Jump to content
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

24h
IGNORERAD

pay pal+ nigeria hjälp

Avregistrerad clion

Recommended Posts

Hej gubbs hur säkert är det med paypal är det någon som använt detta

Har ju satt ut kameran till försäljning på Blocket.Nu är det en kille som har satt in köpeskil på mitt paypalkonto

Om jag har fattat rätt så ska jag skicka paketet till vederbörande med nåt spårningsnummer som ska skickas till paypal

sen överför dom köpeskil till mit konto.MEN KILLEN BOR I NIGERIA.och då blinkar alla varningsljus.så om någon har använt paypaltjänsten så hör av er mvh clirre

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

• Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Avregistrerad clion

13

• Tallviking

3

• honken

3

• Enis

2

Mest aktiva i denna tråd

Clion: Du skickar INGET förens du fått hela summan + frakt, och helst så du hinner överföra pengarna till ditt kreditkort också.

Sen kan du skicka varorna.

Men gå inte på en minimum betalning som görs, och motta inga checkar eller dylikt.

Kort och gott.

Får du en check kan du gå till banken, de frågar om du vill ha pengarna nu medans de försöker verifiera checken mot banken den är utfärdad från, många väljer att ta pengarna direkt och skickar sedan sina varor.

Men när banken är klar med sin verifiering så får de bakslag på checken, och drar pengarna från ditt konto och du får minus saldo, och bedragaren får en produkt.

O andra sidan har du chansen att lura tillbaka pengar som Nigrianer lurat från svenskar :)

Same same, but different!

Dela på andra sajter

Dear lennart alfredsson,

Use PayPal Every Time You Shop!

Pay for purchases or send money to anyone with an email address in 45 countries

Your financial information is never shared when you send a payment

Free for buyers

This email confirms to you that Tobia Strom* (tobiastrom@yahoo.com) has paid the sum of 9,000.00 SEK using PayPal.

Now that you’ve receive your payment receipt, you can now ship the item and send the shipment tracking number to PayPal .

Payment Details

Purchased From: lennart alfredsson

Receipt ID:3288-7773-0854-8973

Item # Item Title Quantity Price Subtotal

xxxxxx Sony ahlpa 380 1

9,000.00 SEK 9,000.00 SEK

Shipping & Handling via POST

(includes any seller handling fees) SEK 00.00

Shipping Insurance (optional): --

Total: 9,000.00 SEK

Business Information

Business: lennart alfredsson

Contact E-Mail: lennarts1@hotmail.com

Shipping Information

Shipping Info: Mukaila Olukayode

# 20 Oba Adesida Road Akure,

234-34, Akure,

Ondo State

Nigeria.

Address Status: Confirmed

Receipt Number: 3288-7773-0854-8973

Keep your Receipt Number (shown above) for future reference. You will need to refer to this number if you need customer service from PayPal.

Thank you for using PayPal!

The PayPal Team.

PayPal Email ID PP847

Första mailet

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

**Paypal Payment Notification For Auction Item Sony ahlpa 380**‏

Från: service@paypal.com (service@shipmentverification.com)

Skickat: den 25 januari 2010 12:13:03

Till: lennarts1@hotmail.com

PayPal

Dear lennart alfredsson,

This message is originated from paypal company.We have received an order from our client "(Tobia Strom)" tobiastrom@yahoo.com regarding the payment made to your paypal account.

The payment has been successfully made but due to security reason we have to receive the shipment tracking number before the next 24 hours for the processing of your order.

This a new measure we are taking to protect both our sellers and buyers against fraudulent customers.

Once you have shipped the item send us the shipment tracking number for verification after the number has verify your account will be credited instantly.This PayPal® payment has been deducted from the buyer's account and has been "APPROVED" but will not be credited to your account until the shipment reference/tracking number is sent to us for shipment verification so as to secure both the buyer and the seller. Below are the necessary information requested before your account will be credited. Send tracking number to us or email us through this mail service@shipmentverification. com

**PLEASE NOTE**

Once shipment has been verified and the tracking number sent to us, You will received a "CONFIRMATION Email" from PayPal® informing you that the Money has been credited.

Note: eBay and PayPal will be responsible for the item loss or damage once we receive the tracking number

The PayPal Team

PayPal, and eBay company

Co pyright © 2000-2009 PayPal. All rights reserved.

andra meilet det ser ut som länken som knasen skicka där symatec varnar längst ner

Dela på andra sajter

Dear lennart alfredsson,

Use PayPal Every Time You Shop!

Pay for purchases or send money to anyone with an email address in 45 countries

Your financial information is never shared when you send a payment

Free for buyers

This email confirms to you that Tobia Strom* (tobiastrom@yahoo.com) has paid the sum of 9,000.00 SEK using PayPal.

Now that you’ve receive your payment receipt, you can now ship the item and send the shipment tracking number to PayPal .

Payment Details

Purchased From: lennart alfredsson

Receipt ID:3288-7773-0854-8973

Item # Item Title Quantity Price Subtotal

xxxxxx Sony ahlpa 380 1

9,000.00 SEK 9,000.00 SEK

Shipping & Handling via POST

(includes any seller handling fees) SEK 00.00

Shipping Insurance (optional): --

Total: 9,000.00 SEK

Business Information

Business: lennart alfredsson

Contact E-Mail: lennarts1@hotmail.com

Shipping Information

Shipping Info: Mukaila Olukayode

# 20 Oba Adesida Road Akure,

234-34, Akure,

Ondo State

Nigeria.

Address Status: Confirmed

Receipt Number: 3288-7773-0854-8973

Keep your Receipt Number (shown above) for future reference. You will need to refer to this number if you need customer service from PayPal.

The PayPal Team.

PayPal Email ID PP847

Första mailet

vad är avsändande e-mailadress på den texten ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

PayPals

* Logga ut

* Hjälp

* Säkerhetscenter

Svenska

* Svenska

* English

* Español

* Français

* 简体中文(Chinese)

Välj språk Language Select

* Mitt konto

o Översikt

o Fyll på

o Uttag

o Historik

+ Grundläggande sökning

+ Hämta historik

+ Rapporter

+ Historik för IPN (avisering om direktbetalning)

o Problemhanteringscenter

+ Visa olösta fall

o Profil

+ Lägga till eller redigera e-post

+ Lägga till eller redigera bankkonto

+ Lägga till eller redigera kreditkort

+ Lägga till eller redigera gatuadress

* Skicka pengar

* Begär pengar

* Affärspartnertjänster

* Auktionsverktyg

Välkommen, lennart alfredsson

Senaste inloggning den 25 jan 2010 16.10 GMT+01:00

* Kontotyp: Premier

* Status:Inte verifierad Bli verifierad

PayPal-saldo: 0,00 SEK

* Visa gränser

* Valutaomvandlare

* Tillgängligt saldo i SEK (primär): 0,00 SEK

* Totalt saldo (alla valutor, tillgängliga och utestående) konverterat till SEK: 0,00 SEK

VisaVisa

DöljDölj

Valuta Totalt

SEK (Primärt) 0,00 SEK

USD $0,00 USD

* Min senaste aktivitet

* Mottagna betalningar

* Skickade betalningar

Visa alla mina transaktioner

Min senaste aktivitet - Senaste sju dagarna (2010-01-18-2010-01-25)

Vad är det härOrdlista för Betalningsstatus

Datum

När en flagga visas bredvid en av dina transaktioner innebär det att det finns mer information tillgänglig eller att en kommentar bifogats. För muspekaren över ikonen om du vill läsa mer om transaktionen.

Typ Namn/e-post Betalningsstatus Detaljer Orderstatus/Åtgärder Brutto

2010-01-25

* sony 380

Räkning Till tobiastrom@yahoo.com Väntar Detaljer

* Påminn

* Avbryt

9 000,00 SEK

tredje mailet där pengarna finns på mitt paypalkonto

Dela på andra sajter

Det blev lite galet med kopieringen ska försöka igen

Dela på andra sajter

Nä det blev samma text som ovan men det står 9000kr på mitt paypalkonto och när jag skickar spårningsnummret till paypal så ska pengarna överföras till mitt konto men det kanske är som Honken nämner att pengarna tas tillbaka.men om paypal sätter in 9000kr på mitt konto kan väl dom inte ta tillbaka dom ???

Dela på andra sajter

Ser inte ut som mailet kommer från Palpal. service@paypal.com (service@shipmentverification.com)

Varningsklocka på

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

rån: service@paypal.com (service@shipmentverification.com)

Skickat: den 25 januari 2010 12:13:03

Till: lennarts1@hotmail.com

PayPal

Dear lennart alfredsson,

This message is originated from paypal company.We have received an order from our client "(Tobia Strom)" tobiastrom@yahoo.com regarding the payment made to your paypal account.

The payment has been successfully made but due to security reason we have to receive the shipment tracking number before the next 24 hours for the processing of your order.

This a new measure we are taking to protect both our sellers and buyers against fraudulent customers.

Once you have shipped the item send us the shipment tracking number for verification after the number has verify your account will be credited instantly.This PayPal® payment has been deducted from the buyer's account and has been "APPROVED" but will not be credited to your account until the shipment reference/tracking number is sent to us for shipment verification so as to secure both the buyer and the seller. Below are the necessary information requested before your account will be credited. Send tracking number to us or email us through this mail service@shipmentverification. com

**PLEASE NOTE**

Once shipment has been verified and the tracking number sent to us, You will received a "CONFIRMATION Email" from PayPal® informing you that the Money has been credited.

Note: eBay and PayPal will be responsible for the item loss or damage once we receive the tracking number

The PayPal Team

PayPal, and eBay company

Här är adresen Tallviking Håller med Enis det verkar skumt

Dela på andra sajter

Ser inte ut som mailet kommer från Palpal. service@paypal.com (service@shipmentverification.com)

Varningsklocka på

Jag skulle aldrig genomgå denna affär med Nigerianer, detta är säkert bara bluff mail

så att det ser seriöst men det är fejk, garanterat.

det är mycket med PayPal nu som varnas i tidningarna,

mvh challenger98smile.gif

Dela på andra sajter

Ahha det är så här dom gör dom återkallar betalningen

Har du fått avisering om krav på återbetalning?

Om du har fått ett krav på återbetalning, vill kontrollera status för en återbetalning eller bara ta reda på mer om processen, besök PayPals problemhanteringscenter.

Så här fungerar en återbetalning med kreditkortsbetalning via PayPal.

1. Köpare

2. Köparens kreditkortsföretag

3. Affärspartnerbank

4. Återbetalningsavdelning

5. Säljaren

1. Köparen begär återbetalning från kreditkortsföretaget.

2. Köparens kreditkortsföretag aviserar PayPals affärspartnerbank om återbetalningskravet och debiterar PayPal.

3. PayPal reserverar tillfälligt pengar på säljarens PayPal-konto för återbetalningen.

4. PayPal skickar omgående ett e-postmeddelande till säljaren och ber om ytterligare information som kan användas för att överklaga kravet på återbetalning

Dela på andra sajter

Guest Toprunner

2 ggr på drygt 10 år har mitt kreditkortsnummer kapats på internet. Bägge gånger var jag dum nog att regga mig på Paypal..kommer aldrig att hända igen!

Ska tillägga att jag handlar mycket på nätet.

Dela på andra sajter

Nä det blir inget med nigeria Tack för hjälpen gubbs :great:

Dela på andra sajter

Nä det blir inget med nigeria Tack för hjälpen gubbs great.gif

clion,

du förtjänar en seriös köpare till din fina underbara kamera,

du hittar säkert en god köpare snart,

håller tummarna för dig, hör av dig senare och berätta hur det gick.

ett mycket klokt beslut, bra

mvh challenger98dance1.gifgreat.gif

Dela på andra sajter

Varför skulle en "tobias ström" boendes i Nigeria vilja köpa en kamera för 9000:- från en nätannons/auktion?

Solklar fejk/bluff/scam. Du borde packa in en tegelsten och sända till dem:-)

Dela på andra sajter

Bara för att förtydliga, Paypal kan ta pengar från ditt konto långt efter du sålt en vara. Om säljaren använder stulet kort och du inte kan BEVISA att varan skickades till köparen så drar dom vart enda krona på ditt konto.

Råka ut för detta 6-7 år sen, Sålde en virtuell vara och då gör man ju inte en "leverans" utan skickar bara mail med info. Köparen använda tydligen stulet kort och woops paypal stal mina pengar.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Du borde packa in en tegelsten och sända till dem:-)

0

* +

* -

jäklar vad br.synd att jag meila hern å avslutade afären.secken syn å se när dom får en tegelsten undrar om ögena blir vita då

Dela på andra sajter

clion,

du förtjänar en seriös köpare till din fina underbara kamera,

du hittar säkert en god köpare snart,

håller tummarna för dig, hör av dig senare och berätta hur det gick.

ett mycket klokt beslut, bra

mvh challenger98dance1.gifgreat.gif

Har en annan Svensk som verkar snål tycker polariseringsfiltret e dyrt 550kr jag bara skrev va det kosta.han vill pruta jag gav honom samma bud som nigeria så vi får se

Dela på andra sajter

Du borde packa in en tegelsten och sända till dem:-)

0

* +

* -

jäklar vad br.synd att jag meila hern å avslutade afären.secken syn å se när dom får en tegelsten undrar om ögena blir vita då

och det visar sig att det vart en riktig köpare och polisen kackar på dagen efter :P

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...