Jump to content
IGNORERAD

PUT efter 2 år


Guest Gurkan21

Recommended Posts

Guest Gurkan21

Jag har ett litet problem  damen och hennes dotter har varit här i sverige 2 år på vanligt ut,men i maj 2009 går detta UT ut...och då kommer min fråga,jag och tjejen tänkte åka till LOS augusti samma år,men enligt

migrationsverket i solna så kan det ta upp till 6 månader att få nya visumet,kan man alltså inte åka till LOS

förrän det nya visumet har beviljats eller???  iså fall innebär det att det kan dröja ända tills november

och då kan vi ju inte åka.

MVH Gurkan21

Link to comment
Dela på andra sajter

Sök PUT i god tid och förklara att Ni tänkt resa till Thailand i Aug så går det fortare. Brukar inte vara några problem om man är ute i god tid som sagt.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Sök PUT i god tid och förklara att Ni tänkt resa till Thailand i Aug så går det fortare. Brukar inte vara några problem om man är ute i god tid som sagt.

Mvh Swippe

Får väl prova med det då :crazy: ...förresten Swippe,hur går det med pare aktierna numera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag och min tjej hade samma problem men efter x antal mail fick vi förklarat hur vi skulle göra.

I götet ligger de efter mellan 7-12 månader.

Sök i början av jan-feb vänta vänta tills april- maj kontakta då MIG och fråga hur det går om det skull vara problem

med att de ligger x antal månader efter och det inte går att lösa innan in åker .

Be då att få förlänga ett år omgående när du gjort detta så lägger du in nu PUT ansökan så löser du det.

Men tyvärr måste du betala put en gång till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Får väl prova med det då :crazy: ...förresten Swippe,hur går det med pare aktierna numera?

Jag sålde mina sista Par aktier häromdagen faktist, men de har väl gått hyffsat på sistone med tanke på att börsen fallit så mycket. De noterade nytt ATH i år i alla fall men föll sedan tillbaka igen.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...