiegs livskamrat Eva Gabrielsson och hans far och bror gällande arvet samt framtida intäkter.

"När Gud kommer med döden kommer djävulen med arvingarna"

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Jag menar vad jag skrev, osvenska så tillvida att dom är bra.

Och med jante menar jag att om någon gör något bra i detta land så kommer avundsjukan som ett brev på posten...

Jaja jag vet att han e död...

Orkar inga påhopp i dag Wille... Kamma medhårs.

Dela på andra sajter

Är inte Hollywood ute efter att göra sin variant med millenium-trilogin som stomme i manuset?

Milleniumhälsningar Bobo

Verkar vara klart att det blir Colombia Pictures som gör Hollywoodfilmerna.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/stieg-larsson-klar-for-hollywood_4435849.svd

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Tja, ni som tycker det är medioker litteratur får nog läsa om eller tänka till ännu en gång. Undrar hur många gånger det har hänt att det görs storproduktion i Hollywood med en svensk bok som som underlag för manus.

Har det någonsin tidigare hänt?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

Tja, ni som tycker det är medioker litteratur får nog läsa om eller tänka till ännu en gång. Undrar hur många gånger det har hänt att det görs storproduktion i Hollywood med en svensk bok som som underlag för manus.

"Låt den rätte komma in" och "snabba cash" är väl på väg också?

"Pippi longstocking"?

/mvh

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Tyckte den tredje var bäst.

Såg intervju med skådespelerskan och hennes man (som också är min favoskådis från Tusen Bröder) på ett norskt program som visas i Sverige.

Hmmm Blev lite fundersam om honom.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

Odin,

Fattar inte vad som gor dessa bocker "osvenska" - forklara garna. OCh vad har jante med det hela att gora? Folk som inte gillar bockerna tycker sa for att de drabbats av Jante?

Vad handlar Shantaram om.

Vore trevligt men lite info om den boken.

Dela på andra sajter

Har varit lite upptagen med "bockarna bruse" senaste året, men idag damp Shanataram ner i brevlådan.

Tack för tipset. En historia som utspelar sig i indien och skriven av en brottsling från Australien.

Blir nog en bra helg om jag inte fastnar i "dom tre små grisarna".

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Har varit lite upptagen med "bockarna bruse" senaste året, men idag damp Shanataram ner i brevlådan.

Tack för tipset. En historia som utspelar sig i indien och skriven av en brottsling från Australien.

Blir nog en bra helg om jag inte fastnar i "dom tre små grisarna".

/mvh

Vad tycker du om Shantaram mamma?

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Vad tycker du om Shantaram mamma?

Jo den verkar bra. Har den som tunnelbanebok. Har bara hunnit till sidan 78 än.

Klart lite besviken blir man ju att dom hänger på Leopolds, i stället för Mondegar. smile.gif

Kommer ihåg en gång att jag frågade en enormt vacker Indisk tjej vid bordet brevid på Leopold's vilken mat man ska välja. Blev avsnoppad med repliken ' Why don't you ask the waitress, im not working here' med den underbaraste Bombay-accenten samtidigt som hon vaggade huvudet på indiskt man'er. :) Kanske därför jag har lite svårt för Leopolds. smile.gif

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

Dela på andra sajter

Guest wille

Att Hollywood valjer att gora film av en bok ar val knappast ett "bevis" pa att det ar bra litteratur eller? Tex. har det snart gjorts filmer pa alla Nicholas Sparks bocker - innebar det att de ar jattebra da?

Dela på andra sajter

Att Hollywood valjer att gora film av en bok ar val knappast ett "bevis" pa att det ar bra litteratur eller? Tex. har det snart gjorts filmer pa alla Nicholas Sparks bocker - innebar det att de ar jattebra da?

Ja det är väl en klassisk fråga vad som är bra eller dålig konst.

Finns väl ingen objektiv mätbar metod för det förutom ett verks komersiella framgångar?

/mvh

Dela på andra sajter

Guest wille

Ja det är väl en klassisk fråga vad som är bra eller dålig konst.

Finns väl ingen objektiv mätbar metod för det förutom ett verks komersiella framgångar?

/mvh

Jo, sen har du ju aspektet att det som gor sig bra i text kanske gor sig mindre bra pa film och vice versa

Dela på andra sajter

conservator

Alla tre filmerna var fantastiska såg dem först på DVD och följer dem nu på Svt i millenium, njuter like mycket denna gång-säger bara Lisbeth Salander

Dela på andra sajter

Självfallet kan inte alla ha samma smak på än det ena - än det andra och bra är väl det. Inte heller är det självklart på det viset att kioskvältare är aspiranter på litteraturpriser. Så jag utgår enbart från mig själv som referens, dock utan att göra anspråk på att vare sig vara litteraturslukare- eller vetare. Mig trollband böckerna på flera olika sätt, inte minst för språkbehandlingen.

Och något som sagt, måste trilogin ha eftersom den blivit så uppmärksammad och så många tagit till sig storyn över i stort sett hela världen. Hoppas nu bara inte Hollywood skalar av den till enbart action och sex. Det har man ju sett ett antal gånger förr.

Efter denna trilogi vart jag nog lite såld på denna för mig helt nya genre (har aldrig orkat med "kriminalare" förut) och fortsatt med Jag är wanted och Snabba cash och där Shantaram ligger på väntelistan.

Fortsatt god läsning.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

Tyckte den tredje var bäst.

Såg intervju med skådespelerskan och hennes man (som också är min favoskådis från Tusen Bröder) på ett norskt program som visas i Sverige.

Hmmm Blev lite fundersam om honom.

Mvh

Magrood

Han verkar att vara väldigt avundsjuk på sin fru´s framgångar . Han pratar skit om filmerna och tycker att frun har gjort en dålig insats . Jag har tappat all respekt för honom och tycker att han verkar att vara en riktig gris .

Dela på andra sajter

conservator

hon är nog "lite" större honom efter filmernas framgångar!

Rollen som Lisbeth kan väl inte spelas bättre!

Dela på andra sajter

Han verkar att vara väldigt avundsjuk på sin fru´s framgångar . Han pratar skit om filmerna och tycker att frun har gjort en dålig insats . Jag har tappat all respekt för honom och tycker att han verkar att vara en riktig gris .

Pinsamt av honom. Undrar då vad han säger om sin egen insats och kvalitén på Wallanderfilmerna han var med i, de var rena dyngan.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...