Jump to content
IGNORERAD

En uppfostrad farangjägare med livsplanen klar sedan länge.


Vaxet

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Förlåt jag frågar.. men varför använder du så många ord? Svenska språket är ju ganska kraftfullt annars.

Du skriver på ditt vis, och jag tycker om att skriva på mitt vis,

det är inte konstigare än så.

Man kan välja att måla en tavla med endast Faluröd om man vill.

Då blir det säkert en mycket kraftfull och färggrann tavla,

men samtidigt skapar den säkert även många frågetecken hos betraktaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 218
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    37

  • broder tuk tuk

    19

  • conservator

    18

  • ronoh

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Till Topprunner,

Apropå ditt önskemål om att man bör hålla sig kortfattad on koncis,

så håller jag med om att kvicka one-liners och fyndig kylskåpspoesi kan vara trevligt att läsa.

Önskar faktiskt att jag kunde behärska den tekniken till fullo. Men så är inte fallet.

IKEA håller faktiskt en liten tävling i kylskåpspoesi för den som vill prova på att skriva några kortfattade rader.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt rätt Conservator - bra att du säger ifrån!

Urbota dumt av mig (rent av pinsamt), men jag lade nog till den av ren lättja för att i nya svar slippa "förklara"

att jag ironiserade eller skojade, vilket händer lite då och då när vissa individer

inte kan eller vill fatta innebörden av det skrivna ordet.

(dock inte BTT)

Fattar de inte innebörden så är det möjligen lite tragiskt,

men samtidigt så är det ju inte så mycket man kan göra åt den saken. . .

Om det är till någon tröst i sammanhanget, så var det faktiskt den första,

och även sista gången jag som tänker nyttja den där "Ironiskylten".

Det blir ju lite som att kasta pärlor åt svin,

om man med skyltar tvingas proklamera att man skämtsamt ironiserar.

det var ju inte ditt enstaka bruk som jag reagerade emot utan att det helt plötsligt vimlade av sådana skyltar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Till Topprunner,

Apropå ditt önskemål om att man bör hålla sig kortfattad on koncis,

så håller jag med om att kvicka one-liners och fyndig kylskåpspoesi kan vara trevligt att läsa.

Önskar faktiskt att jag kunde behärska den tekniken till fullo. Men så är inte fallet.

IKEA håller faktiskt en liten tävling i kylskåpspoesi för den som vill prova på att skriva några kortfattade rader.

Lycka till!

Du får använda hur många ord du vill, inga problem. Jag önskar att jag också kunde pladdra i evinnerlighet om detaljer.

Jag tycker annars att du skriver ypperligt i det här forumet och läser allt med intresse. Det var bara det där med svenska språket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får använda hur många ord du vill, inga problem. Jag önskar att jag också kunde pladdra i evinnerlighet om detaljer.

Jag tycker annars att du skriver ypperligt i det här forumet och läser allt med intresse. Det var bara det där med svenska språket.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma.

Menar du att svenska språket uppmuntrar till att uttrycka sig kortfattat? I så fall är det en grav missuppfattning från din sida. Och ordbajseri kan man göra på vilket språk som helst om det är det du menar.

Jag, liksom Siam-Nilsson, drar oss inte för att i flera stycken på svenska språket försöka uttrycka exakt vad vi menar. Vad är det för fel med det?

Föredrar du kryptiska enradare? Vad är det för speciellt med svenska språket?

Det är för all del sant att om jag känner dig väl så kan jag i mitt inlägg begränsa mig till ett fåtal meningar för att få just dig att förstå vad jag menar. Men nu är vi på ett forum med många medlemmar med olika bakgrund som läser.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är absolut ingen omöjlighet att fatta sig kort men även få fram det man vill säga eller skriva. Det är bara det att det krävs en del talang för att klara av det. :D

Det är ju det som jag tycker är det fina med språket, effektiviseringen och utvecklingen som sker konstant.

..och nu har jag talat. :dance:

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vill man av olika orsaker slippa att ta del av andras broderingar av verkligheten, eller tjäna lite dyrbar tid

så kan man ju helt enkelt skippa att öppna böcker över huvud taget.

Istället kan man bara ögna igenom resumén och sammanfattningen som brukar stå tryckt på baksidan.

Då slipper man författarens ofta subjektiva bedömningar, och man kan då själv efter eget behag fylla i eventuella luckor i historien.

Tidningarnas rubriker räcker gott det också, och skulle man ha en hel helg över till förfogande

så kan man ju möjligen också kasta sig över efterföljande ingress. He he. .

Usch - nu blev det flera rader av onödig text igen - hoppas ingen blev åksjuk.

;-)

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

BTT har ju då och då varit öppen och snäll när han har berättat om

sin förkärlek till mulliga och tysta kvinnor i Pattaya.

Enligt Aftonbladet finns det dock människor som är rena motpolen när det gäller intresset för det korpulenta. De blir sjuka och får panikattacker när de ser en överviktig.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6507819.ab

Själv vill jag nog påstå att lagom är bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma.

Menar du att svenska språket uppmuntrar till att uttrycka sig kortfattat? I så fall är det en grav missuppfattning från din sida. Och ordbajseri kan man göra på vilket språk som helst om det är det du menar.

Jag, liksom Siam-Nilsson, drar oss inte för att i flera stycken på svenska språket försöka uttrycka exakt vad vi menar. Vad är det för fel med det?

Föredrar du kryptiska enradare? Vad är det för speciellt med svenska språket?

Det är för all del sant att om jag känner dig väl så kan jag i mitt inlägg begränsa mig till ett fåtal meningar för att få just dig att förstå vad jag menar. Men nu är vi på ett forum med många medlemmar med olika bakgrund som läser.

Herr Chang har talat.

Det var bara ett specifikt inlägg det kändes lite väl mycket. Lite väl många upprepningar gör att meningen med inlägget "försvann".

Gör inte en höna av en fjäder är du snäll. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Siam- Nilsson!!

Nu har jag knappast påstått att jag föredrar överviktiga kvinnor där fettet dallrar eller magen är fettbemängd.

Med lite mulligare kvinnor menar jag kvinnor som är välväxta både där bak och där fram, gärna då med mulliga lår.

Detta betyder inte att dessa kvinnor är feta eller överviktiga.

Proportionen av fett ska vara den rätta.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man av olika orsaker slippa att ta del av andras broderingar av verkligheten, eller tjäna lite dyrbar tid

så kan man ju helt enkelt skippa att öppna böcker över huvud taget.

Istället kan man bara ögna igenom resumén och sammanfattningen som brukar stå tryckt på baksidan.

Då slipper man författarens ofta subjektiva bedömningar, och man kan då själv efter eget behag fylla i eventuella luckor i historien.

Tidningarnas rubriker räcker gott det också, och skulle man ha en hel helg över till förfogande

så kan man ju möjligen också kasta sig över efterföljande ingress. He he. .

Usch - nu blev det flera rader av onödig text igen - hoppas ingen blev åksjuk.

;-)

Bara för att man öppnar några böcker och läser innebär inte det att man är smartare än den andre. Jag kan trivas med att läsa långa scharanger för att till slut nå en slutpunkt, men är mycket väl medveten om att det hade kunnat komma till den platsen betydligt tidigare.

Att slå sig för bröstet för att man kan skriva klurigt och på det sättet se sig själv som Il intelligento förefaller ganska banalt i mina ögon.

Korta eller långa inlägg..för eller emot..är precis som med konst. Det är betraktarens öga och läsarens tankar som avgör om det är bra eller dåligt för honom/henne. Låt det vara så och lär dig klara kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skriver musik och det är mycket svårare att skriva en kort (i tid) låt än en lång låt och få med alla ingredienser, om man maler på i 7 min så kan den sämste få med alla element medans endast den bäste lyckas få in alla "poäng" på 3 min :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skriver musik och det är mycket svårare att skriva en kort (i tid) låt än en lång låt och få med alla ingredienser, om man maler på i 7 min så kan den sämste få med alla element medans endast den bäste lyckas få in alla "poäng" på 3 min :)

Så med detta menar du att musikens intelligentaste tid var under Punken? :lol:

Förlåt..jag förstår vad du menar. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Stefan66,

Konstruktiv och adekvat kritik bör bemötas med respekt.

Det är helt rätt av dig att man inte är intelligent bara för att man kan öppna några böcker.

Det krävs dock en viss intelligens för att kunna plöja igenom texten och samtidigt tyda innehållets vinklingar och syften.

Intelligens är något man föds med.

Intellektet kan man dock förbättra med tiden. :whistle:

Jag vet exempelvis om att det finns personer som bara läser sista kapitlet i de deckare som de kommer i kontakt med. Då får de snabbt och smidigt reda på vem som var skurken, och på så vis slipper de läsa en massa brödtext som kan belasta deras dyrbara fritid.

Det finns ett talesätt som går så här

"Att tala med bönder på bönders vis, och med de lärde på latin"

Jag vill inte förolämpa dig eller någon annan här på MPR genom att medvetet skriva kortfattat och en smula rudimentärt i syfte att ta hänsyn till er grad av intelligens. Så jag fortsätter nog som förr. Ha ha :drinks:

Tack dock för dina synpunkter.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet exempelvis om att det finns personer som bara läser sista kapitlet i de deckare som de kommer i kontakt med. Då får de snabbt och smidigt reda på vem som var skurken, och på så vis slipper de läsa en massa brödtext som kan belasta deras dyrbara fritid.

Det finns ett talesätt som går så här

"Att tala med bönder på bönders vis, och med de lärde på latin"

Jag vill inte förolämpa dig eller någon annan här på MPR genom att medvetet skriva kortfattat och en smula rudimentärt i syfte att ta hänsyn till er grad av intelligens. Så jag fortsätter nog som förr. Ha ha :drinks:

Tack dock för dina synpunkter.

På det första stycket tycker jag det är mest synd om personer som inte förstår vitsen med att läsa en bok från början till slutet utan "tjuvläser" slutet innan de startar.

På den andra delen av ditt inlägg så låter jag bli att kommentera. Jag är alldeles övertygad om att du förstår varför...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bara ett specifikt inlägg det kändes lite väl mycket. Lite väl många upprepningar gör att meningen med inlägget "försvann".

Gör inte en höna av en fjäder är du snäll. :wai:

Ja OK, jag ska inte göra det.

Mitt enda intresse var egentligen om du ansåg att svenska språket var speciellt lämpat för att uttrycka sig kortfattat. Vilket man kunde tro när man läste ditt inlägg. Men det tycker du uppenbarligen inte?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Måne!

Ifall ni känner till några adresser till massageinstitut där sådana damer som på bilden är aktiva så maila mig gärna dessa adresser.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Måne!

Ifall ni känner till några adresser till massageinstitut där sådana damer som på bilden är aktiva så maila mig gärna dessa adresser.

BTT

Btt du kan ju alltid chatta med sådana på cam4.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...