broder tuk tuk Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 Skapar en gratulationstråd så här på morgonkvisten åt vår första svenska guldmedaljös i OS Charlotte Kalla. Hon är dessutom en personlig favorit med sitt charmiga sätt och söt är hon dessutom ochså. Ingen annan skapar väl en så positiv aura omkring sig. En kvinna helt i broders smak. Hennes leende kan smälta berg. Hon påminner om en bartjej vid namn Jen som broder var en aning förälskad i 2007. HEJA CHARLOTTE KALLA!!! Nya guld vill vi se. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CB Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 Grattis grattis, hon va grym!! Blir d nån Chang lr..?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 (ändrad) Skapar en gratulationstråd så här på morgonkvisten åt vår första svenska guldmedaljös i OS Charlotte Kalla. Hon är dessutom en personlig favorit med sitt charmiga sätt och söt är hon dessutom ochså. Ingen annan skapar väl en så positiv aura omkring sig. En kvinna helt i broders smak. Hennes leende kan smälta berg. Hon påminner om en bartjej vid namn Jen som broder var en aning förälskad i 2007. HEJA CHARLOTTE KALLA!!! Nya guld vill vi se. BTT .och du skulle säkert gärna vilja vara en av de där dopingkontrollanterna eller? givetvis ett stort grattis till en stor personlighet och idrottskvinna! Ändrades Februari 16, 2010 av conservator Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengt-Erik Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 De var första Guldet, snart ett nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 16, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 16, 2010 Endast 4 medlemmar som behagat gratulera den undersköna Charlotte Kalla till hennes fantastiska guldmedalj. Bedrövligt När konung Bhumibol fyller år sparas det minsann inte på hyllningarna och ovationerna bland forumets medlemmar. Fast å andra sidan är väl knappast den knagglige gamle majestäten ett hot mot frugan i jämförelse med unga och söta Charlotte Kalla. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 Endast 4 medlemmar som behagat gratulera den undersköna Charlotte Kalla till hennes fantastiska guldmedalj. Bedrövligt När konung Bhumibol fyller år sparas det minsann inte på hyllningarna och ovationerna bland forumets medlemmar. Fast å andra sidan är väl knappast den knagglige gamle majestäten ett hot mot frugan i jämförelse med unga och söta Charlotte Kalla. BTT Hellre Kalla som majestät, kanske en vinst för Thailänska landslaget i fotboll i kings cup smäller högre än ett OS guld, eller när favorit laget i Issan stiger i det Thailänska seriesystemet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 16, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 16, 2010 Hade Charlotte Kalla utnämnts till konung i Thailand hade man kanske satt in en stöt utanför barområdena. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 Hade Charlotte Kalla utnämnts till konung i Thailand hade man kanske satt in en stöt utanför barområdena. BTT Väldigt liten risk att du ens kommit så pass nära att du ens fått chansen att lägga in en stöt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 16, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 16, 2010 lappen! Förmodligen har du rätt. Å andra sidan är det ju inga problem att hitta bartjejer som är lika söta och charmiga som Charlotte. En av anledningarna till att jag grattar just henne är att hennes personlighet och stil känns osvensk på något sätt som tilltalar mig. Att hon sedan är söt som socker gör ju inte saken sämre. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 Mja, finns ju en massa herrar som åker betydligt snabbare. Kvicke Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 16, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 16, 2010 Men inga som är lika söta och charmiga BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Februari 17, 2010 Dela Inlagd Februari 17, 2010 En av anledningarna till att jag grattar just henne är att hennes personlighet och stil känns osvensk på något sätt som tilltalar mig. Det är ju för att hon kommer från en by i lilla tornedalen i djupaste norra norrland som hon känns så osvensk för dig. Där talar man tornedalsfinska till vardags och jag har faktiskt, bara för att det kom på tal, sprungit och lekt på precis samma ängar som hon under min barndom. Men du brukar ju hävda att norrlands inland är ett tillhåll för efterblivna stackare och har uttryckt ömkan för dom thaitjejer som hamnar där. Konstigt att det kan komma så, enligt dig, "häftiga" människor som Charlotte från trakten då. Fast det kanske bara är männen som är konstiga och efterblivna? Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengt-Erik Inlagd Februari 17, 2010 Dela Inlagd Februari 17, 2010 Guld nr 2 Grattis Björn Ferry Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 17, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 17, 2010 Kim! Med osvensk menar jag hennes spontana glädje och att hon vågar visa känslor även offentligt. Nu tror jag ju inte att hon är representativ för tornedalningar i allmänhet. Skulle vara högst märkligt i så fall. Men visst är det skönt att se en sån tjej som Charlotte Kalla som motvikt till alla bitterfittor till fisförnäma svenskor som befolkar vårt kalla land. En lysande pärla i mörkret. Fram för fler Charlotte Kallor i Sverige. Då¨kanske man skulle slippa åka till Thailand för att hitta di rätta kvinnorna. Hoppas hon fixar fler guld. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd Februari 20, 2010 Dela Inlagd Februari 20, 2010 Jag säger bara Anna Haag. Vilken pingla. Hon får mig att smälta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Februari 20, 2010 Dela Inlagd Februari 20, 2010 Jag säger bara Anna Haag. Vilken pingla. Hon får mig att smälta. Framförallt plasttänderna som såg ut som pålimmade minneskort... Söt tjej men man får hoppas att hon tar tag i gaddarna när tid finnes. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 21, 2010 Dela Inlagd Februari 21, 2010 Framförallt plasttänderna som såg ut som pålimmade minneskort... Söt tjej men man får hoppas att hon tar tag i gaddarna när tid finnes. Du kan väl bjuda henne på en resa till Thailand där det kan åtgärdas! Jag menar, istället för att köpa biljett åt nallebjörnen... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Welder Inlagd Februari 21, 2010 Dela Inlagd Februari 21, 2010 Med osvensk menar jag hennes spontana glädje och att hon vågar visa känslor även offentligt. Nu tror jag ju inte att hon är representativ för tornedalningar i allmänhet. Skulle vara högst märkligt i så fall. Men visst är det skönt att se en sån tjej som Charlotte Kalla som motvikt till alla bitterfittor till fisförnäma svenskor som befolkar vårt kalla land. En lysande pärla i mörkret. Fram för fler Charlotte Kallor i Sverige. Då¨kanske man skulle slippa åka till Thailand för att hitta di rätta kvinnorna. Hoppas hon fixar fler guld. BTT Mina personlige erfarenheter säger mig att det finns gott om "Charlotte Kallor" i Sverige. Det beror nog på vad man har för egna referensramar? Jag har tidigare varit ideell ledare inom fotboll i drygt tolv år, de senaste fem åren av dessa höll jag på med dam och flickfotboll. I början var jag skeptisk till att börja med det eftersom det är en så oerhörd skillnad på flick/damfotboll mot pojk/ herrfotboll rent tekniskt. Lite av den skepticismen bottnade naturligtvis i mina egna vanföreställningar och fördomar. Men vad jag såg var i de flesta fall en glädje och spontanitet som grabbarna ofta saknade, eller åtminstone inte visar lika ofta. De är mer inne på att det de gör ska vara snyggt och framförallt att de själva ska se snygga ut. De är mer egocentriska och saknar lite distans till sig själva och skyller ofta sina egna tillkortakommanden på någon av sina lagkamrater. Tjejerna däremot är mer måna om varandra och stöttar varandra på ett annat sätt. De har svårare att se att de faktiskt är ganska bra på vad de gör och här inget behov av att hela tiden hävda sig själva inför några andra. Mycket av tiden med dem går åt till att få dem att visa glädje även på plan. De blir självklart glada när de gjort mål eller lyckats med sina uppgifter men visar det inte på samma sätt. I de situationerna grabbarna springer från all uppvaktning och gratulationer från sina lagkamrater för att på olika sätt få en liten stund i rampljuset själva, trots att det var lagkamraternas förtjänst att han lyckades, stannar tjejerna kvar och gratulerar varandra. I många av övningarna man tar fram försöker vi att få dem att visa glädje, vid avslutningsövningar är det ofta ett obligatoriskt inslag att de jublar lite efter varje mål. Det tar lite tid men det kommer även om det inte är samma glädjeyttringar i början så blir det bättre med tiden. Övning ger som sagt färdighet. Efter en försäsong funkar det ganska bra och det har samtidigt som en bonus blivit en höjd stämning i gruppen. Glädje smittar av sig och med glädjen kommer resultat. Resultat behöver nödvändigtvis inte vara det som står i matchrapporten utan det kan även mätas i personliga och gemensamma mål. Tjejer är också betydligt smartare än vad grabbarna är. Ett bra exempel på det är när man går igenom en övning för första gången. Trots att man förklarat allt i detalj så är det inte alltid som budskapet gått fram. Det struntar grabbarna i. De går ut och gör vad de "tror" att man menade och så får man samla ihop dem igen och börja om från början. Säger man till tjejerna att de ska börja står de kvar och ser ut som "fågelholkar" när de inte förstått alla moment. De börjar inte förrän de vet vad de ska göra och gör det sedan rätt och riktigt på en gång. Har laget underpresterat i den första halvleken kan man med höjd röst och yvigt kroppsspråk ge grabbarna en riktig utskällning och på det viset få en skärpning och bättre fokusering hos dem. Det går inte med tjejer. Då blir de ledsna och upprörda och går ut till den andra halvleken slokörade och med stukat självförtroende. Däremot kan man påpeka vissa saker som inte sett så bra ut och be dem komma med förslag på lösningar. De har en annat sätt att analysera problemen på och det räcker med att lyssna och föra in samtalet på de saker som inte fungerat så kommer de ofta med egna, bra förslag på lösningar. När det är dags för match så är de dessutom lika målmedvetna som grabbarna och det finns gott om vinnarskallar. Då finns det inte längre plats för bara ett socialt tänkande. De vill vinna och de vill att de bästa ska spela. Då får de andra ursäkta och stå utanför laget tills de förtjänar en plats. De tar sitt utövande på största allvar och kämpar ofta i motvind eftersom de inte får samma stöd från omgivningen som grabbarna oftast har. Även i omklädningsrummen eller i rummet för genomgångar ser man tydliga skillnader. Grabbarna har sin speciella jargong där man antingen påtalar hur duktig man själv är eller hur dålig någon annan är. Ibland med en glimt i ögat, vilket är det vanligaste, men ibland för att de har lite bättre självförtroende än vad de kan leva upp till. Tjejerna bjuder mer på sig själva och är väldigt spontana i sina kommentarer vilket leder till en hel del skratt. Efteråt blir det givetvis en hel del prat om grabbar men som tur är sker det när dörren till deras omklädningsrum är stängd. Så resonemanget om att Charlotte Kalla skulle vara något unikum i Sverige köper jag inte alls. Se bara på Anna Haag som blev minst lika glad. Det är enligt min erfarenhet snarare så att hon representerar det svenska sättet med sin spontanitet och glädje. De spontana och glada tjejerna finns överallt och de är många. Det beror bara på vad man själv har för referenser och till viss del hur man själv är som människa. Är man glad och social som tycker om att träffa andra människor så träffar man ofta andra glada och sociala människor. Annars får man nöja sig med att spy galla på var och varannan människa som inte delar den snedvridna verklighetsuppfattningen man själv besitter. De vet ju ändå inte hur det är. Hur det egentligen är! Eller? Mvh Welder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 21, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 21, 2010 Charlotte Kalla är sötare än Anna haag. Dessutom liknar hon en bartjej som broder va lite nedkärad i under en tidsperiod i Pattaya. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoiET Inlagd Februari 21, 2010 Dela Inlagd Februari 21, 2010 Charlotte Kalla är sötare än Anna haag. Dessutom liknar hon en bartjej som broder va lite nedkärad i under en tidsperiod i Pattaya. BTT Hade hon också fruset snor på överläppen och svettades som en hamnarbetare? http://www.maipenrai.se/forum/t/23687-konto-för-brännskadade-pop/#entry665085 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 21, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 21, 2010 Lite småförkyld var hon, som tjejerna ofta blir när di går mellan baren och gubbarnas luftkonditionerade rum. Svettades som en hamnarbetare gjorde hon när vi hade sex. Däremot knappast under TV tittandet på thailändska såpoperor. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
silom Inlagd Februari 21, 2010 Dela Inlagd Februari 21, 2010 Lite småförkyld var hon, som tjejerna ofta blir när di går mellan baren och gubbarnas luftkonditionerade rum. Svettades som en hamnarbetare gjorde hon när vi hade sex. Däremot knappast under TV tittandet på thailändska såpoperor. BTT สีลม Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd Februari 24, 2010 Dela Inlagd Februari 24, 2010 Framförallt plasttänderna som såg ut som pålimmade minneskort... Söt tjej men man får hoppas att hon tar tag i gaddarna när tid finnes. Det är ju hennes tänder som gör hennes leende specielt och som jag tycker är väldigt vackert. Ska man jämföra med Kallas leende så måste man ju gilla tandkött, då man ser hela käften när Kalla ler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 24, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 24, 2010 lamai64! Leende svenskor är väl inget som tänder dig. Tacka vet jag unga japanskor i vita knästrumpor. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 24, 2010 Dela Inlagd Februari 24, 2010 I brist på thailändsk fägring i spåren där borta i Vancouver håller jag till godo med de kinesiska damerna i skidskytte. Asiatiskor med skidor under pjäxorna och gevär på ryggen är av någon märklig anledning en syn som attraherar i alla fall mig. Gick precis igenom Japans OS-trupp och där ingick ju faktiskt en hel del godingar som man lyckats missa mestadels för att de sysslar med sporter som de svenska deltagarna är mindre framgångsrika i såsom skridsko, snowboard, konståkning. Kalla är väl käck men ingen tjej jag går igång på. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu