Jump to content
IGNORERAD

Vem frågar man om sin sod


Guest Forden34

Recommended Posts

Se svar 2 och 6, Om ni har läst dom ? Men det är väl roligare och svara än att förstå ?

Ha en trevlig fredag, gärna kvalité Tack, på edra Svar till en person som tydligen är utsatt för ett tryck han inte kan hantera. Mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • buriram

    7

  • ban99arne

    3

  • Baa

    3

  • pigge01

    2

Mest aktiva i denna tråd

Ja om det gäller samma tjej som jag träffa på Flaggan i December

Så förstår jag att han har problem.

Hon är snygg.

Men håll huvudet iakallt så löser det sig.

Erkki allt kostar även begangnat.

Som du vet är jag sambo med Nitt71 sedan 2004.

Hon har två grabbar 12 och 20 år. Stora grabben är utflugen ur boet.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erkki, Ta det inte personligt, lösningar för allas bästa är Det Bästa.

Opropå Mötet/Festen Fråga dom andra om VI får vara med, ELLER är det bara för TURISTER?

Hälsar kulturen i BURIRAM, Ät Det ;-( anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du tyckte det var ok att skicka 4000 SEK till din förra tjej som du hade för ett par mpnader sedan så kan inte dom här summorna vara så stora för dig.

Vad jag förstått så har du ju mer eller mindre obegränsat med pengar.

Själv anser jag nog att ett förhållande som börjar med att mannen skall skinnas till max troligen kommer att fortsätta i samma stil.

Med andra ord tror jag att chansen att ert förhållande blir långvarigt är ungefär lika sort som för en isbit att klara sig i helvetet.

Om tjejen älskar dig och vill vara med dig för att hon gillar det så kommer inte dessa summor på tal. Såvida du inte är otroligt rik vilket jag ändå inte tror eftersom jag tror du bara är lättlurad.

Om ändå dessa summor krävs nu så skall du inte inbilla dig att familjen vill ha småpengar senare.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig göra göra något så dumt som att betala sinsod har inte gjort det och kommer aldrig att göra det. 5000 baht i månaden under den tid hennes farsa levde, det räcker gott.

Vad ni än gör så är ni alla snart black ändå.90% av TT vet inte vad ekonomi är utan man lever för dagen, vis av erfarenhet efter ett förhållande på 8 år.

Lycka till och kom ihåg att kärlek värderas inte i pengar...utan hur fort dom tar slut.

Benke

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig göra göra något så dumt som att betala sinsod har inte gjort det och kommer aldrig att göra det. 5000 baht i månaden under den tid hennes farsa levde, det räcker gott.

Vad ni än gör så är ni alla snart black ändå.90% av TT vet inte vad ekonomi är utan man lever för dagen, vis av erfarenhet efter ett förhållande på 8 år.

Lycka till och kom ihåg att kärlek värderas inte i pengar...utan hur fort dom tar slut.

Benke

Den satt Du bra, om trådskaparen inte fattar den, då är det bara att pröjsa. :whistle:

Däremot tycker jag inte exakt lika som Du att det skulle vara dumt att betala sinsod, traditionell, alltså icke "farangutsugning" sinsod ställer jag upp på om de kriterier som normalt skall gälla uppfylls, typ tidigare ogift, utan barn e.t.c. Traditioner skall man följa i det land man befinner sig, eller vad är det vi tycker om våra invamdrare?

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Se mina tidigare svar, Om Ni har läst dem ? Mvh anders, Som känner till en hel del, till

skillnad mot vissa. ;-) P3 fixa Crome / Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Den satt Du bra, om trådskaparen inte fattar den, då är det bara att pröjsa. :whistle:

Däremot tycker jag inte exakt lika som Du att det skulle vara dumt att betala sinsod, traditionell, alltså icke "farangutsugning" sinsod ställer jag upp på om de kriterier som normalt skall gälla uppfylls, typ tidigare ogift, utan barn e.t.c. Traditioner skall man följa i det land man befinner sig, eller vad är det vi tycker om våra invamdrare?

MVH

Baa

Jag tycker inte heller att det behöver vara dumt att betala sin sod. Det beror ju mycket på omständigheterna. Själv betalade jag THB 100000 plus fem baht guld då jag "gifte" mig med fru Chang 2004. Det var jag som insisterade på ett traditionellt bröllop i svärfar Changs hus, och det blir liksom lite avslaget utan sin sod. Dessutom gick pengarna till att färdigställa svärfar Changs hus plus att installera farangtoalett inför bröllopsbesök av mina föräldrar och systrar. Något jag kanske betalat för i vilket fall som helst... med undantag av farangtoaletten, den klarar jag mig utan.

Så det bidde just inga pengar kvar när allt betalats inklusive festen. Fru Chang har dock guldet kvar... som väl nu fördubblats i värde. Alltid något ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha fru Chang verkar ju för att använda Arnes vokabulär vara ett rekorderligt fruntimmer, så du kan ju se sinsoden som väl använda penningar.

Tack för senast förresten..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inom vissa familjer och kretsar förkommer fortfarande systemet med sinsod= ett äkthetsbevis på att bruden är oknul..orörd.m m. Men knappats när det gäller en medellös bonnatjej från Isaan. Har bruden tidigare varit gift (legalt eller inte) eller har barn, kan man inte ställa några krav på sinsod. Å andra sidan skulle ingen rekorderlig ung Thaiman, äkta en tjej, = skilld och med barn. Kolla på Thai Love Link t ex, och börja undra varför så många unga söta tjejer söker man utomlands. För det kan väl inte vara så, att alla unga trevliga män i Thailand, är uslingar.

Spar dina pengar, för sinsod i Ditt läge, är ingen garanti att tjejen stannar hos dig.

Saturnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte heller att det behöver vara dumt att betala sin sod. Det beror ju mycket på omständigheterna. Själv betalade jag THB 100000 plus fem baht guld då jag "gifte" mig med fru Chang 2004. Det var jag som insisterade på ett traditionellt bröllop i svärfar Changs hus, och det blir liksom lite avslaget utan sin sod. Dessutom gick pengarna till att färdigställa svärfar Changs hus plus att installera farangtoalett inför bröllopsbesök av mina föräldrar och systrar. Något jag kanske betalat för i vilket fall som helst... med undantag av farangtoaletten, den klarar jag mig utan.

Så det bidde just inga pengar kvar när allt betalats inklusive festen. Fru Chang har dock guldet kvar... som väl nu fördubblats i värde. Alltid något ;)

Herr Chang har talat.

HeHe

Att stålarna tar slut är väl i o för sig inget specifikt Thailändskt, men vem har bjudit på midsommarsfest i Svedala och sedermera klagat på att deltagarna inte medbringat ett konvolut med 100 lappar...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HeHe

Att stålarna tar slut är väl i o för sig inget specifikt Thailändskt, men vem har bjudit på midsommarsfest i Svedala och sedermera klagat på att deltagarna inte medbringat ett konvolut med 100 lappar...

Exactemente, några fler midsommarfestiviteter blir det inte hemma hos mig.

Fd Partajaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, fru Chang hade väl hellre sett en något enklare tillställning på ett hotell i Chiang Mai med ett mindre antal inbjudna gäster... vilket skulle kostat kanske 30 till 40 tusen baht. Och så resten av sin sod till henne! Men så blev det inte ;)

Jag vill också understryka att jag icke anser mig blåst på något sätt. Dessa THB 100000 i sin sod bleknar i jämförelse med vad jag totalt spenderat på 34 Thailandsresor... troligen minst en miljon kronor. Bröllopet var en oförglömlig upplevelse, och thaisläkten var nöjd. Det må vara hänt att fru Chang varit gift tidigare och har två barn från det äktenskapet, jag tyckte ändå att jag kunde betala sin sod.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...