Jump to content
IGNORERAD

Något likt avanza eller lysa i Thailand


ofan

Recommended Posts

Tjena,

Vad finns det för alternativ om man vill investera mer en global indexfond eller en fondrobot om man är Thailändsk medborgare?

Jag menar i Thailand då alltså, det är min tjej som jag försöker hjälpa få till nåt form av sparande som inte är pengar på bankkonto och guldkedjor 😛

 

Är det lättast att göra det via sin bank eller finns det några andra lösningar som folk använder sig av som liknar våra Svenska alternativ såsom fundler lysa avanza etc..

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001

Mitt råd är att investera i mark i Thailand! Mark som jag och frugan köpt för några år sedan.

Har fyr-dubblats i pris!!

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade en tjej som valt mark fonder i sin bank, varit väldigt lönsamt enligt henne 🤔

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev thomas001:

Mitt råd är att investera i mark i Thailand! Mark som jag och frugan köpt för några år sedan.

Har fyr-dubblats i pris!!

Har du sålt för fyrdubbla och i så fall vart? och hur många år är några?

 

Min fru köpte en del mark för 6-7 år sedan i spekulation för det då ansågs billigt som hon dessutom har lagt ner 150 tusen i markberedning på. Hon har försökt att sälja för att göra andra investeringar men inte en fått bud på ens dubbla inköpspriset ännu. 

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001
4 hours ago, Mankan said:

Har du sålt för fyrdubbla och i så fall vart? och hur många år är några?

 

Min fru köpte en del mark för 6-7 år sedan i spekulation för det då ansågs billigt som hon dessutom har lagt ner 150 tusen i markberedning på. Hon har försökt att sälja för att göra andra investeringar men inte en fått bud på ens dubbla inköpspriset ännu. 

 

 

Nej, inte sålt! Men har haft flera Thiare som vill köpa och dom har lagt seriösa bud. Om vi hade sagt ja till någons

bud så hade det blivit affär! Om en Thaiare lägger ett bud så har den givetvis pengar att betala med, skulle ju vara jävligt

skamligt för honom annars! Här är det brist på odlinsbar mark. Vi har mark på landsbygden, västra

sidan av Thailand. Ca 10 mil till gränsen mot Burma!

Ändrades av thomas001
  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Har du sålt för fyrdubbla och i så fall vart? och hur många år är några?

 

Min fru köpte en del mark för 6-7 år sedan i spekulation för det då ansågs billigt som hon dessutom har lagt ner 150 tusen i markberedning på. Hon har försökt att sälja för att göra andra investeringar men inte en fått bud på ens dubbla inköpspriset ännu. 

 

 

Läge, Läge, Läge.

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...