Jump to content
IGNORERAD

En uppfostrad farangjägare med livsplanen klar sedan länge.


Vaxet

Recommended Posts

Du är nedlåtande om Thailand och thailändskorna. Mer behöver jag inte säga. Lite lustigt att du är Thailandsresenär med den inställningen du verkar ha till landet och befolkningen. Det är inte första gången du skriver liknande.

Du hasplar ur dig ett ganska grovt pastaende om att jag ar nedlatande mot thaitjejer och sedan anser att du inte behover saga mer trots att ett fortydligande efterfragas. Da blir slutsatsen att antingen sa har du inget belagg for ditt laga pastaende och du darmed ljuger eller sa ar du sa pass arrogant att du anser att du inte behover tydliggora. Da jag ar osaker pa vad du syftar pa sa valkomnar jag ett riktigt fortydligande istallet for annu lite fler intetsagande retoriska restprodukter.

En allman reflektion:

Aterigen sa verkar det som Thailand inte far ifragasattas. Intressant att se vilka som gar igang varje gang man andas nagot negativt om Thailand. Det ar sallan det ar expatsen som reagerar…...

Efter ca 7 ars heltids-boende i landet sa anser jag mig fatt en ganska bred och skapligt nyanserad bild av Thailand. Sjalvklart bjuder landet pa en rad positiva egenskaper som bade lockade hit mig samt fatt mig att stanna ar efter ar. Dock vore det mer an lovligt naivt att tro att bara for att det finns en rad positiva sidor sa ar allting perfekt. Att kritiskt ifragasatta/namna saker som jag upplever som negativa behover pa intet satt vara nedlatande. Att dra den slutsatsen ar helt klart att gora en intellektuell vurpa. Det blir ungefar lika illa som den svenska “krankt”-debatten och dess inflation.

Mycket med Kwampenthai ar pa ont och pa gott och det kommer val knappast som en chock att myntet har tva sidor. Jag ser inget skal till att skonmala verkligheten som jag upplever den. Framforallt inte utifran argumentationen att det kan tankas beflacka bilden av LOS som Utopia pa jorden.

Att du pastar att jag ar nedsattande mot thailandsk befolkning anser jag oriktigt. Jag vill pasta att jag pa allvar har anstrangt mig for att lara kanna landet jag en gang blev foralskad i. Att se Thailand bakom neonupplysta barer, vita sandstrander, traditionella shopping meckas och random tempel och naturreservat. Ett Thailand som ar komplicerat och problematiskt och kanske inte fullt lika lattalskat som jag forst trodde men samtidigt intressant, spannande och underbart. Tror nog att mitt forhallande till Thailand mognat och kanske blivit lite trakigt men samtidigt som nyforalskelsen ar over sa ar vi trygga i var vi har varandra just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 218
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    37

  • broder tuk tuk

    19

  • conservator

    18

  • ronoh

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Serath!

Det är du som lever i en moralistisk låtsasvärld.

Åk till Pattaya och plocka ut en söt och trevlig tjej för longtime. Jag lovar dig efter ett tag när hon vant sig vid dig i sängen kommer ni båda att njuta i fulla drag.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand säger vi ibland att man säljer sin lilla risfält när man vill undvika ordet sälja sex.

En liten fråga. Syftar det "lilla risfältet" på att det är en extrainkomst eller syftar det direkt på kroppsdelen som används? Jag reagerade eftersom i svenskan har vi ju ordet f*tta som ursprungligen betydde "våt ängsmark".

Ursäkta att jag hakar upp mig men det är alltid kul att se om olika kulturer gjort samma associationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak jag gärna reflekterar över är att så många här, samt generellt i samhället, så ogärna vill tro på en prostituerad som säger att hon har det bra och tycker hon gjort rätt val i livet.

Varför är det så att så många människor som inte har någon som helst egen insikt i yrket fördömmer deras påståenden så lättvindigt?

Dom prostituerade egna åsikter ges aldrig något som helst värde i debatten. Dom pros som förhåller sig positiv till sina egna erfarenheter och gillar sitt yrkesval är enligt dom flesta prostitutionsmotståndare för dumma för att veta sitt eget bästa, alternativt så ljuger dom både för sig själv och sin omgivning. Och därför kan inte deras åsikt tas på allvar. Urdumt tycker jag personligen.

Att kalla det för sexliv är nog att ta i! och att försöka mästra har jag heller inget för/åter igen så är det ju inte flickorna i detta fallet man skall ha synpunkter på utan kunden i sig!

sedan vidhåller jag att själva tjänsten är inget som lyfter en människans självrespekt direkt/snacket runt omkring kommer ju ifrån handlingen och är konsekvensen av denna!

Jag håller med Kim i det här fallet. Jag tror att samhällets stigmatisering ofta är ett större problem än själva aktiviteten. Självklart finns det extremer åt båda håll även inom de som är där frivilligt (de som gör det för att få lite extra pengar och inte har några problem med det till de som måste och hatar varenda sekund) - men man kan väl ändå anta att dereas åsik ska tas i beaktande.

Ett bra exempel på samhällets inverkan tycker jag är jägare. I de flesta kulturer där man har en hög grad av självhushållande så är en duktig jägare någonting positivt. En person som ofta drar hem bytesdjur får högre status och så vidare. På en del platser i Indien så förhåller det sig dock tvärt om. Att vara jägare är något negativt eftersom man måste ta livet av djur för att överleva. Det är därför bara de fattigaste som jagar och det faktum att de jagar bidrar ännu mer till att de blir utstötta och föraktade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath!

Det är du som lever i en moralistisk låtsasvärld.

Åk till Pattaya och plocka ut en söt och trevlig tjej för longtime. Jag lovar dig efter ett tag när hon vant sig vid dig i sängen kommer ni båda att njuta i fulla drag.

BTT

Lite tragiskt att det där är allt du verkar leva för. I stort sett i varenda ämne om Thailand och thailands befolkning så tjatar du om prostituerade, longtime-shorttime osv...

Jag förstår även de som lackar ur pga ditt sätt att skriva och tänka runt tjejerna. Jag hakade mig på att du så lätt talade om att du drogat tjejer och även på vilket sätt du hittar dina "offer". Jag har fått intrycket att du är en snål person/svag ekonomi..och på det sättet försöker finna billigare alternativ ibland tjejerna i baren. Som ett rovdjur har du rört dig runt i barerna för att finna rätt tjej, troligen inte beroende på utseende utan mer i ekonomiska termer eller psykiska. Du pratar stolt om dina erfarenheter och har tydligen stannat overtime skapligt mycket för att hantera dina sexuella drifter. En del imponeras av det och det är tragiskt. Det är inte svårt att ragga tjejer med baht på fickan i barerna...det är ju nästan skrattretande att du ibland skriver som att du vore en casanova fast du betalt för sex.

Jag håller med Serath i det han skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hasplar ur dig ett ganska grovt pastaende om att jag ar nedlatande mot thaitjejer och sedan anser att du inte behover saga mer trots att ett fortydligande efterfragas. Da blir slutsatsen att antingen sa har du inget belagg for ditt laga pastaende och du darmed ljuger eller sa ar du sa pass arrogant att du anser att du inte behover tydliggora. Da jag ar osaker pa vad du syftar pa sa valkomnar jag ett riktigt fortydligande istallet for annu lite fler intetsagande retoriska restprodukter.

En allman reflektion:

Aterigen sa verkar det som Thailand inte far ifragasattas. Intressant att se vilka som gar igang varje gang man andas nagot negativt om Thailand. Det ar sallan det ar expatsen som reagerar…...

Efter ca 7 ars heltids-boende i landet sa anser jag mig fatt en ganska bred och skapligt nyanserad bild av Thailand. Sjalvklart bjuder landet pa en rad positiva egenskaper som bade lockade hit mig samt fatt mig att stanna ar efter ar. Dock vore det mer an lovligt naivt att tro att bara for att det finns en rad positiva sidor sa ar allting perfekt. Att kritiskt ifragasatta/namna saker som jag upplever som negativa behover pa intet satt vara nedlatande. Att dra den slutsatsen ar helt klart att gora en intellektuell vurpa. Det blir ungefar lika illa som den svenska “krankt”-debatten och dess inflation.

Mycket med Kwampenthai ar pa ont och pa gott och det kommer val knappast som en chock att myntet har tva sidor. Jag ser inget skal till att skonmala verkligheten som jag upplever den. Framforallt inte utifran argumentationen att det kan tankas beflacka bilden av LOS som Utopia pa jorden.

Att du pastar att jag ar nedsattande mot thailandsk befolkning anser jag oriktigt. Jag vill pasta att jag pa allvar har anstrangt mig for att lara kanna landet jag en gang blev foralskad i. Att se Thailand bakom neonupplysta barer, vita sandstrander, traditionella shopping meckas och random tempel och naturreservat. Ett Thailand som ar komplicerat och problematiskt och kanske inte fullt lika lattalskat som jag forst trodde men samtidigt intressant, spannande och underbart. Tror nog att mitt forhallande till Thailand mognat och kanske blivit lite trakigt men samtidigt som nyforalskelsen ar over sa ar vi trygga i var vi har varandra just nu.

Ok Wille. Jag får be dig om ursäkt för att jag missuppfattade vad du skrivit och att jag använde grova ord i min förklaring vad jag tyckte. Jag förstår att du har belägg för det du upplever med Thailand och det thailändska folket. Du har betydligt större erfarenhet runt detta än vad jag har och det du skrivit här, tillsammans med det tidigare är inte nedlåtande. Så jag hoppas att du är ok med min ursäkt.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Du lever i en drömvärld, Väx upp för fan.

Tror fortfarande inte du vart i Thailand eller utanför lekskolan för den delen heller. Beter dig som en fjortis som hoppas på kärlek från en hora du köpt utanför 7/11

Dina värdingar i alla trådar är sjuka, du har visst tydligen många fans här men det gör dig inte frisk.

Alla förtjänar kärlek. Även de utanför 7/11.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lovat mig själv att inte deltaga i fler trådar om barbrudar, har skummat igenom denna och det finns en sak som gör att jag skriver detta, och endast detta inlägg.

Skenhelighet, "jag har inget emot barbrudar", nähä, och detta måste man älta om och om igen, Atom var den som i alla fall var ärlig och skrev nåt som "jag väljer mina vänner från en annan samhällsklass", bra, verkligen ödmjukt, men fortfarande ärligt, sedan en mängd urskuldanden från en hel drös andra, varför är det så viktigt att förklara att man inte ser ner på barbrudar, rädsla för minuskarma kanske?

Det är ingen vidare trovärdighet i dessa självglorifierande påståenden typ "jag bryr mig inte om ifall XX har nyttjat barbrudar, men själv har jag inte och kommer aldrig att göra det." Om man inte bryr sig om vad andra gör/har gjort, varför måste det då printas stup i kvarten?

Historien i ingressen är tragisk nog i sig, behövs inga fler kommentarer till den.

Min "risbyhustru" gjorde ett i mångas tycke felaktigt val, ett av många felaktiga val vi alla gör, hon ville börja på baren för att betala sin dotters skolgång, det är min fulla övertygelse att hon har fler "systrar" än den i trådstarten

Tack och hej då från Baa

Hej Baa!

Den allra vanligaste anledningen till att någon skriver att de inte har något emot barbrudar är för att någon har anklagat dem för att se ner på barbrudar. Det händer ganska sällan att en dag går utan att någon pikar att någon skulle nervärdera prostituerade bara för att de inte håller med allt som barbesökarna konstaterar. Vanligaste sker det i samband med ifrågasättande av påståendet att de flesta thailändskor i Sverige har jobbat i bar samt att specifika skribenter pekas ut som männiksor som "ljuger om tjejens bakgrund" enbart pga av vilket stad de träffades i eller vilket yrke hon skulle ha haft i Thailand.

Varför att det så konstigt att de "felaktigt anklagade" vill göra klart att de inte har emot (f.d.) bartjejer. Det finns tydligen ganska många sådana i Sverige och de flesta på forumet vill visa att de respekterar dem. Jag tycker att det trots allt finns ganska mycket förståelse för f.d. bartjejer här och att deras män kan skriva om sina erfarenheter. Alla som är ihop med en f.d. tjej har inte många möjligheter att kunna diskutera sitt liv då flesta miljöer domineras av vanliga "prostitutionsfientliga" svenskar. Jag tycker att det är mycket bra att skribenter förtydligar att de inte har något emot bartjejer när de tycker att det behövs! :wai:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath!

Det är du som lever i en moralistisk låtsasvärld.

Åk till Pattaya och plocka ut en söt och trevlig tjej för longtime. Jag lovar dig efter ett tag när hon vant sig vid dig i sängen kommer ni båda att njuta i fulla drag.

BTT

Hej BTT!

Det är du som lever i en moralistisk låtsasvärld.

Stanna hemma eller åk till "vanliga" Thailand och charma en söt och trevlig tjej. Jag lovar dig efter ett tag när hon vant sig vid dig och om du behandlar henne rätt kommer du att få en underbar flickvän. Det går faktiskt att få kärlek utan att betala för det!

Hälsning

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

Stor skillnad på äkta kärlek och köpt "kärlek"...

Har du provat?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du provat?

Ja. Jag har provat på äkta kärlek. Men ärligt så ska jag säga att jag aldrig betalt för sex i den benämningen att jag gjort det i reda pengar rakt upp (krasst så betalar man alltid för sex). Men det behöver man inte vara någon Einstein för att förstå att det ena handlar om djupa känslor för varandra medans det andra är endast tillfälliga lustar även om det kan finnas drag av samma känsloupprymmelse hos köparen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan,lätt att ragga tjejer i barerna??hur vet du det dethar väl du aldrig gjort??Du är ensamstående va??Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Trams och hånfullt.

2. Du borde nog ta och lära dig läsa hela meningar och förstå att det är retorik och ironi. Den är formad som en fråga men meningen i sig har redan besvarats.

Vilken tur att det du skriver inte är trams utan "retorik och ironi"... :na:

Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig och jag undrar om det finns någon som kan..! :drinks:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan,lätt att ragga tjejer i barerna??hur vet du det dethar väl du aldrig gjort??Du är ensamstående va??Mvh Måne

Haha. Gå vidare nu. Försök inte att få mig att tro att det är ett svårt uppdrag att plocka ut en tjej från en bar i Thailand. Även om jag personligen inte valt att göra det så har jag varit i miljöer där jag enkelt kunnat göra det om jag hade haft lusten och tillfället.

Jag är ensamstående småbarnsfar men inte singel..ok? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur att det du skriver inte är trams utan "retorik och ironi"... :na:

Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig och jag undrar om det finns någon som kan..! :drinks:

Well..jag bryr mig inte om vad du provocerar fram. Dina skriverier på allehanda platser i forumet talar för sig självt. Omoget är en liknelse som kommer i tanke..men det finns flera. Så lämna detta nu och gå vidare så mår vi alla bra och får en fin, glad och trevlig helg.

Ha det gött! :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan,jag har absolut inga problem att gå vidare men jag reagerar på dina moraluppmaningar till alla och att du verkar hemskt bitter om någon inte tycker som du.Men vad vet jag du kanske är bitter.Och som du vet så är detta ett forum och då ingår väl olika åsikter.Att uppröras så enormt över dessa är lite lurt tycker jag.Och ha en trevlig och underbar dag nu när solen äntligen har tittat fram :friends: Mvh Måne som mår som en kung

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan,jag har absolut inga problem att gå vidare men jag reagerar på dina moraluppmaningar till alla och att du verkar hemskt bitter om någon inte tycker som du.Men vad vet jag du kanske är bitter.Och som du vet så är detta ett forum och då ingår väl olika åsikter.Att uppröras så enormt över dessa är lite lurt tycker jag.Och ha en trevlig och underbar dag nu när solen äntligen har tittat fram :friends: Mvh Måne som mår som en kung

Bitter? På vad?

Då får jag ursäkta mitt skrivna ord för jag känner mig verkligen inte bitter. Jag reagerar dock på plumpa inlägg och jag reagerar på vissa inlägg som känns omogna. Har inte för avsikt att mästra någon eller komma med moraluppmaningar utan bara skriva vad jag tycker...sedan får väl folk göra som de vill och önskar. Detta forum är ju fritt för alla om man håller sig inom ramarna för forumets regler, och det är väl att likna med samhället i stort.

Har inget emot BTT, förutom hans barhistorier som jag kan tycka går för långt samt att han själv ser sig ha någon sorts vänrelation till bartjejerna när han knappast är något annat än en sexköpare av stora mått. Att försöka ge en bild av sig själv som omtänksam och förstående samtidigt som man medvetet drogar tjejer som man "löst ut" är en bild som jag har svårt att ta till mig.

Jag vågar iallafall uttrycka min syn på det hela trots att det kan innebära minuskarma, medans en del andra håller på med barnsliga ryggdunkar..eller t o m bjuder ut sina bekanta till forumets stortorsk. Det känns smaklöst å det grövsta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

En liten fråga. Syftar det "lilla risfältet" på att det är en extrainkomst eller syftar det direkt på kroppsdelen som används? Jag reagerade eftersom i svenskan har vi ju ordet f*tta som ursprungligen betydde "våt ängsmark".

Ursäkta att jag hakar upp mig men det är alltid kul att se om olika kulturer gjort samma associationer.

Det är ju en himla tur att "mitt lilla potatisland" inte används i Sverige i alla fall. Tror inte jag skulle palla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom, vad menar du med en högere moral. Om jag har en vän som jag gillar vad har det med dottern att gör kan du förklara dig. :diablo:

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bitter? På vad?

Då får jag ursäkta mitt skrivna ord för jag känner mig verkligen inte bitter. Jag reagerar dock på plumpa inlägg och jag reagerar på vissa inlägg som känns omogna. Har inte för avsikt att mästra någon eller komma med moraluppmaningar utan bara skriva vad jag tycker...sedan får väl folk göra som de vill och önskar. Detta forum är ju fritt för alla om man håller sig inom ramarna för forumets regler, och det är väl att likna med samhället i stort.

Har inget emot BTT, förutom hans barhistorier som jag kan tycka går för långt samt att han själv ser sig ha någon sorts vänrelation till bartjejerna när han knappast är något annat än en sexköpare av stora mått. Att försöka ge en bild av sig själv som omtänksam och förstående samtidigt som man medvetet drogar tjejer som man "löst ut" är en bild som jag har svårt att ta till mig.

Jag vågar iallafall uttrycka min syn på det hela trots att det kan innebära minuskarma, medans en del andra håller på med barnsliga ryggdunkar..eller t o m bjuder ut sina bekanta till forumets stortorsk. Det känns smaklöst å det grövsta.

"Moralisk" är du men du saknar slutledningsförmåga helt och hållet. Det du skrev tidigare i en annan tråd om att du skulle tillhöra det absoluta toppen beträffande din IQ.

Men det har jag betvivlat länge, att du sedan kommer med påstående som du har om tolkat flera gånger och tagit helt ur sammanhanget om och om igen gör dig inte smartare. Det gör dig bara mindre tillförlitlig.

Jag hoppas att du tolkar detta rätt och slutar upp med en massa konstiga pålägg och tolkar alla andras inlägg till din egen fördel.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Moralisk" är du men du saknar slutledningsförmåga helt och hållet. Det du skrev tidigare i en annan tråd om att du skulle tillhöra det absoluta toppen beträffande din IQ.

Men det har jag betvivlat länge, att du sedan kommer med påstående som du har om tolkat flera gånger och tagit helt ur sammanhanget om och om igen gör dig inte smartare. Det gör dig bara mindre tillförlitlig.

Jag hoppas att du tolkar detta rätt och slutar upp med en massa konstiga pålägg och tolkar alla andras inlägg till din egen fördel.

Tycker att dina inlägg talar för sig själva. Vilken slutledningsförmåga anser du att jag inte har?

1. Det står överallt hur BTT behandlar sina "vänner" i barerna.

2. Du, med fantastiska moraliska och etiska värderingar samt utanpå detta har en slutledningsförmåga få förunnade, erbjuder dina bekanta thaitjejer som du fått via din flickvän till denne BTT.

Jupp. Jag tolkar det rätt.

IQ diskussionen får du ta med glimten i ögat. Jag anser mig inte vara intelligentare än andra. Det vore löjligt att tro.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev det moral igen..

Intressant att har pa forumet har moral nastintill blivit ett skallsord. Tycker det hymlas lite med hur jakla oppensinnade alla ar och "anything goes" mentaliteten. Visst ar det trist om det skall delas ut diverse pekpinnar hit och dit men samtidigt ar det uppfriskande med folk som faktiskt tar stallning (oavsett uppfattningar) snarare an alltid simmar medstroms.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...