Jump to content
IGNORERAD

Säkerhet i huset! vad använder ni?


SwedThai1

Recommended Posts

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SwedThai1

    3

  • ban99arne

    2

  • Baa

    2

  • Budon

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

220 Volt uppe på muren, kan det vara något?

Ha en bra dag!

:wai:

Bara ett krux, det regnar ibland.ett inte speciellt snyggt men ofta använt murskydd är avslagna flaskbottnar,,,AJ AJ.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tänker jag installera detta:

http://www.fujiko.co.th/en/index.php

Fungerar bra och så får du film/foto skickat till din mobiltelefon och kostar från 25 000 Baht för ett komplett system. Kolla även på MBK finns en del som säljer CCTV system där.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, har installerat ett trådlöst larm med uppringning av bra kvalitet som jag köpt med mig från Sverige.

Men va fan gör man när det ringer i mobilen att larmet går när man är i Sverige, tjuven är ju borta för länge sen

innan kompisen har åkt dit sen jag ringt honom.

Har nu stt upp två övervakningskameror (atrapper) som jag köpt i Sverige 150 kr / st, dom rör sej fram o tillbaka och en röd lampa blinkar

drivs av 2 AA batterier, dessutom har jag köpt i Sverige två bra kameror, ganska små. som jag har gömt så gott det går, dom är kopplade till

nätverket med kabel via en switch, kan även köras trådlöst, det finns ett minnes kort på 2 jigg som som kan lagra 28 000 bilder eller 10 sek

video frekvenser, dessa komeror tar kort eller filmar, beror på hur du ställt in dem, så fort något rör sej i området, kameran skickar omedelbart bilderna eller

filmen till din mail , har du då en mobil som du kan ta emot mail med så har du bra koll, skulle tjuven upptäcka kameran och slå sönder den

så är det redan "to late" kameran har redan skickat bilderna. Detta är ju mest för att identifiera tjuven.

Jag har även galler för fönstren, men det är ingeet som jag gillar, det var frugan som absolut ville ha det när jag var i Sverigre.

Jag har planer att sätta upp något skydd på muren så att det blir svårt att ta sig över, typ taggtråd men det är inte snyggt,

har varit o kollat lite olika alternativ så det finns lösningar, jag tror det man skall satsa på först är satt göra så det blir

jättesvårt att ta sig över muren och även tillbaka , ser dom sen att det är kamera bevakat så tror jag att dom söker

andra objekt. Jag har hört vid ett par tillfallen när jag suttit ute på altanen på kvällen med en Singha och det har kommait

några ynglingar och gått förbi : look look this house have camera. så jag tror att atrapperna avskräcker en hel del.

Möjligheterna är många men man vill ju att det skall vara snyggt också, peppar peppar så har vi klarat oss ännu.

Lycka till

Budon

Hej.

Det låter intressant med kamerorna.

Var köpte du kamera attrapperna och var köpte du kamerorna som du har kopplat till nätverket?

Och vad är det för kameror?

Fungerar det bra, så du får bilder i mobilen?

Ändrades av tehman
Link to comment
Dela på andra sajter

Kamera atrapperna hittade jag på blocket, kommer inte ihåg vilken firma det var men jag skall försöka hitta nå papper .

Dom riktiga kamerorna köpte hjag på Parabol net, dom har butik i Sthlm men även webb butik, du kan använda dem trådlöst eller via kabel, RJ45, du kopplar dem till datorn

via en switch, du måste ha en IP adress så dom kan skicka bilderna, jag är ingen data expert, min polare har installerat detta åt mej men han sa att det inte

var några konstigheter. Ja du kan se bilderna i din dator eller om du har en bra mobil med internet uppkoppling.

Detta skrämmer ju inte tjuven men du har honom på bild.

Ang all säkerhet så kan jag säga att skulle jag börja med allt detta idag så skulle jag börja med att göra något så det är jättesvårt och nästan

skadligt att ta sig över muren, och sen måste tjuven tillbaka också.

Budon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...