Jump to content
IGNORERAD

Turkish Airlines


Guest Plätt

Recommended Posts

hasseigöteborg

Är det någon som har koll på när incheckningen på Suvarnabhumi öppnar, är det två timmar innan?

När jag åkte hem i december öppnade dom 20:00

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    19

  • Sam sip sam

    15

  • StefanJ

    14

  • Borgmästarens Son

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

När jag åkte hem i december öppnade dom 20:00

hf

Tack Hasse, hade du ungefär samma avgångstid runt 23.30?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er!

Helt appropå Turkish... Ni som har flygit med dom har väl rätt bra koll på priser på Istanbuls flygplats misstänker jag.

Den resa som jag kollar på kommer att ta mig med TK där jag i så fall har ett stopp på 2 timmar och 10 minuter.

Fråga 1: Finns det tid att ta 2 öl i baren eller är det sjukt rigorösa säkerhetskontroller som tar 1½ timme att ta sig igenom så man inte hinner?

Fråga 2: Om jag hinner, vad kostar en Efes med nötter/motsvarande? Så jag vet hur mycket jag ska växla till mig innan jag åker.

Ha de gött!

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej på er!

Helt appropå Turkish... Ni som har flygit med dom har väl rätt bra koll på priser på Istanbuls flygplats misstänker jag.

Den resa som jag kollar på kommer att ta mig med TK där jag i så fall har ett stopp på 2 timmar och 10 minuter.

Fråga 1: Finns det tid att ta 2 öl i baren eller är det sjukt rigorösa säkerhetskontroller som tar 1½ timme att ta sig igenom så man inte hinner?

Fråga 2: Om jag hinner, vad kostar en Efes med nötter/motsvarande? Så jag vet hur mycket jag ska växla till mig innan jag åker.

Ha de gött!

"Baren" hittar du innanför säkerhetskontrollerna i transferområdet

så du behöver inte ta dig igenom några sådanna :-)

De som var innan var det inget speciellt att anmärka på.

Vi gick in på en restaurang och tog något materbjudande där det ingick öl,

och det priset var väl ungefär som på en svensk restaurang i Sverige.

Det är iofs inte så farligt för att vara på en flygplats.

Det tog mig en halvtimma att hitta en ATM att få ut turkiska stålar från.

Hittade en inne på ett bankkontor på 1:a våningen.

2 timmar är dock inte mycket - det kan ju vara förseningar

och man ska vara en viss tid innan vid gaten,

men av det vi såg av flygplatsen verkar den inte vara så stor

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Går ju bra att betala med kort.

Betalad 60:- för 2 vatten och en Cola.

Säkerhetskontrollen är i närheten av gaten så du kommer till rest/shops före

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

av-109998.gif

Det låter ju super nice... Tack för era svar!

Med andra ord så kliver man bara av TK-kärran från Stockholm och med ena benet före det andra (fast fortare) tar sig till närmaste och bästa restaurang.

Läste på flygplatsens hemsida att det finns en restaurang som säljer turkiska pizzor.. Kan vara fint med 2 öl till det. 8.gif

Själv planerar jag gärna i förväg och gör som vanligt... Jag växlar till turkisk valuta från Forex i Sthlm så sparar jag en halvtimme på att leta efter bankomaten. Att ni inte tänkte på det? na.gif

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

av-109998.gif

... cut ...

Själv planerar jag gärna i förväg och gör som vanligt... Jag växlar till turkisk valuta från Forex i Sthlm så sparar jag en halvtimme på att leta efter bankomaten. Att ni inte tänkte på det? na.gif

Vi hade inte en aning att 7-8 timmar som vi väntade där skulle kännas som en vecka.

I gengäld var biljetten jävligt billig: 3400 Arlanda - Hongkong t/r

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade inte en aning att 7-8 timmar som vi väntade där skulle kännas som en vecka.

I gengäld var biljetten jävligt billig: 3400 Arlanda - Hongkong t/r

surprised.gif

Herre jisses!! Inte illa... Billigaste som jag tittar på nu är ARN-HKG med retur BKK-ARN för 6280kr...

Det hade varit fint om priset gick ner till kanske 5000-5500 på samma sträcka, men det kanske är att hoppas på för mycket? whistle.gif

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

surprised.gif

Herre jisses!! Inte illa... Billigaste som jag tittar på nu är ARN-HKG med retur BKK-ARN för 6280kr...

Det hade varit fint om priset gick ner till kanske 5000-5500 på samma sträcka, men det kanske är att hoppas på för mycket? whistle.gif

... och vi åkte i högsta möjliga säsong: Hela december, slapp jul, nyår, rubbet i Sverige - hem på trettondagen.

Några få hundra extra för att ta sig från HK till Bangkok, men vi har släkt i HK så den biljetten var perfekt.

2 timmar väntan på ditresan men, suck drygt 7 timmar i Istanbul på hemresan.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick jag just telefonsamtal från Per på Odenresor efter att jag har dubbelkollat på TK´s hemsida.

Priset ligger på 6280kr och enligt Per så kommer priserna stiga inom de närmaste veckorna pga flygskatterna. Kan vara bra för er alla om ni snart ska boka oavsett bolag!

Så det lutar åt Turkarna eller Qatar för nån hundring billigare.

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

6400 kr landar biljetten på idag hos Odenresor. Ut: 12 september till HKG. Hem: 8 oktober från BKK. Det blir ju ett par extra biljetter mellan HKG och Clark i Filippinerna och därifrån till BKK så jag får säga att jag är rätt nöjd med priset. im_so_happy.gif

Jo, jag har läst att den är rätt dyr, men jag växlar till turkiska på Forex innan jag drar till Arlanda. Sen blir det 1-2 öl innan jag hoppar på nästa flyg mot HKG... 200 spänn kommer man rätt långt med på 2 timmar antar jag. 8.gif

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

6400 kr landar biljetten på idag hos Odenresor. Ut: 12 september till HKG. Hem: 8 oktober från BKK. Det blir ju ett par extra biljetter mellan HKG och Clark i Filippinerna och därifrån till BKK så jag får säga att jag är rätt nöjd med priset. im_so_happy.gif

Jo, jag har läst att den är rätt dyr, men jag växlar till turkiska på Forex innan jag drar till Arlanda. Sen blir det 1-2 öl innan jag hoppar på nästa flyg mot HKG... 200 spänn kommer man rätt långt med på 2 timmar antar jag. 8.gif

Se förra inlägget: 2 öl = 16 Euro.

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

sFun_duh.gif AAH... Känns som om jag är lika blåst som SD-politiken som skulle räkna ut EU-budgeten i Riksdagen för ett par veckor sedan... icon_baggirl.gif

"... det blir väldigt väldigt mycket pengar... närmare 40 hundra miljoner kronor..."

Bäst att jag lär mig räkna innan något oväntat händer... sFun_comp.gif

Hur som, inte billigt men jag får 2 öl för 200 spänn!

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet tillägg till min kommentar ang Nonki´s inlägg om Thais bäst benutrymme och bra service.

På Thai planet får jag inte egen skärm((TV) OBS!!! inte fallskärm) vilket jag har fått alla flighter med Luftwaffe, Swiss, Austrian osv...

Det kommer!

Jag vet vad jag köper när jag väljer Thai!

Varför klaga!

"Speldosor" till alla barn är beställda!

Ombyggnaderna har påbörjats

Våra plan kommer sist att byggas om!

de är Thais nyaste 747-400 från 1999-2003

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Turkish var bra, bästa flygplansmaten jag käkat , allt smakade bra, vilket är väldigt ovanligt. 1 timme o 50 minuters väntetid i Istanbul bägge vägarna, inget att klaga över, 6600 spänn. Åkte ner i November, åker hem i Maj.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har hört att de olika flighterna som går från Istanbul till Bangkok med turkish görs med olika plan, och att någon av dem är med ett supermodernt 777 medan andra är med äldre plan.

Någon som vet något om detta och om så är fallet - vilket skall man boka för att få det moderna?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att de olika flighterna som går från Istanbul till Bangkok med turkish görs med olika plan, och att någon av dem är med ett supermodernt 777 medan andra är med äldre plan.

Någon som vet något om detta och om så är fallet - vilket skall man boka för att få det moderna?

Turkish Airl.Har 10 777-300ER från 2007 07 15 till nyleverans!

3 st i order till leverans inom kommande åren.

3,5 år - 3 månader!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att de olika flighterna som går från Istanbul till Bangkok med turkish görs med olika plan, och att någon av dem är med ett supermodernt 777 medan andra är med äldre plan.

Någon som vet något om detta och om så är fallet - vilket skall man boka för att få det moderna?

Gå in på Turkish Airlines hemsida och gör skuggbokning på olika datum

som passar dig. Alltså en bokning som du inte fullföljer.

Klickar du då på "flight details" så står det vilken flygplanstyp.

Verkar som de växlar mellan B 777, A340-300, A330-300.

Flyger du ekonomi lär du inte märka nån större skillnad,

mer än att 340 är tystare än de andra.

Alla plan utrustade med privat screen, Audio/Video on demand.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Har hört att de olika flighterna som går från Istanbul till Bangkok med turkish görs med olika plan, och att någon av dem är med ett supermodernt 777 medan andra är med äldre plan.

Någon som vet något om detta och om så är fallet - vilket skall man boka för att få det moderna?

Har 2 kommande resor med Turkarna och bokningsbekräftelserna ser ut så här:

På flighten IST - BKK (TK 0064) avresa 19,45 14/12 från Istanbul så använder de Airbus A330-300 och

på samma sträcka men flight TK 0068 med avresa 23,45 11/7 från Istanbul så använder de Airbus A343

Returflighterna BKK-IST är det tydligen Boeing 777-300 som gäller ?!?

Verkar som om det växlar mellan olika flygplanstyper beroende på vilka dagar man reser.

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in på Turkish Airlines hemsida och gör skuggbokning på olika datum

som passar dig. Alltså en bokning som du inte fullföljer.

Klickar du då på "flight details" så står det vilken flygplanstyp.

Verkar som de växlar mellan B 777, A340-300, A330-300.

Flyger du ekonomi lär du inte märka nån större skillnad,

mer än att 340 är tystare än de andra.

Alla plan utrustade med privat screen, Audio/Video on demand.

mvh

Tack för tipset, ska testa detta!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jo som sagt. Dom växlar mellan 777, 340 och ibland 330.

Men man skall inte vara säker på att det blir det man bokar. Dom brukar hela tiden skanna bokningsläget så verkar en dag bli full med 330 så sätter dom in en 340 istället . Och eftersom 777 är ännu lite större händer det att den sätts in om den är tillgänglig.

Därför får man vänja sig att man får lite uppdateringar då och då på sin resebokning och det enda som ändrats är flygplanstyp.

Sedan tycker jag 777 är bättre än 340 mest pga placeringen av elektronikboxen för den individuella skärmen. På 340 tar den upp lite plats där jag gärna vill ha fötterna ibland. Å andra sidan. Åker man 2 pers så är 340 2-4-2 så då kan man sitta på sin egen 2 säte. 777 som är lite bredare har 3-3-3.

Men annars är båda planen super bra. Åkte själv 2 ggr t/r förra vintern med dom. Och är nu bokad med 2 resor nästa vinter. (åker okt och hem strax före jul, Åker sedan ner igen i mellandagarna med hemresa i mars). Och den hemresan hoppas jag att jag kan uppgradera till Buissenes då jag då har tillräckligt med poäng). Har dessutom just blivit silver med 10 kg extra bagage (utöver dom standard 30 kg som dom har).

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång är flygtiden mellan sthlm -istanbul

Ungefär 3,5 timmar

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...