Jump to content
IGNORERAD

2 års visum


thowik

Recommended Posts

är det någon som vet hur länge vi eller rättare sagt hon kan vara här i Thailand varje år och semester med mig tills myndigheterna hemma inte tycker hon ska få permanent efter dom här första 2 åren ????finns det någon gräns på det tills dom tycker hon kan nöja sig med att ha turist visa ??

vi planerar stanna i 4-5 månader varje vinter men fick höra någon prata om detta i dag !!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om din tjej har ett 2 årigt UT och vill följa med dig till Thailand på semester några månader, möter säkert inget hinder. Migrationsverket ser enbart till er familjerelation och inte era resor, när de ska besluta om PUT en dag.

Däremot kan Skatteverket få för sig att ni ska räknas som utflyttade ur Sverige om ni stannar borta mer än sex månader. Samma gäller Försäkringskassan.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

ok tack så mycket för svaret !! det var några som pratade om att om hon stannar mer än 90 dagar om år i Thailand dom här 2 första åren då hon har detta 2 års visum så får hon nog inte permanent för hon vistas för mycket i Thailand !!blev lite orolig då jag fan inte vill sitta hemma i snön

på vintern när mitt jobb tillåter mig att vara här nere 4 till 5 månader varje vinter på semester med full lön !! jobbar inom asfalten och vi är års

anställda men vi kan ju inte jobba som du förstår på vintern hemma ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Migrationsverket gör sina bedömningar, ofta med en kristallkula verkar det som. Min fru sedan 4 år. vi är gifta både i Sverige och Thailand, hon har haft 2 års uppehålls- och arbetstillstånd. Nu ansökte vi om permanent. Hon fick, enligt tvåårsregfeln endast ett år till. Vi bor i Sverige, hon har arbete samt personbnummer och allt vad det innebär, ska naturligtvis överklaga deras beslut.

Det skulle underlätta om hon kom från Somalia

Plutten

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle underlätta om hon kom från Somalia

Nabadeey.

Har hört att kombinationen Somalisk tjej med Danskt pass och gift med Iransk krigsfånge med invandrad mormor i Sverige har det allra lättast.

Visserligen fanns bara ett sån fall men det blev beviljat så det är ju 100%.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...