Jump to content
IGNORERAD

En uppfostrad farangjägare med livsplanen klar sedan länge.


Vaxet

Recommended Posts

Jag gillar Thailand och respekterar Thailändare, det tror jag har framgått i mina inlägg på forumen genom åren.

Den thailändska kulturen har lärt mig så mycket om livet/mig själv och jag är så nöjd med att ha en partner från en helt annan kultur och land.

Men ibland händer det självklart saker som gör mig lite brydd och tveksam inför Thailand, på samma sätt som jag ibland blir skitsne på Sverige och svenskar, en sådan sak hände mig och Fru Vax förra veckan.

Vill också här klargöra att jag på inget sätt har några som helst problem att respektera de Thailändska bartjejerna, de befinner sig där de gör på grund av många olika tragiska anledningar.

Men, kommer nästa generation fattiga flickor från byarna att befinna sig i baren på grund av att de uppfostrats till detta och ser det som helt naturligt, eller går denna utveckling att stoppa.

Kanske är nedanstående lilla historia bara ett undantag och det går inte alls till på detta sätt, bara ett mycket fåtal flickor får denna typ av "uppfostran".

Satt och pratade med en ung Thaitjej (20 år) på ett hak i Pattis för ett tag sedan(Fru Vax hängde över axeln och deltog i samtalet).

Hon berättade mycket öppenhjärtigt att hon hade varit i Pattaya i 2 år och jobbat på agogo ställen hela tiden, hon trivdes jättebra sa hon och hon tjänade bra med pengar.

Hon hade dessutom alldeles klart för sig hur livet skulle planeras och detta hade hennes mamma, som numera bor i Holland, lärt henne.

Hennes mor hade redan när flickan var mycket ung talat om vikten att se bra ut så att hon kan få faranger att gilla henne när hon blir stor.

Mamman hade också indirekt sagt att skolan var inte så viktig, då hon ändå skulle bli omhändertagen av faranger och via dessa få sin försörjning.

Således 6 års skola och sedan fick hon vara hemma och hjälpa till i hemmet då hennes mor jobbade på Nana i Bangkok och nästan aldrig var hemma.

Nåväl, tjejens plan, som hon fått av sin mor, var att jobba i agogo till hon var ca 25 år, detta ger bra pengar och enda anledningen att sluta var om hon lyckades hitta en mycket rik farang.

När jag frågade vad mycket rik innebar så, så svarade hon att detta skulle hennes europaboende mamma hjälpa till med att avgöra, tillräckligt rik eller inte.

Vid 25 års ålder hade hennes mamma sagt att det skulle vara dax att börja försöka hitta en farang, vem som helst, som skulle kunna ta henne till Europa eller USA.

Och när hon sedan väl var där så skulle hon så småningom kunna försöka hitta en farang som hon gillade, som hade mycket pengar och som hon kanske kunde tänka sig att skaffa barn med.

Ja som sagt, detta var planen och enligt tjejen så var denna plan presenterad för henne av hennes mor redan från det att hon var liten flicka och nu ansåg hon att denna plan var det naturligaste i livet, inget konstigt alls.

Jag blev nästan förbannad när jag lyssnade på henne, samtidigt som jag insåg att hennes uppfostran gjort att hon på inget vis själv såg några fel eller problem med hennes sätt att se på och leva sitt liv, det var så här man skulle göra för att bli lyckligt, det hade hennes mamma lärt henne.

En stilla tanke for igenom mitt huvud, hur skall denna tjej kunna anpassa sig till ett "vanligt" liv den dagen hon nått sitt delmål att hamna i farangland och kan denna tjej någonsin leva i ett förhållande med en man eller kommer män i all evighet att för henne bara vara ett sätt att överleva, få ett bättre liv, ja en källa till försörjning och ett verktyg som kan användas som man själv tycker för att få mer pengar.

En tragiskt sanning om hur man i vissa byar uppfostrar sina döttrar, men vad tror ni, kan en tjej som denna någonsin kunna leva, vad vi i väst anser ett lite mer normalt liv, ja kan hon sluta tänka i formen av att ge män sex är verktyget att leva bekvämt?

Samt avslutningsvis, är ovanstående berättelse vanligt förekommande ute i de fattiga byarna, eller är denna mor och dotter speciella och denna typ av uppfostran mycket ovanlig?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 218
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    37

  • broder tuk tuk

    19

  • conservator

    18

  • ronoh

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Magnus-Chumphae

Hej Vaxet

Jag tror tyvärr att hon kommer att råka mycket illa ut, då hennes inlärda beteende gör att hon inte kan vänja sig vid ett normalt liv i ett parförhållande där båda parterna gemensamt strävar efter ett bra liv tillsammans. Hon kommer att förbli en ”barflicka” tills hon är för gammal för det livet då går det nog rejält illa för henne tyvärr. Jag hoppas dock att hon vaknar upp fort och inser hur vansinnigt det hon fått lära sig är och genast skaffar sig en utbildning! Om hon sedan efter det kan finna en man hon älskar och som älskar henne är det bra men det är troligen försent för henne redan!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag har förstått det hela rätt, så jobbade mamman i "branchen" långt utanför bylivet och flickans uppfostran skedde också utanför byn.

Så - jag får inte riktigt ihop din koppling mellan denna tjejs uppfostran och uppfostran av tjejerna i allmänhet ute i byarna.

Jag tror att du har hittat ett enstaka människoöde, som inte har någon relevans i allmängiltig, thailändsk byauppfostran.

Den här typen av historier spär bara på fördomarna om Thailand och thailändare.

Försöker du tävla med Stickman eller...?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar:

Ja, det är den gängse normen i alla byar och mindre städer som inte tillhör Bangkok-nomenklaturan.

I varje sådan by har man nu satt upp en kromad stolpe där alla flickor dagligen åmar sig för sitt blivande go-go jobb.

Oraklet Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

för att få ett bättre liv och annat godis.skulle väl kunna vara var som helst, sverige te.x ...näää förutom gogo´n så

har sverige andra bekymmer som får många att önska sig en rik partner.så inget nytt under solen :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Thailand och respekterar Thailändare, det tror jag har framgått i mina inlägg på forumen genom åren.

Den thailändska kulturen har lärt mig så mycket om livet/mig själv och jag är så nöjd med att ha en partner från en helt annan kultur och land.

Men ibland händer det självklart saker som gör mig lite brydd och tveksam inför Thailand, på samma sätt som jag ibland blir skitsne på Sverige och svenskar, en sådan sak hände mig och Fru Vax förra veckan.

Vill också här klargöra att jag på inget sätt har några som helst problem att respektera de Thailändska bartjejerna, de befinner sig där de gör på grund av många olika tragiska anledningar.

Men, kommer nästa generation fattiga flickor från byarna att befinna sig i baren på grund av att de uppfostrats till detta och ser det som helt naturligt, eller går denna utveckling att stoppa.

Kanske är nedanstående lilla historia bara ett undantag och det går inte alls till på detta sätt, bara ett mycket fåtal flickor får denna typ av "uppfostran".

Satt och pratade med en ung Thaitjej (20 år) på ett hak i Pattis för ett tag sedan(Fru Vax hängde över axeln och deltog i samtalet).

Hon berättade mycket öppenhjärtigt att hon hade varit i Pattaya i 2 år och jobbat på agogo ställen hela tiden, hon trivdes jättebra sa hon och hon tjänade bra med pengar.

Hon hade dessutom alldeles klart för sig hur livet skulle planeras och detta hade hennes mamma, som numera bor i Holland, lärt henne.

Hennes mor hade redan när flickan var mycket ung talat om vikten att se bra ut så att hon kan få faranger att gilla henne när hon blir stor.

Mamman hade också indirekt sagt att skolan var inte så viktig, då hon ändå skulle bli omhändertagen av faranger och via dessa få sin försörjning.

Således 6 års skola och sedan fick hon vara hemma och hjälpa till i hemmet då hennes mor jobbade på Nana i Bangkok och nästan aldrig var hemma.

Nåväl, tjejens plan, som hon fått av sin mor, var att jobba i agogo till hon var ca 25 år, detta ger bra pengar och enda anledningen att sluta var om hon lyckades hitta en mycket rik farang.

När jag frågade vad mycket rik innebar så, så svarade hon att detta skulle hennes europaboende mamma hjälpa till med att avgöra, tillräckligt rik eller inte.

Vid 25 års ålder hade hennes mamma sagt att det skulle vara dax att börja försöka hitta en farang, vem som helst, som skulle kunna ta henne till Europa eller USA.

Och när hon sedan väl var där så skulle hon så småningom kunna försöka hitta en farang som hon gillade, som hade mycket pengar och som hon kanske kunde tänka sig att skaffa barn med.

Ja som sagt, detta var planen och enligt tjejen så var denna plan presenterad för henne av hennes mor redan från det att hon var liten flicka och nu ansåg hon att denna plan var det naturligaste i livet, inget konstigt alls.

Jag blev nästan förbannad när jag lyssnade på henne, samtidigt som jag insåg att hennes uppfostran gjort att hon på inget vis själv såg några fel eller problem med hennes sätt att se på och leva sitt liv, det var så här man skulle göra för att bli lyckligt, det hade hennes mamma lärt henne.

En stilla tanke for igenom mitt huvud, hur skall denna tjej kunna anpassa sig till ett "vanligt" liv den dagen hon nått sitt delmål att hamna i farangland och kan denna tjej någonsin leva i ett förhållande med en man eller kommer män i all evighet att för henne bara vara ett sätt att överleva, få ett bättre liv, ja en källa till försörjning och ett verktyg som kan användas som man själv tycker för att få mer pengar.

En tragiskt sanning om hur man i vissa byar uppfostrar sina döttrar, men vad tror ni, kan en tjej som denna någonsin kunna leva, vad vi i väst anser ett lite mer normalt liv, ja kan hon sluta tänka i formen av att ge män sex är verktyget att leva bekvämt?

Samt avslutningsvis, är ovanstående berättelse vanligt förekommande ute i de fattiga byarna, eller är denna mor och dotter speciella och denna typ av uppfostran mycket ovanlig?

Det blir nog ett ärrat liv efter några år !

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det konstigt att människan ser efter sig själv och är sig själv närmast? Jag tycker inte att det är något fel alls som tjejen gör med tanke på de förutsättningar en del människor har. Att utnyttja betalande faranger för att se till att man själv får ett bra liv ser jag bara som "whats comes around goes around"...

Varför är det bara västerlänningen som har rätt att planera, och med list, att utnyttja lägen samt att förskansa sig rikedom om möjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det konstigt att människan ser efter sig själv och är sig själv närmast? Jag tycker inte att det är något fel alls som tjejen gör med tanke på de förutsättningar en del människor har. Att utnyttja betalande faranger för att se till att man själv får ett bra liv ser jag bara som "whats comes around goes around"...

Varför är det bara västerlänningen som har rätt att planera, och med list, att utnyttja lägen samt att förskansa sig rikedom om möjligt?

Det handlar väl mer vilken väg hon väljer för sitt eget välmåendes skull!?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Varför är det konstigt att människan ser efter sig själv och är sig själv närmast? Jag tycker inte att det är något fel alls som tjejen gör med tanke på de förutsättningar en del människor har. Att utnyttja betalande faranger för att se till att man själv får ett bra liv ser jag bara som "whats comes around goes around"...

Varför är det bara västerlänningen som har rätt att planera, och med list, att utnyttja lägen samt att förskansa sig rikedom om möjligt?

Tja.

Kanske för att det är en riskabel karriärplan, både för den psykiska och fysiska hälsan?

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar väl mer vilken väg hon väljer för sitt eget välmåendes skull!?

Ja..och vad vi vet av det som beskrivits så trivdes hon ju bra..eller? Det är en jädra skillnad på att träffa en person som inget mer än vill ut från eländet än att träffa en person som med glädje delar med sig av sina planer och talar om hur hon gått tillväga och hur hon skall göra i framtiden för att nå sitt mål.

Det är svårt att spekulera om vad det är för tjej när man själv inte pratat med henne. Intrycket man får är dock att tjejen inte direkt far illa av sitt leverne om man ska dra några slutsatser av det Vaxet skrivit...

Sedan kan man ju undra varför Vaxet blir förbannad på tjejens list att skapa sig ett liv som hon verkar tro på. Kan det vara som så att det svider med cyniska bartjejer medans det är helt ok för oss faranger att ta planet till Thailand..dricka lite Chang och sedan lösa ut brudar för vår egen kroppsliga lust och vårt tillfälliga välbefinnande? Hm...

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag är inte direkt förvånad över tjejens oblyga planer för framtiden.

1. Hennes mamma var hora, och det yrkesvalet lönade sig tydligen eftersom hon landade på fötterna i Europa.

2. Hon jobbar själv som en dansande hora i en stad där prostitution säkert är det vanligaste yrkesvalet, så varför reflektera över yrkesvalet i den miljön hon vistas?

3. Hon har lärt sig att det med fördel går att leva gott på sitt utseende och sin kropp, så varför göra något annat?

4. Hon saknar utbildning och referensramar för att kunna sätta sig in i att hennes nuvarande liv inte är gångbart och hälsosamt i längden.

5. Hon är ”streetwise” och har redan mänger av erfarenhet som entydigt pekar på att Faranger är godtrogna, lättpåverkade och välbeställda, samt att de i huvudsak är intresserade av två ting – nämligen Sex och alkohol, vilket hon själv kan leverera med bravur.

I hennes ögon så har hon helkoll på läget, men frågan är väl om hennes torskar har det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja..och vad vi vet av det som beskrivits så trivdes hon ju bra..eller? Det är en jädra skillnad på att träffa en person som inget mer än vill ut från eländet än att träffa en person som med glädje delar med sig av sina planer och talar om hur hon gått tillväga och hur hon skall göra i framtiden för att nå sitt mål.

Det är svårt att spekulera om vad det är för tjej när man själv inte pratat med henne. Intrycket man får är dock att tjejen inte direkt far illa av sitt leverne om man ska dra några slutsatser av det Vaxet skrivit...

Sedan kan man ju undra varför Vaxet blir förbannad på tjejens list att skapa sig ett liv som hon verkar tro på. Kan det vara som så att det svider med cyniska bartjejer medans det är helt ok för oss faranger att ta planet till Thailand..dricka lite Chang och sedan lösa ut brudar för vår egen kroppsliga lust och vårt tillfälliga välbefinnande? Hm...

Hon sa att hon mådde bra över ett snack i en bar, i hennes lilla inlärda värld!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Kanske för att det är en riskabel karriärplan, både för den psykiska och fysiska hälsan?

/mvh

Mycket riktigt...men vet vi alternativen? Vet vi vad som annars hade kunnat bli hennes liv? Vet vi överhuvudtaget vart denna tjej håller hus och vilka kunder hon träffar? Det här är kanske en tjej som håller till på lite bättre barer och slipper med de värsta svinen.

Troligen är det en smått nedbrytande karriärplan, men tjejen kanske anser att det är värt det efter vad hennes mor lärt henne. Om man sedan ska tycka illa om hennes mor eller inte är väl upp till var och en...men bli inte ledsna över att vi skapat detta "monster" genom år av köpsex i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, hur många gånger har man inte hört från bartjejerna att dom vill sluta om dom kunde.

Men dom behövde pengarna till familjen. Eller är det deras plan att få så många faranger som möjligt att sända pengar till dom? :(

Jive ta hand om Lasse på bästa sätt, han börjar ju bli gammal. Lycka till med golfen på måndag.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon sa att hon mådde bra över ett snack i en bar, i hennes lilla inlärda värld!

Precis. I hennes lilla inlärda värld som vi inte ska springa och mästra henne för. Som jag skrev så vet vi inte hur det verkligen ligger till eftersom man inte kunnat prata med henne själv och göra bedömningen, men enligt det som Vaxet beskriver så ser det inte ut som en människa som lider mer än vad hon kan klara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller är det deras plan att få så många faranger som möjligt att sända pengar till dom? :(

MVH

Sakaeo

Där slog du nog huvudet på spiken. Jag tror att det är väldigt många faranger som blir blåsta på pengar efter att de varit på en nöjesresa till Thailand och tror sig funnit kärleken. Finns ju berättelser här på duktiga bartjejer som ljuger för männen att de slutat på baren och åkt hem till byn för att studera men att de behöver pengar...och farangen skickar. Bartjejerna kanske tjänar ruggigt med pengar om de klarar av att hålla alla bollar i luften. Men det är riskabelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. I hennes lilla inlärda värld som vi inte ska springa och mästra henne för. Som jag skrev så vet vi inte hur det verkligen ligger till eftersom man inte kunnat prata med henne själv och göra bedömningen, men enligt det som Vaxet beskriver så ser det inte ut som en människa som lider mer än vad hon kan klara...

Det är inte henne jag vill mästra hon har nog att tänka på, tycker bara det är tragiskt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade varit bra om hennes mor var en "krabbmor".

En sån mor som själv går snett men som försöker lära sina barn att gå rakt.

---

Kan förstå modern att hon valde det hon valde av olika anledningar.

Men att hon när hon hade fått ett bättre liv i västlandet inte kunde förmå att hjälpa sin dotter på ett bättre sätt.

---

I min by för över tjugo trettio år sedan fanns det ett par syskon som träffade farang när de jobbade i Bkk eller Pattaya.

De verkar har ett bra liv nu.

Men folk i byn verkade inte så impade över deras rikedom som de fick via det sättet som folk trodde de hade fått det från.

Det snackades lite om att de jobbat på nöjesbranchen men jag vet inte säkert.

Men den väg att träffa farang verkar inte vara förebild i vår by under de här drygt tjugo trettio åren som har gått.

Däremot så försöker man knyta kontakt med dem som har farangman för att blir förmedlad till någon singel farang i faranglandet.

Kan också säga att jag fick mycket bra kontakt med en av damerna som blev ihop med farang.

Jag älskade henne nästan. Hon var fortfarande mycket givmild och snäll mot mig när vi sågs igen för tio år sen när hon var på semester i Pattaya.

---

Skulle behöva mer tid att skriva ner all min kommentar.

Men får stanna här så länge.

---

Mvh

Magrood

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte henne jag vill mästra hon har nog att tänka på, tycker bara det är tragiskt!

Klart det är tragiskt...med våra mänskliga ögon. Det finns mycket som är tragiskt i denna värld..t ex anledningen till varför hon hamnar där..och varför det finns överhuvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där slog du nog huvudet på spiken. Jag tror att det är väldigt många faranger som blir blåsta på pengar efter att de varit på en nöjesresa till Thailand och tror sig funnit kärleken. Finns ju berättelser här på duktiga bartjejer som ljuger för männen att de slutat på baren och åkt hem till byn för att studera men att de behöver pengar...och farangen skickar. Bartjejerna kanske tjänar ruggigt med pengar om de klarar av att hålla alla bollar i luften. Men det är riskabelt.

Exactemente, har hört från en säker källa att di flesta faktiskt har ny pickup och stor villa.

Hörsägnaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om man av olika anledningar försöker marginalisera den här typen av iakttagelser så kan man inte bortse från att det förekommer. Jag har själv upplevt liknande händelser där en ung tjej såg fram emot att bli dansare i Pattaya direkt efter skolan, kraftigt påhejad av sin storasyster som tydligen var förebilden. Detta hade kanske varit lättare att förstå om familjen varit utfattig, men så var det inte i detta fall.

Men o andra sidan är det kanske lättare att förstå företeelsen när man ute i småbyarna ser den ena tjejen efter den andra drar iväg till Pattaya och kommer hem med en farang och bygger värdens lyxkåk på en potatisåker. Tror ni inte detta väcker reslusten? Om det därutöver finns en mamma eller annan släkting som framgångsrikt skapat sig ett bättre liv genom seriösa eller oseriösa metoder så kan man väl misstänka att andra också vill göra samma resa.

Att det finns baksidor att resa till Pattaya för att "dansa och sjunga" tror jag nog alla är överens om.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag har förstått det hela rätt, så jobbade mamman i "branchen" långt utanför bylivet och flickans uppfostran skedde också utanför byn.

Så - jag får inte riktigt ihop din koppling mellan denna tjejs uppfostran och uppfostran av tjejerna i allmänhet ute i byarna.

Jag tror att du har hittat ett enstaka människoöde, som inte har någon relevans i allmängiltig, thailändsk byauppfostran.

Den här typen av historier spär bara på fördomarna om Thailand och thailändare.

Försöker du tävla med Stickman eller...?

Du vet mycket väl att jag på intet sätt har några negativa värderingar om tjejerna i baren, så nån stickman blablabla är det inte fråga om.

Om hennes mor, som jobbade på bar i Bangkok, kom hem till byn och berättade hur bra det var, samt hade med sig pengar, och i samma veva la upp planen för dottern, ja då blir nog barnet påverkat.

Även om mamman inte finns tillhands varje dag.

Och javisst jag har aldrig hört denna story tidigare, men faktum med denna tjej är dock att hon uppfostrats till att jobba i bar och sedemera ta sig till farangland.

Varför är det konstigt att människan ser efter sig själv och är sig själv närmast? Jag tycker inte att det är något fel alls som tjejen gör med tanke på de förutsättningar en del människor har. Att utnyttja betalande faranger för att se till att man själv får ett bra liv ser jag bara som "whats comes around goes around"...

Varför är det bara västerlänningen som har rätt att planera, och med list, att utnyttja lägen samt att förskansa sig rikedom om möjligt?

Självklart skall och får inte bara västerlänningar planera och med list "förskansa sig rikedom om möjligt"

Men ännu en gång.

De tjejer som p.g.a. olika olyckliga omständigheter och fattigdom hamnar i baren är redan alldeles för många.

Om nu småflickor av sina mödrar uppfostras och formas till att jobba i baren och detta blir norm för unga fattiga flickor, så tycker jag personligen att detta är helt åt helvete.

Har dock inget lösning på problematiken.

Tja.

Kanske för att det är en riskabel karriärplan, både för den psykiska och fysiska hälsan?

/mvh

Ja vill påstå att den fysiska faran självklart fanns för denna tjej, men den psykiska skadan var nog redan skedd, då hon inte på något sätt varken verkade förstå eller tycka att detta inte var som vilket annat jobb som helst.

Hennes syn på sex och män, ja faranger då alltså, den satt så djupt i henne, och min uppfattning är att hon inte för en sekund tyckte hennes yrkesval var varken jobbigt eller på annat sätt annorlunda än att vara t.e.x. brevbärare.

Den enda skillnaden var att hon tjänade så mycket mer än andra yrkesgrupper, och för detta var hon stolt.

Mycket riktigt...men vet vi alternativen? Vet vi vad som annars hade kunnat bli hennes liv? Vet vi överhuvudtaget vart denna tjej håller hus och vilka kunder hon träffar? Det här är kanske en tjej som håller till på lite bättre barer och slipper med de värsta svinen.

Troligen är det en smått nedbrytande karriärplan, men tjejen kanske anser att det är värt det efter vad hennes mor lärt henne. Om man sedan ska tycka illa om hennes mor eller inte är väl upp till var och en...men bli inte ledsna över att vi skapat detta "monster" genom år av köpsex i Thailand.

Denna tjej har aldrig själv haft ett val vad hon skall göra när hon blir vuxen. Hon är uppfostrad till att jobba i bar och sedemera skaffa sig försörjande faranger.

Om hon jobbar i bra eller dålig bar tror jag inte rör henne i ryggen, då hon inte känner att hennes yrkesval är annorlunda än någon annans och absolut var helt befriad från vad vi skulle kalla moraliska betänkligheter.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Magrood skriver angående krabbmorsan kan jag inte annat än att hålla med om.

Kan ju inte direkt klandra tjejen, hon har ju inte direkt gjort några val, varken bra eller dålig. Hon har blivit stöpt efter hennes mors önskemål.

En mor som efter sin egen världsbild har "lyckats". Och istället för att använda allt som står i hennes kraft för att bryta mönstret, så tycker hon att dottern skall gå samma väg.

Fy fan för den modern!

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna moder har gjort det lätt för sig. Hon undviker kritik av sitt eget liv genom att rekommendera samma livsstil för dottern.

Om hon verkligen ville göra det bästa för sin dotter hade hon försökt se vilka unika egenskaper dottern har (alla människor har något unikt) och bygga på det. Modern har uppenbarligen inte ont om pengar, så vad är hennes ursäkt? Att sära på benen för farang må vara lukrativt, men jag tvivlar på att det skapar någon egentlig självkänsla hos dottern. Även om hon själv säger att hon är nöjd med moderns noga uttänkta plan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna moder har gjort det lätt för sig. Hon undviker kritik av sitt eget liv genom att rekommendera samma livsstil för dottern.

Om hon verkligen ville göra det bästa för sin dotter hade hon försökt se vilka unika egenskaper dottern har (alla människor har något unikt) och bygga på det. Modern har uppenbarligen inte ont om pengar, så vad är hennes ursäkt? Att sära på benen för farang må vara lukrativt, men jag tvivlar på att det skapar någon egentlig självkänsla hos dottern. Även om hon själv säger att hon är nöjd med moderns noga uttänkta plan.

Herr Chang har talat.

Här kommer våra egna moraliska värderingar in. Det hade varit trevligt att få moderns version också. Sedan är kanske strävan till ekonomiskt oberoende morot nog för att ta till de medel som krävs och här är hon sannerligen inte själv i världen om att göra det. Alla människor är giriga till sin natur och ett välmående ordnas bäst med ekonomiska värderingar då hela samhället lutas emot ekonomiska grundpelare. Det är hennes väg att nå till det mål vi alla strävar efter och vad är det som säger att denna tös har andra alternativ att välja på för att nå sitt mål?

Straffa modern utan att veta vart hon kommer ifrån och vilken historia hon har? Nej det gör inte jag...

Straffa dottern för att vilja få samma liv som sin mamma och göra det genom att offra sex-sju år av sitt liv? Nej det gör inte jag...

Modern hade kunnat ta sitt ansvar och bjuda in henne till Holland, men vi vet inte deras familjeband alls och varför hon inte gjort det för att skaffa bra man för henne i Holland utan att hon behöver prostituera sig.

Varför prostituerar sig folk överhuvudtaget när det finns fina skolor att gå på och när det finns fina advokatjobb att söka? Hmmm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...