Jump to content
IGNORERAD

Turkish Airlines

Guest Plätt

Recommended Posts

Hej

Visserligen handlar denna T. om Turkarna men

Kolla Svd idag om China air Trångt i luften och flyplatserna Jag skulle nog akta mig att använda dom Desutom långa resetider och förseningar

Offe

Dela på andra sajter

• Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tujtuj

19

• Sam sip sam

15

• StefanJ

14

• Borgmästarens Son

14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

China Air och Air China är inte samma sak... 2 olika bolag.. många blandar ihop..

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Jag pratade med min resebranch polare om detta ämne. Han sa.. Grattis typ. Han kundedock inteförstå hur det kunnat ske, men sa det.. ring inte.

Utan gå till First Class incheckningen och checka in... går det så går det

Ok ska prova med de om dom inte ändrar nått

Mvh Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Skall också prova detta bolag i januari...6000:- t&r från Göteborg..ut 9/1 hem 29/1 2012.

777 från IST t&r så det är ok.

Blev bokad i nån Premium ekonomy klass på hemresan...tyvärr inte First som Borgmästarns Son...men fan trot om det stämmer?

Kollat igenom hela tråden så om jag fattat rätt så skall man boka säte via telefon direkt hos Turkish? Tre månader innan? Men special mat när man checkar in?

Dricka inkluderat...bra...tråkig personal.tänkte inte sitta och umgås med dem ändå..bra mat.alltid bra, med bra mat...

Det blir la gör bra det här.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Dela på andra sajter

Nu har jag äntligen bestämt mig för boka biljett för vinterns långresa (6-månader) till Thailand.

Det blev - inte helt oväntat - Turkish Airlines pga av korta restider (tot 31 timmar från Göteborg) och oslagbar pris (drygt 5000 kr).

Vad som är grädden på moset är att jag kan ta med 30 kg bagage (33 kg i praktiken).

Mvh

//Singha711

Dela på andra sajter

Ringde precis och bokade rad 26 åt mig frugan och dottern (Boeing 777-300ER)...så satans gött :thumbsup:

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Dela på andra sajter

Ringde precis och bokade rad 26 åt mig frugan och dottern (Boeing 777-300ER)...så satans gött :thumbsup:

Du har inte nummret liggandes ? Hur långt innan kan man boka plats?

Dela på andra sajter

Du har inte nummret liggandes ? Hur långt innan kan man boka plats?

Jodå...08-797 72 58.3 månader i förväg kan du ringa och boka sittplatser på flyget !!

Dela på andra sajter

Jodå...08-797 72 58.3 månader i förväg kan du ringa och boka sittplatser på flyget !!

Kanon Tackar så mycket!

Dela på andra sajter

Hej!

Är dom svensktalande eller ?

//Janne

Dela på andra sajter

Hej!

Är dom svensktalande eller ?

//Janne

Vart kopplad till en engelsktalande turk (jo jag hörde det på brytningen ;)) då det tydligen var så många som ringde dit.men kommer du fram på det där numret så är dom svensktalande.

Ändrades av IsaanWarrior

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Senaste nytt på nätet, kopierat från Airline News.

Notera att nya loungen i Istanbul äntligen är klar, 3000 m2 bör räcka.med dusch möjligheter och biljard!

[size=+1]Turkish revamps IFE with TV, Internet

and upgrades lounge facilities

[/size]

[size=-1]Turkish Airlines will be the first carrier to offer live, inflight television on Trans-Atlantic flights. It also plans the rollout of Wi-Fi Internet access for its passengers.

Turkish Airlines will debut Live TV and connectivity, via seatback portal, through the use of the PLANET IFE Platform, a Global Communication Suite (GCS) system developed by Panasonic Avionics Corporation. The system will also provide wireless Wi-Fi Internet after full testing and certification.

Live TV on intercontinental flights will feature a variety of programming including uninterrupted access to BBC World, BBC Arabic and Euronews channels with sport channels soon to be added. Seats are also equipped with in-seat power that allows charging mobile devices as well as continuous Internet connectivity.

Via the PLANET IFE system, travelers will have full access to live text news and Miles & Smiles members will be able to view their account information enroute.

Passengers will be able to go online using their mobile devices such as notebook, iPad, or other Wi-Fi capable gadgets.

Turkish Airlines was scheduled to receive the first 777-300ER equipped with Panasonic GCS system from the Boeing Company at the end of September. The carrier also plans to activate this system on 11 additional 777-300ERs and 10 A330-200s in the near future.

In other news, Turkish Airlines has opened a new lounge three times the size of its previous facility at Atatürk Airport in Istanbul.

Decorated in what the airline calls "Byzantine chic," with appointments highlighting the country's Ottoman roots, the new lounge is 3,000 square meters and can accommodate up to 2,000 passengers per day. It is outfitted with a billiard hall and library, TV wall, business center and playroom for children. There are also private relaxation rooms with showers, toiletry kits and infant service rooms.

The caterer Do&Co of Turkey is providing gourmet meals for the Turkish Airlines lounge, which opened in August. Among the local favorites made by Do&Co are a Turkish pizza, called pide and several hot and cold dishes and pastry. For beverages, the lounge will offer juices, Uldag brand soda and Efes beer.[/size]

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

För oss fattiga som åker apklassen är det väl knappast tillåtet att stiga in där? Har ju några timmar att vänta både på dit o hemresan.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Dela på andra sajter

hasseigöteborg

För oss fattiga som åker apklassen är det väl knappast tillåtet att stiga in där? Har ju några timmar att vänta både på dit o hemresan.

Har vid ett flertal tillfällen besökt BTA loungen som ligger ovanför Burger King. Dom tar 50 TRY (ca 200:-) för dom som åker apklass. Har man ett par timmar är det värt pengarna då man har gratis soppa, mackor, softdrinks, vin, öl och dessutom tillgång till WiFi och deras datorer mot internet.

hf

Dela på andra sajter

Ja det är ju en överkomlig summa. 200 kr räcker ju knappt till en kaffe och macka på de flesta flygplatser..

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Dela på andra sajter

Personligen lägger jag hellre de två hundra dalerna på en äkta kebab och en Efes, men då har vi bara tre timmars transfer, så då står man ju ut ibland Kreti och Pleti.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Från Turkish Airlines nyhetsbrev:

Turkish Airlines blir först med att erbjuda live, inflight TV på interkontinentala flyg och blir bland pionjärerna att erbjuda trådlöst internet.

Genom att använda systemet PLANET IFE Global Communication Suite från Panasonic Avionics Corporation kan våra passagerare på interkontinentala flyg titta live på BBC World, BBC Arabic och Euronews - och inom kort adderas flera sportkanaler.

Sätena är dessutom utrustade med el-uttag så att både mobiltelefoner och datorer hålls laddade under hela flygningen. :14:

Med det nya systemet möjliggörs även omedelbar feedback till vår Customer Service och medlemmar i lojalitetsprogrammet Miles & Smiles får access till sitt konto enroute, eller man kan välja att ansluta sig.

Turkish Airlines tog emot sin första B777-300ER med GCS system från Boeing den 23 september 2011 och planerar att aktivera systemet på ytterligare 11 st B777-300ER och 10 st Airbus 330-300 inom kort.

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Dela på andra sajter

Airbus 330/300, bra benutrymme men smala säten (17"?) Är inte speciellt bredachlad, men tyckte det var trångt.

Bulkhead har mindre benutrymme men är "luftigare" om man har korta ben.

post-6170-0-58928100-1318909682_thumb.jp

post-6170-0-82809700-1318909901_thumb.jp

post-6170-0-58928100-1318909682_thumb.jp

post-6170-0-82809700-1318909901_thumb.jp

Assumption is the mother of all fuck-ups

Dela på andra sajter

post-6170-0-20630500-1318946005_thumb.jp

post-6170-0-81276600-1318946249_thumb.jp

post-6170-0-52615300-1318946725_thumb.jp

För dom som inte varit på Istanbuls flygplats och undrar, så finns det bl.a. ett par mycket välsorterade tax-free, pub, matställen + mycket shopping. Priser ungefär som på Arlanda. Alla priser i Euro.

post-6170-0-85132500-1318946896_thumb.jp

Middagen på Turkish. Inget fel på den och lite tidsfördriv...

post-6170-0-80946700-1318947070_thumb.jp

Rödtjutet som ingår har ett namn som en akut könssjukdom, men smakar helt OK.

post-6170-0-89992400-1318947298_thumb.jp

Trevlig resa med Turkish!!

/Johan

PS: Vill man inte släpa in grejor på planet, går det annars utmärkt att handla på tax-free´n i Bangkok, när du väntar på bagaget vid ankomsten. 1 liter BlackLabel c:a 900 bath (200:-) t.ex.

post-6170-0-20630500-1318946005_thumb.jp

post-6170-0-81276600-1318946249_thumb.jp

post-6170-0-52615300-1318946725_thumb.jp

post-6170-0-85132500-1318946896_thumb.jp

post-6170-0-80946700-1318947070_thumb.jp

post-6170-0-89992400-1318947298_thumb.jp

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Turkish Airlines piloter slår larm om usel säkerhet

Europas bästa flygbolag får nu svidande kritik.

Av sina egna piloter!

– Jag skulle aldrig låta min fru och mina barn flyga med Turkish Airlines, säger en av dem.

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article14076289.ab

Dela på andra sajter

Trevlig resa med Turkish!!

/Johan

PS: Vill man inte släpa in grejor på planet, går det annars utmärkt att handla på tax-free´n i Bangkok, när du väntar på bagaget vid ankomsten. 1 liter BlackLabel c:a 900 bath (200:-) t.ex.

Vill man inte släpa på extra bagage kan man köpa samma Blacklabel för 1100bath på 7/11, lustigt nog är 70cl bara 50bath billigare än 100cl, så välj rätt flaska!

Tack för reportaget Johan, jag var nöjd när jag fög Turkish några gånger för ett par år sedan.

Säkerheten (och hotbilden) är nog större i Istanbul än på svenska flygplatser, bara en sån sak att alla som går in på flygplatsen i Istanbul måste passera säkerhetskontroll känns rätt bra.

Att jämföra med Säve i Göteborg där flygplatsanställda med ryggsäck tillåts smita förbi metalldetektorer mitt framför ögonen på "Säkerhetskontrollanterna", Önskar att jag påpekat det när jag såg det, eftersom det är ett klart brott mot föreskrifterna, skäms lite...

Min vän som flyger för SAS har påpekat liknande beteende på Arlanda, och blivit kallad "Gnällspik", det gick till anmälan och förhoppningsvis nån åtgärd för att stoppa slapphäntheten hos den så kallade "Säkerhetspersonalen"

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Small and stinky

Turkish Airlines piloter slår larm om usel säkerhet

Europas bästa flygbolag får nu svidande kritik.

Av sina egna piloter!

– Jag skulle aldrig låta min fru och mina barn flyga med Turkish Airlines, säger en av dem.

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article14076289.ab

Svar kan framställas beroende på hur frågan ställs.

Tänk på att det är ett av Europas snabbast växande flygbolag vi pratar om här. Betyder det att de även har lägre löner?, och anställer andrepiloter som inte erbjuds plats på andra bolag med bättre personalvård?

Finns flertalet faktorer som påverkar utfallet av en sådan undersökning.

Jag föredrar att titta på statistik över olyckor och tillbud snarare än dessa undersökningar som vill synas i media.

Fö har thai airways dubbelt så många omkomna i olyckor än turkish airlines senaste 25 åren... Allt är relativt mina vänner

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...