Jump to content
IGNORERAD

Skicka blommor till Thailand på Alla hjärtans


Webstar

Recommended Posts

Tjena,

 

Om man vill göra älsklingen extra glad så kommer man ihåg Alla Hjärtans Dag den 14 februari. Eller hur? Om hon bor i Thailand så är det enklaste att skicka blommor via nån tjänst på nätet.

Men nu tycks de flesta av dem vara riktigt kostsamma. Inga thaipriser direkt. 

Är det någon här som har en bra lösning? Min bukett ska hamna i Bangkok, Rama 9. Och jag lägger gärna stålarna på extra mycket blomster, och inte i onödan på en ovanligt dyr webbtjänst.

Bilden visar på priset för en liten bukett i svenska kronor via Interflora till Thailand...Screenshot_20240121_192753_SamsungInternet.thumb.jpg.597ecb605960d88f85f9a43d60d0b2e7.jpg

Ändrades av Webstar
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Webstar:

Tjena,

 

Om man vill göra älsklingen extra glad så kommer man ihåg Alla Hjärtans Dag den 14 februari. Eller hur? Om hon bor i Thailand så är det enklaste att skicka blommor via nån tjänst på nätet.

Men nu tycks de flesta av dem vara riktigt kostsamma. Inga thaipriser direkt. 

Är det någon här som har en bra lösning? Min bukett ska hamna i Bangkok, Rama 9. Och jag lägger gärna stålarna på extra mycket blomster, och inte i onödan på en ovanligt dyr webbtjänst.

Bilden visar på priset för en liten bukett i svenska kronor via Interflora till Thailand...Screenshot_20240121_192753_SamsungInternet.thumb.jpg.597ecb605960d88f85f9a43d60d0b2e7.jpg

Dyrt som fasen, men oj vad det uppskattas. Använde också Interflora några gånger när jag precis träffat min sambo. Blommorna skickades ut till hennes dåvarande arbetsplats på Eastern Seaboard Industrial Estate utanför SriRacha. Var väldigt skeptisk till att det skulle funka, men de kom alltid fram rätt dag och buketterna såg ut som på bilderna på hemsida. Så att skicka inom Bangkok kommer inte vara några problem.

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar. Blommor är mer uppskattat än pengar - hon har bra med klirr i kassan, och uppskattat lär det bli, att bli sedd och uppvaktad på Alla hjärtans dag gör gott i hennes hjärta.

Testar nog den thailändska webbsidan - den har fått bra recensioner på TrustPilot.

 

Tar sats mot den andra thailandsrundan nu. 13 år efter att den första inleddes och ett år efter att den så snopet tog slut, med många erfarenheter - och med ny tillförsikt.

Rosor på Alla hjärtans är bra... det vet jag sedan gammalt.

 

20 minuter sedan, skrev Jolo:

En enkel sökning ger t ex detta: https://potico.co.th/product/beautiful-you/en

Bukett med vad som ser ut att vara 12 röda rosor för 1400 baht inklusive leverans....

Finns troligtvis billigare om man orkar söka......

Lycka till!

 

2 timmar sedan, skrev norris55:

Hon blir nog gladare om du skickar pengarna istället 😁

 

31 minuter sedan, skrev Marlon:

Dyrt som fasen, men oj vad det uppskattas. Använde också Interflora några gånger när jag precis träffat min sambo. Blommorna skickades ut till hennes dåvarande arbetsplats på Eastern Seaboard Industrial Estate utanför SriRacha. Var väldigt skeptisk till att det skulle funka, men de kom alltid fram rätt dag och buketterna såg ut som på bilderna på hemsida. Så att skicka inom Bangkok kommer inte vara några problem.

 

  • Ge karma 7
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Webstar:

Den föreslagna sajten funkade utmärkt. Gjorde ett litet test före Alla hjärtans och på två timmar var blommorna levererade 🥰

1705924377573.jpg

 

7 timmar sedan, skrev ellim63:

kanonfin bukett, och visst ligger man på+ när man överraskar med blommor...

 

Beställde blommor till rummet när vi var på Strömsholm slott i helgen som var, frugan uppskattade det otroligt mycket! 💕

 

FB_IMG_1705767359515.jpg.b251ecc5e4de90a8222ead9ecdf711c1.jpg

 

received_3553882968207869.thumb.jpeg.ece32eb04113b8c650c3e67070c19019.jpeg

 

Jag vågar inte köpa blommor till frugan. 

Då skulle hon nog tro att jag har varit otrogen eller ha dåligt samvete för något annat. 😇

  • Ge karma 2
  • Haha 10
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
4 timmar sedan, skrev rolba:

 

Jag vågar inte köpa blommor till frugan. 

Då skulle hon nog tro att jag har varit otrogen eller ha dåligt samvete för något annat. 😇

Det gäller att tänka sig för. 

Vid rätt tillfälle bör det vara riskfritt och man har flera ggr tillbaka. 

Alla hjärtans dag bör vara riskfritt. Fast du är nog rätt person att avgöra det. Verkar det osäkert, chansa inte. 

  • Ge karma 2
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Wangthong:

Det gäller att tänka sig för. 

Vid rätt tillfälle bör det vara riskfritt och man har flera ggr tillbaka. 

Alla hjärtans dag bör vara riskfritt. Fast du är nog rätt person att avgöra det. Verkar det osäkert, chansa inte. 

Hon skulle nog mest bli förvånad.

Faktiskt så köpte jag en ros till alla kärringar på massagen för några år sedan. Frugan fick 2.

Det drar ju iväg lite med fru plus 11 massöser.

  • Ge karma 4
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...