Jump to content
IGNORERAD

Turkish Airlines


Guest Plätt

Recommended Posts

  • Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    19

  • Sam sip sam

    15

  • StefanJ

    14

  • Borgmästarens Son

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och mellan istanbul-bkk är flygtiden

Ungefär 9 timmar

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ungefär 9 timmar

mvh

ok tackar nästan som från sthlm då flög ner sist med thai på 9 .20 ,hittade billiga biljetter men dåliga bytes tider

extra ekonomi hade dom inte dom dagarna jag vill åka så får nog bli thai och pe i fortsättningen också

Link to comment
Dela på andra sajter

ok tackar nästan som från sthlm då flög ner sist med thai på 9 .20 ,hittade billiga biljetter men dåliga bytes tider

extra ekonomi hade dom inte dom dagarna jag vill åka så får nog bli thai och pe i fortsättningen också

?????????????? vad menar du???????????

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man borde lägga ner alla flighter till Bkk förutom de med Thai, för vem vill sitta i fräscha plan med personlig ombordunderhållning för varje säte mm mm. och flyga på natten från orgin är ju skitdumt, för vem vill sova då?...mycket bättre att sova efter avg vid 14tiden!.

Korkat att inte bo nära Arlanda också, borde vara förbjudet att kunna flyga från övriga orter med byten i grannländerna eller på kontinenten och på så sätt tjäna tid.alla ska ju bo max 1h från Arlanda!.

:ironi:

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

?????????????? vad menar du???????????

Vad är det du inte förstår ???

PE, premium economi, tror jag frågan syftar på.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång är flygtiden mellan sthlm -istanbul

Men på den sträckan kör dom mindre kärror, fast lika bra käk...faktiskt bland det bästa som bjudits.

Ska väl hem till Svedala med dom i juni om allt faller på plats.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill varna för att Turkish Airlines guldlounge här i Istanbul är stängd för renovering i cirka två månader. Skriver detta från Primeclass lounge där jag "köpt" in mig. Håller med på det som skrivits om TKs plan, Nya, fräscha den här gången också. A340 till Seoul, B777 tillbaka. Maten klart godkänd. Personalen ombord är inte som hos asiatiska flygbolag, utan minst lika kantiga/inbundna som hos många europeiska bolag. Efter att varit på Incheons flygplats tycker jag att all personal här i Istanbul är surmulna ...;-)

Chok dee.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fick bli Turkish denna gången - beställde igår. Tack för alla bra svar! :wai:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det du inte förstår ???

"thai på 9 .20" hade jag svårt att fatta. Är det ett klockslag, ett datum eller något annat?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

"thai på 9 .20" hade jag svårt att fatta. Är det ett klockslag, ett datum eller något annat?

Flygtid 9 timmar och 20 minuter.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill varna för att Turkish Airlines guldlounge här i Istanbul är stängd för renovering i cirka två månader. Skriver detta från Primeclass lounge där jag "köpt" in mig. Håller med på det som skrivits om TKs plan, Nya, fräscha den här gången också. A340 till Seoul, B777 tillbaka. Maten klart godkänd. Personalen ombord är inte som hos asiatiska flygbolag, utan minst lika kantiga/inbundna som hos många europeiska bolag. Efter att varit på Incheons flygplats tycker jag att all personal här i Istanbul är surmulna ...;-)

Chok dee.

Sorry, lite bs_offtopic.gif

Hur var Seoul? Har du varit i HK, skillnad i priser vardags, shopping?

Slut på bs_offtopic.gif å tebax till ämnet...

Vad gick biljetten på med TK? Var du bara i S. Korea eller tog du en sväng till LOS därimellan?

Ha de fint!

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

ban samet

hejsan det enda som är bra med tajjen ä r direktflyg allt annat med dom är skit mina biljetter med turken 15100 kr.för 3 stycken tajjjen vill ha 35200 kr. för samma tajjen suger mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

hejsan det enda som är bra med tajjen ä r direktflyg allt annat med dom är skit mina biljetter med turken 15100 kr.för 3 stycken tajjjen vill ha 35200 kr. för samma tajjen suger mvh

Vilka datum åker du

Link to comment
Dela på andra sajter

Avklarat GOT-IST-BKK-IST-GOT

Kort o gott så gjorde väl turkarna vad dom skulle och vad man förväntade sig.På nedvägen IST-BKK hade vi turen att på våran sida av planet få en kille som bott i Sverige några år som serverade och han skötte om mig o henke bra.

Annars så var besättningen rätt stela och tråkiga, lite åt östhållet-stilen om man säger så.

Maten var bra på alla sträckor utan BKK-IST

340 på nedvägen och 330 hem.Enda skillnaden som jag tycker var att 330 tidvis var väldigt bullrig längst bak.

Valde med vilje en övernattning i Istanbul på vägen hem för jag ville se lite av staden och Turkish står för hotell, transport och frukost så det var ett stort plus.

Flygningarna GOT-IST ich IST-GOT(3 tim) var segare än långresorna kändes det som.När man dessutom inte tjänade många minuter på långresorna med att åka över Istanbul så skall det mycket till för att jag kommer göra detta igen.

Och som Sarne sa så är ju loungen stängd nu och inget alternativ finns för *G och det visar bara på att deras groundservice är i botten inom alliansen.

Fanns en läskeblasks-automat vid gaten och jag tror en burk cola gick på 50-60 spänn... dom borde ju skämmas med ett sånt pris!

Nu har man iaf testat Turkish och deras speldosor så längtan efter Thai blev inte mindre iaf :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som är stängd är Turkarnas egna CIP.Den enda som kan används av *G.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, lite bs_offtopic.gif

Hur var Seoul? Har du varit i HK, skillnad i priser vardags, shopping?

Slut på bs_offtopic.gif å tebax till ämnet...

Vad gick biljetten på med TK? Var du bara i S. Korea eller tog du en sväng till LOS därimellan?

Ha de fint!

bs_offtopic.gif

Kort affärsbesök i Seoul, ingen tid o lust till shopping. Rent generellt är prisläget i Sydkorea ungefär som i Japan. Alltså relativt högt jämfört med SO Asien.

E/C biljett köpt med ca två veckors framförhållning kostade 12.000:- CPH-INC med TK via IST. Ingen tid att passera LOS (tyvärr)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

bs_offtopic.gif

Kort affärsbesök i Seoul, ingen tid o lust till shopping. Rent generellt är prisläget i Sydkorea ungefär som i Japan. Alltså relativt högt jämfört med SO Asien.

E/C biljett köpt med ca två veckors framförhållning kostade 12.000:- CPH-INC med TK via IST. Ingen tid att passera LOS (tyvärr)

Tusen tack! great.gif

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat på biljetter med Turkish till vintern,hemresan ska ta 31 timmar,bjuder dom på hotell,för det blir ju 16 timmars väntan

Ha det bra...

Pena...

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har kollat på biljetter med Turkish till vintern,hemresan ska ta 31 timmar,bjuder dom på hotell,för det blir ju 16 timmars väntan

Ha det bra...

Pena...

Det brukar finnas biljetter att hitta med kortare väntetider (i Istanbul förmodar jag).

Dödstråkig flygplats - om jag ska spara pengar på att vänta där vill jag ha minst

750 spänn från och med timma 3 :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade med Turkarna för några veckor sedan. 18 dec till 13 jan ca 2 tim väntan i Istanbul på vägen dit och ca 3 tim väntan på vägen hem pris: 11 300 för 2 vuxna. Thai tog vid samma tillfälle 11 500 för 1 pers. Ganska bra förtjänst för några timmars väntan tycker jag. Jag håller med tidigare inslag att personalen inte är den trevligaste men priset uppväger det. Åkte med dom i jan i år och det var inga som helst problem.

//Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat på biljetter med Turkish till vintern,hemresan ska ta 31 timmar,bjuder dom på hotell,för det blir ju 16 timmars väntan

Ha det bra...

Pena...

Har man minst 10 timmars väntan så står Turkarna för detta.Ett ypperligt tillfälle att få se/smaka lite av vad Istanbul har att erbjuda.

Inte alla som vet om detta... och när jag gjorde bokningen på Travelstart så stog det nåt typ "ifall övernattning krävs så får man betala själv" men det gick ju bra iaf.

post-3290-0-43997600-1304427951_thumb.jp

post-3290-0-29205500-1304427953_thumb.jp

post-3290-0-04593400-1304427954_thumb.jp

post-3290-0-43997600-1304427951_thumb.jp

post-3290-0-29205500-1304427953_thumb.jp

post-3290-0-04593400-1304427954_thumb.jp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man minst 10 timmars väntan så står Turkarna för detta.Ett ypperligt tillfälle att få se/smaka lite av vad Istanbul har att erbjuda.

Inte alla som vet om detta... och när jag gjorde bokningen på Travelstart så stog det nåt typ "ifall övernattning krävs så får man betala själv" men det gick ju bra iaf.

post-3290-0-43997600-1304427951_thumb.jp

post-3290-0-29205500-1304427953_thumb.jp

post-3290-0-04593400-1304427954_thumb.jp

Tur att du har kamrater som talar om att det kan funka..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...