Jump to content
IGNORERAD

När förlorar tjejerna ansiktet


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Ja ni det är kul det här, först frågar man om loose face som går över till att ni hoppas att man misslyckas med allt, jag svara på era frågor ärligt å ni förvränger dom, det är väl en j-a att vi är olika här i världen, om man vill nått varför ska man inte få göra det utan påhopp från vissa

Så j-a trött på allt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    15

  • Baa

    10

  • Jobbe

    8

  • ronoh

    7

Mest aktiva i denna tråd

Ja ni det är kul det här, först frågar man om loose face som går över till att ni hoppas att man misslyckas med allt, jag svara på era frågor ärligt å ni förvränger dom, det är väl en j-a att vi är olika här i världen, om man vill nått varför ska man inte få göra det utan påhopp från vissa

Så j-a trött på allt

Kom igen Herr Ford, hang inte lapp nu!

Det inledande inlagget samt dina efterfoljande "forklaringar" var minst sagt forvirrade och lamnade utrymme for en hel del olika tolkningar. Du lamnar direkt motstridiga och konstiga uppgifter och nar folk forsoker sig satta sig in i din situation (och darmed tanker pa vad du tidigare beskrivit) framstar det hela som en aning.udda.

Forlora ansiktet kan man i Thailand gora pa 1001 olika satt och det ar svart att skapa nagon sorts generell lista. Det ar sjalvklart kontextuellt och beror pa specifik situation. Basta sattet att fa konkreta svar ar nog att forsoka ge en sa pass ordentlig situationsbeskrivning som mojligt. Annars blir det kanske latt lite ursparat.

Du far ursakta min forsta kommentar om ansiktslyftning - den var onodig. Det ar sjalvklart olampligt att kommentera stavfel men jag garvar alltid lite for mig sjalv nar jag forstaller mig nagon med "loose face" (loose = los/lost, lose = forlora/tappa). Ser framfor mig hangande och fladdrande hud, tunga ogonlock och multipla dubbelhakor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Forden... kanske är så att folket vill hjälpa dig från att gör ett jätte misstag pågrundav att gulafebern har slagit till med full kraft :whistle:

Men självklart ska du gör som du själv vill och inte låta ett forum styra ditt liv :rtfm:

Mitt råd är som många andras: Ta det lugnt, umgås med tjejen på plats och låt tiden utvisa vad framtiden har för planer för er.

Lycka till :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ni det är kul det här, först frågar man om loose face som går över till att ni hoppas att man misslyckas med allt, jag svara på era frågor ärligt å ni förvränger dom, det är väl en j-a att vi är olika här i världen, om man vill nått varför ska man inte få göra det utan påhopp från vissa

Så j-a trött på allt

Jag tror inte att det är någon som hoppas att du ska misslyckas, tvärtom.

Men personligen tycker jag att du verkar vara lite ostrukturerad och osammanhängande då och då. Kanske beror det på att du uttrycker dig och formulerar dig på ett sätt som uppmanar till missförstånd och menar något helt annat än vad du förmedlar i text?

Ena stunden har du träffat en "råärlig" tjej som du litar på till "100.000%" som du ska gifta dig med och bygga hus tillsammans med, för att andra stunden bryta med henne för att hon inte är riktigt så ärlig som du först trodde.

Sedan påstår du att du ska du gifta dig igen men nu med en tjej som du aldrig träffat men som är "mogen och har en fräsch kropp och är gullig"!?

När du sedan får olika råd och tips från de som bevisligen är mer erfarna och som delar med sig av sina erfarenheter endast för att de inte vill att du ska göra om deras misstag avfärdar du dessa som att folk hoppar på dig och slår ifrån dig med näbbar och klor och säger till dem som vill dig väl att de inte har med det att göra och att du gör som du finner bäst.

Visst ska du göra som du själv vill, absolut, men när folk i all välmening svarar på dina frågor och kommer med råd ska du kanske inte avfärda dem så snabbt. Särskilt inte som det var du som först ställde frågan.

Hur som helst så tror jag att du är en riktigt bra kille med ett något för stort hjärta som smälter lite för lätt ibland. Det är inte så svårt att bli förälskad i någon söt thailändska men samtidigt måste man behålla fattningen och lära känna varandra. Att sprida pengar på ett oansvarigt sätt kan vara nog så skoj under sin semester men då kan man också bli måltavla för någon som kanske inte bara vill ditt bästa.

Ta det lite lugnare med damerna, håll lite hårdare i pengarna och lova inte för mycket. Lär känna personen ifråga ordentligt först, både där och här innan du stressar fram ett beslut som du kanske kommer att ångra för en lång tid.

Ytterligare ett litet råd i all välmening.

Lycka till i fortsättningen.

Mvh Welder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte det folk gör i Thailand byter tjejer som underkläder

Säkerligen är det precis vad vissa gör men är det något du vill göra?

Jo hon träffade jag i oktober -09 å vi pratade i telefon varje dag till 1/1-10 sen kom lögner på lögner å det var då jag ströp degen till henne, sen hör man inte av henne trots en massa sms från mig å samtal, sen en vacker dag börjar hon kontakta mig igen med en massa skitsnack som att hon älskar mig å bla bla bla å då undrar man va fan är hon ute efter, då talade hon om att hon ville åka hem till byn å hade inga pengar, hon ville ha 20 000 å då skulle hon åka hem å stanna där (i prommise you,luv u) ja ja tänkte jag å frågade hur mycket jag skulle skicka henne varje månad 20 000 sa hon,,,,,, ähhhh orkar fan inte upprepa skiten nå mer, jag känner mig så j-a sviken å lurad av lögner å skit då jag tror gott om varenda j-a människa

Men nu har man lärt sig tror jag

Tycks mig som att du kanske inte lärt dig ändå då du redan vill kasta dig in i en ny relation med snabbt giftermål... läs din egen kommentar igen... "tror jag" tyder inte på att du har lärt dig.

Nä jag har inte träffat henne men hon är juste som fan å mogen, 29 bast å fräsh kropp å gullig

Fräsch kropp. Då är det bara att slå till med andra ord.

Ja ni det är kul det här, först frågar man om loose face som går över till att ni hoppas att man misslyckas med allt, jag svara på era frågor ärligt å ni förvränger dom, det är väl en j-a att vi är olika här i världen, om man vill nått varför ska man inte få göra det utan påhopp från vissa

Så j-a trött på allt

Om du nu är "så j-a trött på allt" kanske det bästa för dig är att ta det lite lugnt och fundera kring vad du egentligen vill. Då du uppenbarligen känner dig sviken i/efter din senaste relation kanske det bästa för dig är att trampa på bromsen och gå vidare när du till hundra procent känner dig redo. Detta tycks inte vara nu.

Ta inte följande på fel sätt utan enbart som en kommentar från en utomstående som inte känner dig som person.

- Liksom andra har konstaterat tidigare känns denna tråd som ett halvtamt trollnings-försök.

- Om så inte är fallet ger du tyvärr intryck av att vara en ganska omogen person som i dagsläget inte vet vad du själv vill.

Självklart kan inte andra personer säga till dig vad som är bäst i din aktuella situation, det måste du själv avgöra. Däremot skulle jag, liksom tidigare kommentarer, råda dig att ta det lugnt i din nya relation. Åk på semester och träffas på plats, försök ta del i kvinnans vardag, träffa hennes vänner och bilda dig en uppfattning om henne som är tydligare än den du kan bilda, eller har bildat, över telefon.

Vad gäller det ursprungliga ämnet om att tappa ansiktet lär inte den första kvinnan göra det i detta fall. Om hon haft för avsikt att blåsa dig lär troligen hennes bekantskapskrets och familj känna till detta sedan tidigare. Följdakligen lär hon inte tappa ansiktet för en "förlorad relation", bannor för förlorad "inkomst" torde vara en annan fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tappa ansiktet situationer kan lätt bli en tappa ansiktet situation för den som avser att få någon att tappa ansiktet.

Vi faranger är väl rätt så skyddade eftersom vi inte alltid vet om att vi faktiskt har tappat ansiktet. Men vem bryr sig om det där spelet???

Är det inte bättre att söka lycka i någon som grundar sig i lycka? Varför skall man försöka få någon att tappa ansiktet för sakens skull?

Det känns som lite risky buisness ifall ni frågar ronoh. Jag har antagligen fått en och annan att tappa ansiktet samt tappat mitt eget ansikte några gånger utan att veta om det. Men visst är jag gladare av att slippa ge mig in i ett spel jag aldrig kommer att behärska och aldrig riktigt kommer att förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag försöker inte få nån att tappa ansiktet, jag ville bara veta när någon gör det så att jag inte kan skada någon pga dumhet från min sida å det vill jag inte utsätta någon för, därför kom frågan upp här, jag vet att jag går fort fram men jag vill att det ska ske något i mitt liv då jag varit singel i 10 år med ett långt förhållande tidigare på 18 år me 2 barn i bagaget, jobbar som en tok men vill varva ner å skaffa mig en trygg tillvaro med hus å allt som tillkommer, å det ska vara i Thailand å ingen annanstans, jag tar åt mig råd ifrån er å det tackar jag för givetvis men när det blir påhopp om hur jag levde i Thailand i en månad med tjejen jag träffade känns det tungt i mitt hjärta

Ni frågar å jag svarar ärligt men jag är inget vidare på att formulera å skriva

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt det där med relationer är så fruktansvärt individuellt. En sak som du alltid tjänar på är att inte förhasta.

Jag har sagt det tidigare, jag säger det igen. Se till att ha en vän eller någon du har förtroende för som du kan lyssna på när du bli invaggad i en förälskelse.

Det är trotts allt många som har hamnat i en taskig situation i Thailand och i Sverige med för den delen. Bli polare med någon reko thailändare, någon som pratar och förstår farangspråk. Någon som vet vilka kulturella barriärer det innebär. Det finns mängder av Thailändskor i Sverige som bla vet vilka skillnader det är att vara tillsammans med faranger. Bli vän med en thailändare innan du ger dig in i en kärleks relation. Detta kan hjälpa dig så fruktansvärt mycket.

Lycka till med allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

om du redan har bestämt dig för att det skall vara Thailand o ingen annan plats, kan du väl spendera lite mer tid på plats innan du

går o gifter dig ! scanna av och kolla vad du o vem du trivs med-jag tycker det hade varit rätt sida att börja med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Forden, snabbt nu innan Du hittar en ny brud, var skall bröllopet stå? Är det nära Udon kommer jag och hjälper till att dricka ur bjudspriten. För det blir väl ett bröllop ala gigantiskt, 3-400 gäster, stor scen med orkester och BALETT!!!!!!?

Har Din tillkommande sett Dig, ett liten undran bara så att hon inte förlorar ansiktet i pur överaskning.

Baa som gillar PARTY..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Forden, snabbt nu innan Du hittar en ny brud, var skall bröllopet stå? Är det nära Udon kommer jag och hjälper till att dricka ur bjudspriten. För det blir väl ett bröllop ala gigantiskt, 3-400 gäster, stor scen med orkester och BALETT!!!!!!?

Har Din tillkommande sett Dig, ett liten undran bara så att hon inte förlorar ansiktet i pur överaskning.

Baa som gillar PARTY..

Det ska ske i Meenburee om det blir nått, jodå vi har pratat via cam mycket så nog har hon sett mig allt,

du är välkommen Baa, talar om om det blir nått, jag tycker om sprit jag med ölen får tanterna dricka hahahahah

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Ronoh skrev, om du nu redan har bestämt dig för att bygga hus "och det ska vara i Thailand", varför då leta efter någon att gifta dig med, och så snabbt?

Som många andra sagt, jag känner inte dig som person, och jag vet inte allt om dig och din situation... men det känns lite som ett stressat försök att hitta kärleken snarast möjligt så du kan komma ner och bygga det där huset... Lite bakvänt om du frågar mig.

Om du nu istället vill tagga ner lite, så ta lite semester där nere, gör nåt som du inte gjort förut. Hyr en lägenhet, golfa ett par månader, whatever... men mitt råd är att INTE åka ner för att hitta kärleken, och att INTE gifta dig så fort som möjligt så det blir avklarat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker inte få nån att tappa ansiktet, jag ville bara veta när någon gör det så att jag inte kan skada någon pga dumhet från min sida å det vill jag inte utsätta någon för, därför kom frågan upp här, jag vet att jag går fort fram men jag vill att det ska ske något i mitt liv då jag varit singel i 10 år med ett långt förhållande tidigare på 18 år me 2 barn i bagaget, jobbar som en tok men vill varva ner å skaffa mig en trygg tillvaro med hus å allt som tillkommer, å det ska vara i Thailand å ingen annanstans, jag tar åt mig råd ifrån er å det tackar jag för givetvis men när det blir påhopp om hur jag levde i Thailand i en månad med tjejen jag träffade känns det tungt i mitt hjärta

Ni frågar å jag svarar ärligt men jag är inget vidare på att formulera å skriva

Forden, jag känner igen mig själv i lite av det du skriver. Jag chattade, sms:ade, pratade i telefon med en trevlig thai tjej i 1½ år också. En vacker dag tänkte jag bara, fan sita här ensam och chatta, går ju inte att hålla på så livet ut. Så jag köpte en biljett, åkte ner, hade semester med tjejen. Det funkade väldigt bra, så jag bjöd hit henne till sverige. Idag lever vi ett mycket lyckligt liv tillsammans :-) , dock inte som gifta men det kommer att hända också, vi har bara inte haft nån brådska.

Jag är säker på att du känner tjejen hyfsat efter 1½ år, men eftersom du inte har träffat henne irl ännu, så lugna ner dig med giftermål. Är det hon som tjatar om att gifta er eller är det du som tagit initiativet?

Det finns en mycket bra bok, "Thailand Fever" (en tråd här på MPR : "

Åk ner, träffa tjejen, köp boken och läs den tillsammans med henne. Sen så bjud henne till sverige om allt stämmer. Även om du vill leva i Thailand med henne så tror jag ni båda tjänar på att hon har sett hur vi lever i sverige. Risken är STOR annars att allt slutar med en krasch om ni gifter er för snabbt. Och ekonomisk krasch för dig medan hon klarar sig fint undan. Allt pga missförstånd.

Summa summarum: TA DET LUGNT!

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Forden, jag känner igen mig själv i lite av det du skriver. Jag chattade, sms:ade, pratade i telefon med en trevlig thai tjej i 1½ år också. En vacker dag tänkte jag bara, fan sita här ensam och chatta, går ju inte att hålla på så livet ut. Så jag köpte en biljett, åkte ner, hade semester med tjejen. Det funkade väldigt bra, så jag bjöd hit henne till sverige. Idag lever vi ett mycket lyckligt liv tillsammans :-) , dock inte som gifta men det kommer att hända också, vi har bara inte haft nån brådska.

Jag är säker på att du känner tjejen hyfsat efter 1½ år, men eftersom du inte har träffat henne irl ännu, så lugna ner dig med giftermål. Är det hon som tjatar om att gifta er eller är det du som tagit initiativet?

Det finns en mycket bra bok, "Thailand Fever" (en tråd här på MPR : "

Åk ner, träffa tjejen, köp boken och läs den tillsammans med henne. Sen så bjud henne till sverige om allt stämmer. Även om du vill leva i Thailand med henne så tror jag ni båda tjänar på att hon har sett hur vi lever i sverige. Risken är STOR annars att allt slutar med en krasch om ni gifter er för snabbt. Och ekonomisk krasch för dig medan hon klarar sig fint undan. Allt pga missförstånd.

Summa summarum: TA DET LUGNT!

// Jobbe

Han kan ju inte varit så förtjust i damen eftersom han "valde" en annan att skicka pengar till och som han skulle bygga hus till!

Helt plötsligt så duger tjej nummer 1 igen (varför dög hon inte från början?)!

Nja Forden verkar vara lite desperat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jodå nog känner jag mig lite desperat allt det kan jag nog erkänna

Tjej nr 1 gled jag isär ifrån lite med sporadisk kontakt, men en dag så tog hon kontakt med mig igen å sen har det rullat på, ångrar i dag att jag inte åkte ner å hälsade på henne istället för att röja runt för då har jag vetat vad jag fått och har i dagens läge

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Forden, jag känner igen mig själv i lite av det du skriver. Jag chattade, sms:ade, pratade i telefon med en trevlig thai tjej i 1½ år också. En vacker dag tänkte jag bara, fan sita här ensam och chatta, går ju inte att hålla på så livet ut. Så jag köpte en biljett, åkte ner, hade semester med tjejen. Det funkade väldigt bra, så jag bjöd hit henne till sverige. Idag lever vi ett mycket lyckligt liv tillsammans :-) , dock inte som gifta men det kommer att hända också, vi har bara inte haft nån brådska.

Jag är säker på att du känner tjejen hyfsat efter 1½ år, men eftersom du inte har träffat henne irl ännu, så lugna ner dig med giftermål. Är det hon som tjatar om att gifta er eller är det du som tagit initiativet?

Det finns en mycket bra bok, "Thailand Fever" (en tråd här på MPR : "

Åk ner, träffa tjejen, köp boken och läs den tillsammans med henne. Sen så bjud henne till sverige om allt stämmer. Även om du vill leva i Thailand med henne så tror jag ni båda tjänar på att hon har sett hur vi lever i sverige. Risken är STOR annars att allt slutar med en krasch om ni gifter er för snabbt. Och ekonomisk krasch för dig medan hon klarar sig fint undan. Allt pga missförstånd.

Summa summarum: TA DET LUGNT!

// Jobbe

OK jag ska varva ner lite med giftermålet

Det är jag som vill gifta mig, jag frågade henne å hon blev happy som f-n

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

OK jag ska varva ner lite med giftermålet

Det är jag som vill gifta mig, jag frågade henne å hon blev happy som f-n

Tacka fan för det, nytt hus, ny bil, ny MC och en jävla stor sinsod så grannarna skiter på sig i rena avundsjukan, vem fan skulle inte bli happy som f-n. :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Tacka fan för det, nytt hus, ny bil, ny MC och en jävla stor sinsod så grannarna skiter på sig i rena avundsjukan, vem fan skulle inte bli happy som f-n. whistle.gif

Ingen sinsod här inte, hus finns, bil finns,

Hon blev happy pga att hon tyckt om mig hela tiden

Det roliga är att när vi började chatta så var hon på sjukan med sin morsa för ryggoperation och att hon behövde deg så jag skicka henne 5000b å det tackar hon mig för varje gång vi pratar, hon skulle sälja laptopen men då sa jag ifrån å köpte den utav henne istället, så med andra ord så äger jag en laptop i Thailand

Vill inte höra skit nu pga av att jag skickat pengar till henne, snälla ni, hon har kunnat bytt nr om hon ville blåsa mig men det har hon inte å inte vill hon ha nå nu heller då jag frågat

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jag som vill gifta mig, jag frågade henne å hon blev happy som f-n

Om det hade varit en svensk tjej du chattat med men aldrig träffat, skulle du ha frågat henne om hon vill gifta sig med dig? Om du frågat så skulle hon förmodligen tänka "vilket pucko"

Nu har du frågat en thai tjej. Hon är en MÄNNISKA Forden. Hon tänker garanterat också "vilket pucko" men hon ser ekonomiska fördelar i det här och därför blev hon "happy som f-n"

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Om det hade varit en svensk tjej du chattat med men aldrig träffat, skulle du ha frågat henne om hon vill gifta sig med dig? Om du frågat så skulle hon förmodligen tänka "vilket pucko"

Nu har du frågat en thai tjej. Hon är en MÄNNISKA Forden. Hon tänker garanterat också "vilket pucko" men hon ser ekonomiska fördelar i det här och därför blev hon "happy som f-n"

// Jobbe

JAHA DÅ ÄR MAN KALLAD PUCKO ÅSSÅ, TACKAR SÅ MYCKET FÖR DEN PASSNINGEN

Tråkigt när folk läser mellan raderna

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen sinsod här inte, hus finns, bil finns,

Hon blev happy pga att hon tyckt om mig hela tiden

Det roliga är att när vi började chatta så var hon på sjukan med sin morsa för ryggoperation och att hon behövde deg så jag skicka henne 5000b å det tackar hon mig för varje gång vi pratar, hon skulle sälja laptopen men då sa jag ifrån å köpte den utav henne istället, så med andra ord så äger jag en laptop i Thailand

Vill inte höra skit nu pga av att jag skickat pengar till henne, snälla ni, hon har kunnat bytt nr om hon ville blåsa mig men det har hon inte å inte vill hon ha nå nu heller då jag frågat

Nu blir man ju lite kluven.Ingen sinsod? Har damen varit gift tidigare? Har hon svampar? Annars är det lika som en lottovinst, man hör talas om det men träffar sällan rätt.

Hus finns, jo dom flesta bor ju nånstans, ryggoperation 5000 bath? Njaaa, lite väl billigt va? Sjukan är i o försig inget konstigt, åks till farbror doktorn stup i kvarten för allt från nageltrång till BB.

Inget skit för att Du skickar pengar, det är en god gärning som bara stärker Din image.

Och Du...inte f-n stänger hon inkomstkranen nu, skulle hon vilja blåsa Dig så försvinner hon när Du landar i BKK, så ett litet tips, tala inte om vilken dag Du kommer utan säg på ett ungefär och var tidig, brukar ta skruv. (har jag hört).

Men kör på, det kan bara gå åt två håll, upp eller ner. Good Luck.

PS, Du ska nog såga exet, dom är JÄVLIGT svartis på sådana, även om Du försäkrar att det är ett ex. DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt när folk läser mellan raderna

Precis vad du nyss gjorde..

JAG kallade dig inte för pucko, jag skrev att tjejen nog tänker så. En viss skillnad...

Men till grundfrågan då... När förlorar tjejerna ansiktet.. Du har skrivit flera ggr att du inte vill att det ska hända. Nu har du frågat tjejen om hon vill gifta sig med dig. Några inlägg tillbaka skriver du att du ska varva ner lite med giftermålet. Om du drar dig ur nu när du redan frågat DÅ tappar hon ansiktet.

Verkar som att du har trasslat in dig nu...

// Joobe

Link to comment
Dela på andra sajter

Men till grundfrågan då... När förlorar tjejerna ansiktet.. Du har skrivit flera ggr att du inte vill att det ska hända. Nu har du frågat tjejen om hon vill gifta sig med dig. Några inlägg tillbaka skriver du att du ska varva ner lite med giftermålet. Om du drar dig ur nu när du redan frågat DÅ tappar hon ansiktet.

Verkar som att du har trasslat in dig nu...

// Joobe

Har man trollat sig in, får man väl hitta på ett sätt att trolla sig ur.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Det jag menar är att jag inte tänker dra mig ur om det blir giftermål nä nä jag står för mina ord, jag sa att det kanske blir giftermål i april i början på tråden

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...