Jump to content
IGNORERAD

En uppfostrad farangjägare med livsplanen klar sedan länge.


Vaxet

Recommended Posts

Hur är det med olycklighet en och ärade människor?

Ni som har eller i er bekantskaps krets har Thaitjejer med detta förflutna är de så olyckliga och skadade av vad som tidigare hänt.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 218
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    37

  • broder tuk tuk

    19

  • conservator

    18

  • ronoh

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade Vaxets historia berättats av en journalist på svensk TV eller av från kvällspressen, så hade det blivit ett helsikes liv på MPR.

Märkligt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Vaxet,

Det är absolut tillåtet, kanske rentav önskvärt, att på detta forum ta upp både de dåliga och goda sidorna av Thailand och dess invånare. Speciellt om det är självupplevt, eller åtminstone direkt från källan.

Herr Chang har talat.

Jag reagerade i mitt första inlägg på att Vaxet kopplade ihop mammans uppfostran av flickan med uppfostran av flickorna ute i byarna och att han med den kopplingen är helt ute och cyklar och att den därför var orättvis och onödig.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina åsikter är väl att det bara är den mätte förunnat att inte mäta lycka i pengar .

Och att alla människor bör få födas med de tre okränkbara rättigheterna till liv, frihet och strävan efter lycka.

Utan lycka - inget liv.

Kan personligen inte klandra de som söker lycka, så länge metoden inte syftar till egen lycka på bekostnad av annans olycka.

Och om en mamma anser sig ha hittat frihet, trygghet och lycka och sedan vill hjälpa sin dotter till detsamma så ser

jag det mer som något naturligt än något som är dåligt.

Synd bara att mamman inte försökte erbjuda alternativa metoder för dottern att nå lycka och frihet.

Eller kunde bistå med pengar till t.ex en universitetsutbildning så att barnet kunde välja själv.

Men, om det slutgiltiga målet är trygghet och lycka - och dottern uppnår detta - så, slutet gott allting gott. Eller?

Undrar ibland vad jag själv skulle välja för väg här i livet om dyrkan av det manliga könet var som dagens dyrkan av det kvinnliga könet.

Kunde jag hänga ut slangen runt hörnet och få en hundring per slick så kanske mina ljumskar inte skulle vara lika stela som nu. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett hur folket i byn kämpar och försakar för att kunna ge barnen en så bra start i livet som möjligt.

Dessa människor förtjänar en bättre stämpel än den som Vaxets koppling ger upphov till och som gör mej så j***a upprörd.

Sällan hör man talas om de universitetsstuderande tjejer från finare familjer, som förenar nytta med nöje (enligt dem själva) och drygar ut fickpenningen på GoGo-barer i Bkk och Pattaya.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar ibland vad jag själv skulle välja för väg här i livet om dyrkan av det manliga könet var som dagens dyrkan av det kvinnliga könet.

Kunde jag hänga ut slangen runt hörnet och få en hundring per slick så kanske mina ljumskar inte skulle vara lika stela som nu. :)

Haha. Finns väl en medlem här som gnor till sig jeans hos äldre svenska damer. Så än finns det hopp för dina ljumskar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina åsikter är väl att det bara är den mätte förunnat att inte mäta lycka i pengar .

Och att alla människor bör få födas med de tre okränkbara rättigheterna till liv, frihet och strävan efter lycka.

Utan lycka - inget liv.

Kan personligen inte klandra de som söker lycka, så länge metoden inte syftar till egen lycka på bekostnad av annans olycka.

Och om en mamma anser sig ha hittat frihet, trygghet och lycka och sedan vill hjälpa sin dotter till detsamma så ser

jag det mer som något naturligt än något som är dåligt.

Synd bara att mamman inte försökte erbjuda alternativa metoder för dottern att nå lycka och frihet.

Eller kunde bistå med pengar till t.ex en universitetsutbildning så att barnet kunde välja själv.

Men, om det slutgiltiga målet är trygghet och lycka - och dottern uppnår detta - så, slutet gott allting gott. Eller?

Undrar ibland vad jag själv skulle välja för väg här i livet om dyrkan av det manliga könet var som dagens dyrkan av det kvinnliga könet.

Kunde jag hänga ut slangen runt hörnet och få en hundring per slick så kanske mina ljumskar inte skulle vara lika stela som nu. :)

Haha skrattar än. :great:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha. Finns väl en medlem här som gnor till sig jeans hos äldre svenska damer. Så än finns det hopp för dina ljumskar :)

Det finns hopp. :)

åk till Bangkok cha da hotel, våning 3, där finns en klubb där bara kvinnor befinna sig.

Eller nja det får även vistas killar i skoluniform eller annat utseende som drar till sig perversa och lustfulla damer i medelåldern.

Kvinnorna blir därefter som hungriga vargar och budgivningen är igång.

Ibland blir ett stackars bytte delat mellan flera kvinnor. Dessa kvinnor är relativt rika lyxfruar som är trötta på att mannen aldrig är hemma för att pyssla om deras lilla behov.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns hopp. :)

åk till Bangkok cha da hotel, våning 3, där finns en klubb där bara kvinnor befinna sig.

Eller nja det får även vistas killar i skoluniform eller annat utseende som drar till sig perversa och lustfulla damer i medelåldern.

Kvinnorna blir därefter som hungriga vargar och budgivningen är igång.

Ibland blir ett stackars bytte delat mellan flera kvinnor. Dessa kvinnor är relativt rika lyxfruar som är trötta på att mannen aldrig är hemma för att pyssla om deras lilla behov.

Det var ett bra tips! Jag tror BTT kommer smyga in där vid något tillfälle.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,jag känner en mamma san som har en dotter i Pattaya sen länge hon är en god vän till mig,och jobbat i bar i Pattaya i 20,år. Nu är hon chasier på en bar. hon har en dotter på 20,år, som ville jobba i bar, men mamma sa nej.Hon var i mammas bar när hon var yngre och såg allt vad farangerna betalade för drinkar och gick med tjejerna, och dom talade om hur mycket farangerna betalade för en natt. Hon tänkte att det var lätt fötjänta pengar. Fast mamman varnade att det kunde vara farligt. Men hon kunde inte stoppa henne. När jag frågade henne varför hon inte stoppade henne kom svaret hon gör som hon vill icon_baggirl.gif

MVHG

Sakaeo

Jag kräver lite hogre moralisk standard på en person for att kalla honom/henne en "god vän".

Jag kan forstå att vissa tjejer/killar tar ett jobb i baren som sista alternativ for att de inte kan hitta något annat sätt att

forsorja sina barn eller foräldrar på. Att någon väljer att jobba i bar for att pengarna är mer lättfortjänta är svårare att

acceptera och en mor som inte är overdrivet fattig, och som själv har erfarenhet från baren, som inte lyckas overtala sin

dotter att ta ett annat jobb ger jag inte mycket for.

Jag tycker dessutom att mamman i ursprungsinlägget hade klart dåliga råd, även om man bortser från det omoraliska.

En bartjej i Pattaya tjänar väl betydligt mycket mindre än en bartjej i Bkk skulle jag tro. For att inte tala om ifall hon ger

sig ut på "Asien touren" (Macao-HK-Singapore-Peking-Shanghai-Seoul) där de sällan tjänar under 1,000 SEK per natt utan

mellanhänder. Då borjar de ju faktiskt få en rimlig ersättning for det jobb och de risker de utsätter sig for.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så känns det mer och mer att det blivit ett medvetet yrkesval hos en del tjejer att välja baren framför skolan. orsaken? Lathet och girighet.

För de unga tjejerna runt om i byarna ser ju när "lampförsäljerskorna" dyker upp i hembyn runt Songkrahn och strör pengar omkring sig. Pengar de tjänat på att ligga på ryggen. Att denna proffession ärvs från mor till dotter är, tyvärr, bara naturligt.

Jag tror precis som några andra i tråden att den här morsans uppmuntrande av dotterna stammar från att hon vill bekräfta för sig själv att hon har gjort rätt.

Hur som helst en tragisk utveckling.

Hej MaiChai!

Bra inlägg tycker jag! Jag vill gärna komplettera med att säga att denna tragiska utveckling inte är unik för Thailand. I vår värld har vi väl den organiserade brottsligheten med maffian som bästa exempel. Sönerna och numera även döttrar förbereds hela livet för att delta i familjens organisation. Helst ska de ta examen i juridik eller ekonomi för att modernisera verksamheten.

Det finns en hel rad med andra beteenden som barn ofta kopierar från sina föräldrar även om föräldrarna inte har kallsinnigt försökt med det. Barn- och hustrumisshandlare är i mycket hög utsträckning till barn- och hustrumisshandlare. Förekomst av tobaksrökning, alkoholmissbruk, narkotikamissbruk, spelmissbruk osv. är också högt beroende av motsvarande beteende hos föräldrarna. Föräldrarna har oftast inte försökt att få sina barn att härma dem men de har väldigt ofta försvarat sitt beteende under hela barnens uppväxt. Samma gäller för en rad positiva beteenden också som universitetsstudier, motion, osv.

Det är vi föräldrar som bestämmer hur våra barn ska bli. Tyvärr finns det ruttna ägg över hela världen som inte bryr sig (eller inte är kunniga) om sitt barns framtid!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade Vaxets historia berättats av en journalist på svensk TV eller av från kvällspressen, så hade det blivit ett helsikes liv på MPR.

Märkligt.

Jo så är det säkert, men nu la jag upp en egen upplevelse på MPR, inte i TV eller kvällspressen, lite skillnad, eller?

Finns typ 1 miljon enlägg på MPR, TT och andra forum om Thailand som om de hamnat i pressen i stället för på ett forum som detta upprört många med Thaitjej, tänka bara på BTT:s alla inlägg genom åren.

På ett forum ok javisst, i pressen, nä jag tror inte det.

Men som sagt om är ett ord som kan användas som argument för i praktiken allt.

Jag reagerade i mitt första inlägg på att Vaxet kopplade ihop mammans uppfostran av flickan med uppfostran av flickorna ute i byarna och att han med den kopplingen är helt ute och cyklar och att den därför var orättvis och onödig.

Läs gärna sista meningen i min trådstart, jag ställer nämnligen en fråga där, "är detta ett undantag eller vanligt?"

Läs om, läs rätt och försök inte missförstå med flit.

Jag har sett hur folket i byn kämpar och försakar för att kunna ge barnen en så bra start i livet som möjligt.

Dessa människor förtjänar en bättre stämpel än den som Vaxets koppling ger upphov till och som gör mej så j***a upprörd.

Sällan hör man talas om de universitetsstuderande tjejer från finare familjer, som förenar nytta med nöje (enligt dem själva) och drygar ut fickpenningen på GoGo-barer i Bkk och Pattaya.

Ja vad skall jag säga, jag återberättade en en upplevelse jag varit med om, och just denna tjej kom från en fattig by någonstans, jag vet inte var.

Jag lovar att om hon kommit från en rik familj och haft samma story, så hade jag skriver det också.

Hej MaiChai!

Bra inlägg tycker jag! Jag vill gärna komplettera med att säga att denna tragiska utveckling inte är unik för Thailand. I vår värld har vi väl den organiserade brottsligheten med maffian som bästa exempel. Sönerna och numera även döttrar förbereds hela livet för att delta i familjens organisation. Helst ska de ta examen i juridik eller ekonomi för att modernisera verksamheten.

Det finns en hel rad med andra beteenden som barn ofta kopierar från sina föräldrar även om föräldrarna inte har kallsinnigt försökt med det. Barn- och hustrumisshandlare är i mycket hög utsträckning till barn- och hustrumisshandlare. Förekomst av tobaksrökning, alkoholmissbruk, narkotikamissbruk, spelmissbruk osv. är också högt beroende av motsvarande beteende hos föräldrarna. Föräldrarna har oftast inte försökt att få sina barn att härma dem men de har väldigt ofta försvarat sitt beteende under hela barnens uppväxt. Samma gäller för en rad positiva beteenden också som universitetsstudier, motion, osv.

Det är vi föräldrar som bestämmer hur våra barn ska bli. Tyvärr finns det ruttna ägg över hela världen som inte bryr sig (eller inte är kunniga) om sitt barns framtid!

Hälsning

Svarten

Ja, det är ju ungefär vad jag tycker.

Det finns så många i Thailand som sliter hårt för att sina bara skall få det bättre, och många föräldrar lever under långa perioder långt från sina barn, för att kunna hjälpa/försörja dem.

Jag hoppas och tror att denna mamma, denna tjej och hennes historia är ett undantag, men, ett så dåligt undantag att man bör diskutera detta istället för att tiga ihjäl det, så att detta inte blir accepterat.

Utan ifrågasättande av saker i ett samhälle som är fel, ja utan ifrågasättande kan dessa fel så småningom bli rätt enligt folks syn att se på saken, har hänt många gånger genom historien.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker i ungefär samma bana som MaiChai.

Att problemet är att det flesta har tendens att tro att de har rätt i sitt sätt att leva.

Antingen tror de det på riktigt, eller så försöker de tro det för att orka med sig själv.

Eller så "vet" de att de har rätt.

Mamman i det här fallet "vet" nog att hennes sätt är det bästa.

---

Jag tror att folk i allmänhet fortfarande ser ned på det yrket.

Men en tanke som slog mig var att:

I Thailand så ser man ned på prostitution på grund av att man har sex med "många" olika män... Det är vad jag alltid har trott i alla fall.

Det verkar vara mest det som är det sämsta med fenomenet.

När jag var yngre och naivare undrade jag med min ovanstående slutsats om "förakt" mot "yrket" hur vissa män kan vilja ha en kvinna som har legat med hundra eller tusen andra män som sin fru.

Ja, jag var naiv.

Jag måste påpeka att jag personligen inte ser ned på de som har det yrket.

Alla har inte samma förutsättningar i livet.

Jag kan inte se ned på dem som har det sämre bara för att jag råkar ha det lite bättre.

---

Men jag tror att jag har sett en skillnad i det "dåliga" och det "dåliga".

Det verkar som om man i Sverige ser ned på "yrket" på grund av att man "tar betalt" för sex. Inte för att man har sex med många.

---

Där tror jag att jag har fått svar på min naiva frågan sen jag var yngre.

---

I Thailand säger vi ibland att man säljer sin lilla risfält när man vill undvika ordet sälja sex.

---

I min by har det materiella behovet inte gått så långt överstyrt att man skulle prostituera sig för att få behovet uppfyllt - tror jag.

Jag tror som sagt att folk fortfarande ser ned på yrket och att man skulle uppfostra sina barn till det.

Men önskan att gifta sig med en farang är stor bland många familjer.

---

Jo,,, måste säga att vi har två katoy i byn som har varit och jobbat i Pattaya.

En av dem har hittat en man som skickar pengar till honom.

Han kom tillbaks till byn och väntade på visum.

Hans kille skickade ned pengar till honom för att fixa visum och annat - tror jag.

Men det slutade med att han spelade bort eller söp bort pengarna - så det blev ingen resa till faranglandet.

Och nu röker han Khrongthip istället för Marboro (hur det nu stavas).

Tror inte att de i byn ser dem som förebild direkt.

---

Mvh

Magrood

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan ifrågasättande av saker i ett samhälle som är fel, ja utan ifrågasättande kan dessa fel så småningom bli rätt enligt folks syn att se på saken, har hänt många gånger genom historien.

Absolut, Vaxet, här håller jag med, men vi kan väl ge fattigbyarna en chans när det nu, enl. vad jag har sett och hört, sakteliga går åt rätt håll.

Jag tror att fattigfolket i byarna skulle må lite bättre av att bli uppmärksammade och omnämnda för den lilla, men ändå positiva förändring som har skett och sker.

Skall det ske en förändring i Thailand, så är det här ute "revolutionen" måste starta och i det jobbet behöver de vårt stöd för moralisk styrka.

Tack f ö för en intressant debatt!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur att det finns lättlurade gamla faranger som tror att så fort de kommer till Thailand ska de hitta den stora kärleken i baren.

Att Thailand är ett land som sätter pengar före allt som har med etik och moral att göra verkar vara en total överraskning för de stackars naiva farangerna.

Tror inte man behöver vara Einstein för att räkna ut att de "stackars" bartjejerna ser en ljus framtid i sina yrkesval.

Det är alltid lätt att skylla på fördomar när man inte vill se verkligheten men så är det när sanningen är lite smärtsam.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thailand är ett land som sätter pengar före allt som har med etik och moral att göra verkar vara en total överraskning för de stackars naiva farangerna.

Vilken oerhörd tur att vi inte lever i ett girigt samhälle där alla försöker lura alla och där egoism genomsyrar folks tänkande och handlande. Vilken tur att vi inte har människor som struntar i etik och moral.

Thailand är ett land som är ganska likt USA av förklarliga skäl. Där, i möjligheternas land USA...där har de dubbelt så bra moral. Tror det kallas dubbelmoral. I Sverige..vårt vackra land Sverige..där bryr vi oss om människan och här har vi minsann inga brottslingar eller prostituerade. Vilket fint land vi lever i..jag är så lycklig över att vara svensk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken oerhörd tur att vi inte lever i ett girigt samhälle där alla försöker lura alla och där egoism genomsyrar folks tänkande och handlande. Vilken tur att vi inte har människor som struntar i etik och moral.

Thailand är ett land som är ganska likt USA av förklarliga skäl. Där, i möjligheternas land USA...där har de dubbelt så bra moral. Tror det kallas dubbelmoral. I Sverige..vårt vackra land Sverige..där bryr vi oss om människan och här har vi minsann inga brottslingar eller prostituerade. Vilket fint land vi lever i..jag är så lycklig över att vara svensk.

He he he...

Den var bra.

Undrar om det är någon som vågar skaffa barn med oss thailändskor. Vi som är så hemska.

Tänk om barnen bara blir mindre så bra som sina svenska fäder eftersom de har beblandat sig med det hemska thailändska blodet.

Hur ska det gå?

:suicide:

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

He he he...

Den var bra.

Undrar om det är någon som vågar skaffa barn med oss thailändskor. Vi som är så hemska.

Tänk om barnen bara blir mindre så bra som sina svenska fäder eftersom de har beblandat sig med det hemska thailändska blodet.

Hur ska det gå?

:suicide:

Mvh

Magrood

Jag kan intyga att "blandade" är minst lika bra som de ..hm :blush: .."rena". Jag har nämligen båda varianterna och jag ser ingen annan skillnad än det visuella. Alla är helt underbara!...alla tre menar jag :blush: . :D

Har två som är 20+ från tidigare förhållande med svensk tjej och ett barn på fem år som är till hälften thai.

Förresten så är jag svensk..med norskt och amerikanskt blod i mig. Min son är med andra ord Metronationell. Kom ihåg vart ni läste det ordet först. :laugh:

Jaja.googla på ni. :dance1:

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand är ett land som är ganska likt USA av förklarliga skäl. Där, i möjligheternas land USA...där har de dubbelt så bra moral. Tror det kallas dubbelmoral. I Sverige..vårt vackra land Sverige..där bryr vi oss om människan och här har vi minsann inga brottslingar eller prostituerade. Vilket fint land vi lever i..jag är så lycklig över att vara svensk.

Vad dum jag är som inte förstod att man inte behöver ha etik och moral i Thailand eftersom de har dubbelmoral i USA och Sverige har minsann också brottslingar och prostiuerade... att jag inte förstod de själv! :whistle:

Tror jag ska byta till thailändsk medborgare för då är man ju ursäktad oavsett vad man gör eftersom det är mycket värre i USA och Sverige. :clapping:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad dum jag är som inte förstod att man inte behöver ha etik och moral i Thailand eftersom de har dubbelmoral i USA och Sverige har minsann också brottslingar och prostiuerade... att jag inte förstod de själv! :whistle:

Tror jag ska byta till thailändsk medborgare för då är man ju ursäktad oavsett vad man gör eftersom det är mycket värre i USA och Sverige. :clapping:

Skillnaden var väl mer att du påstod något som jag tycker är felaktigt. Det finns alltid, i alla länder, människor som utnyttjar och utnyttjas. Att förkasta Thailand för egenskaper som finns i varje västerländskt land och absolut inte minst i Sverige är fördomsfullt och ganska förolämpande mot det thailändska folket.

Att Thailand är ett land som sätter pengar före allt som har med etik och moral

Om detta nu skulle vara rätt...varför älskar vi landet, traditionerna och kulturen som så uppenbart står för saker vi själva anser vara så fel för hur man ska leva livet?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

MaiChai!!

Döttrar ärver knappast sina mödrars prostituion.

Istället är det kompisar, andra bartjejer och andra influenser utanför familjen som påverkar en tjej till att sätta sig i en bar och gå med farang.

De flesta psykiskt friska mödrar gör väl allt för att deras döttrar ska få en bättre livsvä

Har modern jobbat ett antal år i baren vet hon om att de perversa gubbarna finns där och det tror jag inte man som moder vill att ens dotter ska behöva uppleva.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai!!

Döttrar ärver knappast sina mödrars prostituion.

Istället är det kompisar, andra bartjejer och andra influenser utanför familjen som påverkar en tjej till att sätta sig i en bar och gå med farang.

De flesta psykiskt friska mödrar gör väl allt för att deras döttrar ska få en bättre livsvä

Har modern jobbat ett antal år i baren vet hon om att de perversa gubbarna finns där och det tror jag inte man som moder vill att ens dotter ska behöva uppleva.

BTT

Matafai 555555

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand är ett land som sätter pengar före allt som har med etik och moral att göra

Om detta nu skulle vara rätt...varför älskar vi landet, traditionerna och kulturen som så uppenbart står för saker vi själva anser vara så fel för hur man ska leva livet?

Tyvar kanske du svarar pa din egen fraga genom att citera Mekong. Iaf for vissa ar det sakert sa att just avsaknaden fran moraliska aspekter i en situation dar "cash is king" som lockar. Vanliga knegare med lite eller inget ekonomiskt inflytande i Sverige far plotsligt "makt" och deras egon vaxer proportionerligt.

Sen far jag val tillsta att jag langt ifran alskar allt med Thailand. Tack och lov sa behover man inte deklarera forbehallslos karlek. Sjalvklart finns det negativa sidor med Thailand - precis som med allt annat. I mitt fall upplever jag dessa negativa sidor sa pafallande att jag inte ser nagon direkt framtid i landet eftersom jag inte vill att min dotter skall vaxa upp med den idag radande vardegrunden. En vardegrund som jag upplever langt mer cynisk och kall an nagonting jag upplevt i tex. Sverige. Manga av traditionerna och viss del av kulturen finner jag problematiska pga just detta. Hur kan man "alska" Phoo Jai-kulturen tex. osv?

- Alskar alla pa MPR Thailand? Kanske ar sa att manga alskar sina fruar snarare an sjalva landet.

- Vad ar det folk alskar? Lattillgangligheten, Sabai-Sanuk kulturen, "Cash is king" principen, stranderna, barerna, osv?

- Ar det ok att ha en nyanserad relation till landet eller maste allt beskrivas i termer som antingen eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som med allt annat så är inget perfekt. Har aldrig påstått det heller. Thailand, är ett land som alla andra, med både fördelar och nackdelar. Enda skillnaden som jag ser det är att det är varmare klimat, lättsammare inställning till livet, färgglatt och vacker omgivning och med snyggare tjejer.

Jag förstår att så många åker dit med anledningen av att "cash is king". Framförallt singelkillar...mer behöver man ju inte säga.

Personligen gillar jag inte landets korruption inom polisväsendet. Jag gillar inte heller friterade insekter...bland annat.

Tycker du snackar lite skit om Thailand, men det är ditt val. Man är sig själv närmast.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du snackar lite skit om Thailand, men det är ditt val. Man är sig själv närmast.

Utveckla garna!

Vad ar det som du tolkar som "skit" och hur relaterar det till ordspraket "man ar sig sjalv narmast".

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...