Jump to content
IGNORERAD

Non Immigrant O-A, förlängning


HaSib HaSib

Recommended Posts

HaSib HaSib

Godmiddag!

Jag har ett O-A visa som är utfärdat den 5 september 2023. Jag kom hit till Thailand den 5 oktober och har försäkring fram till den 17 mars då jag planerade att åka tillbaka till gamla Svedala och fick då visumstämpel i passet till den 17 mars. Nu har jag naturligtvis gått och kärat ner mig härnere och är inte så pigg länge på att åka tillbaka den 17 mars.
Nu till frågan: Är det någon som kan svara på om det är möjligt att få en ny stämpel på immigration om jag förlänger min försäkring innan eller är det så att jag måste göra ett visarun för att få en ny stämpel på flygplatsen?

Tacksam för alla svar.

Ha en bra dag /Peo

Link to comment
Dela på andra sajter

hakancnx

Du kan möjligtvis få en förlängning via en agent. Men väldigt osäkert. 
 

Men annars så lämna landet och tillbaks. Då får du ett år till eller så länge som din nya försäkring gäller. 

  • Ge karma 2

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

HaSib HaSib
1 timme sedan, skrev hakancnx:

Du kan möjligtvis få en förlängning via en agent. Men väldigt osäkert. 
 

Men annars så lämna landet och tillbaks. Då får du ett år till eller så länge som din nya försäkring gäller. 

Ok, tackar för svaret. Får kolla runt lite om någon agent kan fixa det. Annars får det bli en sväng till Singapore.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicholas
3 timmar sedan, skrev HaSib HaSib:

Ok, tackar för svaret. Får kolla runt lite om någon agent kan fixa det. Annars får det bli en sväng till Singapore.

Du måste söka re-entry-permit, annars försvinner dit OA visum. 

 

viktigt som satan. 

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

HaSib HaSib
On 2024-01-05 at 01:08, skrev Mickey1969:

Som jag tolkar det under punkt 5.4 på denna sida så ska det vara möjligt att förlänga även i ditt fall, förutsatt att du uppfyller kraven.

https://www.mfa.go.th/en/page/non-immigrant-visa-o-a?menu=5e1ff71bc4281a00c812e8e2

 

Men om du befinner dig i närheten av en immigration så är det väl enklast att bara knalla in och fråga.

Tack Micke, just nu kommer jag inte åt länken. Ska kolla lite senare.

Jag bor i Prah Tamnak så immigration är runt hörnet. Jag var där i förrgår och det var en cirkus av guds nåde som vanligt och omöjligt att hitta någon att fråga så jag gav upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

HaSib HaSib
On 2024-01-05 at 01:24, skrev Nicholas:

Du måste söka re-entry-permit, annars försvinner dit OA visum. 

 

viktigt som satan. 

 

Nja, O-A är ett multi entry visa så den godbiten slipper jag 🤗. Annars så är visumet rökt precis som du säger. 

Link to comment
Dela på andra sajter

HaSib HaSib
7 minuter sedan, skrev HaSib HaSib:

Tack Mickey, just nu kommer jag inte åt länken. Ska kolla lite senare.

Jag bor i Prah Tamnak så immigration är runt hörnet. Jag var där i förrgår och det var en cirkus av guds nåde som vanligt och omöjligt att hitta någon att fråga så jag gav upp.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
On 2024-01-06 at 11:36, skrev HaSib HaSib:

Nja, O-A är ett multi entry visa så den godbiten slipper jag 🤗. Annars så är visumet rökt precis som du säger. 

O-A kan vara ett multivisa om du köpt till Multipel exit- reentry, har du inte gjort det är du som sagt rökt.

  • Minus 1
Link to comment
Dela på andra sajter

hakancnx

O-A Visa är ett multiple visa. Så länge visat varar så får man 1 år vid varje inresa.  Då behövs självklart inget re-entry permit. 

  • Ge karma 2

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev hakancnx:

O-A Visa är ett multiple visa. Så länge visat varar så får man 1 år vid varje inresa.  Då behövs självklart inget re-entry permit. 

Japp, så är det. Och gör man en ut/in resa strax innan visat går ut, så kan man således stanna 2 år på ett O-A.

Däremot, om man önskar åka ut och tillbaka under "år 2", då måste man först köpa re-entry. Dvs.visumet har gått ut, men man

har ju fortfarande uppehållstillstånd. 

 

https://visumthailand.top/non_img_oa.html

 

Ändrades av biker
  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...