Jump to content
IGNORERAD

Företagare eller anställd i Pattaya/Jomtien


Nillerille

Recommended Posts

Nillerille

Hallå forumiter. 
 

Efter att ha spenderat ett par veckor på denna sida Thailand så måste jag säga att jag gillar denna sida med. Jag har tidigare bott i Phuket i fem år, med en sväng i Chiang Mai, så kände jag ville utforska något annat.

 

Ett av målen med att komma hit, förutom att ha det skönt och ta igen sig lite :), var att få en känsla för vad Jomtien har att erbjuda. Jag känner att jag nu fått lite pejling på de privata vibbarna här och vill gräva vidare lite i den professionella sidan. Jag funderade på vart jag skulle börja för att få lite insikt i det hela och tänkte då att det finns ju mycket trevligt folk här på forumet så kanske ska börja här.

 

Jag skulle alltså gärna komma i kontakt med folk som driver företag eller jobbar här i Jomtien/Pattaya och höra lite om hur det är. 
 

Ifall någon känner sig manad så är det bara att hojta till, antingen genom PM eller här i tråden.

 

Ingen aning om man gör så här men det kan ju inte bli annat än ett eko för att jag inte får något svar haha. 

Simma lungt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vad du vill göra, och vet du det då är ett tips att kolla utbytet på plats.
Är inte så lätt som många tror, öppna en bar eller restaurang finns hur många som helst samt det enda som kommer hända är att förlora sina pengar samt bli sittande i baren och dricka.

 

Jag själv kommer öppna nåt i Jomtien/Pattaya längre fram i livet, men dock inte bar eller restaurang.

Finns många saker som går att få det gå ihop, ett tips gift dig med en thai då öppnas många dörrar som annars är helt stängda.
Dom vill inte ha oss där på heltid utan bara våra turistpengar, och sedan vill dom att vi ska åka hem.

 

Kolla in vad som finns i området, och tänk på vad skulle du behöva som inte finns samt kolla om andra vill ha samma sak.

Vi får ju inte jobba med nåt som en thai kan göra, så varför inte en engelsk skola där du eller nån lär ut engelska på kvällar

Men det kräver en del intyg som allt annat i LOS, gå inte på nitar utan dubbel kolla samt dubbel kolla igen, finns så många regler samt så beror det vilken myndighetsperson du får alla tolkar på sitt sett.

 

Ändrades av Nerike
  • Ge karma 1

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man ingen erfarenhet, så blir det problem o steka pypttipanna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version

Kontakta Pelle eller Morten ägare på Aquavit i Jomtien. 

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

Kontakta Pelle eller Morten ägare på Aquavit i Jomtien. 

 

Har inte de ett guest house i samma lokaler som är till salu? 

 

Det vore kanske nåt för TS!

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Nillerille
7 minuter sedan, skrev Nerike:

Det beror på vad du vill göra, och vet du det då är ett tips att kolla utbytet på plats.
Är inte så lätt som många tror, öppna en bar eller restaurang finns hur många som helst samt det enda som kommer hända är att förlora sina pengar samt bli sittande i baren och dricka.

 

Jag själv kommer öppna nåt i Jomtien/Pattaya längre fram i livet, men dock inte bar eller restaurang.

Finns många saker som går att få det gå ihop, ett tips gift dig med en thai då öppnas många dörrar som annars är helt stängda.
Dom vill inte ha oss där på heltid utan bara våra turistpengar, och sedan vill dom att vi ska åka hem.

 

Kolla in vad som finns i området, och tänk på vad skulle du behöva som inte finns samt kolla om andra vill ha samma sak.

Vi får ju inte jobba med nåt som en thai kan göra, så varför inte en engelsk skola där du eller nån lär ut engelska på kvällar

Men det kräver en del intyg som allt annat i LOS, gå inte på nitar utan dubbel kolla samt dubbel kolla igen, finns så många regler samt så beror det vilken myndighetsperson du får alla tolkar på sitt sett.

 

Tack för ditt svar. Uppskattar uppriktigheten!

 

Som sagt så har jag bott här i Thailand tidigare och förstår en del av hur den byråkratiska biten fungerar när det kommer till företagande och arbete. Svårt att ha koll på allt dock :). Har kontakt med en duktig tjej i Phuket som tidigare har hjälpt mig med den biten.

 

Jag vet inte ifall jag vill gå samma väg som jag gjorde när jag var här förra gången, med tanke på sysselsättning. Eller ifall jomtien är platsen :). Finns ju många trevliga ställen att ha en bas i. Så det är därför jag skulle vilja hämta in lite info från någon som faktiskt gör det här!

 

Tack för dina fina ingångar Nerike. Uppskattar det verkligen!

13 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

Kontakta Pelle eller Morten ägare på Aquavit i Jomtien. 

 

Tack Vaxet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl fler ställen med svenskar. Dock är Pelle ett bra ställe att börja på.

Pirates "herrklubb" har jag för mig drivs av en svensk (Lars) Har dock inte besök etablissemanget. Sen får jag väl svara som kungen...

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...