Jump to content
IGNORERAD

När förlorar tjejerna ansiktet


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Om jag skulle gifta mig vad är det tjejen inte skall göra för att loose face som gift, och familjen inte ska loose face,

Bra att veta då det kanske blir giftermål i april

Jag är nyfiken på det då jag inte är så luttrad som vissa andra här

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    15

  • Baa

    10

  • Jobbe

    8

  • ronoh

    7

Mest aktiva i denna tråd

Om jag skulle gifta mig vad är det tjejen inte skall göra för att loose face som gift

Ansiktslyft?

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på vad du skrivit tidigare så är mitt första råd att lära känna henne bättre först.

Knasar sig något efter giftemålet förlorar hon absolut ansiktet.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på vad du skrivit tidigare så är mitt första råd att lära känna henne bättre först.

Knasar sig något efter giftemålet förlorar hon absolut ansiktet.

Håller me Stickan där me tanke på va du skrivit förut så tänk efter ordentligt ----

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller me Stickan där me tanke på va du skrivit förut så tänk efter ordentligt ----

In med nya bilder från din senaste tripp nu istället drinks.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle gifta mig vad är det tjejen inte skall göra för att loose face som gift, och familjen inte ska loose face,

Bra att veta då det kanske blir giftermål i april

Jag är nyfiken på det då jag inte är så luttrad som vissa andra här

Vad tjejen inte skall göra för att inte "förlora ansiktet" vet hon nog bäst själv.

Du däremot ska nog fortsätta att vara dig själv, då din tjej troligen gillar dig och ditt sätt att vara.

Min kompis här hemma, är i Thailand för att gifta sig och han måste "ge" svärföräldrarna 4ook baht för att dem ska kunna gifta sig.

Dem betalar bröllopet och festen efteråt men jag skulle inte ge en spänn om någon krävde det för att jag skulle få gifta mig med min tjej.

Visst skulle jag stå för allt och hjälpa familjen i framtiden men att betala en summa för giftemål är i mina ögon 1800 tal för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro det är bättre att du inte tänker så mycket och istället är dig själv och funkar inte det var det nog inte meningen att ni skulle bli ett par.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, jag hänger inte med här...

Forden, skall du gifta dej med tjejen som jobbade i bar i Pattaya men som inte bryr sig det minsta om pengar och som alltid är jätteärlig, (Ok hon jobbade väl på hotellets bar då kanske), men som tappade intresset då de 4000kronorna i månaden minskade och åkte tillbaka till barjobbet, eller har du träffat en ny Tirak?

Tänk på att även en Farrang kan tappa ansiktet, det gäller bara att plocka upp det igen snabbt... :whistle:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

NY Tee Rak dance1.gif Å det var jag som ströp pengaförseln över gränsen

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

nu var det inte henne jag syftar på att loosa facet, tänkte mest på exet om man skulle ha gift sig med henne å sen att hon dragit till Pattaya å jobbat å byn har fått reda på det efter hon gift sig, hon ska gifta sig med en 52 årig tysk men hon håller fortfarand på å messar å ringer hela tiden så vad ska man tro om henne då, väfför gö hon dä

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Undrar varför det går lite snett ibland. whistle.gif

Jag ströp degen till henne pga en massa lögner titt som tätt, därför gick det snett å glad är jag för det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ströp degen till henne pga en massa lögner titt som tätt, därför gick det snett å glad är jag för det

Du verkar ha koll...lycka tilldrinks.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jodå nu har man lärt sig lite

klockan är nu 23:55 å hon har nyss ringt å sa att hon var hemma i byn men i går så skicka hon ett mess till mig å sa att om jag skickar 20 000b så skulle hon åka hem direkt, i promiss you, luve hahahaha å då sa jag att, du är ju full, nä jag har nyss vaknat, ska du prata med farmor sa hon, nej sa jag, å då sa jag att du är i Pattaya, mmmmmmmm sa hon, nä hon ljuger mer än en häst travar, det finns så mycket att berätta så jag skulle bli bannad härifrån om jag drog allt

Link to comment
Dela på andra sajter

HaHa Forden, Du kommer att bli nästa superskribent om Du orkar delge oss alla svängar i Ditt liv med Thai, skulle inte vilja missa Dina upplevelser för allt smör i småland så för guds skull, fortsätt att bibringa oss skeendet.

Väntar med spänning på nästa reaktion från Tiracen och Dig. :great:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett vad en del thailändska män gör när flickvännen är otrogen. I vissa fall har det tagits en del bilder av flickvännen. Detta har fotoshopats om eller ibland är det orginal bilder på kvinnan i fråga naken, sedan skickas detta via mail till vänner och familj. Ibland sätts bilderna upp på printade A4 runt om i byn..

Det är en tappa ansiktet situation i allra högsta grad. Ibland så har resultatet blivit självmord.

Det tas inte allt för lätt på kvinnor i Thailand som bedriver äktenskapsbrott.

Där är det lika mycket 1800 tal som Sin sod. Det är bara att kolla igenom lagarna kring äktenskap. Ifall mannen är otrogen så krävs det två underskrifter för skiljsmässa ifall kvinnan är otrogen så krävs det 1 underskrift för skiljsmässa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå nu har man lärt sig lite

klockan är nu 23:55 å hon har nyss ringt å sa att hon var hemma i byn men i går så skicka hon ett mess till mig å sa att om jag skickar 20 000b så skulle hon åka hem direkt, i promiss you, luve hahahaha å då sa jag att, du är ju full, nä jag har nyss vaknat, ska du prata med farmor sa hon, nej sa jag, å då sa jag att du är i Pattaya, mmmmmmmm sa hon, nä hon ljuger mer än en häst travar, det finns så mycket att berätta så jag skulle bli bannad härifrån om jag drog allt

Men så är det när man träffar bartjejer, dom bara ljuger och trixar så långt det bara går. Ett tips är att försöka hitta en tjej som jobbar på hotell eller 7/11 eller liknade, dom vill säkert oxå ha pengar men dom har iaf ett riktigt jobb, sen skulle jag aldrig skicka ner pengar men det är ju en smaksak. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så är det när man träffar bartjejer, dom bara ljuger och trixar så långt det bara går.

BTT:s lillebror? :ironi:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så är det när man träffar bartjejer, dom bara ljuger och trixar så långt det bara går.

Visst är det så, oftast. En del här verkar ha svårt att erkänna/förstå det, undrar varför :whistle:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT:s lillebror? Untitled-1.gif

Om darlingen jobbar på ett 7/11 i Naklua är det ju perfekt !!great.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...