Jump to content
IGNORERAD

Tittar folk snett på thai/svenska par?


ronoh

Hur upplever du blickarna som almänheten ger thai/svenska par  

159 röster

  1. 1. Tittar folk snett på dig och din partner(ifrån thailand)?

    • Ja, men jag uppfattar det som värre hemma i Sverige.
      26
    • Ja, men jag uppfattar det som värre borta i Thailand.
      6
    • Ja, men jag uppfattar det likadant oavsett ifall jag befinnner oss i Thailand eller Sverige.
      11
    • Ja, men varken jag eller min partner bryr sig.
      67
    • Nej, jag har aldrig upplevt detta.
      49


Recommended Posts

Avregistrerad clion

Ja Ja Det finns alltid någon :whistle::dance1:

post-3713-126533149216_thumb.jpg

post-3713-126533149216_thumb.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    5

  • Marlon

    5

  • broder tuk tuk

    4

  • ronoh

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tycker nog att det överdrivs ganska rejält över stereotypen av thai/svenska par här på Mpr, speciellt av BTT. I merparten par jag känner till i Sverige, och jag känner väldigt många, så är ålderskillnaden under 10 år och några 60 åringar med 20 åriga pumor känner jag inte överhuvudtaget.

Osnygga 60 åringar med osnygga 40 åringar tillsammans har jag dock sett en hel del av.

Det finns någon åt alla.

Puckelryggar och invalider har jag sett i Pattaya många ggr men aldrig i sällskap av någon tjej. Tror nog dom har ett helvete att hitta någon intresserad tjej ens där, i själva köpsexmecka, och i tanken lider jag med deras livsöde.

För övrigt så stirrar jag gärna på alla thai/svenska par vi möter i Sverige, oavsett eventuella åldersskillnader, skillnader i BMI och/eller snygghetsgrader.

Slås ganska ofta av tanken att den killen borde väl kunnat hitta en betydligt sötare tjej än den han faktiskt har förlorat sig i. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt så stirrar jag gärna på alla thai/svenska par vi möter i Sverige, oavsett eventuella åldersskillnader, skillnader i BMI och/eller snygghetsgrader.

Slås ganska ofta av tanken att den killen borde väl kunnat hitta en betydligt sötare tjej än den han faktiskt har förlorat sig i. ;)

Kan bara hålla med. Ser ofta vanliga hyfsade snubbar som drar runt på värsta träskpaddorna.

Sist jag var på svenska ambassaden så mötte jag ett par där killen inte hörde vad tjejen sa och hon började då gapa saker som

"fucking shit, what you do" etc inför den förvånade vakten utanför hissen. Snubben sa inget och min tanke var att satan man, skaffa dig något bättre.

varför nöjer sig denna killen, med normalt utseende, denna halvprimat som inte ens lärt sig gå i sina högklackade skor?

Finns det något jobbigare än skabbiga nattfjärilar med taskig attityd?

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kan bara hålla med. Ser ofta vanliga hyfsade snubbar som drar runt på värsta träskpaddorna.

Sist jag var på svenska ambassaden så mötte jag ett par där killen inte hörde vad tjejen sa och hon började då gapa saker som

"fucking shit, what you do" etc inför den förvånade vakten utanför hissen. Snubben sa inget och min tanke var att satan man, skaffa dig något bättre.

varför nöjer sig denna killen, med normalt utseende, denna halvprimat som inte ens lärt sig gå i sina högklackade skor?

Finns det något jobbigare än skabbiga nattfjärilar med taskig attityd?

/SatanG

Verkligen, hon lät inget vidare. Bara att dumpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor själv i en liten bruks ort i Nord Uppland,

Det blev mycket tittande o prat bakom ryggen,

när min Tgf var på besök,men det bjuder jag på.

Dom som pratar skit bakom ryggen är dom som är

missundsamma, kanske avund o dålig själv kännsla.

Väntar nu på pappren från MIG, så allt blir klart

med 2 års visa :D .

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Jag heter Elias och jag är 28 år. Det verkar som att "stirrar" är nyckelordet här. Stirra är ett sånt starkt ord... de flesta tittar ju bara lite. Och ett ansiktsutryck är svårt att läsa av, så det är bara onödigt att försöka föreställa sig vad andra har för åsikter utan att få höra dem.

Visst att vissa människor stirrar, men det gör alla här i världen. Jag vandrade i Himalaya och då ska vi inte snacka om hur bergsfolket stirrade på mig. De stirrade som om de inte hade sett en vit man förut.

Kanske de som stirrar här i Sverige, inte har varit i Thailand förut och är bara nyfikna och avundsjuka.

Jag har träffat säkert 50 svenska brudar via kontaktsidor som match.com och e-kontakt på ca 2 år. De har alla varit trevliga och fina, men det har inte klickat med någon av dem. Inte förrän nu då har jag träffat en Thailändsk tjej. Hon är 2 år äldre än mig. Det känndes riktigt skumt i magen när vi kom nära varandra för första gången. Så hon är definitivt mer "den rätta" för mig, än de andra tjejerna.

Jag var ihop med en svensk tjej mellan 18-24 års ålder och jag märker ingen skillnad, alla tittar/stirrar lika mycket fortfarande.

Jag själv analyserar människor och tittar mycket på andra av ren nyfikenhet. Undrar om dom nojar när de ser att jag tittar/stirrar.huh.gif

(Alla är olika och inte som du själv)

Jag kommer inte va en feg svensk och göra slut bara för att vissa stirrar. Jag står för den jag är och älskar vem f..n jag vill!!! jap.gif Sawadee Khub!

Ändrades av prodorf
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Bra skrivit, Elias eller prodorf och välkommen till forum'et med ett plus

(om jag har några kvar, jag tror jag givit nobuzz alla mina i dag)

.

I trådar som denna hittar du både de bästa och de värsta på MPR smiley.gif

Det finns lika många teorier som det finns medlemmar här

om vad, hur och varför svenskar reagerar på thailändskorna

och ännu flera om varför dom kommer hit smiley.gif

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ja nu syftade jag på "byfånar" i Sverige när jag skrev att jag inte kunde låta bli att titta lite extra när man såg dessa udda par. I t ex Pattaya så är det ju så vanligt så det reagerar jag inte på överhuvudtaget, vem som helst kan ju slänga upp en 1000 bathare för att kunna prommenera hand i hand med en riktig puma.

Men "byfånen" i Sverige behöver ju egentligen inte ha ett speciellt fett bankkonto heller för jämfört med t ex en genomsnitts Thaikille så är ju "byfånen" rena rama Bill Gates även med ett inte så fett bankkonto. Många tjejer tar ju första bästa kille som är beredd att fixa visum + biljett, hurvida killen är den "snyggaste" eller ej har de nog inte råd att fundera på. Man kan ju hoppas på att tjejen älskar sin "byfåne" även efter det att hon fått sitt PUT och blir uppvaktad på krogen av massa killar som är mer attraktiva både till utseende och ekonomi.

Mvh Swippe

Nu tror jag ju inte byfånen släpper darlingen ensam på krogen.

Många gubbar har stenhård kontroll på sina thaidamer.

Framförallt försöker många hålla tjejen borta från diverse spelgäng ofta styrda av äldre och skrupelfria thaikärringar.

Alla vet vi ju thaiarens förkärlek för framförallt kortspel och tärningsspel om pengar.

Hade jag haft en thaifruga som smygspelat bort mina stålar så hade jag direkt ställt henne i skamvrån.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige och LOS har jag inte upplevt några sådana saker.

Däremot jobbade jag i ett arabland i 2år och frugan var med mig ganska stor del av den tiden.

Där var det ovanligt att folk inte stirrade. Detta tog jag ingen hänsyn till då jag röstade. Uppfattade det som att röstningen var knuten till Thai/Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ente nu längre.annat vart det när vi gifte oss för drygt 31 år sedan och fotot på oss vart i dagens tidning...Möed tissel och tassel på jobbet den dagen :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner inte att folk stirrar efter en, men det kan ju vara för att man själv är 20 bast och frugan 24.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag funderat lite på.

Då hon bara har varit här en gång ännu. Men klart kände jag av blickarna på stan.

Dock är jag inte hundra på om det var för att jag själv tänkt att nu kommer det stirras på oss

eller om det själva verket var för att dom tittar för att vi är ett snyggt par whistle.gif

Eller om det var för att hon är thai och alla sjuttiåttatusen fördomarna vill ut ur röven på dom.

Men i vilket fall, jag mår bra i alla lägen. Tyvärr fick hon nån dålig erfarenhet av nån blomförsäljare

på Hötorget när hon var där själv. Såklart tog hon det personligt. Så jag försökte förklara att ibland

är endel invandrare lite..ja jag hann nog inte hela meningen ut förrän hon frågade vad jag menade med

invandrare, då gick jag och fixade kaffe istället crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

bullerobang

Att folk tittar efter oss är inget som stör mig då jag är van vid det och frugan bryr sig inte överhuvudtaget om det.

Det som möjigen kan vara lite irriterande är när blickarna följs upp av viskningar o komentarer som dom tror att man inte hör.

Men men jag vet ju själv vilka fördommar jag hadde om svensk/thai förhållanden innan jag träffade frugan och kom till insikt... :bag:

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte skaffa sig vackrare fruntimmer än man törs lämna henne på egen hand.

Gammalt norrländskt ordspråk som gäller oavsett om man är från olika eller samma land drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

När min flickvän o jag åkte till Sverige för 2 år sedan så var det ingen som tittade eller vred på huvudet. I alla butiker pratade de svenska med henne (hon kan inte ett ord), antar att de trodde att hon var adopterad eller något. Jag var 24 hon 28 då. Jag tror att ju yngre paret är desto mindre kollar folk. Är det däremot en man på 50 så tittas det nog mer (oavsett om damen är lika gammal!). Fånigt egentligen men det är så jag har uppfattat det.

Personligen tycker jag dock inte att det är något att bry sig om, var glada att ni har någon ni gillar och som gillar er ist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...