Jump to content
IGNORERAD

Upplåsning modem


boanderz

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som vet vad man "låser" upp sin surfsticka i Bangkok? eller sin Iphone 16s?

Anders

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

iPhone låser du upp såhär:

Gå in på - Välj Mac eller Windows - Lägg programmet på skrivbordet på datorn - koppla in din iPhone med kabeln till datorn - klicka programmet och välj "make it rain".. (telefonen startar nu om 1 eller 2 gånger) I din telefon har du nu ett program som heter Blackrain, starta det och ladda ner "sn0w" från menyn (I detta läge måste du ha ett SIM-kort som fungerar, i och med att du måste ladda ner Sn0w) - KLART!! Nu kan sätta i vilket SIM-kort du vill och använda vilken operatör som helst :dance1::dance:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Telenor "surfsticka" och det var bara att trycka dit ett Net-sim inköpt på den lokala Telewiz affären sen funkade det. Tror inte de är låsta, iallafall inte mot utländska sim kort.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

iPhone låser du upp såhär:

Gå in på - Välj Mac eller Windows - Lägg programmet på skrivbordet på datorn - koppla in din iPhone med kabeln till datorn - klicka programmet och välj "make it rain".. (telefonen startar nu om 1 eller 2 gånger) I din telefon har du nu ett program som heter Blackrain, starta det och ladda ner "sn0w" från menyn (I detta läge måste du ha ett SIM-kort som fungerar, i och med att du måste ladda ner Sn0w) - KLART!! Nu kan sätta i vilket SIM-kort du vill och använda vilken operatör som helst :dance1::dance:

Tackar för för svaret!!

Anders

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

iPhone låser du upp såhär:

Gå in på http://blackra1n.com/ - Välj Mac eller Windows - Lägg programmet på skrivbordet på datorn - koppla in din iPhone med kabeln till datorn - klicka programmet och välj "make it rain".. (telefonen startar nu om 1 eller 2 gånger) I din telefon har du nu ett program som heter Blackrain, starta det och ladda ner "sn0w" från menyn (I detta läge måste du ha ett SIM-kort som fungerar, i och med att du måste ladda ner Sn0w) - KLART!! Nu kan sätta i vilket SIM-kort du vill och använda vilken operatör som helst dance1.gifdance.gif

PS: Jag tycker batteritiden går ner rätt dramatiskt med en jailbreakad telefon.

Och sen en varning, om du ska ta bort jailbreaket, ta inte bort paket en och en, sabbade för mig, telefonen vägrade starta upp.

Fick dock igång den i Forced firewire mode, så jag lyckades trycka in orginal mjukvaran till slut.

Ett tips är att innan du utför detta, koppla in telefonen mot datorn och itunes och gör en backup av telefonen så lagras alla kontakter och inställningar du har för diverse grejer på datorn.

Fördel med jailbreak:

Du kan ringa med skype över GPRS/3G nätet, vilket du ej kan utan jailbreak

Backgrounder för diverse applikationer.

Spring/Winterboard för theman för att kunna få 5 ikoner i fasta meny raden, och 5 rader per sida med applikationer.

Nackdel:

Drar enligt mig mer batteri.

Sen kommer jag inte på några fler nackdelar.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken,

Du nämner ju indirekt en nackdel, kan bli trassligt att uppgradera när det kommer en ny version av iPhone OS.

Skype via 3G lär komma inom kort enligt rykten.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken,

Du nämner ju indirekt en nackdel, kan bli trassligt att uppgradera när det kommer en ny version av iPhone OS.

Skype via 3G lär komma inom kort enligt rykten.

Herr Chang har talat.

Dock har skype biten med Apple att göra att de vill göra operatörerna glada så man ringer med deras tjänst och inte i-net baserad tjänst.

Men om du säger att det är på G, så bör det betyda att Apple släpper på sina vilkor och bör då gälla SIP klienter man har också för att ringa med VoIP *hoppas*.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju främst varit AT&T som blockerat detta, men nu är det tydligen OK för dom. Det finns redan iCall och fring som använder 3G för voip, se denna artikel:

http://www.tuaw.com/...res-my-3g-voip/

Herr Chang har talat.

Fan va nice, testade ringa med min Softphone SIP, funkade klockrent nu att ringa via 3G nätet.

Att man missat detta är otroligt.

Nu är min iPhone mer värd i mitt sätt att se på den :)

EDIT: Ringde med mitt voipdiscount.com konto utan problem. Där jag har ett englandsnummer som syns utåt.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för för svaret!!

Anders

Maipenrai ;)

Tänk på att bocka av "synkronisera denna enheten automatiskt vid anslutning till iTunes" (eller nått sånt) Annars får man göra om proceduren varje gång man haft den ikopplad till iTunes :wai:

Att batteritiden skulle försämras pga av detta program märker jag personligen inget av, finns dock många andra program som försämrar den - alarm clock t ex..

B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken,

Du nämner ju indirekt en nackdel, kan bli trassligt att uppgradera när det kommer en ny version av iPhone OS.

Skype via 3G lär komma inom kort enligt rykten.

Herr Chang har talat.

Då kan man göra backup på kontakter och personliga inställningar - återställa telefonen - uppdatera OS'et - jailbreaka - bocka av funktionen "synka automatiskt vid anslutning" i iTunes, borde inte va krångligare :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...