Jump to content
IGNORERAD

En uppfostrad farangjägare med livsplanen klar sedan länge.


Vaxet

Recommended Posts

Jag har lovat mig själv att inte deltaga i fler trådar om barbrudar, har skummat igenom denna och det finns en sak som gör att jag skriver detta, och endast detta inlägg.

Skenhelighet, "jag har inget emot barbrudar", nähä, och detta måste man älta om och om igen, Atom var den som i alla fall var ärlig och skrev nåt som "jag väljer mina vänner från en annan samhällsklass", bra, verkligen ödmjukt, men fortfarande ärligt, sedan en mängd urskuldanden från en hel drös andra, varför är det så viktigt att förklara att man inte ser ner på barbrudar, rädsla för minuskarma kanske?

Det är ingen vidare trovärdighet i dessa självglorifierande påståenden typ "jag bryr mig inte om ifall XX har nyttjat barbrudar, men själv har jag inte och kommer aldrig att göra det." Om man inte bryr sig om vad andra gör/har gjort, varför måste det då printas stup i kvarten?

Historien i ingressen är tragisk nog i sig, behövs inga fler kommentarer till den.

Min "risbyhustru" gjorde ett i mångas tycke felaktigt val, ett av många felaktiga val vi alla gör, hon ville börja på baren för att betala sin dotters skolgång, det är min fulla övertygelse att hon har fler "systrar" än den i trådstarten

Tack och hej då från Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 218
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    37

  • broder tuk tuk

    19

  • conservator

    18

  • ronoh

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tycker inte Vaxet gör fel som tar upp frågan - inledningen och den efterföljande diskussionen är ju intressant att läsa.

Däremot så vill jag nog svara bestämt nej på hans fråga om detta är ett vanlig beteende hos thailändska mödrar i byarna. Det är nog inte ett vanligt beteende hos mödrar i något land i världen, inte heller i Thailand.

Den närmsta erfarenhet jag har av det Vaxet beskriver är nog en aningen desillusionerad 18 årig tjej som jobbade i Pattayas barer som en gång sa till mig - Varför kräver hon hela tiden så mycket pengar av mig... om sin mamma hemma byn. Samtidigt som tjejen fortsatte - Hon måste ju kunna gissa sig till vad jag egentligen gör för att få tag i pengarna här i Pattaya.

M a o så var hon, åtminstone just då, besviken på sin mor som krävde och krävde fast mamman, utan att egentligen veta bestämt, borde kunna gissa sig till hur dottern fick tag i pengarna som hon fick sig tillskickade.

Jag skulle kunna räkna upp betydligt fler exempel på bartjejer som nämt att dom via sitt (föraktade) jobb skickar pengar till sina småsystrars eller egna barns högre studier. I syfte att systrarna/barnen inte ska behöva göra samma sak som dom själva.

Så speciellt många mammor utan hjärta finns nog inte i Thailand.

En annan sak jag gärna reflekterar över är att så många här, samt generellt i samhället, så ogärna vill tro på en prostituerad som säger att hon har det bra och tycker hon gjort rätt val i livet.

Varför är det så att så många människor som inte har någon som helst egen insikt i yrket fördömmer deras påståenden så lättvindigt?

Dom prostituerade egna åsikter ges aldrig något som helst värde i debatten. Dom pros som förhåller sig positiv till sina egna erfarenheter och gillar sitt yrkesval är enligt dom flesta prostitutionsmotståndare för dumma för att veta sitt eget bästa, alternativt så ljuger dom både för sig själv och sin omgivning. Och därför kan inte deras åsikt tas på allvar. Urdumt tycker jag personligen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thailand är ett land som sätter pengar före allt som har med etik och moral att göra verkar vara en total överraskning för de stackars naiva faranger.

Jag startade en tråd om en tragisk historia och frågade Er medlemmar här på MPR om ni hört liknande historier, eller om detta bara är ett undantag.

Då dyker svar som ovanstående upp?

Thailand är ett fattigt land, och jag har varit i rätt många fattiga länder, de ser nästan likadana ut.

Bristen på pengar, i vissa länder även mat och bostad, skapar ett sug efter pengar och att få det bättre som vida överstiger eventuella moraliska betänkligheter.

Det är så vi människor fungerar, vår överlevnadsdrift är det viktigaste för oss, precis som andra arter på denna planet så är just överlevnad nummer ett.

Det är först när ens överlevnad är säkrad som vi börjar fundera i moral och etik, en rik person från ett västland behöver inte fundera på hur man skall ha råd att äta i morgon, hur man skall se till att barnen får gå i skola, hur ens föräldrar skall få mat på bordet och någonstans att bo samt läkarvård den dagen de blir sjuka. I fattiga länder över hela världen är dessa frågor dock en realitet varje dag, Det är lätt att som västerlänning då fördöma de handlingar som fattiga gör i jakten på att överleva samt kunna hjälpa sina nära och kära.

Thailändare är inte en sekund mindre etiska eller moraliska än något annat folkslag, och pengahungern i Thailand är inte värre än i något annat fattigt land.

Ni som någon gång besökt länder i Afrika vet att Thailand bara är en västanfläkt jämfört med den korruption och pengadyrkan som finns i många länder på denna kontinent.

Jag har lovat mig själv att inte deltaga i fler trådar om barbrudar, har skummat igenom denna och det finns en sak som gör att jag skriver detta, och endast detta inlägg.

Skenhelighet, "jag har inget emot barbrudar", nähä, och detta måste man älta om och om igen, Atom var den som i alla fall var ärlig och skrev nåt som "jag väljer mina vänner från en annan samhällsklass", bra, verkligen ödmjukt, men fortfarande ärligt, sedan en mängd urskuldanden från en hel drös andra, varför är det så viktigt att förklara att man inte ser ner på barbrudar, rädsla för minuskarma kanske?

Det är ingen vidare trovärdighet i dessa självglorifierande påståenden typ "jag bryr mig inte om ifall XX har nyttjat barbrudar, men själv har jag inte och kommer aldrig att göra det." Om man inte bryr sig om vad andra gör/har gjort, varför måste det då printas stup i kvarten?

Historien i ingressen är tragisk nog i sig, behövs inga fler kommentarer till den.

Min "risbyhustru" gjorde ett i mångas tycke felaktigt val, ett av många felaktiga val vi alla gör, hon ville börja på baren för att betala sin dotters skolgång, det är min fulla övertygelse att hon har fler "systrar" än den i trådstarten

Tack och hej då från Baa

Baa det kan ju annars vara så enkelt som att folk verkligen inte har något emot barbrudar, varken moraliskt eller på annat sätt, och att de i ren välvilja till de tjejer som hamnat i baren vill uttrycka sin sympati.

Ja om folk vill skriva vad de tycker, så låt dem göra detta, och bland oss som valt att bo i Thailand eller skriver på MPR, finns helt säkert en helt annan förståelse för en fattiga Thaitjejs val, än bland de som aldrig ens satt sin fot i Thailand, eller kommer hit på en semester någon gång vartannat år.

En annan sak jag gärna reflekterar över är att så många här, samt generellt i samhället, så ogärna vill tro på en prostituerad som säger att hon har det bra och tycker hon gjort rätt val i livet.

Varför är det så att så många människor som inte har någon som helst egen insikt i yrket fördömmer deras påståenden så lättvindigt?

Dom prostituerade egna åsikter ges aldrig något som helst värde i debatten. Dom pros som förhåller sig positiv till sina egna erfarenheter och gillar sitt yrkesval är enligt dom flesta prostitutionsmotståndare för dumma för att veta sitt eget bästa, alternativt så ljuger dom både för sig själv och sin omgivning. Och därför kan inte deras åsikt tas på allvar. Urdumt tycker jag personligen.

Detta är ju helrätt, vi västerlänningar tenderar att inte ens lyssna på vad andra säger, om de framför en tanke, en åsikt eller en annan moraluppfattning än vi själva har.

Då anser vi genast att personen är missledd, inte har förstånd att förstå, ljuger eller helt enkelt inte fattar sitt eget bästa.

Vi västerlänningar har nämligen svaret på moralen och vet hur livet skall levas, dessutom anser vi oss ha monopol på moralfrågorna och allt annat än vad vi anser, det är fel.

Avslutningsvis igen.

Min tanke med denna tråd var inte att skapa en ny tråd om barbrudar, nä min tanke var att dryfta och tala om vilken roll föräldrars påverkan på barn gör att fattiga flickor hamnar i baren.

Jag ville också höra om ni trodde att åsikten ibland Thailändare att prostitution egentligen är moraliskt felaktig, om denna åsikt håller på att förändras i fattiga delar av landet och att vägen till lyckan faktiskt går via baren och detta är på väg att bli helt naturligt och accepterat.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvar kanske du svarar pa din egen fraga genom att citera Mekong. Iaf for vissa ar det sakert sa att just avsaknaden fran moraliska aspekter i en situation dar "cash is king" som lockar. Vanliga knegare med lite eller inget ekonomiskt inflytande i Sverige far plotsligt "makt" och deras egon vaxer proportionerligt.

Sen far jag val tillsta att jag langt ifran alskar allt med Thailand. Tack och lov sa behover man inte deklarera forbehallslos karlek. Sjalvklart finns det negativa sidor med Thailand - precis som med allt annat. I mitt fall upplever jag dessa negativa sidor sa pafallande att jag inte ser nagon direkt framtid i landet eftersom jag inte vill att min dotter skall vaxa upp med den idag radande vardegrunden. En vardegrund som jag upplever langt mer cynisk och kall an nagonting jag upplevt i tex. Sverige. Manga av traditionerna och viss del av kulturen finner jag problematiska pga just detta. Hur kan man "alska" Phoo Jai-kulturen tex. osv?

- Alskar alla pa MPR Thailand? Kanske ar sa att manga alskar sina fruar snarare an sjalva landet.

- Vad ar det folk alskar? Lattillgangligheten, Sabai-Sanuk kulturen, "Cash is king" principen, stranderna, barerna, osv?

- Ar det ok att ha en nyanserad relation till landet eller maste allt beskrivas i termer som antingen eller?

Jag skulle inte heller låta mina barn växa upp och utbilda sej i Thailand, även om jag hade ett överflöd av pengar.

Risken är för stor att de skulle få med sej i ryggsäcken en inskränkt syn på det mesta.

Däremot är landet näst intill perfekt för en svensk pensionär med stabil ekonomi.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak jag gärna reflekterar över är att så många här, samt generellt i samhället, så ogärna vill tro på en prostituerad som säger att hon har det bra och tycker hon gjort rätt val i livet.

Varför är det så att så många människor som inte har någon som helst egen insikt i yrket fördömmer deras påståenden så lättvindigt?

Dom prostituerade egna åsikter ges aldrig något som helst värde i debatten. Dom pros som förhåller sig positiv till sina egna erfarenheter och gillar sitt yrkesval är enligt dom flesta prostitutionsmotståndare för dumma för att veta sitt eget bästa, alternativt så ljuger dom både för sig själv och sin omgivning. Och därför kan inte deras åsikt tas på allvar. Urdumt tycker jag personligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kräver lite hogre moralisk standard på en person for att kalla honom/henne en "god vän".

Jag kan forstå att vissa tjejer/killar tar ett jobb i baren som sista alternativ for att de inte kan hitta något annat sätt att

forsorja sina barn eller foräldrar på. Att någon väljer att jobba i bar for att pengarna är mer lättfortjänta är svårare att

acceptera och en mor som inte är overdrivet fattig, och som själv har erfarenhet från baren, som inte lyckas overtala sin

dotter att ta ett annat jobb ger jag inte mycket for.

Jag tycker dessutom att mamman i ursprungsinlägget hade klart dåliga råd, även om man bortser från det omoraliska.

En bartjej i Pattaya tjänar väl betydligt mycket mindre än en bartjej i Bkk skulle jag tro. For att inte tala om ifall hon ger

sig ut på "Asien touren" (Macao-HK-Singapore-Peking-Shanghai-Seoul) där de sällan tjänar under 1,000 SEK per natt utan

mellanhänder. Då borjar de ju faktiskt få en rimlig ersättning for det jobb och de risker de utsätter sig for.

Hej på dig Atom..

Du menar alltså att om man köper en prostituerad för under 1000 SEK/natt så är det omoraliskt men pröjsar man mer så är det OK ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Urdumt tycker jag också att man inte inser att det krossar ens självrespekt till det yttersta att behöva genomföra dessa tjänster mot betalning, det föder

nog en hel del sår i själen som jag tror sitter kvar i många år! Fler sår blir det säkert i fler människor runt om den proffesionella, mamma, pappa, bror pojkvän etc.

(vissa mammor undataget tydligen) Prova med att tankemässigt sätta dig in i situationen och placera en dotter el. flickvän på samma plats-hur känns det!

Kom hon sen hem o sa att det var faktskt inte så dumt det här jobbet, skulle alllt vara ok då?

Själv tror jag inte det är själva tjänsten som sådan som gör att tjejerna som utför den mår som sämst utan snarare hela samhällets fördömmande och bespottande av det dom gör. Av detta faktum tror jag dom största kvalen kommer.

Men visst, det finns väldigt många exempel på prostituerade tjejer som lider rena helveteskval. Dock har jag hört allt för många sansade och uppenbart intelligenta kvinnor i porrbranchen hävda att dom trivs med jobbet och dom stora pengar det ger. Inte minst på svensk teve och av svenska porrbranchtjejer. Så jag tror nog att det också finns en sida som porr/prostitutionsmotståndarna hårdnackat vägrar inse.

Alla människor tycker inte att deras eget kön är så himla heligt att det bara är förunnat den enda och riktiga kärleken. Vissa högaktar t o m pengar högre än sann kärlek även om många andra har svårt att ta det enkla faktumet till sig.

Personligen tänker jag dock inte mästra dom som inte ser på sitt sexliv på samma sätt som mig.

.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tror jag inte det är själva tjänsten som sådan som gör att tjejerna som utför den mår som sämst utan snarare hela samhällets fördömmande och bespottande av det dom gör. Av detta faktum tror jag dom största kvalen kommer.

Men visst, det finns väldigt många exempel på prostituerade tjejer som lider rena helveteskval. Dock har jag hört allt för många sansade och uppenbart intelligenta kvinnor i porrbranchen hävda att dom trivs med jobbet och dom stora pengar det ger. Inte minst på svensk teve och av svenska porrbranchtjejer. Så jag tror nog att det också finns en sida som porr/prostitutionsmotståndarna hårdnackat vägrar inse.

Alla människor tycker inte att deras eget kön är så himla heligt att det bara är förunnat den enda och riktiga kärleken. Vissa högaktar t o m pengar högre än sann kärlek även om många andra har svårt att ta det enkla faktumet till sig.

Personligen tänker jag dock inte mästra dom som inte ser på sitt sexliv på samma sätt som mig.

.

Att kalla det för sexliv är nog att ta i! och att försöka mästra har jag heller inget för/åter igen så är det ju inte flickorna i detta fallet man skall ha synpunkter på utan kunden i sig!

sedan vidhåller jag att själva tjänsten är inget som lyfter en människans självrespekt direkt/snacket runt omkring kommer ju ifrån handlingen och är konsekvensen av denna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tror jag inte det är själva tjänsten som sådan som gör att tjejerna som utför den mår som sämst utan snarare hela samhällets fördömmande och bespottande av det dom gör. Av detta faktum tror jag dom största kvalen kommer.

Men visst, det finns väldigt många exempel på prostituerade tjejer som lider rena helveteskval. Dock har jag hört allt för många sansade och uppenbart intelligenta kvinnor i porrbranchen hävda att dom trivs med jobbet och dom stora pengar det ger. Inte minst på svensk teve och av svenska porrbranchtjejer. Så jag tror nog att det också finns en sida som porr/prostitutionsmotståndarna hårdnackat vägrar inse.

Alla människor tycker inte att deras eget kön är så himla heligt att det bara är förunnat den enda och riktiga kärleken. Vissa högaktar t o m pengar högre än sann kärlek även om många andra har svårt att ta det enkla faktumet till sig.

Personligen tänker jag dock inte mästra dom som inte ser på sitt sexliv på samma sätt som mig.

.

Jepp, alla är inte samma lika. För vissa kan nog sex med stormagade och håriga

gubbar te sig ytterst motbjudande medans det för andra är ungefär lika normalt

som att gå till affärn och handla cigg. För dem kanske det finns en rad handlingar

som är långt mer frånstötande att utföra änn att ta betalt för att ha sex med tjocka

Sune eller John Holmes.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lovat mig själv att inte deltaga i fler trådar om barbrudar, har skummat igenom denna och det finns en sak som gör att jag skriver detta, och endast detta inlägg.

Skenhelighet, "jag har inget emot barbrudar", nähä, och detta måste man älta om och om igen, Atom var den som i alla fall var ärlig och skrev nåt som "jag väljer mina vänner från en annan samhällsklass", bra, verkligen ödmjukt, men fortfarande ärligt, sedan en mängd urskuldanden från en hel drös andra, varför är det så viktigt att förklara att man inte ser ner på barbrudar, rädsla för minuskarma kanske?

Det är ingen vidare trovärdighet i dessa självglorifierande påståenden typ "jag bryr mig inte om ifall XX har nyttjat barbrudar, men själv har jag inte och kommer aldrig att göra det." Om man inte bryr sig om vad andra gör/har gjort, varför måste det då printas stup i kvarten?

Historien i ingressen är tragisk nog i sig, behövs inga fler kommentarer till den.

Min "risbyhustru" gjorde ett i mångas tycke felaktigt val, ett av många felaktiga val vi alla gör, hon ville börja på baren för att betala sin dotters skolgång, det är min fulla övertygelse att hon har fler "systrar" än den i trådstarten

Tack och hej då från Baa

Jag har aldrig, I denna trad eller I nagon annan, skrivet det Baa pastar. Ev sammanfattar jag mina tankar I detta uttjatade amne pa mandag da jag har tillgang till min laptop igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utveckla garna!

Vad ar det som du tolkar som "skit" och hur relaterar det till ordspraket "man ar sig sjalv narmast".

Du är nedlåtande om Thailand och thailändskorna. Mer behöver jag inte säga. Lite lustigt att du är Thailandsresenär med den inställningen du verkar ha till landet och befolkningen. Det är inte första gången du skriver liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är nedlåtande om Thailand och thailändskorna. Mer behöver jag inte säga. Lite lustigt att du är Thailandsresenär med den inställningen du verkar ha till landet och befolkningen. Det är inte första gången du skriver liknande.

Wille bor och jobbar i Thailand. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste om en tjej i Phan Bua Nua som dagligen åt bajs.

Är det vanligt ute i Issan-byarna?

Frågovise Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille bor och jobbar i Thailand. :)

Skulle det göra saken bättre?

Jag kanske har tolkat inläggen fel.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Att förkasta Thailand för egenskaper som finns i varje västerländskt land och absolut inte minst i Sverige är fördomsfullt och ganska förolämpande mot det thailändska folket.

Om detta nu skulle vara rätt...varför älskar vi landet, traditionerna och kulturen som så uppenbart står för saker vi själva anser vara så fel för hur man ska leva livet?

Du klarar fortfarande inte av att skilja på fördomar och verkligheten och sen tror du att Thailand är rättfärdigat för att samma problem finns i andra länder.

Låter snarare som att det är du som blir förolämpad av att höra sanningen och inte vill inse hur verkligheten ser ut i Thailand.

Du kan ju börja med att själv svara på din egen fråga eftersom du indirekt säger emot dig själva.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag har lovat mig själv att inte deltaga i fler trådar om barbrudar, har skummat igenom denna och det finns en sak som gör att jag skriver detta, och endast detta inlägg.

Skenhelighet, "jag har inget emot barbrudar", nähä, och detta måste man älta om och om igen, Atom var den som i alla fall var ärlig och skrev nåt som "jag väljer mina vänner från en annan samhällsklass", bra, verkligen ödmjukt, men fortfarande ärligt, sedan en mängd urskuldanden från en hel drös andra, varför är det så viktigt att förklara att man inte ser ner på barbrudar, rädsla för minuskarma kanske?

Det är ingen vidare trovärdighet i dessa självglorifierande påståenden typ "jag bryr mig inte om ifall XX har nyttjat barbrudar, men själv har jag inte och kommer aldrig att göra det." Om man inte bryr sig om vad andra gör/har gjort, varför måste det då printas stup i kvarten?

Historien i ingressen är tragisk nog i sig, behövs inga fler kommentarer till den.

Min "risbyhustru" gjorde ett i mångas tycke felaktigt val, ett av många felaktiga val vi alla gör, hon ville börja på baren för att betala sin dotters skolgång, det är min fulla övertygelse att hon har fler "systrar" än den i trådstarten

Tack och hej då från Baa

Härligt Baa välkommen igen :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Du klarar fortfarande inte av att skilja på fördomar och verkligheten och sen tror du att Thailand är rättfärdigat för att samma problem finns i andra länder.

Låter snarare som att det är du som blir förolämpad av att höra sanningen och inte vill inse hur verkligheten ser ut i Thailand.

Du kan ju börja med att själv svara på din egen fråga eftersom du indirekt säger emot dig själva.

Jag vet mycket väl att Thailand inte bara är underbart utan att även det landet..precis som alla andra länder...har problem med vissa delar i samhället.

Vilken fråga är det du vill jag ska svara på? Och på vilket sätt tycker du att jag säger emot mig själv?

Ska man hårddra lite, som du tycks göra mot mig, så är det ju lustigt att du klankar ned på Thailand om att landet har dålig etik och moral..samtidigt som du själv kallar dig för "Mekong" med en avatar av en man som skjuter med ett vapen. I Buddhismens etiska regler finns avståndstagande från droger och alkohol, vapen och dödande. Men jag ska inte vara så okänslig att kalla dig för oetisk och omoralisk. Jag känner dig inte. ;)

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken fråga är det du vill jag ska svara på? Och på vilket sätt tycker du att jag säger emot mig själv?

Jag trodde du klarade av att läsa ditt eget inlägg men tydligen inte. :clapping:

Frågan som är markerat med svart och som du avslutat med ett frågetecken. :whistle:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde du klarade av att läsa ditt eget inlägg men tydligen inte. :clapping:

Frågan som är markerat med svart och som du avslutat med ett frågetecken. :whistle:

1. Trams och hånfullt.

2. Du borde nog ta och lära dig läsa hela meningar och förstå att det är retorik och ironi. Den är formad som en fråga men meningen i sig har redan besvarats.

Därav min undran varför jag ska besvara det som redan besvarats...

Nog om detta nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sagt!

I ett thaiforum med ambitionen att ha högt i tak ska man kunna ta upp i stort sett allt som berör landet. Tar man bara upp de positiva sakerna så blir det snart ett ganska slätstruket forum och förmedlar heller inte den sanna bilden av landet.

De flesta av oss har nog tillräckligt med erfarenheter av Thailand, om än i olika grad och är medvetna om både dess fördelar som nackdelar. Berättelser av den här typen kan ge oss ett annat perspektiv på hur tillvaron kan vara hos andra. Det finns många tragiska människoöden och det här är bara ett av dem. Med vårt västerländska synsätt ska vi heller inte vara för snabba med att döma varken den ena eller andra. Vem vet vad vi själva hade gjort om vi befunnit oss i deras situation?

*Jerker.

Hade jag haft en tjej vars syster planerade att börja jobba i nöjesindustrin hade jag med största säkerhet inte blivit glad. Ledsen, frustrerad och besviken möjligtvis men inte glad.

Då hade jag hellre försökt att få henne att gå i skolan ett par år till och hade ställt upp och stöttat henne ekonomiskt under tiden om det hade varit nödvändigt. När hon efter avklarad skolgång fått tag i ett hyfsat jobb, som hon inte kunnat fått annars, hade det gjort mig glad. Riktigt glad.

Nu är hon inte så litet ca 35 år mamma 3 ungar och nyligen skild då finns det inte så mycket att göra. Den har tjejen tror jag kan göra bra pengar fast hon börjar bli lite gammal. Hon känd i byn för snacka som fan och låna pengar över allt. Så jag( och min sambo) tycker hög tid jobbar i hopp sina egna pengar.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag har ochså sett vissa porrfilmsdokumentärer där ett antal till synes leende och välmående blondiner med smala ben och stora sillikonpattar berättar hur isnpirerande och skiftande arbetet är.

Bland annat diskuterades kultfiguren och fulingen Ron Jeremys förmåga i sängen contra vissa viagrastinna muskelknuttar.

Diskussionen var till Rons fördel på grund av hans mjuka och ömma sätt plus att hans k*k kändes mjuk och skön trots storleken. Inte hård och smärtfull som vissa viagrakillars kukar.

Tydligen så värderas snällhet och ömhet även högt inom proffspipparbranchen.

En snäll kille känns ofta bättre i sängen än en tuff skitstövel.

De flesta kvinnor tänder nog mer på snällhet än tuffhet.

Jag vet att det finns bartjejer i Pattaya som kan njuta av sex om de tycker om killen och han är snäll och öm mot henne.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det finns bartjejer i Pattaya som kan njuta av sex om de tycker om killen och han är snäll och öm mot henne.

BTT

Du lever i en drömvärld, Väx upp för fan.

Tror fortfarande inte du vart i Thailand eller utanför lekskolan för den delen heller. Beter dig som en fjortis som hoppas på kärlek från en hora du köpt utanför 7/11

Dina värdingar i alla trådar är sjuka, du har visst tydligen många fans här men det gör dig inte frisk.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...