janne_h Inlagd November 30, 2024 Trådstartare Dela Inlagd November 30, 2024 58 minuter sedan, skrev FF: Snygge men måla rostfritt, ta hjälp ock polera upp den istället. Jag ska skicka bilder när det är klart. Den är i polerad rostfritt idag. Egentligen snyggt även det. Dock är rosegold ganska unikt. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 1, 2024 Dela Inlagd December 1, 2024 10 timmar sedan, skrev Lucky: Får ju ofta frågan från bartjejer om jag vill spela biljard? Jag säger nej tack, sanningen är den att jag inte har spelat biljard på 40 år och jag minns inte reglerna...🙄 Finns nästan lika många olika regler som det finns barer. Jag brukar säga att de måste visa mig för jag har inte spelat på länge. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 1, 2024 Dela Inlagd December 1, 2024 1 timme sedan, skrev rolba: Finns nästan lika många olika regler som det finns barer. Jag brukar säga att de måste visa mig för jag har inte spelat på länge. kör du den frågan på nattkröken också? 🙃 Enis 1 4 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 1, 2024 Dela Inlagd December 1, 2024 33 minuter sedan, skrev Enis: kör du den frågan på nattkröken också? 🙃 Enis Självklart. 😇 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd December 1, 2024 Dela Inlagd December 1, 2024 Ganska rått och häftigt med rostfritt helt ok eftersom allt är proffsigt gjort 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... janne_h Inlagd December 2, 2024 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 2, 2024 11 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... janne_h Inlagd December 4, 2024 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 4, 2024 Igår kom dom med dom sista delarna. Hållare för köer samt hållare för triangel. Så nu är bordet komplett förutom lackning. Vilket får bli när jag är tillbaka från Sverige. 10 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd December 4, 2024 Dela Inlagd December 4, 2024 9 timmar sedan, skrev janne_h: Igår kom dom med dom sista delarna. Hållare för köer samt hållare för triangel. Så nu är bordet komplett förutom lackning. Vilket får bli när jag är tillbaka från Sverige. Tycker inte att du ska lacka det för det är riktigt coolt nu. Har du justering under "fötterna"? Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 4, 2024 Dela Inlagd December 4, 2024 29 minuter sedan, skrev uptoyou: Tycker inte att du ska lacka det för det är riktigt coolt nu. Har du justering under "fötterna"? Håller med! Möjligen putsa upp det och dra på lite klarlack. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 4, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 4, 2024 1 timme sedan, skrev uptoyou: Tycker inte att du ska lacka det för det är riktigt coolt nu. Har du justering under "fötterna"? Justeringen sitter uppe i 4 hörn med m16 skruv. Blir inte så estetiskt snyggt med justering nere vid golvet. Det viktiga är ju att spelplanen är helt i våg. 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 4, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 4, 2024 8 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 4, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 4, 2024 4 timmar sedan, skrev uptoyou: Tycker inte att du ska lacka det för det är riktigt coolt nu. Har du justering under "fötterna"? Fast det handlar inte om att lacka med vanlig färg. Utan i Rosegold stainless. Den kommer fortfarande att skina. Här är ett exempel på rostfritt i rosegold. 3 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 4, 2024 Dela Inlagd December 4, 2024 2 timmar sedan, skrev janne_h: 11 minuter sedan, skrev janne_h: Fast det handlar inte om att lacka med vanlig färg. Utan i Rosegold stainless. Den kommer fortfarande att skina. Här är ett exempel på rostfritt i rosegold. Det där ser helt ok ut som det är. Skulle jag ha det och göra någon förändring så tror jag att en röd duk skulle göra sig bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sako Inlagd December 4, 2024 Dela Inlagd December 4, 2024 Jag avvaktar i hörnet med min fina japanska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 4, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 4, 2024 2 timmar sedan, skrev rolba: Det där ser helt ok ut som det är. Skulle jag ha det och göra någon förändring så tror jag att en röd duk skulle göra sig bra. Ska nog inte byta duk. Det är simonis 760 utomhus duk. Finns bara i blå och grå. Ska jag ha röd så innebär det antingen en inomhusduk. Eller duk av sämre kvalitet. Med sämre spel kvalitet. Duken är en 760 som är behandlad för att klara sol och vatten. https://iwansimonis.com/outdoor-cloth/ 2 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd December 4, 2024 Dela Inlagd December 4, 2024 6 timmar sedan, skrev janne_h: Jag trodde att köerna mådde bättre av att stå upp? 2 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 4, 2024 Dela Inlagd December 4, 2024 3 timmar sedan, skrev uptoyou: Jag trodde att köerna mådde bättre av att stå upp? Det är nog meningen att krattan ska ligga där. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 5, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 5, 2024 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev uptoyou: Jag trodde att köerna mådde bättre av att stå upp? Det gör dom när man långtid förvarar dom. Dock är hållaren praktisk för krattan. Samt att lägga sprängkön där mellan man behöver använda den. Dock skulle jag påstå att luftfuktighet är ett större problem, än förvaringens position. Om man är rädd för att kön ska böja sig. Dock har jag glasfiber köer. Och dom har mindre benägenhet att böja sig. Och är mindre känsliga mot fukt. Sen ska man ska man ju dessutom se detta till fysikens lagar. Om delar av kön ligger utanför hållaren. Så blir ju viktfötdelningen sådan att dom uppväger tyngden i mitten som kan böjas Således ligger kön bättre i hållaren, än att till exempel stå lutad mot en vägg. Bästa är ju naturligtvis att dom står helt vertikalt när dom långförvaras (vilket även sker i mitt fall) . Eller hänga dom rakt ner. Då det utgår från vad tyngdpunkten läggs i förhållande till längden på kön. Ur kort perspektiv har det således ingen betydelse hur dom förvaras. Ändrades December 5, 2024 av janne_h "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 5, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 5, 2024 https://www.facebook.com/janne.hammar.73/videos/1676303046260472/ 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd December 5, 2024 Dela Inlagd December 5, 2024 8 timmar sedan, skrev janne_h: https://www.facebook.com/janne.hammar.73/videos/1676303046260472/ Nog mer än jag som inte har Facebook, så din länk är helt meningslös i och med att du inte heller skriver vad det handlar om. 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 6, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 6, 2024 15 timmar sedan, skrev uptoyou: Nog mer än jag som inte har Facebook, så din länk är helt meningslös i och med att du inte heller skriver vad det handlar om. Kan så vara Och respekt för att du inte vill ha facebook Dock blir det ju då fel om jag ska berätta om filmklippet. Har ett flertal folk från MPR som vänner på Facebook. Så jag tror nog att det är ganska många som har Facebook. Även om dom inte stoltserar med det på MPR. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 6, 2024 Dela Inlagd December 6, 2024 17 timmar sedan, skrev uptoyou: Nog mer än jag som inte har Facebook, så din länk är helt meningslös i och med att du inte heller skriver vad det handlar om. Men för dom som har Facebook vilket ändå borde vara många så funkar en länk alldeles utmärkt. 3 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd December 6, 2024 Dela Inlagd December 6, 2024 14 timmar sedan, skrev Mankan: Men för dom som har Facebook vilket ändå borde vara många så funkar en länk alldeles utmärkt. Då är länkar till betalsidor också bra för dom som har abonnemang. Denna t.ex. om templet i Hörby https://www.sydsvenskan.se/2024-12-01/guru-miljardarer-sprider-sin-lara-fran-jattetemplet-i-skane/?shareSource=sharebutton 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 7, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 7, 2024 20 minuter sedan, skrev uptoyou: Då är länkar till betalsidor också bra för dom som har abonnemang. Denna t.ex. om templet i Hörby https://www.sydsvenskan.se/2024-12-01/guru-miljardarer-sprider-sin-lara-fran-jattetemplet-i-skane/?shareSource=sharebutton Nu vet jag inte vad templet i Hörby har med denna tråd att göra? Har dom installerat biljardbord månne? Tror nog att Facebook är bra mer spritt än sydsvenskan. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd December 7, 2024 Dela Inlagd December 7, 2024 5 timmar sedan, skrev janne_h: Nu vet jag inte vad templet i Hörby har med denna tråd att göra? Har dom installerat biljardbord månne? Tror nog att Facebook är bra mer spritt än sydsvenskan. Blev helt fel, skulle vara denna intressanta artikel om Torbjörn Blomdalh. Biljardnestorn skapar hysteri utanför Sverige: ”Är vansinnigt i Colombia” https://www.sydsvenskan.se/2024-05-15/biljardnestorn-skapar-hysteri-utanfor-sverige-ar-vansinnigt-i-colombia/?shareSource=sharebutton 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu