Jump to content
IGNORERAD

Turkish Airlines


Guest Plätt

Recommended Posts

Har också bokat en av resorna i höst via Istanbul, maximal väntetid blev 1.45 minuter vilket är helt överkomligt. Sparar över 3000 kronor jämfört med thai efter att jag fått köpa en "lös" biljett mellan Singapore och Bangkok.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    19

  • Sam sip sam

    15

  • StefanJ

    14

  • Borgmästarens Son

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Snart är det dax...premiär med Turkarna men allt som skrivits ser ju bra ut, nu är det ju "bara" 2 timmar i Istanbul, men, är det någon som vet om det är något som är värt att köpa med sig från den flygplatsen, tänkte lixom slippa irra runt som den virrhöna man oftast är. :crazy:

Vi var i Istanbul 8 timmar på senaste hemresa, vilket var 7 timmar för mycket.

Hittade en enda bankomat på övervåningen inne på ett bankkontor.

Mat och kaffe var svindyrt, men det är ju ofta så på flygplatser.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart är det dax...premiär med Turkarna men allt som skrivits ser ju bra ut, nu är det ju "bara" 2 timmar i Istanbul, men, är det någon som vet om det är något som är värt att köpa med sig från den flygplatsen, tänkte lixom slippa irra runt som den virrhöna man oftast är. :crazy:

Berätta hur det var att åka med dem, ska själv åka med Turkarna i januari.

//Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med Turkish Airlines ner den 9 juli och hem den 6 augusti.

Resan ner var inga problem.

Planet från Arlanda vart 30 minuter försenat, så i Istanbul blev det att gå direkt till gaten för vidare befodran till Bangkok.

Hemresan var dock ingen höjdare, landade i Istanbul 04:25 och fick vänta till 08:50 innan planet lyfte mot Stockholm.

Dock var biljettpriset det bästa jag hittat hitintills till Thailand 5800:- T/R.

Planen var moderna och fräscha, servicen ombord var perfekt.

Jag åker gärna med Thai Airways, men priset och de ålderstigna flydplanen avskräcker.

Trots väntetiden i Istanbul på hemresan så åker jag gärna med Turkish Airlines igen.

Mvh Lasse M

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med Turkish Airlines ner den 9 juli och hem den 6 augusti.

Resan ner var inga problem.

Planet från Arlanda vart 30 minuter försenat, så i Istanbul blev det att gå direkt till gaten för vidare befodran till Bangkok.

Hemresan var dock ingen höjdare, landade i Istanbul 04:25 och fick vänta till 08:50 innan planet lyfte mot Stockholm.

Dock var biljettpriset det bästa jag hittat hitintills till Thailand 5800:- T/R.

Planen var moderna och fräscha, servicen ombord var perfekt.

Jag åker gärna med Thai Airways, men priset och de ålderstigna flydplanen avskräcker.

Trots väntetiden i Istanbul på hemresan så åker jag gärna med Turkish Airlines igen.

Mvh Lasse M

Tjenare Lasse.

Tack för infon. Har bokat 23/8-10/6, samma sak här 5900 spänn, ingen tvekan om att det är värt dom extra timmarna för den summan.

Hade gott.

Morgan

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Morgan.

Jag och hustrun har rest med turkarna några gånger nu. Frånsett ibland lång transittid i Istanbul har det varit fullt OK. Senaste resan nu i julas var det fräsch 777 IST-BKK-IST.

Flygplatsen i Istanbul är fullt modern, dock inte billig. Spara pengar genom att handla flytande varor som ankommande till BKK istället.

Bra lounge i Istanbul, mycket välsorterad buffe och alla sorts drycker, Internet PC:s mm.

Hoppas du får en bra resa.

/SA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det var lite trångt.

I stolsraden bakom våran satt man lutade mot en vägg och kunde tydligen inte fälla ner stolarna

med följden att nån av passagerarna där var väldigt grinig på personen framför när denna gjorde det.

Däremot var det skärmar till alla.

Du kan flyga billigt på rutten Bangkok-Hongkong-Istanbul-Stockholm men det är en jävligt

lång resa och se till att inte behöva vänta lika länge som vi (8-9 timmar) i Istanbul.

Där är det både dyrt och tråkigt.

En fördel med Turkish Airlines (eller Tulakis Elvis som frugan säger): 30 kg bagage per person.

Tyvärr gäller inte det mellan Bangkok och Hongkong eller mellan Stockholm och Göteborg :-)

mvh GD

tja.turk på burk smakar urk. :whistle:

Nej, seriöst, det är väl inget fel på turkarna och deras bolag...men om du bokar hos mig med Thai så får du 30 kg per biljett också...såvida din fru är thai. Är hon turk så blir det bara 10 kg... :ironi:

Jag tycker i allmänhet att Thai är det bästa bolaget att flyga till Thailand med. Man har bra service och bäst benutrymme och det går direkt mellan Stockholm eller Köpenhamn och till Bangkok. Man får en känsla av Thailand redan när man går ombord och när man väl är på plats så är det skönt att vara bokad med hemma bolaget. Sercicepunkter vimlar det av och man är inte utlämnad.

Men rent kvalitetsmässigt när det gäller själva flygresan är Turkarna helt okey.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

tja.turk på burk smakar urk. :whistle:

Nej, seriöst, det är väl inget fel på turkarna och deras bolag...men om du bokar hos mig med Thai så får du 30 kg per biljett också...såvida din fru är thai. Är hon turk så blir det bara 10 kg... :ironi:

Jag tycker i allmänhet att Thai är det bästa bolaget att flyga till Thailand med. Man har bra service och bäst benutrymme och det går direkt mellan Stockholm eller Köpenhamn och till Bangkok. Man får en känsla av Thailand redan när man går ombord och när man väl är på plats så är det skönt att vara bokad med hemma bolaget. Sercicepunkter vimlar det av och man är inte utlämnad.

Men rent kvalitetsmässigt när det gäller själva flygresan är Turkarna helt okey.

MVH Nonki

Skönt att höra från ett riktigt proffs. :wai:

Men för en som bara är 1,75 meter över havet så räcker benutrymmet, och för den prisskillnad som det ändå blir så utslaget på en 9 månaders resa blir det försumbart med såväl tid som annan bekvämlighet.

Och 30 kg får jag även med en turkkärring, om man nu haft nån. :crazy:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Och 30 kg får jag även med en turkkärring, om man nu haft nån. :crazy:

Baa

Hehe...sant...

MVH Nonki

Hjälper inte mycket, Nonki om du inte kan fixa 30 kg även på

den vidare resa till civiliserade delar av Sverige.

1000 spänn för att få de sista 10 kg med sig på SAS-kärrorna

bort från Arlanda - per person och enkel resa.

100 spänn mer än vad sätet kostar på en inrikes returbiljett.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

tja.turk på burk smakar urk. :whistle:

Nej, seriöst, det är väl inget fel på turkarna och deras bolag...men om du bokar hos mig med Thai så får du 30 kg per biljett också...såvida din fru är thai. Är hon turk så blir det bara 10 kg... :ironi:

Jag tycker i allmänhet att Thai är det bästa bolaget att flyga till Thailand med. Man har bra service och bäst benutrymme och det går direkt mellan Stockholm eller Köpenhamn och till Bangkok. Man får en känsla av Thailand redan när man går ombord och när man väl är på plats så är det skönt att vara bokad med hemma bolaget. Sercicepunkter vimlar det av och man är inte utlämnad.

Men rent kvalitetsmässigt när det gäller själva flygresan är Turkarna helt okey.

MVH Nonki

Hej

Du skriver "bra service och bäst benutrymme"

Vad gäller service så tycker jag att de flesta bolag på den rutten har bra service och vad gäller ben utrymmet så måste jag fråga: hur liten är du??

Jag mäter 190cm och ca 100 kg och bäst ben utrymme hos Thai har jag inte upplevt, jag åker på normala biljetter alltså inte våning två!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Helskotta sicka fyrtorn som e på detta forummet

mvh 154an <_<:cray::download::fie::focus:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Hej

Du skriver "bra service och bäst benutrymme"

Vad gäller service så tycker jag att de flesta bolag på den rutten har bra service och vad gäller ben utrymmet så måste jag fråga: hur liten är du??

Jag mäter 190cm och ca 100 kg och bäst ben utrymme hos Thai har jag inte upplevt, jag åker på normala biljetter alltså inte våning två!

Ett litet tillägg till min kommentar ang Nonki´s inlägg om Thais bäst benutrymme och bra service.

På Thai planet får jag inte egen skärm((TV) OBS!!! inte fallskärm) vilket jag har fått alla flighter med Luftwaffe, Swiss, Austrian osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ett litet tillägg till min kommentar ang Nonki´s inlägg om Thais bäst benutrymme och bra service.

På Thai planet får jag inte egen skärm((TV) OBS!!! inte fallskärm) vilket jag har fått alla flighter med Luftwaffe, Swiss, Austrian osv...

Luftwaffe!

Hur gammal är du egentligen?

Du kanske har minnen från luftrummet över England på 40-talet du vill dela med dig av?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Helskotta sicka fyrtorn som e på detta forummet

mvh 154an <_<:cray::download::fie::focus:

Ta och boka ståplats nästa gång så kanske stewardessorna ser Dig.. :dance1:

Bussiga klubben, signerat Baa.. :drinks:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helskotta sicka fyrtorn som e på detta forummet

mvh 154an <_<:cray::download::fie::focus:

Finns det inget vänligt fyrtorn som kan ta med Clion som handbagage?

tr-empty-airplane-cabin-608.jpg

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag tyckte det var lite trångt.

I stolsraden bakom våran satt man lutade mot en vägg och kunde tydligen inte fälla ner stolarna

med följden att nån av passagerarna där var väldigt grinig på personen framför när denna gjorde det.

Däremot var det skärmar till alla.

Du kan flyga billigt på rutten Bangkok-Hongkong-Istanbul-Stockholm men det är en jävligt

lång resa och se till att inte behöva vänta lika länge som vi (8-9 timmar) i Istanbul.

Där är det både dyrt och tråkigt.

En fördel med Turkish Airlines (eller Tulakis Elvis som frugan säger): 30 kg bagage per person.

Tyvärr gäller inte det mellan Bangkok och Hongkong eller mellan Stockholm och Göteborg :-)

mvh GD

Urklipp från Turkish Airlines hemsida:

endast 20 kg/person i monkey class.

post-4515-064941000 1284314428_thumb.jpg

post-4515-064941000 1284314428_thumb.jpg

Ändrades av PlayTheGame

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Urklipp från Turkish Airlines hemsida:

endast 20 kg/person i monkey class.

Nu kanske dom ändrat. När vi var iväg var det 30 kg /person även i ekonomiklassen.

Det framgick klart och tydligt på framsidan på biljetten t.o.m.

Och billigt var det verkligen.

3400 t/r Arlanda-Hongkong i December 2009. Knappt någon väntetid på ditresan men 8 timmar i Istanbul på vägen hem.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske dom ändrat. När vi var iväg var det 30 kg /person även i ekonomiklassen.

Det framgick klart och tydligt på framsidan på biljetten t.o.m.

Och billigt var det verkligen.

3400 t/r Arlanda-Hongkong i December 2009. Knappt någon väntetid på ditresan men 8 timmar i Istanbul på vägen hem.

Bekräftat...flög till BKK via Istanbul för 3 veckor sedan, 30 Kg..och ingen Clirre på hatthyllan, dessvärre.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Är det någon som har koll på när incheckningen på Suvarnabhumi öppnar, är det två timmar innan?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har checkat in 5 timmar före. (thai air)

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har checkat in 5 timmar före. (thai air)

Leif

Jo Thai kan man ju i princip checka in när som helst med men hur funkar det med Turkarna? dom har väl en egen incheckning som övriga bolag?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har checkat in ca 4 timmar innan men det gäller Thai Air, Turkish vet ej,:drinks: ring dom och kolla. Dom har väl ett kontor i Stockholm om jag inte minns fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...