Jump to content
IGNORERAD

Turkish Airlines


Guest Plätt

Recommended Posts

Tur att du har kamrater som talar om att det kan funka..

Que? att jag bokade denna variant trots att det stog att övernattningen skulle betalas själv var några inlägg på ett flygforum som sa att oavsett bokningsklass så står Turkarna för övernattningen.

Och för att hitta någon som helst info om detta på deras hemsida får man verkligen dyka djupt.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    19

  • Sam sip sam

    15

  • StefanJ

    14

  • Borgmästarens Son

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

swedenfarang

Låter intressant det där Lamaien. Vilken desk på flygplatsen ska man bege sig till för att få tillgång till hotellet?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter intressant det där Lamaien. Vilken desk på flygplatsen ska man bege sig till för att få tillgång till hotellet?

Man spatserar ut genom dörrarna efter ev väskhämtning och tar till höger.Längst bort där ligger ett Starbucks och alldeles jämte ligger det.Tror det stog nåt Turkish Airline och Hotel eller nåt.Går inte o missa om man hittar till Starbucks.

Vi hade dock checkat in väskorna änna hem men hade lite nya fillingar o sånt i handbagaget.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Ringde häromdagen Turkish airlines för att reservera säten och blev kopplad till en snubbe i Turkiet. Han gav oss platserna 6a & 6b och påstod att detta var "bulk seats with plenty of leg room". När jag kollar Turkarnas A330 på Seatguru är det ju rad 5 som är bulk seats och i infon om dessa står det att det är särskilt dåligt med benrum. Rad 6 är vanliga platser enligt bilden.

Någon som vet vad som egentligen stämmer?

Är Seatgurus info felaktig ang vilka platser som är bulk seat? Verkar ju märkligt om Turkish airlines representanter inte kan sina egna plan?

Och hur är det med benutrymme - bättre eller sämre på bulk?

post-5520-0-25462600-1314439220.gif

post-5520-0-25462600-1314439220.gif

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde häromdagen Turkish airlines för att reservera säten och blev kopplad till en snubbe i Turkiet. Han gav oss platserna 6a & 6b och påstod att detta var "bulk seats with plenty of leg room". När jag kollar Turkarnas A330 på Seatguru är det ju rad 5 som är bulk seats och i infon om dessa står det att det är särskilt dåligt med benrum. Rad 6 är vanliga platser enligt bilden.

Någon som vet vad som egentligen stämmer?

Är Seatgurus info felaktig ang vilka platser som är bulk seat? Verkar ju märkligt om Turkish airlines representanter inte kan sina egna plan?

Och hur är det med benutrymme - bättre eller sämre på bulk?

Mitt råd är att lita aldrig på en turk ,jag har 25 års erfanhet av det ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt råd är att lita aldrig på en turk ,jag har 25 års erfanhet av det ha ha

Jag litar hellre på en turk än på en Thailändare.Thailändare är bara ute efter pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde häromdagen Turkish airlines för att reservera säten och blev kopplad till en snubbe i Turkiet. Han gav oss platserna 6a & 6b och påstod att detta var "bulk seats with plenty of leg room". När jag kollar Turkarnas A330 på Seatguru är det ju rad 5 som är bulk seats och i infon om dessa står det att det är särskilt dåligt med benrum. Rad 6 är vanliga platser enligt bilden.

Någon som vet vad som egentligen stämmer?

Är Seatgurus info felaktig ang vilka platser som är bulk seat? Verkar ju märkligt om Turkish airlines representanter inte kan sina egna plan?

Och hur är det med benutrymme - bättre eller sämre på bulk?

Turkish airlines har 7st A330-200 6st A330-300 enligt seatguru så har dom enbart A330-200 så kanske det är A330-300 modelen du ska åka med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkish airlines har 7st A330-200 6st A330-300 enligt seatguru så har dom enbart A330-200 så kanske det är A330-300 modelen du ska åka med.

Ja, så är det nog! Kollade denna; http://www.seatguru.com/airlines/US_Airways/US_Airways_Airbus_A330.php

Där stämmer det att rad 6 är bulk. Tack för tipset Tricky!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer benutrymme och ingen som sitter framför

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för bra med dom sätena??

Lite mer plats för de långa. Inget säte framför utan en vägg (bulkhead = skott/vägg).

Ofta dragiga och kalla platser, så det är endast benutrymme som är bättre än övriga ekonomi platser.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, så är det nog! Kollade denna; http://www.seatguru.Airbus_A330.php

Där stämmer det att rad 6 är bulk. Tack för tipset Tricky!

US Airways har 31" pitch mellan raderna enligt din länk.

Enligt Turkish:

http://www.turkishai...lass_seats.aspx

är det 33" pitch på deras 330, så det kan vara så att seat-mappen inte stämmer med US Airways.

Sätena sitter ju steglöst monterade på skenor i golvet, så det kan bli lite hur som helst.

/Johan

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet någon varför platserna som inte har något säte bakom sig är rödmarkerade = dåliga platser

Är det för att de inte går att fälla ner lika mycket som övriga

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet någon varför platserna som inte har något säte bakom sig är rödmarkerade = dåliga platser

Är det för att de inte går att fälla ner lika mycket som övriga

Dra muspekaren över respektive plats så ser du varför den betraktas som bra eller mindre bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet någon varför platserna som inte har något säte bakom sig är rödmarkerade = dåliga platser

Är det för att de inte går att fälla ner lika mycket som övriga

precis så är det

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer plats för de långa. Inget säte framför utan en vägg (bulkhead = skott/vägg).

Ofta dragiga och kalla platser, så det är endast benutrymme som är bättre än övriga ekonomi platser.

Leif

sedan brukar dom vara smalare säten pga att bordet sitter i armstödet

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet någon varför platserna som inte har något säte bakom sig är rödmarkerade = dåliga platser

Är det för att de inte går att fälla ner lika mycket som övriga

Jo, limited recline & oljud från toaletterna är deras skäl för dåliga platser.

Om turkarnas 330 har 2" mer utrymme mellan raderna (än US Airlines), skulle det ju betyda att det är en stolsrad mindre i ekonomi-kabinerna och numreringen inte stämmer med US-Air.

Hur stort benutrymme/ recline det är på första/ sista raden går inte att utröna.

Är det någon som har åkt med dom som kan berätta lite?

Vi har 2 bokade och betalda biljetter till 4 okt, men ingen sätesreservation ännu.

/Johan

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, limited recline & oljud från toaletterna är deras skäl för dåliga platser.

Om turkarnas 330 har 2" mer utrymme mellan raderna (än US Airlines), skulle det ju betyda att det är en stolsrad mindre i ekonomi-kabinerna och numreringen inte stämmer med US-Air.

Hur stort benutrymme/ recline det är på första/ sista raden går inte att utröna.

Är det någon som har åkt med dom som kan berätta lite?

Vi har 2 bokade och betalda biljetter till 4 okt, men ingen sätesreservation ännu.

/Johan

Hmm om dom har 2" större pitch och en stolsrad försvinner tar dom väl inte bort den första stolsraden utan den sista. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm om dom har 2" större pitch och en stolsrad försvinner tar dom väl inte bort den första stolsraden utan den sista. :14:

Hmm om dom har 2" större pitch och en stolsrad försvinner tar dom väl inte bort den första stolsraden utan den sista. :14:

Den sista raden blir väl då den första i akterkabinen. Sen beror det givetvis på hur det är fördelat i den främre kabinen.

Glasklart... :crazy:

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hittade jag Turkish seat-map för 330:n Begränsat benutrymme på rad 5 bakom bulkheaden som Turkish sa.

Tricky, observera att man tagit bort, inte den sista, utan rad 13!!!! mitt i ??? Jävla skrock !!!

Länk: http://www.seatguru.Airbus_A330.php

Turkish_Airlines_Airbus_A330.gif

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.seatguru.Airbus_A330.php

Hittade ytterligare en bild på Turkish A330-300. Där är rad 6 bulk om man räknar framifrån.

Hmmm.Du är ju tillbaks på US Airlines seat-map igen!!

Enligt seatguru har Turkish inga A330-300 , om du klickar på seat-mapparna...Däremot finns A340-300 ???

På våra biljetter står det bara A330-JET, Inget nummer -200 eller -300

/Johan

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hittade jag Turkish seat-map för 330:n Begränsat benutrymme på rad 5 bakom bulkheaden som Turkish sa.

Tricky, observera att man tagit bort, inte den sista, utan rad 13!!!! mitt i ??? Jävla skrock !!!

<snip>

Lycka till att hitta rad 13 i något flygplan någonstans i världen.. :thumbsup:

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...