Jump to content
IGNORERAD

Problem med bankkort.


Wangthong

Recommended Posts

Wangthong

Har haft problem med thaibankkortet i vinter. Det är ett kort från Bangkok bank. Det går inte att använda på deras ATM. Detta är andra kortet med samma fel. Första kortet strejkade efter en månad. Jag provade i en del av bankens ATM ingen fick jag kortet att fungera på. Fel vid läsning av kortet var felmeddelandet. Provade då på en ATM från en annan bank. Det fungerade bara bra. Så jag kunde ta ut på andra bankers ATM men inte på någon av Bangkok banks ATM.

 

Var så en dag på Central och shopade, tänkte att jag ska passa på att prova i deras ATM. Provade båda två som stod utanför kontoret. Ingen fungerade. Gick in de provade rengöra guldfingrarna och ut till ATM. Ingen lycka de heller. De kunde inte göra mera utan jag var tvungen att gå till hemmakontoret. Där rengjorde de och provade men lyckades inte heller. Så jag fick betala för att få ett nytt. 

 

Tre veckor max fungerade det nya. Numera tar jag ut på andras ATM igen. Det fungerar på de som det står att de tar andra bankers ATM.

Är det någon som har haft samma problem? Eller hört någon annan som haft.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid fungerat på Bangkok bank för mig. 

 

Har aldrig läst nåt om nåt sånt fel på andra forum. 

  • Ge karma 2

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Behövs ATM kort? Det går väl att ta ut i appen på ATM?

(säger han som inte vet....men vill veta)

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev p125:

Behövs ATM kort? Det går väl att ta ut i appen på ATM?

(säger han som inte vet....men vill veta)

 

Ja, med appen går det bra helt utan kort.

 

Lite roligt att denna visas precis nu.

 

Screenshot_20240220-231928.jpg

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Wangthong:

Har haft problem med thaibankkortet i vinter. Det är ett kort från Bangkok bank. Det går inte att använda på deras ATM. Detta är andra kortet med samma fel. Första kortet strejkade efter en månad. Jag provade i en del av bankens ATM ingen fick jag kortet att fungera på. Fel vid läsning av kortet var felmeddelandet. Provade då på en ATM från en annan bank. Det fungerade bara bra. Så jag kunde ta ut på andra bankers ATM men inte på någon av Bangkok banks ATM.

 

Var så en dag på Central och shopade, tänkte att jag ska passa på att prova i deras ATM. Provade båda två som stod utanför kontoret. Ingen fungerade. Gick in de provade rengöra guldfingrarna och ut till ATM. Ingen lycka de heller. De kunde inte göra mera utan jag var tvungen att gå till hemmakontoret. Där rengjorde de och provade men lyckades inte heller. Så jag fick betala för att få ett nytt. 

 

Tre veckor max fungerade det nya. Numera tar jag ut på andras ATM igen. Det fungerar på de som det står att de tar andra bankers ATM.

Är det någon som har haft samma problem? Eller hört någon annan som haft.

Betala för ett nytt?? 

Omkortet slutar att fungera, så är väl det bankens ansvar? 

  • Ge karma 4
  • Haha 1

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Bank har aldrig strulat för mig. Däremot har det ibland inte fungerat att betala med.

  • Ge karma 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
5 timmar sedan, skrev janne_h:

Betala för ett nytt?? 

Omkortet slutar att fungera, så är väl det bankens ansvar? 

Du och jag har inte samma logik som Bangkok bank. Jag får förbereda mig på den diskusionen med banken. Förra gången tänkte jag att det är en liten kostnad, så jag brydde mig inte. Blir det en återkommande kostnad så blir saken annorlunda. Men jag tänker inte ta någon större strid med dom. Vi har ett bra förhållande för tillfället. 

 

Jag vet förresten inte vad Bangkok bank har för policy när det gäller trasiga kort. Det kan ju vara så att det är lokalkontoret som tycker att de ska ta ut en avgift. 

 

Sedan funderar jag även varför kortet fungerar på andra ATM men inte på Bangkok banks ATM'er. Enligt mitt tänk så har kanske Bangkok bank något eget system som inte är kompatibelt med övriga bankvärlden. Det är i den delen av kortet som felet uppstått. Eftersom det är i två stycken kort så bör det vara något tillverkningsfel i en batch av kort. Elektronik är annars ganska tillförlitlig och att jag ska få två kort som lägger av inom en kortare stund är ganska osannolikt om det inte är ett tillverkningsfel. Då borde även andra på banken vara utsatta för den batchen.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft problem med BB-kortet i uttagsautomater. Jag har däremot haft problem att betala i vissa affärer och hotell. Det löste sej vid kontakt med banken att limiten var för låg, när kortet var nytt var limiten satt till 5000 bath. Nu fungerar allt perfekt.

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...