Jump to content
IGNORERAD

En uppfostrad farangjägare med livsplanen klar sedan länge.


Vaxet

Recommended Posts

Här kommer våra egna moraliska värderingar in. Det hade varit trevligt att få moderns version också. Sedan är kanske strävan till ekonomiskt oberoende morot nog för att ta till de medel som krävs och här är hon sannerligen inte själv i världen om att göra det. Alla människor är giriga till sin natur och ett välmående ordnas bäst med ekonomiska värderingar då hela samhället lutas emot ekonomiska grundpelare. Det är hennes väg att nå till det mål vi alla strävar efter och vad är det som säger att denna tös har andra alternativ att välja på för att nå sitt mål?

Straffa modern utan att veta vart hon kommer ifrån och vilken historia hon har? Nej det gör inte jag...

Straffa dottern för att vilja få samma liv som sin mamma och göra det genom att offra sex-sju år av sitt liv? Nej det gör inte jag...

Modern hade kunnat ta sitt ansvar och bjuda in henne till Holland, men vi vet inte deras familjeband alls och varför hon inte gjort det för att skaffa bra man för henne i Holland utan att hon behöver prostituera sig.

Varför prostituerar sig folk överhuvudtaget när det finns fina skolor att gå på och när det finns fina advokatjobb att söka? Hmmm...

Tja det finns ju kåtbockar som tycker det är kul att roa sig med många kvinnor, och om motsvarande skulle finnas hos det täckta könet så kan det ju vara en anledning att förena nytta med nöje...

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 218
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    37

  • broder tuk tuk

    19

  • conservator

    18

  • ronoh

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Exactemente, har hört från en säker källa att di flesta faktiskt har ny pickup och stor villa.

Hörsägnaren Arne

Har på senare tid hört att man kan skaffa sig ett hotell också.. något du också känner till? ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Har på senare tid hört att man kan skaffa sig ett hotell också.. något du också känner till? ;)

Synd att man inte är tjej och född i Thailand,suck :(:(

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt historia, om den nu är sann?! Det första som slog mig var att tjejen 20 år gammal och modern bor i Europa. Det som jag upplevt är ju att dom flesta ta med sina barn till det nya landet dom flyttar till. Om nu inte modern hittade rätt farang nyligen, vilket är väldigt tveksamt.

Vaxet, ställde du och din fru inga motfrågor eller försökte förklara för henne hur illa det lät?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det finns ju kåtbockar som tycker det är kul att roa sig med många kvinnor, och om motsvarande skulle finnas hos det täckta könet så kan det ju vara en anledning att förena nytta med nöje...

Du missade nog poängen där. ;) Självklart vet jag varför...men det är ändå lite ironiskt och naivt att tro att alla människor har samma val som alla andra om hur de kan lyckas i livet. Vi får alla en "lott" i näven som vi ska göra det bästa vi kan av för att överleva och för att skaffa oss ett bra liv. Den lott vi får ter sig olika för varje individ och man startar sitt liv med olika förutsättningar och möjligheter..så är det bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det är väl inget nytt att majoriteten av de tjejer som jobbar i barerna är ute efter att hitta en god och penningstark farang att gifta sig med och flytta utomlands.

I de flesta fall är det inte mödrarna som påverkar dem utan istället äldre systrar och andra tjejer i barerna och deras rumskamrater.

När en tjej kommer ny till en bar dröjer det inte länge förrän hon snappat upp alla historierna om gubbarna som skickar pengar och tar med sig tjejerna till England och Amerika etc.

Sedan har vi de återvändande tjejerna som kommer tillbaka och berättar hur bra ekonomiskt de fått det i utlandet med 62 årige Sture och hur välbärgad och snäll han är.

Tror fan det att många tjejer kämpar på och biter ihop och drömmer om att Mr bigmoney en dag ska slå sig ner och kära ned sig i tjejen.

De flesta tjejer vet att drömmen är svår att hitta men så länge de ser att andra lyckas kommer drömmen att leva kvar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att man inte är tjej och född i Thailand,suck :(:(

Det finns ingrepp för sådan.. Såg i Bangkok post classified delen att det bara kostade 100000 baht för könsbytte, men sedan måste du ju muta dig till en ny identitet eftersom inte Thailand tillåter ladyboys att skriva in ms istället för mr i passet eller dvs identitet handlingar..

Appropå mamman är det säkert att hennes mamma inte är en pappa också, jag har hört att det finns sådana.

Efter att ha lästa "ladyboys the third gender of Thailand" så börjar jag bli lite paranoid.

En kvinna hade tydligen lurat en farang i 8 år innan han upptäckte att inte var en kvinna sedan födsel, det krävdes en del list, mensbindor placerades ut på diverse platser för att intyga om att det verkligen var en kvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt historia, om den nu är sann?! Det första som slog mig var att tjejen 20 år gammal och modern bor i Europa. Det som jag upplevt är ju att dom flesta ta med sina barn till det nya landet dom flyttar till. Om nu inte modern hittade rätt farang nyligen, vilket är väldigt tveksamt.

Vaxet, ställde du och din fru inga motfrågor eller försökte förklara för henne hur illa det lät?

Nä vi ställde ingen direkta motfrågor då detta knappast liknade en intervju, snarare så berättade hon sin historia för oss utan att vi bett om det.

Och ja, historian är sann, och även om jag varit rätt länge i Thailand så tycker jag att denna unga tjejs historia sticker ut en hel del från vad jag hört tidigare.

Och det är det faktiskt rätt vanligt att modern som flyttat till Europa låter barnen stanna kvar hos mormor och morfar i Thailand, framförallt om barnen är lite äldre och dessutom den nye mannen inte vill ha nya barn, bara en fru.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Samt avslutningsvis, är ovanstående berättelse vanligt förekommande ute i de fattiga byarna, eller är denna mor och dotter speciella och denna typ av uppfostran mycket ovanlig?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive ta hand om Lasse på bästa sätt, han börjar ju bli gammal. Lycka till med golfen på måndag.

MVH

Sakaeo

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju möjligt att detta borde tigas ihjäl och att jag gjorde fel som startade denna tråd genom att berätta min upplevelse.

Men om vi inte på ett Thaiforum som detta kan skriva om denna typ av problem som uppstår i Thailand på grund av fattigdom, okunskap och missriktad välvilja till sina barn, var kan man då dryfta denna fråga?

Ja vi kanske bara skall skriva om det bästa ölet, den finaste stranden och den bästa restaurangen, i övrigt skall vi blunda för den realitet som turismen och då framför allt sexturismen innebär för de Thailändska fattiga flickorna.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att nar jag hörde min tjejs lilla syster åkte till Pattya blev jag riktig glad pgr det var ofta hon ställde till problem (ekonomiska) för familjen.

Nu har hon svensk falang så kanske kommer hon till Sverige.

Min svärmor tycker jag ofta ställer ofta höga krav på sin dotter förstor inte ibland varför hon måste följa dom.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju möjligt att detta borde tigas ihjäl och att jag gjorde fel som startade denna tråd genom att berätta min upplevelse.

Men om vi inte på ett Thaiforum som detta kan skriva om denna typ av problem som uppstår i Thailand på grund av fattigdom, okunskap och missriktad välvilja till sina barn, var kan man då dryfta denna fråga?

Ja vi kanske bara skall skriva om det bästa ölet, den finaste stranden och den bästa restaurangen, i övrigt skall vi blunda för den realitet som turismen och då framför allt sexturismen innebär för de Thailändska fattiga flickorna.

Men Vaxet, det här spåret i skivan som du tar upp, är ju gammalt och slitet och inte ens representativt för människorna i Thailand.

Jag tror det skulle gynna utvecklingen i Thailand och dess rykte om man i stället fick läsa om allt det positiva som sakteliga tar form i landet.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju möjligt att detta borde tigas ihjäl och att jag gjorde fel som startade denna tråd genom att berätta min upplevelse.

Men om vi inte på ett Thaiforum som detta kan skriva om denna typ av problem som uppstår i Thailand på grund av fattigdom, okunskap och missriktad välvilja till sina barn, var kan man då dryfta denna fråga?

Ja vi kanske bara skall skriva om det bästa ölet, den finaste stranden och den bästa restaurangen, i övrigt skall vi blunda för den realitet som turismen och då framför allt sexturismen innebär för de Thailändska fattiga flickorna.

Tycker det är en bra tråd (första posten) samt några som faktiskt tycker det är värt att diskutera detta ämne och liknande ämnen borde dryftas mer på MPR samt mer seriöst, sen har ju en del idi*ter fyllt på med skit som vanligt.

Men för att återgå till ämnet i sig, Vad som förvånat mig mest är ju den kyla och tidsaspekt hon har för sin dotter med horhus som grundskola samt lura människor resten av sitt liv så kallsinnigt känns ju för en annan helt sjukt. Men Lycksökerskor och Sol och vårare finns i alla kulturer och det går nog inte att ändra på.

Tror inte det finns många av den typen av mödrar i Thailand, Hon är ju uppenbarligen mentalt sjuk eller helt enkelt lärt sig det som hora och intalat sig att det är enda vägen till "lycka"

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju möjligt att detta borde tigas ihjäl och att jag gjorde fel som startade denna tråd genom att berätta min upplevelse.

Men om vi inte på ett Thaiforum som detta kan skriva om denna typ av problem som uppstår i Thailand på grund av fattigdom, okunskap och missriktad välvilja till sina barn, var kan man då dryfta denna fråga?

Ja vi kanske bara skall skriva om det bästa ölet, den finaste stranden och den bästa restaurangen, i övrigt skall vi blunda för den realitet som turismen och då framför allt sexturismen innebär för de Thailändska fattiga flickorna.

Bra sagt!

I ett thaiforum med ambitionen att ha högt i tak ska man kunna ta upp i stort sett allt som berör landet. Tar man bara upp de positiva sakerna så blir det snart ett ganska slätstruket forum och förmedlar heller inte den sanna bilden av landet.

De flesta av oss har nog tillräckligt med erfarenheter av Thailand, om än i olika grad och är medvetna om både dess fördelar som nackdelar. Berättelser av den här typen kan ge oss ett annat perspektiv på hur tillvaron kan vara hos andra. Det finns många tragiska människoöden och det här är bara ett av dem. Med vårt västerländska synsätt ska vi heller inte vara för snabba med att döma varken den ena eller andra. Vem vet vad vi själva hade gjort om vi befunnit oss i deras situation?

*Jerker.

Hade jag haft en tjej vars syster planerade att börja jobba i nöjesindustrin hade jag med största säkerhet inte blivit glad. Ledsen, frustrerad och besviken möjligtvis men inte glad.

Då hade jag hellre försökt att få henne att gå i skolan ett par år till och hade ställt upp och stöttat henne ekonomiskt under tiden om det hade varit nödvändigt. När hon efter avklarad skolgång fått tag i ett hyfsat jobb, som hon inte kunnat fått annars, hade det gjort mig glad. Riktigt glad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Modern till den flicka förstår nog inte riktigt vilket misstag hon har begått.

Det låter lite som att med den uppfostran som tjejen har fått så finns det ingen återvändo. Hon kommer antagligen leva av och an med diverse suger daddys innan hon till slut är allt för särgad och outbildad för att någonsin klara sig.

Man kan inte sälja sex hela livet, och risken är stor för dvs smittor.

Enligt HIV linjen här i Thailand så skall tydligen 500000 thailändare bära på smittan.

Det borde tas upp mer i skolorna, kanske räddar detta några enstaka kvinnor ifrån att ge sig ut för att tjäna snabba pengar.

Sex och samlevnad har vi haft sedan flera generationer tillbaka i Sverige.

Jag kan inte förstå hur ett land med över 2 miljoner sexarbetare inte har åtminstone 1 lektion per termin ifrån årkurs 3 och uppåt.

Det skall präntas in tidigt i huvudet vad som gäller.

Föräldrarna verkar inte ta tag i saken heller.

Jag förstår att det är ett stort tabu i den thailändska kulturen att prata om sex... Men det är så ohyggligt korkat av politiker och andra auktoriteter att nonchalera ett så uppenbart problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju möjligt att detta borde tigas ihjäl och att jag gjorde fel som startade denna tråd genom att berätta min upplevelse.

Men om vi inte på ett Thaiforum som detta kan skriva om denna typ av problem som uppstår i Thailand på grund av fattigdom, okunskap och missriktad välvilja till sina barn, var kan man då dryfta denna fråga?

Ja vi kanske bara skall skriva om det bästa ölet, den finaste stranden och den bästa restaurangen, i övrigt skall vi blunda för den realitet som turismen och då framför allt sexturismen innebär för de Thailändska fattiga flickorna.

Absolut inte Vaxet, denna tråd lyfter en sida av Thailand som många hade hoppats slippa se, men sett ändå.

Jag minns en kväll i Pattaya, när jag satt med ett par vänner på en bar (kan ha varit "NEVADA"), då en söt tjej satte sig i mitt knä...

Hon var ovanligt ljushyad, och efter att ha pratat med henne fick jag veta att hennes far var Dansk, men hade dumpat familjen för länge sedan...

Det sved, speciellt som jag just fått min dotter.

Jag önskar henne så mycket en bättre framtid än den flickan i baren och skäms för att att jag ens var där...

I vilket fall som helst, denna tråd för forumet framåt, varför blunda för verkligheten?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det vanliga är väl annars att mödrar som varit horor på alla sätt försöker skydda sina döttrar från att hamna i samma situation.

Troligen så trycker modern bort de obehagliga sidorna och ser bara pengar och en bättre framtid för dottern.

Men visst en mor som uppmuntrar sin dotter till att bli hora borde brinna i helvetet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju möjligt att detta borde tigas ihjäl och att jag gjorde fel som startade denna tråd genom att berätta min upplevelse.

Men om vi inte på ett Thaiforum som detta kan skriva om denna typ av problem som uppstår i Thailand på grund av fattigdom, okunskap och missriktad välvilja till sina barn, var kan man då dryfta denna fråga?

Ja vi kanske bara skall skriva om det bästa ölet, den finaste stranden och den bästa restaurangen, i övrigt skall vi blunda för den realitet som turismen och då framför allt sexturismen innebär för de Thailändska fattiga flickorna.

Hej Vaxet,

Det är absolut tillåtet, kanske rentav önskvärt, att på detta forum ta upp både de dåliga och goda sidorna av Thailand och dess invånare. Speciellt om det är självupplevt, eller åtminstone direkt från källan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxets extrema exempel är säkerligen inte så vanligt förekommande. Men exemplet bara bekräftar min bild av många thaiare i byarna.Många föräldrar med barn i nöjesbranschen driver helt klart på sina barn längre ner i horträsket när de tar emot, ber och spenderar mer och mer av de pengar barnen skickar hem. Får den stackars flickan hem en farang så sätter ofta föräldrarna en sådan ekonomisk press att farangen till slut få nog och försvinner. Detta ofta på grund av att tjejen inte kan säga nej till sin giriga familj.Min uppfattning är att numera så skiter de flesta fattiga thaiare på landet fullständigt var ifrån pengarna kommer bara de får en högre matriel standard. Allt som räknas är bättre hus, bilar osv.Eftersom de flesta inte har förmåga att att skapa sig rikedom så är farangen vägen upp för de flesta.Det är numera inte alls ovanligt att bartjejer på besök inte alls döljer sitt yrke och tjejernas föräldrar skämms inte det minsta utan bryr sig endast om att visa sin rikedom.

Tragiskt och osmakligt.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vanliga är väl annars att mödrar som varit horor på alla sätt försöker skydda sina döttrar från att hamna i samma situation.

Troligen så trycker modern bort de obehagliga sidorna och ser bara pengar och en bättre framtid för dottern.

Men visst en mor som uppmuntrar sin dotter till att bli hora borde brinna i helvetet.

BTT

och alla torskar som utnyttjar situationen!! lär bli ett stort bål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,jag känner en mamma san som har en dotter i Pattaya sen länge hon är en god vän till mig,och jobbat i bar i Pattaya i 20,år. Nu är hon chasier på en bar. hon har en dotter på 20,år, som ville jobba i bar, men mamma sa nej.Hon var i mammas bar när hon var yngre och såg allt vad farangerna betalade för drinkar och gick med tjejerna, och dom talade om hur mycket farangerna betalade för en natt. Hon tänkte att det var lätt fötjänta pengar. Fast mamman varnade att det kunde vara farligt. Men hon kunde inte stoppa henne. När jag frågade henne varför hon inte stoppade henne kom svaret hon gör som hon vill :bag:

MVHG

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sent som 1700-1800talet var prostituerad ett av de få yrken som en kvinna fick ägna sig åt i t.ex Frankrike.

Det lär väl sitta i generna på många kvinnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så känns det mer och mer att det blivit ett medvetet yrkesval hos en del tjejer att välja baren framför skolan. orsaken? Lathet och girighet.

För de unga tjejerna runt om i byarna ser ju när "lampförsäljerskorna" dyker upp i hembyn runt Songkrahn och strör pengar omkring sig. Pengar de tjänat på att ligga på ryggen. Att denna proffession ärvs från mor till dotter är, tyvärr, bara naturligt.

Jag tror precis som några andra i tråden att den här morsans uppmuntrande av dotterna stammar från att hon vill bekräfta för sig själv att hon har gjort rätt.

Hur som helst en tragisk utveckling.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...