Jump to content
IGNORERAD

Turkish Airlines


Guest Plätt

Recommended Posts

Ni som har flygit med detta bolag, hur är det att sitta i ekonomi klass när man är ca:185 och 100kg sitter man bra eller.

Flygit med Thai och Finn Air bara förut ser ut att kunna bli Turkish denna gång :huh:

Mvh.Plätt

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    19

  • Sam sip sam

    15

  • StefanJ

    14

  • Borgmästarens Son

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ni som har flygit med detta bolag, hur är det att sitta i ekonomi klass när man är ca:185 och 100kg sitter man bra eller.

Flygit med Thai och Finn Air bara förut ser ut att kunna bli Turkish denna gång :huh:

Mvh.Plätt

Åkte med dem till HKG och var nöjd med mat, service, underhållning däremot var väl IST ingen rolig flyplats. Jag satt hyfsat bra, det är väl som alla andra flyg tycker jag, har inte riktigt dina mått så kan inte svara på just den frågan förutom att det är nog samma som de andra bolagen du åkt med.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med dem till HKG och var nöjd med mat, service, underhållning däremot var väl IST ingen rolig flyplats. Jag satt hyfsat bra, det är väl som alla andra flyg tycker jag, har inte riktigt dina mått så kan inte svara på just den frågan förutom att det är nog samma som de andra bolagen du åkt med.

Tack för svaret, underhållning inga bekymmer har mycket lätt för att sova på flygresorna.

Det är bara utrummet för min kropp%skäl som jag är mest orolig för, vill inte sitta typ charter i 10 timmar.

Mvh& Tack

Plätt

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tack för svaret, underhållning inga bekymmer har mycket lätt för att sova på flygresorna.

Det är bara utrummet för min kropp%skäl som jag är mest orolig för, vill inte sitta typ charter i 10 timmar.

Mvh& Tack

Plätt

Jag tyckte det var lite trångt.

I stolsraden bakom våran satt man lutade mot en vägg och kunde tydligen inte fälla ner stolarna

med följden att nån av passagerarna där var väldigt grinig på personen framför när denna gjorde det.

Däremot var det skärmar till alla.

Du kan flyga billigt på rutten Bangkok-Hongkong-Istanbul-Stockholm men det är en jävligt

lång resa och se till att inte behöva vänta lika länge som vi (8-9 timmar) i Istanbul.

Där är det både dyrt och tråkigt.

En fördel med Turkish Airlines (eller Tulakis Elvis som frugan säger): 30 kg bagage per person.

Tyvärr gäller inte det mellan Bangkok och Hongkong eller mellan Stockholm och Göteborg :-)

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde detta var ett thailandsforum verkar ha blivit värsta turkforumet

snart är det väl Ulla på posten som skriver här om sina turkbröder ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

lägger hellre ett par lacksar extra för å slippa häcka på nån flygplats .men baken e som smaken delad :ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

lägger hellre ett par lacksar extra för å slippa häcka på nån flygplats .men baken e som smaken delad :ironi:

och vissa gillar tydligen att få lite turk gurka där bak menar du?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

uch va hemskt du fantiserar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har häckat på ett antal ganska bisarra flygplatser i yngre dagar.

Bland annat ätit potatissoppa på Bukarests flygplats och risgrynsgröt efter en hård övernattning på Sheremtyevo i Moskva.

En hemresa gick via Lissabon med Portugal airways.

Numera håller jag med herr Clion om att dessa väntetider för att spara in ett par tusenlappar känns ganska jobbigt.

Åker man inte under värsta högsäsongen är det ju inga problem att hitta direktflyg biljetter med bla Sas och Thai för 7-8000 sv kr.

Turkish airlines ligger väl ungefär på samma pris.

Såg bla idag att det finns 3 månadsbiljetter med SAS för 7050 inkl skatt i april med direktflyg från Köpenhamn.

Visst var det lite exotiskt att åka med vissa öststatsbolag men det kräver en ängels tålamod att sitta och vänta 8-10 timmar på en trist och kall och opersonlig flygplats för att sedan sitta och glo på ett flyg i ytterligare 10 timmar.

Och anlända som ett utschasat vrak till Thailand.

Är man ung och stark är det väl ok men har man kommit lite upp i åren är det ingen höjdare.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har ju åkt en del med aeroflot på 90 talet och vid ett antal tillfällen tvingats övernatta på Sheremetyevoflygplatsen i Moskva.

Var inte så jävla kul när man stämt träff med darlingen i baren en viss kväll och sedan när man anländer till Moskva få reda på att njet kan inte flyga idag på grund av flygförbud över Iran, som det ofta skylldes på.

Eller efter 10 timmars väntan få reda på att planet från Bangkok är försenat och om ca tre timmar är det boardingtime och sedan flyttas tiden fram igen och igen.

Sånt var mer regel än undantag på den tiden.

Vet inte om aeroflot bättrat sig nuförtiden.

Toaletterna var rena skämten.

Varenda gång man blev nödig så kunde man ge sig fan på att en gammal Olga eller Natalja skulle vara därinne med sopkvasten med en städning som gick i slow motion.

Hur kul som helst att sitta och skita med en gammal rysk kärring precis utanför skitdörren.

Inget toapapper och ibland inget vatten i kranarna.

Toapapper blev så småningom det första som stoppades ner i resväskan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde detta var ett thailandsforum verkar ha blivit värsta turkforumet

snart är det väl Ulla på posten som skriver här om sina turkbröder ha ha

Detta är ett Thai forum, men i denna fråga spalt gäller det flygbolag inte länder om du tror det

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett Thai forum, men i denna fråga spalt gäller det flygbolag inte länder om du tror det

Ha ha å tusan , förstår inte riktigt vad man ska göra i istanbul om man ska till Thailand

ironi käre Watson

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Två trådar i luften om Turkish?

Har inte åkt med Turkish än, men skulle inte tveka om rätt biljett dök upp.

Dom annonserar väl just nu om att dom är europas enda fyrstjärniga flygbolag?

En sak att vara uppmärksam på är att det verkar som om deras billligaste resor innebär långa väntetider och ibland över natten i Istanbul. När vi bokade vinterns resa fick vi upp massor av väldigt billiga alternativ med dessa kassa bytestider, medans dom med 2-3 timmars väntetid kostade 1500-2000 mer och då passerades prismässigt av andra mer attraktiva alternativ. /mvh

:)

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nej snåla inte ta Thai eller Sas inge djävla skit bolag. diablo.gif

Intressant kommentar med tanke på att sas rasar genom kvalitetlitstorna som en sten i sjön och thaikärrorna som går sto --bkk börja verkligen behöva sin 7 års omsorg. Skull varit gjort för några år sedans har jag för mig. .

Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Privat har jag flugit 3 ggr med TK CPH-IST-BKK tillsammans med min fru. Standardmässigt är TK idag som de flesta stora Europeiska flygbolag. Jämfört med SAS har TK modernare flygplan, inga gamla DC/MD-9 or.

Europaflighten är Airbus 321, IST-BKK var nu i julas med 777:or, vilket är bland det bästa man kan flyga på långlinjer (har ännu ej provat Airbus 380). Tidigare har det varit Airbus 340, även detta ett utmärkt långdistansplan. Servicen ombord är OK, inga söta leenden som hos Asiatiska bolag, mera som de Europeiska, jämn mun.En rolig detalj är att man kan beställa sin favoritmat på Internet innan avresan. Jag har kryssat i seafood, har inte missats en gång. Har ätit god sjömat, andra passagerare har sneglat på oss...hur bar vi oss åt?

Då jag reser mycket i tjänsten provade jag nyligen TK CPH-IST- Tel Aviv. På grund av kraftigt snöfall kom vi inte vidare från IST, fick vänta tim vis på hotell. Kom in på rummet ( som naturligtvis betalades av TK) klocka 03.15. Klockan 05.00 kom bussen och hämtade oss tillbaka till flygplatsen. Men det gäller alla storflygplatser vid kraftigt snöfall eller annat oväder. Hela infrasturkturen bryter ihop, långa, långa väntetider. Har samma erfarenhet från Arlanda och Frankfurt. För övrigt fungerade flygresan utan anmärkning, vi landade till och med på Kastrup före utsatt tid, kommer inte ihåg vilket år det hände med SAS (kallas mellan oss affärsresenärer Står Alltid Still).

Sammanfattningsvis, inga problem att flyga med TK. Dock kan det bli lång (ca. 6 tim) väntan i Istanbul, beror på vilket flyg man väljer. En prisfråga. Som alla andra bolag sätter man rejält lägre totalpris för att fylla plan till/från Istanbul på mindre attraktiva tider.

Som någon reda skrivit, Thais gamla 747 mellan Skandinavien och Bangkok är slitna. Däremot flyger Thai med moderna plan, ofta 777, på Asiatiska långlinjer. Det är vi Skandinaver som håller till godo med slitna kärror, i Asien är konkurrensen hårdare. Jag kan rekommendera Singapore Airlines, visserligen via Changi Airport med det är världens utan konkurrens bästa flygplats. Allt fungerar som man, med all rätt, förväntar sig.

Skall åka privat till BKK till våren.ja vi flyger med TG. Sparar tid med direktflyg, viktigt om man vill ha mesta möjliga tid i LOS.

Trevlig resa.,

/SA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu är allt positivt med Turkarna. 30 kilo + fri golfbag är bara det en besparing på över 3000 sek för oss.

Väntetid 1timme 50 minuter gör mig inget. Bara en till nål på flygplats kartan.

Skulle iofs vilja åka 380 men en dtour via london är inte ens att tänka på.

Skulle iof kunna tillbringa några timmar på singapors flygplats utan tvekan. Måste vara bäst i världen.

Priset + bagaget på turkarna va helt avgörande. Sparade totalt 6000 sek på dom 1 timm 50 min. Kunde fått vara längre för då hade man fått en fri cityseeing i istanbul.

En fråga till tidigare skribent. Hur beställde du maten. Visste att det går men inte hur..?

Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi flög den 11 feb med Turkish till Bangkok.

Allt gick bra, det enda som man kanske kan klaga på lite var servicen ombord, inte toppklass, men iofs inte dålig heller, så allt som allt så är jag nöjd.

Helt klart bäst att flyga direkt såklart, men denna resan kostade bara 5500 kr så jag tyckte det kunna vara värt en liten omväg. Vi får se hur vi gör nästa gång.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man beställer special meal på TKs hemsida. Jag gjorde det i samband med att jag checkade in via nätet kvällen före avresa. TK har en bra hemsida, lätt att hantera.

/SA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång väntetid hade du i Istanbul??

2 timmar

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

har du flygit med Air China och Qatar Airways, tycker att Qatar har väldigt bra priser och en bra produkt med fin högklassig mat

bra service utnämd till top5 ny flotta med en genomsnittsålder på max 2,5 år nya Airbus 777 och Airbus330 och Airbus A340

väntetiden i Doha blir max 2h om man väljer avgångar från CPH alternativt från STO tisdagar, fredagar, lördagar och söndagar.

mvh

challenger98great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

har du flygit med Air China och Qatar Airways, tycker att Qatar har väldigt bra priser och en bra produkt med fin högklassig mat

bra service utnämd till top5 ny flotta med en genomsnittsålder på max 2,5 år nya Airbus 777 och Airbus330 och Airbus A340

väntetiden i Doha blir max 2h om man väljer avgångar från CPH alternativt från STO tisdagar, fredagar, lördagar och söndagar.

mvh

challenger98great.gif

Qatar dom jävlarna väcker ju en efter typ 6 timmar för man ska byta plan

på thai får man sova i lugn och ro till frukost sedan är man framme :dance1::dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

From tidtabells skiftet i Mars ska Qatar från Arlanda-Doha ha en Airbus330 :) Detta pga av den stora tillströmning av passagerare från Arlanda

mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Snart är det dax...premiär med Turkarna men allt som skrivits ser ju bra ut, nu är det ju "bara" 2 timmar i Istanbul, men, är det någon som vet om det är något som är värt att köpa med sig från den flygplatsen, tänkte lixom slippa irra runt som den virrhöna man oftast är. :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...