Jump to content
IGNORERAD

Turkish Airlines


Guest Plätt

Recommended Posts

  • Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    19

  • Sam sip sam

    15

  • StefanJ

    14

  • Borgmästarens Son

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Undantaget som bekräftar regeln?

//Peo

Inte många har rad 13, men undantag finns. Airbus A319. bl.a. SAS, Airberlin.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.Du är ju tillbaks på US Airlines seat-map igen!!

Enligt seatguru har Turkish inga A330-300 , om du klickar på seat-mapparna...Däremot finns A340-300 ???

På våra biljetter står det bara A330-JET, Inget nummer -200 eller -300

/Johan

Sorry, la in fel länk.

http://www.turkishairlines.com/en-INT/corporate/about_us/fleet/a330_300.aspx

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, la in fel länk.

http://www.turkishai...t/a330_300.aspx

OK, A330-300 finns alltså också hos Turkish.

Ser ut att vara fullsmockad med stolar på bekostnad av några toaletter, galleis & räckvidden jämfört med A330-200.

Hoppas dom bara använder den för inrikes/ medeldistans..

De A330-200 dom har är tydligen speciellt anpassade för långdistanslinjer, men A330-300 klarar Istanbul-BKK, så man vet aldrig vad dom hittar på.

Kanske dom väljer vilken typ efter hur många biljetter som är sålda.

Kanske därför dom bara kallar det A300-JET.

Finns det fortfarande inget "ögonvittne" här, som har åkt Turkish nyligen och vet vilket plan det var?

/Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, A330-300 finns alltså också hos Turkish.

Ser ut att vara fullsmockad med stolar på bekostnad av några toaletter, galleis & räckvidden jämfört med A330-200.

Hoppas dom bara använder den för inrikes/ medeldistans..

De A330-200 dom har är tydligen speciellt anpassade för långdistanslinjer, men A330-300 klarar Istanbul-BKK, så man vet aldrig vad dom hittar på.

Kanske dom väljer vilken typ efter hur många biljetter som är sålda.

Kanske därför dom bara kallar det A300-JET.

Finns det fortfarande inget "ögonvittne" här, som har åkt Turkish nyligen och vet vilket plan det var?

/Johan

Ang. det du skriver om att de kanske väljer typ av plan beroende på beläggning så står det någonstans på deras hemsida att det är just så.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man flyger Istanbul-BKK alternativa rutter som är förbestämda med A330-200 0ch trippel 7:an. det går att läsa om man fejkbokar olika datum på deras bokningssajt.

Flög ner för ett år sedan med trippel 7:an och till SVerige i maj med A330-200.

OK, A330-300 finns alltså också hos Turkish.

Ser ut att vara fullsmockad med stolar på bekostnad av några toaletter, galleis & räckvidden jämfört med A330-200.

Hoppas dom bara använder den för inrikes/ medeldistans..

De A330-200 dom har är tydligen speciellt anpassade för långdistanslinjer, men A330-300 klarar Istanbul-BKK, så man vet aldrig vad dom hittar på.

Kanske dom väljer vilken typ efter hur många biljetter som är sålda.

Kanske därför dom bara kallar det A300-JET.

Finns det fortfarande inget "ögonvittne" här, som har åkt Turkish nyligen och vet vilket plan det var?

/Johan

Ang. det du skriver om att de kanske väljer typ av plan beroende på beläggning så står det någonstans på deras hemsida att det är just så.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man flyger Istanbul-BKK alternativa rutter som är förbestämda med A330-200 0ch trippel 7:an. det går att läsa om man fejkbokar olika datum på deras bokningssajt.

Flög ner för ett år sedan med trippel 7:an och till SVerige i maj med A330-200.

Testade att fejkboka men fick ingen närmre info annat än att det är en A330 på nervägen och en A340.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade att fejkboka men fick ingen närmre info annat än att det är en A330 på nervägen och en A340.

Hej,

kollade på Seatguru, enligt dom verkar det som TK har endast 330-200 i 330-serien,

och 340-300 i 340-serien.

Detta är dock ingen garanti, då jag inte är säker på att seatguru har med alla modeller.

mvh

Ändrar mig lite, kollade nu på Tk's hemsida.

Det de kallar enbart 330 är 330-200.

De har även 330-300, och skriver då också 330-300

.http://www.turkishairlines.com/en-INT/corporate/about_us/fleet/a330_200.aspx

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

kollade på Seatguru, enligt dom verkar det som TK har endast 330-200 i 330-serien,

och 340-300 i 340-serien.

Detta är dock ingen garanti, då jag inte är säker på att seatguru har med alla modeller.

mvh

Om du kikar tillbaks några inlägg i denna tråden så finns där en seatmap över en 330-300 som jag hittade på Turkish hemsida

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade att fejkboka men fick ingen närmre info annat än att det är en A330 på nervägen och en A340.

Jag ringde i dag till Turkish i Stockholm för att reservera platser och vart kopplad (på en urskraltig linje) till en turkisk kundtjänst i Turkiet. "Press 9 for english"..skrap...skrap...turkisk musik ...skrap...tjut.knaster...turksnack...tjut-tjut.

Den personen som senare svarade där sa att det var en A330-300 som skulle gå den 3 Oktober på flighten TK0064 Kl 19:45 från Istanbul.

Det gick att reservera ett par fönsterplatser. (10A & B blev det)

Sen går det en till flight senare på kvällen, TK0068 tror jag den heter , som är framme runt 13-tiden i Bangkok. Vad det är för plan vet jag inte. En av dom här flighterna går vidare till kina också.

Planet mellan Sthlm-Istanbul TK1794 (en 373-800 bekräftades) går det inte att förreservera platser på, sa han vidare. Ni får platser vid incheckningen på flygplatsen, var det upplysande svaret.

Returesan i Mars går inte att reservera säten till förän i December.

Johan

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde i dag till Turkish i Stockholm för att reservera platser och vart kopplad (på en urskraltig linje) till en turkisk kundtjänst i Turkiet. "Press 9 for english"..skrap...skrap...turkisk musik ...skrap...tjut.knaster...turksnack...tjut-tjut.

Den personen som senare svarade där sa att det var en A330-300 som skulle gå den 3 Oktober på flighten TK0064 Kl 19:45 från Istanbul.

Det gick att reservera ett par fönsterplatser. (10A & B blev det)

Sen går det en till flight senare på kvällen, TK0068 tror jag den heter , som är framme runt 13-tiden i Bangkok. Vad det är för plan vet jag inte. En av dom här flighterna går vidare till kina också.

Planet mellan Sthlm-Istanbul TK1794 (en 373-800 bekräftades) går det inte att förreservera platser på, sa han vidare. Ni får platser vid incheckningen på flygplatsen, var det upplysande svaret.

Returesan i Mars går inte att reservera säten till förän i December.

Johan

Vi åker med 19.45-planet den 24 nov, så jag antar att det är samma plan som ni åker. Ang att boka säte mellan Sthlm och Ist, så fick jag svaret att det kan man visst, men bara en månad innan avgång, medan Ist-Bkk gick att boka på 3 mån innan.

Det kan så vara att Turkish lever upp till sitt rykte som ett av de bästa europeiska flygbolagen, men det mest konsekventa är de då inte! =O)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker den 24jan - 21 Feb med Turkburken.. 5622sek

På hemvägen är det 4 tim väntan i Istanbul,och hört att man kan "köpa in" sig i Busniess Lounge.

Dom verkar ha 3-4st Lounges.. kan man köpa in sig i vilken man vill.. eller gäller det bara en, och då vilken?

Tack

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker den 24jan - 21 Feb med Turkburken.. 5622sek

På hemvägen är det 4 tim väntan i Istanbul,och hört att man kan "köpa in" sig i Busniess Lounge.

Dom verkar ha 3-4st Lounges.. kan man köpa in sig i vilken man vill.. eller gäller det bara en, och då vilken?

Tack

När jag var där för cirka 2 år sen så fanns det två lounger en trappa upp, en HSBC som var hyfsat stor, sen en mittemot som var mycket mindre, kommer ej ihåg namnet. Tror båda finns med på www.prioritypass.com . Huruvida du kan köpa dig in där vet jag inte, men troligen.

Sen fanns det två en trappa ner, tror båda var knutna till American Express på nåt sätt, så om du har det så kan du troligen köpa in dig där. Dessa lounger låg bortanför taxfree och över en food court, du hittar nog, det är inte så stort där.

Sen borde Turkish Airline ha en egen lounge tycker jag, men var den är vet jag inte? Där tvivlar jag dock på att du köpa dig in, men säker är jag inte.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste på ett annat ställe,,, en resenär på TK.. han betalade 230sek ca, för en trevlig lounge.. 2011

Jag antar att IST terminal med restauranger osv byggs om och till...

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jag åkte också upp för rulltrappan . Och tog åt vänster . Tror den hette BTA (vilket också deras WiFi nätverk heter).

Kostade 50 TRY.

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker med Turkish den 21 september och jag har plats 07J mellan Istanbul och Bangkok.

Den raden är den som är Bulkhead enligt den skärmbild som resebyrån har framför sig när de bokar platserna.

Verkar stämma om det är en A340.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker med Turkish den 21 september och jag har plats 07J mellan Istanbul och Bangkok.

Den raden är den som är Bulkhead enligt den skärmbild som resebyrån har framför sig när de bokar platserna.

Det är inte säkert att det är bra benutrymme där. Seat-mappen är inte skalenlig och "seatguru" rekommenderar inte den raden pga diverse anledningar

http://www.seatguru.Airbus_A340.php

För pilen/cursorn till dom platserna och begrunda??? Går väl att ändra om man vill.!

Kan vara ok...men..

/Johan

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi åker med 19.45-planet den 24 nov, så jag antar att det är samma plan som ni åker. Ang att boka säte mellan Sthlm och Ist, så fick jag svaret att det kan man visst, men bara en månad innan avgång, medan Ist-Bkk gick att boka på 3 mån innan.

Det kan så vara att Turkish lever upp till sitt rykte som ett av de bästa europeiska flygbolagen, men det mest konsekventa är de då inte! =O)

Hej.

Var kan jag boka plats ist-bkk 3 mån innan som du skriver. Har letat på deras hemsida utan att lyckas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varav denna besatthet av var ni ska sitta?

Är väl bara att dra i sig lite % och/eller kolla på några filmer så ni blir distraherade, eller är ni så långa?

OK, jag kollar på den sidan ibland också men sen har jag glömt bort vilka rader som var bra/dåliga när jag ska check in ändå... icon_baggirl.gif

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varav denna besatthet av var ni ska sitta?

Är väl bara att dra i sig lite % och/eller kolla på några filmer så ni blir distraherade, eller är ni så långa?

OK, jag kollar på den sidan ibland också men sen har jag glömt bort vilka rader som var bra/dåliga när jag ska check in ändå... icon_baggirl.gif

Jag tycker att 1a eller 1 b funkar bra, gott att dricka och god mat

och det brukar inte spela någon roll vilket flygbolag man flyger med. drinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sitta vid nödutgången på fönsterplats är ej att rekommendera. Visserligen är det längre fram till sätet framför, men så finns det någon jämrans box i vägen som jag antar innehåller rutchkanan för eventuell utrymning. Och då får man vinkla sina ben vilket inte är särskilt bekvämt. Plus ett besvärligt bord som ska fällas ut från stolstödet...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, A330-300 finns alltså också hos Turkish.

Ser ut att vara fullsmockad med stolar på bekostnad av några toaletter, galleis & räckvidden jämfört med A330-200.

Hoppas dom bara använder den för inrikes/ medeldistans..

De A330-200 dom har är tydligen speciellt anpassade för långdistanslinjer, men A330-300 klarar Istanbul-BKK, så man vet aldrig vad dom hittar på.

Kanske dom väljer vilken typ efter hur många biljetter som är sålda.

Kanske därför dom bara kallar det A300-JET.

Finns det fortfarande inget "ögonvittne" här, som har åkt Turkish nyligen och vet vilket plan det var?

/Johan

Hej,

Se första inlägget i min pågående reseberättelse så hittar du både flygplansinfo och bilder.

http://www.maipenrai.se/forum/t/15082-ptgs-betraktelser-i-asien-2011/

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...