Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2010


Maitan

Recommended Posts

nitramj77

Just nu är det derby mellan lag nr 10 och 15 i årets allsvenska :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    307

  • Maitan

    265

  • mr chaweng

    122

  • MaiChai

    108

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mr chaweng

Just nu är det derby mellan lag nr 10 och 15 i årets allsvenska whistle.gif

Och lag nr 10 är just nu lag nr 6. 1 poäng ifrån lag nr 3. dance1.gif och snart är lag nr 15,dance1.gif nr 16

Solen sken över Råsunda och mitt kära Djurgården vann en rättvis seger. Aik skulle ha haft en straff men det hade inte hjälpt.1zgarz5.gif

Ang. bästa gräsmattan i Sverige. Den finns på Råsunda. Helt grym.clapping.gifclapping.gifclapping.gif

Nu har vi vunnit över sillastryparna, gnagarna och på torsdag tar vi makrillarna.crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vilken underbar söndag alla 3 lagen från baksidan har vi efter oss i tabellen och råttorna på nedflyttningsplats

ja det får bli ett par kalla nu skåååååååååååååååååååål

Allsvenskan 2010

Pos Lag # V O F Mål Målskillnad Poäng

1 Helsingborg 9 8 1 0 13-2 11 25

2 Malmö FF 10 7 2 1 20-8 12 23

3 Örebro SK 10 6 0 4 13-12 1 18

4 Elfsborg 10 4 4 2 19-12 7 16

5 Brommapojkarna 10 4 3 3 6-5 1 15

6 Mjällby AIF 9 4 2 3 9-6 3 14

7 Djurgården 10 4 2 4 12-11 1 14

8 GAIS 9 4 2 3 11-11 0 14

9 Halmstad 10 4 2 4 11-13 -2 14

10 Häcken 10 3 3 4 9-12 -3 12

11 Gefle 10 3 2 5 9-12 -3 11

12 Kalmar FF 10 1 6 3 11-15 -4 9

13 Åtvidaberg 10 2 3 5 7-14 -7 9

14 IFK Göteborg 9 2 2 5 12-12 0 8

15 AIK 10 1 3 6 6-10 -4 6

16 Trelleborg

Link to comment
Dela på andra sajter

mr chaweng

Grattis mr chaweng det var ni värda, man själv har lagt ner det tror ja. GRATTIS chawengen clapping.gifclapping.gif

Mvh Maitan crazy.gif

Tack ska du ha Maitan

Det var skönt att vinna över aik igår. Det kändes som det var en evighet sedan vi vann över kolsäckarna.

Tycker att vi spelar en små rolig fotboll som lovar gott inför fortsättningen

Men domaren får ett rött kort för att han missade en solklar straff aik skulle haft 1zgarz5.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Grattis mr chaweng det var ni värda, man själv har lagt ner det tror ja. GRATTIS chawengen clapping.gifclapping.gif

Mvh Maitan crazy.gif

Mait inte så negativ säsongen är lång, måste ju kunna tjata med dig ett tag till i alla fall!

...och Malmö forsätter att vinna (på den bästa mattan)

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant, forsta gangen jag ser Orebro leda Allsvenskan!

Tyvär så måste vi räkna med skånelagen, så vi ligger trea.

Ösk vann mot häcken 2-0

osk2_preview.jpg

Nu väntar Helsingborg borta på torsdag 6 maj, där hoppas vi att vi äntligen kan vinna där

för att sedan ta oss an djurgården hemma den 9 maj och det är en given vinst.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Ja det måste kännas tufft att skånelagen måste räknas in men det höjer ju helt klar kvaliten på allsvenskan!

..och sedan går det ju att använda dessa skånska pågar även i landslagssammanhang!

Hoppas dock att ni kan fixa Hbg på Torsd.

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas dock att ni kan fixa Hbg på Torsd.

conservator

Vi tar dem ikväll för dig. Tänker vara på plats för säkerhets skull och se när Helsingborg inkasserar årets första förlust.

Gårdakvarnen roules.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej jag vet inte vad jag ska säga mer än helsingborg.är det mer och säga så låt mig höra?

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

conservator

Vi tar dem ikväll för dig. Tänker vara på plats för säkerhets skull och se när Helsingborg inkasserar årets första förlust.

Gårdakvarnen roules.

Tackar tackar, ta ni tre i kväll o sportklubben 3 på torsdag så kan ordningen i klassen återställas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Vad da rakna in Skanelagen? Trodde de lag typ sist i SAS-ligan!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Som sagt var de lyfter nivån på svensk fotboll, och är helt nödvändiga i landslagssammanhang, ibland har ju de laget varit hel skånskt!

dock inte i det senaste VM kvalet!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

conservator

Vi tar dem ikväll för dig. Tänker vara på plats för säkerhets skull och se när Helsingborg inkasserar årets första förlust.

Gårdakvarnen roules.

2 tagna poäng mot Hbg det räcker, ni var dock värda att vinna!

resten fixar sportklubben i nästa match!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej därnere, vi är HIF!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Nej nej nu är Änglarna ving klippta, vad är detta. crazy.gifcrazy.gifcrazy.gif Mvh Maitan icon_baggirl.gif

De börjar snart flyga igen så ta det lugnt,

dock inte ända uppe i den ljusblå himmeln

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

mr chaweng

Nej nej nu är Änglarna ving klippta, vad är detta. crazy.gifcrazy.gifcrazy.gif Mvh Maitan icon_baggirl.gif

Hoppas att vingarna bär er på torsdag då kolsäckarna kommer till Borås eller var nu matchen ska spelas. whistle.gif

Jag säger bara, vinn bara vinn clapping.gifclapping.gifclapping.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ja, det blir en intressant repris av fjolårets avgörande möte...

Får väl hoppas att Gamla Ullevis undermåliga gräsmatta inte ställer till det för något av lagen.

Ska kolla på Canal+ Sport HD från 19.00.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ikväll blir det hårda bananer för för bottenlagen Götborg/AIK och Sportklubben har Helsingborg borta å

vilka rysarmatcher!

Heja ÖSK :clapping:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

det blev ju en trevlig kväll :drinks: .

Helsingborg - Örebro 2-1 :great:

Göteborg - Aik 4-0

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det e änna konstigt hur det kan bli så här på några månader.hur kan själv förtroendet bara försvinna????

tycker änna lite synd om aik

å det e bara lite bättre i blåvitt med självförtroendet men vi får se efter gais matchen hur det står till

men det är väll bara ett bevis på hur dålig svensk fotboll är när man måste vända på tidningen å kolla tabellen jämfört med förra året :huh::huh:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...