Jump to content
IGNORERAD

sony alpha 850


Avregistrerad clion

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Hej gott folk var på japanfoto och köpte en fullformatare sony alpha 850+ett par objektiv+en blixt.kamerahuset gick på 20000kr

ett sigma 24-70/2,8 9399kr sony AF 50mm f/1,8 1899kr sigmablixt EF-530 DG 1799kr summa sumarum 33.545kr :whistle::drinks:

post-3713-126366070986_thumb.jpg

post-3713-126366070986_thumb.jpg

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Säljer därför min sony alpha 380 med alla tillbehör.om någon är intresserad så pma mig

endast 2 månader gammal

post-3713-126366086838_thumb.jpg

post-3713-126366086838_thumb.jpg

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, snacka om att ha fått mersmak i fotograferandets ädla konst.

Jag är inte alls avis... ;) Och grattis till inköpet Clion! Nu väntar

vi oss att du levererar minst lika bra bilder som kim gör med sin 850 :na:;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Wow, snacka om att ha fått mersmak i fotograferandets ädla konst.

Jag är inte alls avis... ;) Och grattis till inköpet Clion! Nu väntar

vi oss att du levererar minst lika bra bilder som kim gör med sin 850 :na:;)

He He får börja med å inte vara blyg utan våga fråga om man får fota. sen får vi se om man kommer i närheten av kim :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag tror jag också skall börja köra truck :drinks:

Fick du pmet Enis?

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså Clion var det därför du sprang från notorna i Bangkok nu börjar det klarna wink.gif

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag också skall börja köra truck :drinks:

Fick du pmet Enis?

Undrar om man klarar av första arbetsdagen :whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

lite off tropick men jäkla grann tjej :bag:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Amors pilar :drinks::friends:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh tusan, det blev en fullformatare hemma hos Clion oxå. Grattis! great.gif

Då kanske du, såväl som jag har en del investeringar i datahårdvara att göra framöver. ;) Blir liksom lite småsegt att hålla på med stora bilder utan superdatakraft. Och fler hårddiskar måste förstås även inhandlas. Att fota i raw är inte att tänka på här i Thailand där jag bara har minilaptopen med. Den orkar helt enkelt inte med att hantera så stora bilder i bulk. Eller rättare sagt, jag orkar inte vänta flera sekunder bara för att datorn ska växla bild. Så just nu fotar jag enbart jpeg trots nackdelarna jämfört med raw.

Sigmaobjektivet du köpte verkar ju intressant, ett märke som ju normalt ger mer kvalité per tusenlapp än orginalobjektiv. Ska bli spännande att se din alster framöver.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Åh tusan, det blev en fullformatare hemma hos Clion oxå. Grattis! great.gif

Då kanske du, såväl som jag har en del investeringar i datahårdvara att göra framöver. ;) Blir liksom lite småsegt att hålla på med stora bilder utan superdatakraft. Och fler hårddiskar måste förstås även inhandlas. Att fota i raw är inte att tänka på här i Thailand där jag bara har minilaptopen med. Den orkar helt enkelt inte med att hantera så stora bilder i bulk. Eller rättare sagt, jag orkar inte vänta flera sekunder bara för att datorn ska växla bild. Så just nu fotar jag enbart jpeg trots nackdelarna jämfört med raw.

Sigmaobjektivet du köpte verkar ju intressant, ett märke som ju normalt ger mer kvalité per tusenlapp än orginalobjektiv. Ska bli spännande att se din alster framöver.

Men på en stor skärm blir dina porträt foton helt enorma +dina foton för övrigt.Men det var tungt som tusan (24-70mm)Frågade Enis om jag skulle kunna använda det gamla 1020mm F4-5,6 EX DC vad är din åsikt?

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Men på en stor skärm blir dina porträt foton helt enorma +dina foton för övrigt.Men det var tungt som tusan (24-70mm)Frågade Enis om jag skulle kunna använda det gamla 1020mm F4-5,6 EX DC vad är din åsikt?

Jag köpte ju ett dyrt porträttobjektiv till min och den gör nog egentligen största skillnaden vad gäller just porträttfoto för min del. Huset gör kanske en del av skillnaden men objektivet leverera antagligen mest.

Men ditt Sigmaobjektiv kan nog leverera rätt så bra också misstänker jag. Ut och testa! :)

Frågade Enis om jag skulle kunna använda det gamla 1020mm F4-5,6 EX DC vad är din åsikt?

Alla Sonyobjektiv utom DT-objektiv går bra att använda till din 850. Testa!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag köpte ju ett dyrt porträttobjektiv till min och den gör nog egentligen största skillnaden vad gäller just porträttfoto för min del. Huset gör kanske en del av skillnaden men objektivet leverera antagligen mest.

Men ditt Sigmaobjektiv kan nog leverera rätt så bra också misstänker jag. Ut och testa! :)

Alla Sonyobjektiv utom DT-objektiv går bra att använda till din 850. Testa!

Tack för infon vi kan nog byta erfarenheter kim PS Enis kan ju få vara med på ett hörn 55 :bag: Du gör nog rätt som köper objektiv i los för dom är ruskigt dyra här det 24-70 mm gick på nästan 10000kr ett annat som jag kikade på kosta lika mycket som huset.ha det bra clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för infon vi kan nog byta erfarenheter kim PS Enis kan ju få vara med på ett hörn 55 icon_baggirl.gif Du gör nog rätt som köper objektiv i los för dom är ruskigt dyra här det 24-70 mm gick på nästan 10000kr ett annat som jag kikade på kosta lika mycket som huset.ha det bra clion

Ja inte bara objektiven är billigare. Huset kostar mig bara dryga 14 000 kr mot dina 20 000 kr när VAT så småningom är återbetalt på flygplatsen vid hemresan. Dessutom fick jag med en blixt, en väska och ett 4GB minne för det priset. Tror jag "sparade" runt 20 000 kr totalt på allt jag köpte/fick med, i alla fall jämfört med katalogpriserna på scandinavianphoto.se .

Åker själv till Bangkok i morgon bitti och ämnar där inhandla ytterligare ett objektiv innan jag åker vidare. Få se vad det blir? Något lite mer allround i alla fall. tror jag. Vi får se, skulle gärna vilja ha en fast vidvinkel också.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja inte bara objektiven är billigare. Huset kostar mig bara dryga 14 000 kr mot dina 20 000 kr när VAT så småningom är återbetalt på flygplatsen vid hemresan. Tror jag "sparade" runt 20 000 kr totalt på allt jag köpte/fick med, i alla fall jämfört med katalogpriserna på scandinavianphoto.se .

Åker själv till Bangkok i morgon bitti och ämnar där inhandla ytterligare ett objektiv innan jag åker vidare. Få se vad det blir? Något lite mer allround i alla fall. tror jag. Vi får se, skulle gärna vilja ha en fast vidvinkel också.

Hej igen har nu provfotat.resultatet blev med 380ans standardglugg perfekt. teleobjektivet 70-300 funkar också.men den som jag trodde skulle passa vidvinkel10-20mm blev det tunnelseende vid zoomning.ha det bra å kör försiktigt (jäkla körande upp å ner 5555)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...