janne_h Inlagd Maj 6, 2025 Dela Inlagd Maj 6, 2025 Var på immigration idag. Tidigare slapp jag 90 dagars rapporter för att jag hade non im o. Och lämnade landet inom 90 dagar. Men då man gjorde om visumen. Så man numera bara kan söka non im single entry från Sverige. Så sökte jag och fick DTV visum multiple med 180 dagar på varje inresa i 5 år. Dock krävs tydligen 90 dagars rapport även för dtv. Och man måste lämna TM 47 personligen på immigration första gången. Och tydligen nollställs klockan angående vad som är första gången varje gång man lämnar Thailand. Dock bygger DTV på att man lämnar Thailand. Så tillvida man inte förlänger dom 180 dagarna. Så måste man varje gång lämna tm 47 personligen. Om man inte lämnar landet inom 90 dagar. När inresrstämpel är på 180 dagar. Det är ju helt barockt att detta likt visumansökan inte går att sköta online. Då immigration bara vill veta var jag bor. Var 90e dag. I mitt fall idag. Så var det i Bangkok 300 personer före mig i kön. Typ 4,5 timmars väntetid i den takten det gick. Fick då tips av damen som lämnar ut kölappar. Att det kostar bara 2000 baht i böter att strunta i rapporten. Och skapar inte problem för visumet. Då inrese stämpeln tekniskt gäller i 180 dagar. Vilket i mitt fall är i slutet av juli. Crazy immigration. Jag åkte därifrån. Och tar böterna vid utresa. 5 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Maj 6, 2025 Dela Inlagd Maj 6, 2025 90 dagars är nog ingen som slipper, inte ens Elit-gubbarna. Senast fick jag rejected på min 90 dagars online trots att jag skickade in i tid och det inte var den första efter inresa så jag blev tvungen att åka bort till Imm och lämna in lappen personligen. Ett tips jag fick för länge sedan var att åka dit lite senare på dagen för att slippa vänta urlänge om det är mycket folk eftersom de måsta avsluta ditt ärende innan de stänger för dagen och det har stämt bra hittills. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 6, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Maj 6, 2025 10 minuter sedan, skrev Captain Morgan: 90 dagars är nog ingen som slipper, inte ens Elit-gubbarna. Senast fick jag rejected på min 90 dagars online trots att jag skickade in i tid och det inte var den första efter inresa så jag blev tvungen att åka bort till Imm och lämna in lappen personligen. Ett tips jag fick för länge sedan var att åka dit lite senare på dagen för att slippa vänta urlänge om det är mycket folk eftersom de måsta avsluta ditt ärende innan de stänger för dagen och det har stämt bra hittills. Helt ok för mig med 90 dagars rapport. Dock vad jag vänder mig mot. Är att man måste inställa sig personligen. Då trenden är att allt blir numera digitalt i Thailand. Det kan ju inte vara rocket science att få till en sida där man kan ladda upp dom dokument dom behöver även första gången per intesa. Visum har varit digitalt några år nu. När jag ska ha drone licens hos nbct så går det digitalt. Samma hos caat. Nya arrival card är digitalt. Man automatiserar passkontrollen. Men immigration håller fast vid att man måste komma personligen. Dom har nöjt sig med ett enkelt TM 47 formulär. Som bara kan nyttjas när dokumenten för senaste inresa är registrerad hos immigration. Känns ungefär som när jag ville ha ip telefoni till företaget för drygt 10 år sedan. Vände mig till caat. Som var jätte trevliga. Dock hade tyvärr cheferna inte förstått vitsen med ip telefoni Dom tog betalt för varje kanal i växeln som det var enskilda analoga linor. Han som skulle sköta det tekniska föreslog att vi skulle ställa 4 telefoner bredvid varandra. Då han inte kunde få växeln att fungera. Då han inte förstod sig på sitt jobb. Känns som immigration har samma problem. Där chefer fått jobb med köpta betyg..... "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 6, 2025 Dela Inlagd Maj 6, 2025 Sänd kärringen det gor jag inga som helst problem 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 7, 2025 Dela Inlagd Maj 7, 2025 Drive through på Phuket immigration 90-dagars brukar ta 1-3 minuter. Ankomstregistreringen kanske en minut längre men då gör de även 90-dagars trots att man gjort det vid landningen strax innan. Lämnade en TM30 för en massa år sedan och nu får jag bara en ny stämpel på kvittot i passet. 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Maj 7, 2025 Dela Inlagd Maj 7, 2025 Varför inte göra 90-dagars online, då slipper man köer?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Maj 7, 2025 Dela Inlagd Maj 7, 2025 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: Varför inte göra 90-dagars online, då slipper man köer?! Läs noga ovan så ser du varför. Det accepteras inte. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Maj 8, 2025 Dela Inlagd Maj 8, 2025 On 2025-05-06 at 23:16, skrev janne_h: Helt ok för mig med 90 dagars rapport. Dock vad jag vänder mig mot. Är att man måste inställa sig personligen. Längre tillbaka tiden brukade vi skicka 90 dagars till Imm med en taxi chaufför som lämnade in dem, funkade utmärkt tills det inte längre accepterades. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 8, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2025 18 timmar sedan, skrev lasseiudon: Varför inte göra 90-dagars online, då slipper man köer?! Försökte med det. Men fick avslag. Då första gången måste göras på plats. 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 8, 2025 Dela Inlagd Maj 8, 2025 Mitt nya pass godkändes inte online heller första gången. Bara åka till immigration, men här i Surin tar det i princip alltid max en minut eller två. En av fördelarna med att bo här. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu