Jump to content
IGNORERAD

Behöver hjälp


Crille79

Recommended Posts

Hej,allihopa.

Hoppas att alla mår bra här på forumet och ni som finns i Sverige får en chans att njuta av solen som äntligen har tittat fram.

Men nu över till mitt problem.

Jag träffade en thailändska när jag var på min första semester till Thailand.Jag var där 2008 och vi träffades faktiskt i en bar.Jag vet hur ni kommer tänka nu men döm inte mig än.Vi trivdes ihop jättebra och hon var tillsammans me mig under hela min tid där.Vi är lika gamla dvs 30 år.Hon kändes inte som en som bara var ute efter mina pengar och jag var ändå arbetslös när jag var där och det berättade jag för henne och hon sa att hon hade ej fallit för mina pengar utan mig.I vilket fall som helst så åkte jag hem efter en månad där och vi höll kontakt via internet och telefon.Vi pratade varje dag och det skickades många sms mellan oss kan jag lova.Sen fick jag arbete 7 månader efter jag hade kommit hem vilket gjorde att jag äntligen kunde planera för en ny resa för att träffa henne.Måste påpeka att jag inte skickade henne några pengar alls under tiden jag var hemma.Så jag åkte ner till henne april 2009 och vi firade songkran ihop.Nu hade vi ett par bråk men det är ju bara givet.Inga penga-relaterade utan allmänna.Alla förhållande har ju sina ups and downs.Vi hade det ändå suveränt ihop och hon hade slutat på baren och arbetade på en resturang istället då hon inte ville arbeta i bar-miljö nu när hon hade träffat mig.I vilket fall som helst hade vi det jättebra ihop under min tid där.Och vi började prata om att hon skulle ta och besöka mig i Sverige.Men det är ju inte det lättaste att fixa med tanke på alla papper och sånt.Jag åkte hem och vi höll kontakt som vanligt och började planera för hennes besök.Men tyvärr ville ödet något annat och jag förlorade mitt arbete.Jag berättade det för henne och hon höll med mig att vi ska vänta tills jag hade fått ett nytt arbete.Men nu började det hända grejor som fått mig att fundera.I oktober så började våra samtal bli mindre och mycket sällan sågs vi på webcam.Jag vet ju att tidskillnaden är stor och jag är ganska tålamodig när det gäller kvinnor men ett sms kan alla skicka,eller hur?När vi närmade oss julen så orkade jag inte mer och slutade själv höra av mig.Fick ett sms på julafton där hon önskade mig en god jul och att hon saknade mig jättemycket.Jag skickade ett tillbaks med samma innebörd.Sen blev det tyst igen och varken jag eller hon pratades vid på nyårsafton.Men sen ringde hon mig och var jättearg på att jag inte hade hört av mig på nyårsafton.Jag sa som det var att jag hade varit ute med mina kompisar och att jag inte skickade ett för hon inte gjorde det.Vi kan säga att samtalet slutade lite stormigt.Sen hörde jag inget från henne på två månader och under den tiden hade jag skickat ett antal sms men fick inget svar tillbaks så jag skickade ett sms som innefattade ett slut på vårt förhållande.Då ringde hon mig och grät och bad om ursäkt för att hon inte hört av sig men hon var tvungen att arbeta övertid pga ett lån hon hade tagit.Jag sa att jag förstod men hon skulle ha sagt det innan så jag visste.Jag har ju mina tvivel men samtidigt så har hon inte betett sig som vissa andra thailändskor man läst om.Hon har skickat mig några sms som jag ej har svarat på för jag vet ej om jag ska lägga ner min tid på detta förhållande även om jag har mycket starka känslor för henne och hon jagar mig fortfarnde via sms.

Vad tycker ni?Ska jag försöka lösa det eller strunta i det?

Mvh Crille79

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Crille79

    7

  • broder tuk tuk

    5

  • rak

    5

  • Serath

    4

Mest aktiva i denna tråd

Ge det en chans,det gäller ju bara sms än så länge.Känner du för henne och hon inte kräver en massa stålar så är det väl trevligt att ha någon att tycka om och längta till.Det visar sig med tiden om det är något att satsa på.KÖR PÅ och lycka till.Mvh Måne som önskar välkommen in i klubben :drinks:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om du har känslorna kvar och vill någongång ta henne till Sverige så borde det bäst att du kunde vänta. Jag vet hur svårt väntandet är för jag gör det hela tiden (väntar på min fru). Hoppas allt går bra i fortsättningen för dig.great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,det är så sant som det är sagt.Jag har ju egentligen en underbar flickvän i Thailand och borde bara låta tiden visa om det är menat.Jag kan ju klart vänta på den dag då vi är tillsammans igen för hon betyder allt för mig.Jag tackar för era inlägg och tackar för välkomsten till klubben.=)Jag kommer hålla er uppdaterade om framtiden.

Mvh Crille79

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjaa..eftersom du frågar så; Strunta i det!

jag vet inte hur mycket du har läst på forum som detta och jag säger inte att allt det som skrivits tidigare måste stämma in på ditt förhållande, men om du visste hur många gånger det har skrivits i stort sett exakt det du skriver.

" Hon kändes inte som om hon var ute efter mina pengar. Hon sade att hon älskade mig trots att jag upplyste henne om hur fattig jag är."

- Att vara fattig är ju relativt. En fattig svensk är ju ändå en halvrik person med thailändska mått mätt. Särskilt då många thailändare verkar ha missat det faktum att vi inte har samma köpkraft hemma i vår grå vardag som vi har då vi semestrar och unnar oss i Thailand.

" Jag skickar inga pengar alls."

- Du kostar henne på sin höjd någon hundrabahtare i veckan i form av chattande och sms. För den som investerar långsiktigt behövs ingen omedelbar avkastning. Särskilt inte om man investerat i flera objekt spridda över tid.

" Hon sa upp sig i baren och fick ett nytt jobb p.g.a. att hon vill vara trogen mot mig."

- Jag gissar att hon hade semester ifrån restaurangen då du var på besök, men ändå "bevisade" att hon jobbade där då hon tog dig med dit och lät dig hälsa på?

"Efter att jag inte gav henne det hon ville blev det plötsligt helt tyst."

- Detta kallas, här på forumet, för tysta leken vilket många thailändskor tar till då de vill få dig mer medgörlig. Det faktum att denna kom i samband med att du meddelade att hon kanske inte kunde komma till Sverige just nu. ja, dra dina egna slutsatser. Plötsligt kanske ovan nämnda hundrabahting började kännas som en investering med allt för avlägsen och osäker avkastning?

" Hon sade att hon inte kunde svara på mina sms eftersom hon jobbade så mycket p.g.a sina skulder."

- Jag tvivlar inte på att hon jobbade. Frågan är bara var och med vem? Att hon dessutom lyckas antyda att ert förhållande nu blivit lidande p.g.a. hennes akuta skulder och bristande förmåga att betala dessa... Visst, det är ju en påstående lika bra som att t.ex. buffeln hemma i Isaan blivit sjuk, att först pappa, sedan mamma, mostern, farbrorn, kusinen osv osv blivit inlagda på sjukhus och måste betala räkningen. Lika bra, dock inte särskilt originellt. En vild gissning från min sida är att hon inom kort gråtandes kommer att antyda att hon förmodligen inom kort tvingas gå tillbaks till baren om inte hennes skulder, via något under (läs; din plånbok), skulle lösa sig.

Jag skulle alltså gissa på att hon, rent statistiskt, torde vara fejk. Detta är dock som sagt en gissning vilken förmodligen inom kort kommer att argumeteras här under. :D

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu,mycket av dett du skriver stämmer ju när man sätter sig ner och tänker efter.Men sen samtidigt kan man ej dra alla över en kant.Livet är ju inte roligt om man inte tar ett par risker här i livet.biggrin.gif Jag tänker inte börja värsta debatten med dig men tänker tänka på det du skriver när jag pratar med henne.Vårt förhållande är ju 50-50 chans att funka och jag är fortfarande ung.Men jag ska ta och ge det en chans och funkar det så får du bjuda på en öl,ok?drinks.gif

Mvh Crille79

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger som förut,kör på du,så länge det inte är ekonomiska krav från henne så är det tydligen balsam för din själ att höra hennes röst.Inte alla bartjejer har en räv bakom örat även om många har det,det finns många bevis på förhållanden som funkar trots/tack vare att en del damer jobbat i bar(ink.mitt)så orkar du ha en cyberkärlek så varför inte :dance: Mvh Måne som förstår om hon jobbar i baren igen,stålarna ramlar ju inte över dom

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne,du har rätt inställning.biggrin.gif

Det får bära eller brista,som sagt.Vill hon ha pengar av mig så är det inget förhållande för mig.Man kan ju se det från det ljusa sidan,jag håller på att lära mig thailändska och jag ska börja en reseledare-utbildning så kanske man kommer arbeta i Thailand i framtiden.Gör jag det så ska jag fixa rabatt åt er på hotellet jag arbetar på.wink.gif Men vi ser vad som händer.

Mvh Crille79

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe Crille! Jag menade inte att framstå som någon domedagsprofet även om jag förstår att det kan låta så. Jag vill bara uppmana dig om att vara försiktig och att inte investera mer än du har råd att förlora - vare sig ekonomiskt eller känslomässigt.

Angående ölen så lovar jag att bjuda på en vid tillfälle oavsett hur det går med damen i fråga! :drinks:

Lycka till!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lugnt,Tujtuj.great.gif

Jag vet vad du menar och tackar för din hjälp.Man är ju alltid lite naiv när det gäller kärlek.Jag har ju haft tur och träffat många vänner som har thailändska flickvänner så man har ju fått info.Men det blir som det blir.Jag har ju förälskat mig i Thailand oxå så vad som än händer mellan mig och flickvännen så lär jag återkomma till Thailand fler gånger.Man ska inte ge upp bara för att man har en dålig upplevelse ju.Och jag tar gärna den ölen i framtiden med dig men låt det vara en Singha.drinks.gif

Mvh Crille79

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ett forum är kanske inte bästa stället att få relationsstöd på. Inte skulle du väl fråga massa okända lirare om du ska bli ihop med Sara på Ica?

Du ska ta alla svar du får på ett forum med en stor nypa salt. Svaren du får ger alla forummedlemmar utifrån sina egna erfarenheter.

Vissa har brännt sig och kommer att varna dig för allt som kan gå snett och sen finns det ett gäng som det har gått bra för som kommer att hurra på. Själv tillhör jag den senare kategorien.

I slutändan är det bara du själv som kan svara på om du ska satsa på tjejen eller inte.

Själv gick jag in 100% i min relation och har inte ångrat det en sekund.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,Mr Lao Kao.

Ja,du har ju rätt.Men inte lätt att fråga mina vänner som inte riktigt har någon erfarenhet ang sånt här.Jag tar allt med en nypa salt och kommer försöka följa mina egna känslor.Men alltid bra att få höra att det finns folk som vet vad man menar.Och du har rätt i att det är ju bara jag som vet om jag ska satsa på vårt förhållande.

Mvh Crille 79

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag har hjälpt en hel del bartjejer att skicka sms och ringa på sina mobiltelefoner till diverse gubbar runt om i europa på samma gång som di suttit med andra gubbar i baren.

Så det där med mobiltelefoner o annan kontakt är inga bevis för sanningen.

Är man inte på plats i Thailand och kan följa tjejens rörelser så finns det inga garantier för någonting.

De flesta bartjejer har inställningen att de arbetar för pengar och inte kärlek och de ser gubbarna som kunder och inget annat.

Att en tjej ringer lite då och då och skickar kärlekssms är i de flesta fall som ett led i att sköta sina kundrelationer på ett bra sätt.

Man ska inte heller förledas att tro att man är den enda farangen som är snäll bland barerna och att man är speciell.

Tjejen sticker med den som har mest stålar ifall hon får välja mellan fyra olika snälla gubbar.

Att sitta i Sverige och ha hjärnspöken och grubblerier är totalt meningslöst.

Ska man ta hem en tjej som arbetar i farangbranchen ska man se till att ha hyfsat med stålar och vara på plats i Thailand under en tidsperiod så man hinner fixa visa o dyl och sedan köpa biljett på plats.

Spara stålar istället och åk ner och fixa saker på plats.

Det finns tusentals tjejer som bara väntar på att få chansen att åka så förlorar man en står det många på kö.

Kärlekskänslor går lätt över och sen kan man kära ned sig i en ny.

Men som sagt god ekonomi är A och O innan man satsar mer seriöst på en bartjej.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det kassiaka avslöjartricket är ju att bara dyka upp.

Jag gjorde det med en bartjej och ringde henne strax innan jag lämnade busstationen i Ekamai och det var inte så populärt.

Jag minns fortfarande reaktionen.

" why you not speak before you come here? No good you come here now. Mama have problem in my home and maybe I have to go home tomorrow"

You change too much.. etc etc...

Nu fick hon ju tre timmar på sig att lösa "problemem" så hon åkte hem några dagar och kom sen tillbaka igen.

Om det var mamaproblem eller en annan gubbe som först skulle fixas har jag ingen aning om men oavsett så mår tjejerna bäst av om man håller sig till uppgjorda planer.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror, att ge sig i lag med fruntimmer straffar sig alltid förr eller senare.

Ungkarlen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hjälpt en hel del bartjejer att skicka sms och ringa på sina mobiltelefoner till diverse gubbar runt om i europa på samma gång som di suttit med andra gubbar i baren.

Så det där med mobiltelefoner o annan kontakt är inga bevis för sanningen.

Är man inte på plats i Thailand och kan följa tjejens rörelser så finns det inga garantier för någonting.

De flesta bartjejer har inställningen att de arbetar för pengar och inte kärlek och de ser gubbarna som kunder och inget annat.

Att en tjej ringer lite då och då och skickar kärlekssms är i de flesta fall som ett led i att sköta sina kundrelationer på ett bra sätt.

Man ska inte heller förledas att tro att man är den enda farangen som är snäll bland barerna och att man är speciell.

Tjejen sticker med den som har mest stålar ifall hon får välja mellan fyra olika snälla gubbar.

Att sitta i Sverige och ha hjärnspöken och grubblerier är totalt meningslöst.

Ska man ta hem en tjej som arbetar i farangbranchen ska man se till att ha hyfsat med stålar och vara på plats i Thailand under en tidsperiod så man hinner fixa visa o dyl och sedan köpa biljett på plats.

Spara stålar istället och åk ner och fixa saker på plats.

Det finns tusentals tjejer som bara väntar på att få chansen att åka så förlorar man en står det många på kö.

Kärlekskänslor går lätt över och sen kan man kära ned sig i en ny.

Men som sagt god ekonomi är A och O innan man satsar mer seriöst på en bartjej.

BTT

4 bra råd från BTT, värt ett karma plus ju.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,allihopa.

Hoppas att alla mår bra här på forumet och ni som finns i Sverige får en chans att njuta av solen som äntligen har tittat fram.

Men nu över till mitt problem.

Jag träffade en thailändska när jag var på min första semester till Thailand.Jag var där 2008 och vi träffades faktiskt i en bar.Jag vet hur ni kommer tänka nu men döm inte mig än.Vi trivdes ihop jättebra och hon var tillsammans me mig under hela min tid där.Vi är lika gamla dvs 30 år.Hon kändes inte som en som bara var ute efter mina pengar och jag var ändå arbetslös när jag var där och det berättade jag för henne och hon sa att hon hade ej fallit för mina pengar utan mig.I vilket fall som helst så åkte jag hem efter en månad där och vi höll kontakt via internet och telefon.Vi pratade varje dag och det skickades många sms mellan oss kan jag lova.Sen fick jag arbete 7 månader efter jag hade kommit hem vilket gjorde att jag äntligen kunde planera för en ny resa för att träffa henne.Måste påpeka att jag inte skickade henne några pengar alls under tiden jag var hemma.Så jag åkte ner till henne april 2009 och vi firade songkran ihop.Nu hade vi ett par bråk men det är ju bara givet.Inga penga-relaterade utan allmänna.Alla förhållande har ju sina ups and downs.Vi hade det ändå suveränt ihop och hon hade slutat på baren och arbetade på en resturang istället då hon inte ville arbeta i bar-miljö nu när hon hade träffat mig.I vilket fall som helst hade vi det jättebra ihop under min tid där.Och vi började prata om att hon skulle ta och besöka mig i Sverige.Men det är ju inte det lättaste att fixa med tanke på alla papper och sånt.Jag åkte hem och vi höll kontakt som vanligt och började planera för hennes besök.Men tyvärr ville ödet något annat och jag förlorade mitt arbete.Jag berättade det för henne och hon höll med mig att vi ska vänta tills jag hade fått ett nytt arbete.Men nu började det hända grejor som fått mig att fundera.I oktober så började våra samtal bli mindre och mycket sällan sågs vi på webcam.Jag vet ju att tidskillnaden är stor och jag är ganska tålamodig när det gäller kvinnor men ett sms kan alla skicka,eller hur?När vi närmade oss julen så orkade jag inte mer och slutade själv höra av mig.Fick ett sms på julafton där hon önskade mig en god jul och att hon saknade mig jättemycket.Jag skickade ett tillbaks med samma innebörd.Sen blev det tyst igen och varken jag eller hon pratades vid på nyårsafton.Men sen ringde hon mig och var jättearg på att jag inte hade hört av mig på nyårsafton.Jag sa som det var att jag hade varit ute med mina kompisar och att jag inte skickade ett för hon inte gjorde det.Vi kan säga att samtalet slutade lite stormigt.Sen hörde jag inget från henne på två månader och under den tiden hade jag skickat ett antal sms men fick inget svar tillbaks så jag skickade ett sms som innefattade ett slut på vårt förhållande.Då ringde hon mig och grät och bad om ursäkt för att hon inte hört av sig men hon var tvungen att arbeta övertid pga ett lån hon hade tagit.Jag sa att jag förstod men hon skulle ha sagt det innan så jag visste.Jag har ju mina tvivel men samtidigt så har hon inte betett sig som vissa andra thailändskor man läst om.Hon har skickat mig några sms som jag ej har svarat på för jag vet ej om jag ska lägga ner min tid på detta förhållande även om jag har mycket starka känslor för henne och hon jagar mig fortfarnde via sms.

Vad tycker ni?Ska jag försöka lösa det eller strunta i det?

Mvh Crille79

Att hon helt plötsligt slutar höra av sig betyder bara en sak... ny snubbe... Inte nu att hon är "otrogen" men kanske nån som hon tjattar och pratar med. eller som andra på forumet hon kör med tysta leken och det verkar fått lite fart på dig.

Men jag måste vara ärlig mot dig, du känns inte riktigt seriös i mina ögon, Vill du ha henne se till och få hit omedelbums. Du har dragit ut på tiden allt för länge och kanske förlorat henne pga det.

Jag måste säga att jag är imponerad av donnan som stått ut med dig i 2 år utan du fått tummen ur arslet.

Så ryck upp dig och ta tag i saken, få hit henne eller släpp henne fri.

Mina råd i all välmening, hoppas du tar dom på rätt sätt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

[Men jag måste vara ärlig mot dig, du känns inte riktigt seriös i mina ögon, Vill du ha henne se till och få hit omedelbums. Du har dragit ut på tiden allt för länge och kanske förlorat henne pga det.

Jag måste säga att jag är imponerad av donnan som stått ut med dig i 2 år utan du fått tummen ur arslet.

Så ryck upp dig och ta tag i saken, få hit henne eller släpp henne fri.

Mina råd i all välmening, hoppas du tar dom på rätt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

[Men jag måste vara ärlig mot dig, du känns inte riktigt seriös i mina ögon, Vill du ha henne se till och få hit omedelbums. Du har dragit ut på tiden allt för länge och kanske förlorat henne pga det.

Jag måste säga att jag är imponerad av donnan som stått ut med dig i 2 år utan du fått tummen ur arslet.

Så ryck upp dig och ta tag i saken, få hit henne eller släpp henne fri.

Mina råd i all välmening, hoppas du tar dom på rätt sätt.

varför känns det inte seriöst bara för att han inte tagit hit na eller.

så tar han inte hit na ska han släppa henne lös ?????? varför?????

du menar att de inte går att ha ett för hållande på distans eller

glimten66 :wai:

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

varför känns det inte seriöst bara för att han inte tagit hit na eller.

så tar han inte hit na ska han släppa henne lös ?????? varför?????

du menar att de inte går att ha ett för hållande på distans eller

glimten66 :wai:

Klart det går, Om det är det man vill ha. Men han verkar vilja ha henne i svedala därav borde han få tummen ur...

Sen är jag självt tveksam till långdistans förhållanden över lång tid, Man måste nog ha gott om cash och träffas mer än en gång om året?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Håller med Serath. Däremot kan man skicka 15000 baht i månaden så finns det större utsikter till att det funkar, även om inga garantier finns.

Jag har många gånger haft djupa samtal med bartjejer kring frågan hur de kan arbeta i bar trots att den sk pojkvännen utomlands skickar fina pengar varje månad.

Vissa har påstått att de enbart jobbar i baren och inte går med män och andra att de enbart ligger med män för extrapengar som de behöver.

Men oavsett vilket så finns det givetvis stora risker att donnan träffar på en annan farang och sticker med honom.

Sen apropå det här med kontakt som plötsligt avbryts, en tjej som verkligen gillar en kille riskerar knappast att avbryta kontakten under längre tid.

Ofta är längre avbruten kontakt ett tecken på att tjejen går long time med en annan gubbe och att denna gubbe är en bevakande och svartsjuk typ.

Finns en del såna gubbarb bland barerna.

Då tvingas tjejerna stänga av sina mobiler bland annat.

En avstängd mobil är ett bra bevis för att ana ugglor i mossen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Btt pratar du av egna erfarenheter nu eller e de fortafarande en 7- 11 drömm :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Man har ju sett och hört en del bland barerna genom åren. Nu ska det i och för sig i rättvisans namn påpekas att jag hade samma bartjej under tre år på longtime i Pattaya, utan att skicka pengar, men det bottnade mest i ren tur att hon inte var utplockad när jag kom tillbaka och att hon var kvar i samma bar under den tiden.

Däremot så gick hon med en äldre engelsk herre sista gången jag kom till baren men då plockade jag snabbt ut en annan som vi för övrigt döpte till stoet pga hennes långa och utstående öron och långa ben.

Min fd bartjej blev inte så glad i detta, men var ju inte mitt fel.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...