UglyFarang Inlagd Tisdag kl 20:25 Dela Inlagd Tisdag kl 20:25 Vi är 2 vuxna evt 3 och 2 barn på 9 och 11 som kommande vinter tänkte åka till Thailand 4 - 5 veckor, februari i huvudsak och då ser min plan ut så här: Börja i Hua - Hin(även avsluta) och hyra en lämplig bil där som vi kan ha resten av resan, sedan är mina tankar Krabi/Ao Nang och Kho Lanta och evt Phi - Phi om det är möjligt att parkera bilen på ett säkert ställe medan vi är där ett par nätter, är det bro eller färja till Lanta? Vi är två vuxna som ska dyka lite och semestra i övrigt därför finns en del orter med bra dykning på listan och H-H finns med för att jag tänkte hälsa på några som jag känner där och för att kan vara vettigt att börja och avsluta resan på. Är det något av dessa ställen som är bättre eller sämre att semestra med barn på och finns det något ställe i närheten av de platser som är planerade som är besöksvärda av någon anledning? Det jag känner kan passa på min rubrik är några nätter på Phi-Phi. Vad enklast att ta sej från BKK till HH med? Gärna rekommendationer på boende också helst med pool och möjlighet till sammanhängande rum eller svit, bunge går fint. Skicka pengar till sej själv med WU? Jag fyller säkert på med fler frågor senare. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Igår kl. 03:58 Dela Inlagd Igår kl. 03:58 Till Koh Lanta är det en bilfärja och en bro. Lanta Divers brukar rekommenderas att boka dykutflykt med. Dykning vid Koh Rok och Koh Ha ska vara kanon. Själv har jag bara snorklat vid Koh Rok och tyckte det var bra. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Igår kl. 20:04 Trådstartare Dela Inlagd Igår kl. 20:04 16 timmar sedan, skrev JohanR: Till Koh Lanta är det en bilfärja och en bro. Lanta Divers brukar rekommenderas att boka dykutflykt med. Dykning vid Koh Rok och Koh Ha ska vara kanon. Själv har jag bara snorklat vid Koh Rok och tyckte det var bra. Det låter positivt, för då kan man ta bilen över, tror en bro är att föredra. Kan snorklingen räknas som barnvänlig, inga starka strömmar och liknande? Tidalchart måste jag också få fram. Jag dök vid Hin Daeng och Hin Muang för en del år sedan och det var fantastik dykning, lagom strömt och ett stort stim med Mantas, frågan är om de är där ofta eller bara någon gång per år. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd 18 timmar sedan Dela Inlagd 18 timmar sedan 8 timmar sedan, skrev UglyFarang: Det låter positivt, för då kan man ta bilen över, tror en bro är att föredra. Kan snorklingen räknas som barnvänlig, inga starka strömmar och liknande? Tidalchart måste jag också få fram. Jag dök vid Hin Daeng och Hin Muang för en del år sedan och det var fantastik dykning, lagom strömt och ett stort stim med Mantas, frågan är om de är där ofta eller bara någon gång per år. Bilen kan du ta med. Först är det en bilfärja som tar ca 20 minuter och sedan en bro. Vid Koh Rok funkar det säkert för barn att snorkla också. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu