Jump to content
IGNORERAD

Tittar folk snett på thai/svenska par?


ronoh

Hur upplever du blickarna som almänheten ger thai/svenska par  

159 röster

  1. 1. Tittar folk snett på dig och din partner(ifrån thailand)?

    • Ja, men jag uppfattar det som värre hemma i Sverige.
      26
    • Ja, men jag uppfattar det som värre borta i Thailand.
      6
    • Ja, men jag uppfattar det likadant oavsett ifall jag befinnner oss i Thailand eller Sverige.
      11
    • Ja, men varken jag eller min partner bryr sig.
      67
    • Nej, jag har aldrig upplevt detta.
      49


Recommended Posts

Har ingen erfarenhet av detta i Sverige men de gånger jag har varit tillsammans med damen i Thailand så tycker jag det är många som tittar. Är speciellt äldre som tittar så jag har ju förstått att det inte är helt accepterat med thai/farang. Kan tillägga att vi är ungefär lika gamla. Varken jag eller damen har dock normalt några problem med detta.

Men senast vi var i Bangkok så blev vi tilltalade av en man när vi satt på en bänk och käkade lunch. Jag svarade "mai kao chai, krup" så han fortsatte tilltala damen. Märkte att hon blev mer och mer sur och inte svarade på mannens tilltal och sa till mig att ignorera honom. När han försvunnit och ilskan lagt sig så förklarade hon (efter att jag envist bett henne att berätta) att han först frågat mig vad jag betalat för henne och sen fortsatt fråga henne vilken bordell hon kom ifrån samt om hennes mamma jobbade där också (han sa fler grejor också). Tur att hon sa detta i efterhand för annars hade jag nog fortfarande suttit i Thailänskt fängelse för misshandel :aggressive::aikido::11::13: .

Marlon

Jo men det säger väl en del an somligast inställning? Inte ändrar man på den med knytnävar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    5

  • Marlon

    5

  • broder tuk tuk

    4

  • ronoh

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jo men det säger väl en del av somligast inställning? Inte ändrar man på den med knytnävar?

Nä men va tycker du Nobydy är en schysst inställning till problem,säkerilgen kryp under bordet

som alla andra!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä men va tycker du Nobydy är en schysst inställning till problem,säkerilgen kryp under bordet

som alla andra!!!!!

det e usa:s fel tror jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Jag fattar inte problemet? Min fru förbättrar min image och jag känner hur jag "lyfter" ju fler som tittar. Kort sagt.. jag blir stolt! Känns inte som det finns alternativ för det i röstningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar folk snett på thai/svenska par?

I ett Svensk/asiatiskt par är det väl åtminstånde en partner som tittar snett ;)

/Enis Raköga

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

I ett Svensk/asiatiskt par är det väl åtminstånde en partner som tittar snett wink.gif

/Enis Raköga

Har även vart me om att i svensk/svensk förhållanden tittar tjejen snett när jag tar en whisky för myket..crazy.gif eller lite drinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen erfarenhet av detta i Sverige men de gånger jag har varit tillsammans med damen i Thailand så tycker jag det är många som tittar. Är speciellt äldre som tittar så jag har ju förstått att det inte är helt accepterat med thai/farang. Kan tillägga att vi är ungefär lika gamla. Varken jag eller damen har dock normalt några problem med detta.

Men senast vi var i Bangkok så blev vi tilltalade av en man när vi satt på en bänk och käkade lunch. Jag svarade "mai kao chai, krup" så han fortsatte tilltala damen. Märkte att hon blev mer och mer sur och inte svarade på mannens tilltal och sa till mig att ignorera honom. När han försvunnit och ilskan lagt sig så förklarade hon (efter att jag envist bett henne att berätta) att han först frågat mig vad jag betalat för henne och sen fortsatt fråga henne vilken bordell hon kom ifrån samt om hennes mamma jobbade där också (han sa fler grejor också). Tur att hon sa detta i efterhand för annars hade jag nog fortfarande suttit i Thailänskt fängelse för misshandel :aggressive::aikido::11::13: .

Marlon

Du skulle smällt på den jävlen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle smällt på den jävlen!

SMART :ironi:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen erfarenhet av detta i Sverige men de gånger jag har varit tillsammans med damen i Thailand så tycker jag det är många som tittar. Är speciellt äldre som tittar så jag har ju förstått att det inte är helt accepterat med thai/farang. Kan tillägga att vi är ungefär lika gamla. Varken jag eller damen har dock normalt några problem med detta.

Men senast vi var i Bangkok så blev vi tilltalade av en man när vi satt på en bänk och käkade lunch. Jag svarade "mai kao chai, krup" så han fortsatte tilltala damen. Märkte att hon blev mer och mer sur och inte svarade på mannens tilltal och sa till mig att ignorera honom. När han försvunnit och ilskan lagt sig så förklarade hon (efter att jag envist bett henne att berätta) att han först frågat mig vad jag betalat för henne och sen fortsatt fråga henne vilken bordell hon kom ifrån samt om hennes mamma jobbade där också (han sa fler grejor också). Tur att hon sa detta i efterhand för annars hade jag nog fortfarande suttit i Thailänskt fängelse för misshandel

Marlon

Ja det var inte lite otrevligt!!!

Men när frågan ändå är uppe, så...

Vad hade du betalat, och jobbade modern på samma ställe?

MVH Tommy

:ironi::ironi::ironi::ironi::ironi::ironi:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle smällt på den jävlen!

Som sagt, hon förklarade i efterhand och då var han borta. Hade jag förstått direkt hade jag minst sagt blivit förbannad. Skit samma om man tappar ansikte eller ej, så säger man bara inte.

Har funderat och förstår fortfarande inte varför han sa något sådant. Vi är ju relativt jämnåriga (30-års åldern båda två), damen hade inga utmanande kläder eller liknande, vi satt inte och kramades (nä gud förbjude). Är det bara faktumet thai/farang tillsammans som är anledning till denna typ av påhopp?

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var inte lite otrevligt!!!

Men när frågan ändå är uppe, så...

Vad hade du betalat, och jobbade modern på samma ställe?

MVH Tommy

Ja du Tommy, kan avslöja att jag betalade en rejäl slant...

...för flygbiljetten till Thailand :dance1:.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hämtade sambon och ungarna på arlanda i fredagskväll och när vi stog och skulle byta om till varmare kläder på ungarna så va de en 35-40 årig svensk kvinna med två små barn som satt brevid och stirra och då mena jag verkligen stirra. Är nog första gången jag har varit med om de i sverige att någon stirra så jävligt. Men inget att bry sig om. Som jag säger i dont give a fuck. (Hennes ungar va skitfula hehe)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Tommy, kan avslöja att jag betalade en rejäl slant...

...för flygbiljetten till Thailand :dance1:.

Marlon

Samma här, kan avslöja att svärmor jobbade inte på samma ställe som frugan, hon jobbade inte alls (det gör hon inte nu heller, om inte att hjälpa till med barnvakt och stryka lite tvätt räknas)...

Jag betalar fortfarande, och lider inte av det B)

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här, kan avslöja att svärmor jobbade inte på samma ställe som frugan, hon jobbade inte alls (det gör hon inte nu heller, om inte att hjälpa till med barnvakt och stryka lite tvätt räknas)...

Jag betalar fortfarande, och lider inte av det B)

MVH Tommy

Jag ser det som självklart att betala om vi t.ex. äter ute på restaurang eller om hon hittar en söt klänning på marknaden.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, hon förklarade i efterhand och då var han borta. Hade jag förstått direkt hade jag minst sagt blivit förbannad. Skit samma om man tappar ansikte eller ej, så säger man bara inte.

Har funderat och förstår fortfarande inte varför han sa något sådant. Vi är ju relativt jämnåriga (30-års åldern båda två), damen hade inga utmanande kläder eller liknande, vi satt inte och kramades (nä gud förbjude). Är det bara faktumet thai/farang tillsammans som är anledning till denna typ av påhopp?

Marlon

Han var förmodligen efterbliven (det får man i alla fall hoppas)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han var förmodligen efterbliven (det får man i alla fall hoppas)!

Nä, tyvärr tror jag inte att han var det. Visst, han tillhörde ju inte de övre samhällsklasserna precis. Men han var nykter och helt seriös när han kom fram och pratade med oss.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, tyvärr tror jag inte att han var det. Visst, han tillhörde ju inte de övre samhällsklasserna precis. Men han var nykter och helt seriös när han kom fram och pratade med oss.

Marlon

Han kanske var ute efter pengar??? När han insåg att charm inte fungerade så körde han omvänd psykologi.

Det är ju en vanlig fördom som thailändare har. Farangen har så mycket pengar att går man fram och pratar med honom så får man pengar. :kort:

Sedan verkar ju en del thailändare se ner på thai-tjejer som går med farang även dessa. Det kan tyckas att dessa har sålt sin själ för pengar.

Med folk så menar jag både thailändare och svenskar. Jag tror att fördomarna är ganska likvärdiga både bland thailändare och svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att fördomarna är ganska likvärdiga både bland thailändare och svenskar.

Hej ronoh,

Fast med den obetydliga skillnaden, att som svensk, kan du ju glömma allt vad thailändskt medborgarskap heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte påstå att jag känt mig uttittad nån gång varken i Sverige, Thailand eller nån annans stans på jordklotet där jag och min sambo befunnit oss. Men är väl inte så konstigt om folk kollar snett om de ser t ex en medelålders gubbe hand i hand med en betydligt yngre Thaitjej (i synnerhet om tjejen ser ännu yngre ut än vad hon är), de hade säkert kollat snett även om tjejen var "västerländsk" om de fattat att det var gubbens tjej och inte hans dotter. Sen måste jag ju erkänna att jag själv tittar lite diskret (inte så att det uppfattas som att jag råstirrar alltså) när man ser vissa "byfånar" komma med riktigt snygga Thaitjejer, då kan jag inte låta bli att fördomsfullt tänka "den bruden lär ju nån sno från honom fort". :whistle:;)

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Swippe!

Kommer det en jättesöt och ung thaitjej vandrande hand i hand med en byfåne så kan du nog räkna ut att byfånen troligen har ett ganska fett bankkonto.

Till och med elefantmannen skulle kunnat ha en söt barjej i sängen ifall han haft gott om stålar.

I Pattaya får tom en puckelryggig dvärg damsällskap ifall han kan betala.

Har själv sett det.

Har även sett grabbar i rullstol hångla med söta bartjejer.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Swippe!

Kommer det en jättesöt och ung thaitjej vandrande hand i hand med en byfåne så kan du nog räkna ut att byfånen troligen har ett ganska fett bankkonto.

Till och med elefantmannen skulle kunnat ha en söt barjej i sängen ifall han haft gott om stålar.

I Pattaya får tom en puckelryggig dvärg damsällskap ifall han kan betala.

Har själv sett det.

Har även sett grabbar i rullstol hångla med söta bartjejer.

BTT

iallafall om de tror att han har det, många gånger visar det sig att så inte är fallet-vara tät ett par veckor är ingen konst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Swippe!

Kommer det en jättesöt och ung thaitjej vandrande hand i hand med en byfåne så kan du nog räkna ut att byfånen troligen har ett ganska fett bankkonto.

Till och med elefantmannen skulle kunnat ha en söt barjej i sängen ifall han haft gott om stålar.

I Pattaya får tom en puckelryggig dvärg damsällskap ifall han kan betala.

Har själv sett det.

Har även sett grabbar i rullstol hångla med söta bartjejer.

BTT

Ja nu syftade jag på "byfånar" i Sverige när jag skrev att jag inte kunde låta bli att titta lite extra när man såg dessa udda par. I t ex Pattaya så är det ju så vanligt så det reagerar jag inte på överhuvudtaget, vem som helst kan ju slänga upp en 1000 bathare för att kunna prommenera hand i hand med en riktig puma.

Men "byfånen" i Sverige behöver ju egentligen inte ha ett speciellt fett bankkonto heller för jämfört med t ex en genomsnitts Thaikille så är ju "byfånen" rena rama Bill Gates även med ett inte så fett bankkonto. Många tjejer tar ju första bästa kille som är beredd att fixa visum + biljett, hurvida killen är den "snyggaste" eller ej har de nog inte råd att fundera på. Man kan ju hoppas på att tjejen älskar sin "byfåne" även efter det att hon fått sitt PUT och blir uppvaktad på krogen av massa killar som är mer attraktiva både till utseende och ekonomi.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog erkänna att jag gärna tittar på andra thai/svensk par när jag ser några som jag ej känner, men då i smyg.

Nog har man blivit stirrad på i Thailand som sverige då frugan är 31 och jag 56, men numera efter 7 år så är de flesta vana med oss.

Kommer ihåg på Koh Samet då vi var på fisketur och vi var nykära och bara pratade engelska med varandra. så var det en svensk familj

med kärring man och barn. (Stackarn) jag såg nog vad han tittade pålol.gif

Vi hade ett stopp i en vik för att bada när de ropade att vi skulle vidare, vi blev förståss sist i badet och då sade sade svenskan

-Det är bara den gammle stofilen och hans lolita kvar i badet.

OK! min fru såg jäkligt ung ut då, men att bara vräka ut sig sådant inför alla. Fast det var bara jag som var svensk på båten den dan

och jag vann fisketävlingen.

Nu efter 8 år så är vi fortfarande gifta även om en del släktingar sa

- Det kommer aldrig att hålla!

Men de som var mest negativa är de som tycker om min fru mest nu!!!!

Du Swippe! Tänkte du så om oss ocksåwink.gif

Nä nu får jag sluta, har gått av jouren så det blev en rackabajsare i kväll = ledig i morgon

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja ...

Om nån tittar? Jo jag tror det? Vad fan ska vi göra i denna lilla by som kallas Stockholm där 250.000 bor i staden och resten i förorter och medelstockholmaren pendlar 6 timmar per dag? Det blir ju lite dötid. smile.gif så att säga smile.gif ...Själv tittar jag sådär lagom. smile.gif Ofta försöker jag att titta bort av ren mänsklighet om ngn kommer in i tunnelbanan i rullstol eller är enögda. Ibland brukar jag tänka att det där är ju inte politiskt korrekt och hälsa på¨dom som fan istället, men det det brukar bli lite korkat smile.gif , har jag kommit på smile.gif .

Förutom missfoster är jag ganska intresserad av att framför allt lyssna på , men tror jag mindre intreserad av att titta på, men åtminstonde glimsa smile.gif , vilket objekten kan uppfatta som att titta smile.gif på, människor som pratar spanska eller thai som är mina 4:e och 5:e språk och som jag försöker att lära mig mer av! smile.gif

Den här veckan har folk stirrat som fan på mig och jag har som vanligt inte fattat ett dugg! smile.gif Sen idag torsdag säger min snälla abetskamrat. Vafan! har du för mössa på dig, det ser ju ut som en död hamster... Ja va fan säger jag, vi fick den av svärmor för min dotter men den passar bara mig, så jag använder den. No big deal!

OK, min mössa har två jätteöron och en stor jättemun och och en jättestor näsa, där uppe ovan för pannan .. smile.gif

men tillbaks till frågan:

Jag tror att jag ensam har blivit mer uttittad pga av min mössa sista veckan än vad vi blivit som par dom sista 12 åren! smile.gif

Sen har jag märk en viss nyfikenhet när man reser kommunalt med barn, men det antar jag alla får? eller är det bara våra vackara Look Krung barn som får alla kvinnors uppmärksamhet?

'

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog erkänna att jag gärna tittar på andra thai/svensk par när jag ser några som jag ej känner, men då i smyg.

Nog har man blivit stirrad på i Thailand som sverige då frugan är 31 och jag 56, men numera efter 7 år så är de flesta vana med oss.

Kommer ihåg på Koh Samet då vi var på fisketur och vi var nykära och bara pratade engelska med varandra. så var det en svensk familj

med kärring man och barn. (Stackarn) jag såg nog vad han tittade pålol.gif

Vi hade ett stopp i en vik för att bada när de ropade att vi skulle vidare, vi blev förståss sist i badet och då sade sade svenskan

-Det är bara den gammle stofilen och hans lolita kvar i badet.

OK! min fru såg jäkligt ung ut då, men att bara vräka ut sig sådant inför alla. Fast det var bara jag som var svensk på båten den dan

och jag vann fisketävlingen.

Nu efter 8 år så är vi fortfarande gifta även om en del släktingar sa

- Det kommer aldrig att hålla!

Men de som var mest negativa är de som tycker om min fru mest nu!!!!

Du Swippe! Tänkte du så om oss ocksåwink.gif

Nä nu får jag sluta, har gått av jouren så det blev en rackabajsare i kväll = ledig i morgon

Ha ha ha, nej så tänkte jag aldrig om er det lovar jag. :great: Jag har ju inte uppfattat dig som någon "byfåne" ;) precis och det är ju inte direkt ovanligt att killar/gubbar med Thaitjej är betydligt äldre än sin partner så det är inget jag reagerar över. Min farsa var 24 år äldre än morsan när jag kom till världen så för mig så är åldersskillnader helt naturligt.

Men man märker ju att många tittar snett på en medelålders man hand i hand med en ung Thaitjej, så är det ju tyvärr. Bra att du/ni inte bryr er om dom som glor. :great:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...