Jump to content
IGNORERAD

frakt thailand --sverige?


in-ka

Recommended Posts

kolla Thai-postens hemsida (på engelska)

http://www.thailandp...arch_ems_en.asp

vet inte om det är det billigaste sättet.

Calculating Shipping Cost xpic.gifxpic.gifxpic.gifPostage Rates From : Thailand Destination : Sweden weight : 20000 gram Service name Service Extension service Int’l EMS-Package 8800 yes.gif Int’l EMS-Document 8800 yes.gif Int’l Parcel-Air 7750 yes.gif Int’l Parcel-SAL 6320 yes.gif Int’l Parcel-Surface 3130 yes.gif<br><br>Priser i Baht <br>

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade av en händelse upp vad ett vanligt brev till Thailand kostar. 12kr inom sex dagar. Ville man sen ha lite mer express så kostar det? Kostar det? Koooostar det? Jo, hela genomtrevliga 496kr...

Jag blev ganska så paff, kan man lugnt säga, typ två dagars vinst, 500kr...

Määääh... :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen skickade 5st 20 kg`s paketer från BKK via Post och det kostade ca:3000 baht per paket.Du får räkna 1,5 - 2 månader innan paketerna kommer hit.

Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

En Svensk turist kom in till polarens restaurang för att äta och frågade efter en stund.

- Jag har köpt en sån här elefant i trä som dem säljer överallt och vill skicka den med post till sverige för att slippa betala för övervikt på planet

- Vet du hur mycket det kostar?

- Nej, inte en aning, sa polarn.

- Va, du bor ju här! Du måste väl veta vad det kostar att skicka ett paket till Sverige.

- Jag är ledsen sa polarn. Då vet du som bor i Sverige vad det kostar att skicka elefanten till Thailand ifrån Sverige!

Turisten gapade som en fågelholk, och när poletten hade trillat ner betalade han och gick. wacko.gifwacko.gifwacko.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

DHL har färdiga paket som får väga max 25 kg, de brukar väl kosta strax över 5000 Baht har jag för mig.

Andra budfirmor ligger på samma prisnivå.

Tar ju bara några dygn.

Annars är det väl båtfrakt som gäller om det ska bli billigt.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

var i Pattaya i höstas skickade 25kg med DHL kostade strax över 6000 bath tror grundpriset

var 5600 bath sen tillkom lite beroende på vart man bor i svedala var hemma på 3 dagar och leverans

vid dörren

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Hejsan

var i Pattaya i höstas skickade 25kg med DHL kostade strax över 6000 bath tror grundpriset

var 5600 bath sen tillkom lite beroende på vart man bor i svedala var hemma på 3 dagar och leverans

vid dörren

Var paketet öppnat/kontrollerat när det kom fram?

Skulle skicka med DHL i Pattaya förra året men när jag gick förbi butiken 5-10 min. efteråt så satt två killar och rev upp allt på golvet mitt i butiken.

Dom skämdes rätt bra när jag kom på dom, men det hindrade inte dom att vara oförskämda också!

Lång historia!! Men jag sa upp försändelsen och begärde pengarna tillbaka. Gick därefter till Thai-posten

och visst det tog längre tid men var oöppnat när det kom fram.

Skickade lååångt brev till DHL´s kontor i Thailand som efter flertal påstötningar kom med en lam ursäkt.

Såg att killarna fortfarande var kvar i butiken sist jag var där. Rekomenderar således INTE!! DHL

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan

paket var inte öppnat vad jag såg sätte på en egen tejp från sverige som jag knappast tror dom har där

därimot så kollade dom alla varor som låg i paket men det sa han till om när jag kollade priset så jag var med

o packade ner samtidigt som han kollade sen fick jag även sätta på min egen tejp direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan

paket var inte öppnat vad jag såg sätte på en egen tejp från sverige som jag knappast tror dom har där

därimot så kollade dom alla varor som låg i paket men det sa han till om när jag kollade priset så jag var med

o packade ner samtidigt som han kollade sen fick jag även sätta på min egen tejp direkt.

Det var ett kul namn du valt. :whistle:

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett kul namn du valt. :whistle:

MVH BanFang

Ja, mycket kul. Men olämpligt då vi inte gillar nick som påminner alltför mycket om någon annans.

Medlem bangfan är nu portad, men uppmanas registrera sig på nytt med ett mer originellt användarnamn. No hard feelings, vi vill bara undvika förvirring på forumet. I den mån det är möjligt ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...