Jump to content
IGNORERAD

Bygga förråd/verkstad


Mankan

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja så långt är jag med att man vill bygga taket först men jag tänkte mer på att de murar väggarna innan de gjuter golvet. Jag tänkte väl innan att man gör en platta som sedan väggarna får vila på. Förmodligen blir det billigare att gjuta en syll runt som bär väggarna eftersom man då inte behöver göra golvplattan lika tjockt då den inte behöver bära väggarna. Dom har ju även gjutit syll där jag inte ska ha någon vägg men då är det väl framtidssäkrat ifall man vill ha det senare.

PS

Nya bud nu säger man att man ska gjuta golvet i morgon innan väggarna. 

 

 

406716448_322201394058364_1180715523077163113_n.jpg

Det där ser ju bra ut. Misstag som jag sett andra göra är att golvet slutar för tidigt så att vatten kan rinna in under huset. Grannen (thai) fick att cementgolvet inne blev som en grop några decimeter djup. Han var notoriskt snål så jag blev  inte förvånad om han sparat både på armering och cement. 

 

Nu verkar du ha fyllt upp och byggt högre än marken runt ikring. Då får man förmodligen en förvarning om man ser att vattnet rinner in under sulan. Vi gjorde också det. sedan har vi plattan som sticker ut en bra bit också. 

Ändrades av Wangthong
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...