Jump to content
IGNORERAD

Visa. vad gäller

OlleP

Recommended Posts

Nu är jag mer förvillad än vanligt. Tycker att det kommer nya regler väldigt ofta. Ska åka i februari och undrar hur många gånger Thailand ändrar regler för visa innan det är dags att åka

Vad tycker panelen om Thaliands virrande. Ny PM och kommer det då nya regler? 30 dagar gäller för mig. Är det "visa extension" som gäller för mig? Gäller visa extension för 30 el 60 dagar

Nu går det runt i huvet, så jag måste sätta mig och ta det lungt.

tacksam för svar från expertpanelen

Dela på andra sajter

Visa exemption får du. Just nu 60 dagar. Kan aldrig tänka mig om det ändras att det skulle bli mindre än 30 dagar i alla fall.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev OlleP:

Nu är jag mer förvillad än vanligt. Tycker att det kommer nya regler väldigt ofta. Ska åka i februari och undrar hur många gånger Thailand ändrar regler för visa innan det är dags att åka

Vad tycker panelen om Thaliands virrande. Ny PM och kommer det då nya regler? 30 dagar gäller för mig. Är det "visa extension" som gäller för mig? Gäller visa extension för 30 el 60 dagar

Nu går det runt i huvet, så jag måste sätta mig och ta det lungt.

tacksam för svar från expertpanelen

Visa extension(förlängning på svenska) är när du förlänger din vistelse på ett immigrationskontor. Det kan vara 30, 60 dagar eller ett år beroende på viket visum du har i grunden.

Är det visa exemption (befrielse på svenska) du menar så får du i dag utan visum stanna i 60 dagar. Det har pratats om att ändra tillbaka det till 30 dagar men inge vet när eller om det blir av.

Om du avser att stanna exakt så många dagar du har tillåtelse till så se til att räkna alla dagar du befinner dig i Thailand. Dagen du anländer Thailand räknas som dag 1. Så om du lämnar efter ett dygn så har du varit i Thailand i två dagar. Många gör misstaget att räkna antal dygn.

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

En nackdel med thailändarnas jäkla hattande med hur lång exemption man kan få, de skulle följa efter Malaysias 90 dagar för svenskar.

• Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev UglyFarang:

En nackdel med thailändarnas jäkla hattande med hur lång exemption man kan få, de skulle följa efter Malaysias 90 dagar för svenskar.

Om man ska vara rättvis så har det väl varit 30 dagar väldigt länge och ändrades till 60 dagar i juli 2024 och har inte ändrats sedan dess. 

Det spekuleras dock mycket om att ändras tillbaka. 

• Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

On 2025-09-10 at 08:26, skrev rolba:

Visa exemption får du. Just nu 60 dagar. Kan aldrig tänka mig om det ändras att det skulle bli mindre än 30 dagar i alla fall.

Vi vill inte tillbaka till 15 dagar..,....

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...