Jump to content
IGNORERAD

Seriös Thaimassage i Sthlm.

Odin

Recommended Posts

Hejsan en kompis ringde å frågade om jag visste om det fanns någon seriös Thaimassage runt Stockholm.

Han har fått nån typ av krypningar i fötterna, med sömnsvårigheter till följd.

Nån som kan rekomendera nåt bra ställe (utan happy ending)

Och kan lustugkurrarna skriva i nån annan tråd så vore jag tacksam :rtfm:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Har varit på Thaimasssagen i solna centrum själv och det verkar ok. Vet inte hur bra dom igentligen är (inte så stor erfarenhet), men tyckte då själv att det var bra. De ligger utanför, mitt emot cenrumbyggnaden. På centralgatan.

Dela på andra sajter

Det finns en på Kungsholmsgatan, verkar vara seriös då det är många farang ladies som går dit. Kommer inte ihåg vad den heter.

Dela på andra sajter

Hejsan en kompis ringde å frågade om jag visste om det fanns någon seriös Thaimassage runt Stockholm.

Han har fått nån typ av krypningar i fötterna, med sömnsvårigheter till följd.

Nån som kan rekomendera nåt bra ställe (utan happy ending)

Och kan lustugkurrarna skriva i nån annan tråd så vore jag tacksam :rtfm:

Med all respekt för thaimassage eller någon annan sorts massage, så är det här inte något som han ska försöka få hjälp med på en massagesalong.

Han ska gå till vårdcentralen där han efter läkarbesök blir hänvisad till en sjukgymnast. Blir han inte det ska han kräva att få träffa en sådan. Kan sjukgymnasten inte hjälpa till kan denne hänvisa till en naprapat.

Det låter som om några nerver kommit i kläm och det är jag övertygad om att vårdcentralen kan hjälpa honom med det.

Dessutom är det betydligt billigare.

Jag är utbildad massageterapeut (finsk klassisk massage) och visst finns det saker som man kan behandla med hjälp av massage.

Men ingen som jobbar med massage har rätt att ställa en diagnos.

Däremot kan man tro en hel del.

Men är man seriös ska man ska alltid fråga om de redan varit hos vårdcentralen och be dem kontakta den. Vid en första behandling kan man få sina misstankar bekräftade och då tala om vad man tror att det är och be dem få det undersökt. Om inte annat för att se så att det inte är något annat det beror på och för att hålla den egna ryggen fri.

Men det är upp till var och en. Det finns många saker massörer kan hjälpa till med men de behöver inte ta något ansvar för att behandlingen verkligen hjälper.

Mvh Welder

Dela på andra sajter

Welder

Han var hos läkaren i dag, men doktorn ville bara skriva ut sömntabtetter å polaren äter inte sånt...

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Tja Odin!

Denna länk har MPR medlemmen Pontus lagt ut i en annan tråd om den är bra eller inte vet jag inte men man får intrycket av att det ska vara seriöst iaf.. :)

Dela på andra sajter

Jag ska vidarebefodra era tips... TACK :wai::wai::wai:

Dela på andra sajter

Med all respekt för thaimassage eller någon annan sorts massage, så är det här inte något som han ska försöka få hjälp med på en massagesalong.

Han ska gå till vårdcentralen där han efter läkarbesök blir hänvisad till en sjukgymnast. Blir han inte det ska han kräva att få träffa en sådan. Kan sjukgymnasten inte hjälpa till kan denne hänvisa till en naprapat.

Det låter som om några nerver kommit i kläm och det är jag övertygad om att vårdcentralen kan hjälpa honom med det.

Dessutom är det betydligt billigare.

Jag är utbildad massageterapeut (finsk klassisk massage) och visst finns det saker som man kan behandla med hjälp av massage.

Men ingen som jobbar med massage har rätt att ställa en diagnos.

Däremot kan man tro en hel del.

Men är man seriös ska man ska alltid fråga om de redan varit hos vårdcentralen och be dem kontakta den. Vid en första behandling kan man få sina misstankar bekräftade och då tala om vad man tror att det är och be dem få det undersökt. Om inte annat för att se så att det inte är något annat det beror på och för att hålla den egna ryggen fri.

Men det är upp till var och en. Det finns många saker massörer kan hjälpa till med men de behöver inte ta något ansvar för att behandlingen verkligen hjälper.

Mvh Welder

Var på akuten på sös för bröstsmärtor. Det visade sig vara ett brutet revben. Läkaren där rekommenderade faktiskt att gå till kiropraktor ELLER thaimassage för att få revbenen på plats. Hon tyckte den på ringvägen thaimassage.just.nu var väldigt bra och var själv kund där.

Sen får man hyfsad massage på de flesta ställen så länge man håller sig från oljemassage. Har aldrig blivit erbjuden något HE efter en thaimassage.

Bå Pen Jang

Dela på andra sajter

Kan någon reda ut det här med thaimassage? Är det ett klumpord för all massage som har thaianknytning eller är det en specifik massage som enbart praktiseras i Thailand? Blir ju lite orolig när det allt som oftast handlar om "happy ending" när thaimassage diskuteras både här och där...

Tjejen jag pratar om i mina inlägg är utbildad massör. Jobbat med massage i 2 år på hotell i Bangkok. Hon fick massera thaimassörerna här i min stad när hon var här. Hon har någon form av hårdhänt massage som specialitet.

Ja, hon har masserat mig, men faan vet om jag ville ha någon happy ending efter det, jag längtade mer efter bara end! I mitt jobb förkommer repetativa rörelser, oftast med tung belastning, mycket upp och ner. Brukar få ont i underarmarna (inflammation?) upp mot armbågarna på översidan samt "ont i röven" som strålar ner i benen. Har lite läkarskräck så jag har kommit fram till att det är falsk gikt jag har. Nåja, första gången hon masserade mig började med en handmassage, sen drog hon sig lite trevande uppåt armen, liksom inkännande, sen! In med en hård tumme rätt i min onda nerv/muskel! Jag skrek rätt ut! Hur i hela friden kunde hon veta och känna att det inte stod rätt till där bara genom att fingra lite? :) Hon typ snick-snackade och smackade med tungan och sa något på thai som säkert betydde skärp dig barnrumpa :) Fortsatte sen misshandla mina arma underarmar. När vi senare flyttat ihop så fick jag en släng av "gikten" och tänkte att jaja, hon får väl knåda lite... Knåda? Nej, in med vassa knän och armbågar i onda rumpan, lyft, töj, böj och tänj. Allt annat än erotiskt. Hjälpte det? Ja, jag upplevde en förbättring.

En rolig bisak i det hela är att jag fick massera henne. Inte för att jag är utbildad men genom tidigare idrott har jag både fått och gett klassisk massage. Började knåda hennes ömmande axelparti men fick snart nog höra att nejnejnej! Inte så! Jag skulle göra som hon gör, klämma utav bara h*lvete! Nu pratar vi krabbkloklämma, inte litet slappt pincettgrepp, nej in med tummetotten i det onda och klämklämkläm! Jag var orolig att jag skulle klämma sönder något! Men hon verkade nöjd och jag fick fortsatt förtroende... :)

Då är ju frågan. Har jag anledning till oro? Jag har ju hört talas om oljemassage och fått berättat för mig om dylika som slutat med sex. Mitt lilla godis köpte olja här i Sverige innan hon masserade massörerna. (Kvinnor vad jag vet, jag var inte med) Men samtidigt vet jag ju av egen erfarenhet att lite olja gör att det glider bättre, det drar inte i skinnet. Jag är förvirrad. Inte för att jag egentligen bryr mig om det, eller kanske gör det, men jag undrar. En del säger ju att många "bartjejer" hemfaller åt "bartjejeri" även efter att de kommit till Sverige och sin man... Om hon vill massera, ska jag vara uppmärksam på något eller ska jag lita på henne? Ska jag vara helt ärlig så bryr jag mig inte om vad hon gjort i Thailand, i eventuell sexväg, bara det stannar där. Även om jag varit en första klassens häradsbetäckare innebär det ju inte att jag fortsätter vara det!

Inte bra att läsa här eller lyssna på andra egentligen, men... Någon som kan reda ut de olika thaimassagebegreppen?

Dela på andra sajter

Ja, hon har masserat mig, men faan vet om jag ville ha någon happy ending efter det, jag längtade mer efter bara end!

I mitt jobb förkommer repetativa rörelser, oftast med tung belastning, mycket upp och ner. Brukar få ont i underarmarna (inflammation?) upp mot armbågarna på översidan samt "ont i röven" som strålar ner i benen.

Har lite läkarskräck så jag har kommit fram till att det är falsk gikt jag har.

Nåja, första gången hon masserade mig började med en handmassage, sen drog hon sig lite trevande uppåt armen, liksom inkännande, sen! In med en hård tumme rätt i min onda nerv/muskel! Jag skrek rätt ut! Hur i hela friden kunde hon veta och känna att det inte stod rätt till där bara genom att fingra lite? :)

Då är ju frågan. Har jag anledning till oro?

Men samtidigt vet jag ju av egen erfarenhet att lite olja gör att det glider bättre, det drar inte i skinnet.

Jag har fått "riktig" thaimassage en gång och innan det trodde jag att jag var relativt smärt-tålig. Den lilla tanten som knappt vägde 50 kilo tryckte och klämde på mig och det var bara när hon höll sig till ryggen som det var någorlunda behagligt. Resten var en kamp för att hålla tårarna tillbaka.

Samtidigt ville man inte visa hur ont det gjorde eftersom tjejen fick samma behandling i sängen bredvid. Utan att klaga och ihärdigt pratande med massösen. Inte med en min visade hon att det gjorde ont och sedan dess är jag än mer imponerad av dessa små damer. Det svaga könet, pyttsan!

Hela tiden tröstade jag mig med att jag hört att man efter en behandling kommer att känna sig som en ny människa. Jag undrade om det var det jag ville? Jag är ganska nöjd med den jag är i smärtfritt tillstånd.

Det visade sig att jag inte kände någon skillnad efteråt så det var en myt till som försvann ur mitt medvetande.

Så över till dina problem.

Av vad du berättar så kan jag slå fast till 99% att du har vad man kallar för falsk ischias. Ischiasnerven går genom skinkan och kan komma i kläm pga. spända muskler. Det är flera lager av muskler i skinkan och kan ofta vara svåra att komma åt. Då kan man använda sig av bl.a. armbågarna. Det brukar inte vara helt smärtfritt heller.

Sedan kan man stretcha musklerna för att de ska bli elastiska igen. Dels kan man göra det själv och dels kan någon stretcha dem åt dig.

Vid något tillfälle kan man klämma på musklernas fästen för att få dem att slappna av. Men då måste man veta vad man gör, annars är det verkningslöst. Redan efter ett par behandlingar blir man märkbart bättre. Stretcha ska man helst fortsätta med. Ett par minuter på morgonen och kvällen är allt som behövs för att hålla dem i trim.

Jag tror inte du har någon anledning att oroa dig. Olja använder man för att minska friktionen. Händerna/ fingrarna ska glida över musklerna och då underlättar det med olja. Det finns speciell olja men till husbehov går det bra med vanlig matlagningsolja. Det luktar lite men det gör inget för den är helt ofarlig.

Ska man tänja på olika muskelfästen så får det inte glida för mycket och då torkar man bort större delen av oljan. Det som redan absorberats av huden brukar räcka. Även om man ska dra ut olika muskelhinnor.

Det finns säkert olika sorters massage som thailändarna använder sig av. Det som är mest känt för mig är utbildningen de har på Wat Po. (Med reservation för stavningen.) Men sedan finns det ju andra utbildare med olika tekniker som det finns här hemma.

Den mest kända är ju svensk klassisk massage, medan jag håller på med finsk klassisk massage. Den största skillnaden enligt mig är att den finska massagen är lite mer rakt på sak. Den svenska håller på och "kladdar" runt mer än den finska som går mer på djupet. Därför anses också den svenska massagen som mer behaglig.

Sedan finns det olika inriktningar och det är säkert samma sak i Thailand (om jag får spekulera lite). Det kan skilja från olika regioner. Många lär sig av sina föräldrar och är säkert lika bra som någon annan. Sedan finns det de som går bredvid och lär sig genom att härma någon mer erfaren. Ibland vet de varför de gör vad de gör men i många fall så vet de inte det utan bara gör som de blivit lärda och tänker inte mer på det.

Hoppas att du är lite mindre förvirrad nu.

Mvh Welder

Dela på andra sajter

Tja. Det är jag. Tack :)

Och det där med fötter har vi testat men befunnit alldeles för smärtsamt! :P 43 kilo rätt ner i en häl? Nej tack!

Dela på andra sajter

Till Kalas och Welder.

Riktig Thaimassage är ju precis vad ni beskriver. Man är happy när det ends - inte över själva massagen. Oljemassage är mer lik svenska massage och är mer avslappnande. Thailländska tjejkompisar rekommenderade det så det är inte ovanligt i Thailand heller.

Jag log stort när jag läste det du skrev Welder - det var så på pricken. Jag är rätt stor och håller på med karate men F*N vad mycket smärta den 45-kiloskvinnan kunde åstadkomma!

Dela på andra sajter

Jag tycker man ska kolla här och titta vad andra skriver. Samtidigt kan man ju hitta något som ligger i närheten av ens bostad:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...